Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#2086 Geplaatst 28 maart 2010 - 22:07

Bibie zei:

Ik had gisteren een heel mooi gewicht. Slechts 100 gram van mijn streefgewicht nog verwijderd. De laatste twee dagen heb ik nog geen hap door mijn keel gekregen. Het verdriet naar mijn Max blijft zodanig groot, ik had het nooit verwacht. :(

Dat gevoel ken ik....  Doet zo'n merde pijn he !!
Veel sterkte nog eens hoor...  :hug:
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2087 Geplaatst 28 maart 2010 - 22:09

blij dat het gesmaakt heeft! Hanne is onze eigen keukenprinses en inspiratie :thumb:

Vandaag is erg goed gedaan. Gevulde groenten met Quinoa-vulling is ook een aanrader
Ben al ijverig geweest, morgen om 5u weer uit bed, maar lunchpakket staat klaar: gesmeerde boterhammen + fruitsla van granaatappel, mango, ananas en limoen.
Vroeger at ik bijna elke dag een smoske op het werk (zonder mayo maar toch...), denk dat de bruine boterhammetjes elke dag me veel meer deugd doen.

De granaatappel ging al iets beter trouwens, al blijft het ne smosboel. Vriend heeft me uitgelachen omdat ik me met keukenschort en alles erop en eraan had uitgedost :)

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2088 Geplaatst 28 maart 2010 - 22:10

Marjananas zei:

Dat gevoel ken ik....  Doet zo'n merde pijn he !!
Veel sterkte nog eens hoor...  :hug:

Me too, huil nog steeds als ik denk aan onze hond die 5 jaar geleden gestorven is...
Sterkte

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2089 Geplaatst 29 maart 2010 - 09:19

Mijn dagmenu:

ontbijt: havermoutmengeling met halfvolle melk + actimel
Lunch: 4 sneetjes meergranenbrood, philadelphia en kipfilet + fruitsla
Tussendoor: nog zien... potje platte kaas als ik tijd heb
Avondeten: witloof met kaas & hesp + gekookte aardappelen

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2090 Geplaatst 29 maart 2010 - 09:30

Ontbijt: Kruidkoek en een appelsien
Tussendoor: fruitsla appel, mango, ananas, druiven
Middag: Mmmm zuurdesembrood van "Dagelijks Brood" met preischeuten, kipfilet, kerstomaatjes, sla en soep
Tussendoor: Gedroogde appelschijfjes + notenmix
Avond: Wilde rijst, gegrilde kip met citroen en rozemarijn en gestoomde broccoli en jonge worteltjes (geen Sonjarecept, maar wel Sonja geïnspireerd, er lagen nog wat dingetjes in de koelkast die op moesten ;) )

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2091 Geplaatst 29 maart 2010 - 13:16

Ontbijt: volkoren corn flakes met chocoladekrullen en sterretjes-granen mix met halfvolle melk
Tussendoor: Fruitsla van mango, appel, kiwi, blauwe en witte druiven
Lunch: 3 sneetjes Country brood met light kaas, kippewit met kruiden en knolseldersoep
Tussendoor: overschot fruitsla (zonder de appel) en magere yoghurt
Avondmaal: wokje van kalkoen met kastanjechampignons, groentenreepjesmix, look, tomaatblokjes met volkoren rijst

Bewerkt door Spanishke, 29 maart 2010 - 13:19.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#2092 Geplaatst 29 maart 2010 - 23:21

Lekker gegeten deze avond.  Heb kip curry gemaakt.  
Op deze manier : In beetje olijfolie fijn gesneden ajuin + look en fijn gesneden appel bakken.  Uit pan halen, kippeblokjes bakken, kippekruiden er over.  Dan de appel en ajuin er terug bij doen en daar curry over strooien.  Mengen en een beetje magere room er door en daar de gare rijst bij. (evt bijkruiden)  Mmmm...
Buikske lekker rond gegeten voor 9 punten.
En heb net nog een kommeke van 25 gr baked chips van Lays achterover geslagen.  Zijn veel minder vet dan de andere soorten chips en zeker zo lekker.
En padoem, ik zit aan mijn punten, nu moet ik stoppen... :onzeker:
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2093 Geplaatst 29 maart 2010 - 23:29

Toch een mooi uur om te stoppen met eten Marjananas? ;)

Hier is het miehoen geworden ipv rijst en quornblokjes ipv kalkoen, achteraf bekeken had ik toch liever het gerechtje geproefd met kalkoen :oops:

Lynn?? Weegt jouw Wii balance board je ook? Ik heb een Snakebyte gekocht, staat een teller op als weegschaal en blauwe ledlampjes aan de zijkanten die oplichten van zodra je er op staat, maar euhm.... die weegschaal zegt dat ik zogezegd al 3kg onder mijn streefdoel zou zitten :o , terwijl op onze weegschaal ik nog altijd een dikke 2,5kg erboven zit :louche: vraag me nu wel af welke weegschaal het juist heeft, zou maar gek zijn dat die Snakebyte al foutief weegt, het ding is nog maar nieuw :louche:

Bewerkt door Spanishke, 29 maart 2010 - 23:40.

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#2094 Geplaatst 30 maart 2010 - 00:40

@ Spanishke: het balance board weegt ons ook. Ik weeg meestal mijn kledij op voorhand op de weegschaal, zodat ik het juiste getal kan aftrekken van het totale gewicht. Dan klopt het wel hoor! Maar zo te horen heb jij 5 kg verschil? Dat is toch veel! Onze weegschaal klopt heel goed, want ik ben onlangs bij de dokter geweest en daar woog ik exact even veel als thuis.

Momenteel is mijn gewicht drastisch aan het verminderen. Ik krijg nog steeds geen hap door mijn keel. De principes van Sonja zijn in deze moeilijke dagen dan ook even over boord gegooid. Ik heb totaal geen honger. Deze ochtend zat ik 600 gram onder mijn streefgewicht. Er mag niet veel meer af, want mijn bovenlichaam begint er een beetje uitgemergeld uit te zien. Ik heb geen enkel passend truitje meer. Mijn heupen daarentegen zijn een beetje verslankt, maar toch nog altijd niet echt mager. Raar eigenlijk hé? En ik zie dat toch zo graag van die smalle beentjes :ha . Dat is waarschijnlijk zoiets à la mensen met sluik haar die krulletjes willen en mensen met krulletjes die sluik haar willen.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2095 Geplaatst 30 maart 2010 - 11:02

Bibie zei:

@ Spanishke: het balance board weegt ons ook. Ik weeg meestal mijn kledij op voorhand op de weegschaal, zodat ik het juiste getal kan aftrekken van het totale gewicht. Dan klopt het wel hoor! Maar zo te horen heb jij 5 kg verschil? Dat is toch veel! Onze weegschaal klopt heel goed, want ik ben onlangs bij de dokter geweest en daar woog ik exact even veel als thuis.

Momenteel is mijn gewicht drastisch aan het verminderen. Ik krijg nog steeds geen hap door mijn keel. De principes van Sonja zijn in deze moeilijke dagen dan ook even over boord gegooid. Ik heb totaal geen honger. Deze ochtend zat ik 600 gram onder mijn streefgewicht. Er mag niet veel meer af, want mijn bovenlichaam begint er een beetje uitgemergeld uit te zien. Ik heb geen enkel passend truitje meer. Mijn heupen daarentegen zijn een beetje verslankt, maar toch nog altijd niet echt mager. Raar eigenlijk hé? En ik zie dat toch zo graag van die smalle beentjes :ha . Dat is waarschijnlijk zoiets à la mensen met sluik haar die krulletjes willen en mensen met krulletjes die sluik haar willen.

Ik had minder dan 1kg kledij aan... :onzeker: , ik snap er niets meer van :catnoknow , maar onze weegschaal is niet meer correct, dat heb ik gisteren mogen merken en Simon weegt ook 6kg meer op onze weegschaal dan op dat balance board... Bijna niet te geloven met wat we nu eten eigenlijk, we eten ook veel meer vegetarisch. We gaan een nieuwe weegschaal kopen, ergens wel schrik om erop te staan nu. God wie weet hoelang ben ik mij al incorrect aan het wegen, straks weeg ik wel nog altijd 4 boven mijn streefdoel en dwz dat er nog 4 af moet tov 2 :o , dat ik nu al onder mijn streefdoel zit kan ik maar heel moeilijk geloven eigenlijk. Ik heb nog altijd mijn paparmen (Simon vindt van niet, ik vind van wel) en zit nog altijd met een maat verschil boven en onder. Zit ook met het probleem van die heupen... hoewel ik toch wat meer sport. Ik zit ook met het probleem van die krulletjes :lachen: , nu ook, maar nu is het omgekeerd, want nu heb ik er geen meer :ha en wil ik er wel terug O:) Ik heb gemerkt op foto's bij FB dat jij op feestjes heel erg mooie lange krullen hebt, zijn dat extensions?

In moeilijke tijden zoals bij jou, heb ik mezelf moeten verplichten om te eten en in het begin is dat enorm moeilijk, maar na een tijdje begint dat echt weer terug te lukken. Probeer toch wat meer te eten, je lichaam gaat er je dankbaar om zijn :hug:

Bewerkt door Spanishke, 30 maart 2010 - 11:05.

Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#2096 Geplaatst 30 maart 2010 - 11:25

rocket_queen zei:

blij dat het gesmaakt heeft! Hanne is onze eigen keukenprinses en inspiratie :thumb:

Vandaag is erg goed gedaan. Gevulde groenten met Quinoa-vulling is ook een aanrader
Ben al ijverig geweest, morgen om 5u weer uit bed, maar lunchpakket staat klaar: gesmeerde boterhammen + fruitsla van granaatappel, mango, ananas en limoen.
Vroeger at ik bijna elke dag een smoske op het werk (zonder mayo maar toch...), denk dat de bruine boterhammetjes elke dag me veel meer deugd doen.

De granaatappel ging al iets beter trouwens, al blijft het ne smosboel. Vriend heeft me uitgelachen omdat ik me met keukenschort en alles erop en eraan had uitgedost :)

weet je dat een smos dezelfde kalorieën is als een klein pakske friet met mayo?? Ik eet dat ook nietmeer sinds ik dat weet (nog es heel af en toe...) Het stokbrood alleen al!

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#2097 Geplaatst 30 maart 2010 - 11:31

@ Spanishke: :ha ja dat zijn clip-ins die ik dan krul met mijn krultang, want steil is dat niet mooi. Dan zie je het te veel. Ik gebruik dat enkel voor familiefeestjes enzo, want voor alle dagen is het toch een hoop werk. Ik heb zelf van nature ook krullen, maar echte wilde krullen, dus die moet ik dan iedere keer dat ik mijn haar was eruit brochen O:) . (als ik dat niet doe dan heb ik een Lion King hoofd :ha ) Mijn mama heeft net hetzelfde probleem. En van zodra het regent, dan begint dat allemaal te 'froezelen'. Brr, wat ben ik jaloers op vrouwen met met sluik haar die geen paraplu nodig hebben als het regent.

Wat is die snakebyte eigenlijk? Had er nog nooit van gehoord.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2098 Geplaatst 30 maart 2010 - 12:06

Bibie zei:

@ Spanishke: :ha ja dat zijn clip-ins die ik dan krul met mijn krultang, want steil is dat niet mooi. Dan zie je het te veel. Ik gebruik dat enkel voor familiefeestjes enzo, want voor alle dagen is het toch een hoop werk. Ik heb zelf van nature ook krullen, maar echte wilde krullen, dus die moet ik dan iedere keer dat ik mijn haar was eruit brochen O:) . (als ik dat niet doe dan heb ik een Lion King hoofd :ha ) Mijn mama heeft net hetzelfde probleem. En van zodra het regent, dan begint dat allemaal te 'froezelen'. Brr, wat ben ik jaloers op vrouwen met met sluik haar die geen paraplu nodig hebben als het regent.

Wat is die snakebyte eigenlijk? Had er nog nooit van gehoord.

http://www.iqwebshop...it-voor-wii-fit
http://www.iqwebshop...-voor-wii-zwart

Heb nog getwijfeld tussen de zwarte, maar uiteindelijk was het toch 10 euro verschil voor een ander kleurtje dus toch maar voor de witte gekozen :)

Oh ja zo van die clips, dat zie ik eigenlijk ook wel nog zitten omdat het dan maar occasioneel is eigenlijk he, maar heb me wel al laten vertellen dat het krullen van die hairclips toch ook wel vrij delicaat is... Heb je dan zo'n pakketje van 7 clips of hoeveel juist? Waar haal je die als ik mag vragen? Is misschien nog een idee om mijn haar met clips te doen voor de trouw van mijn zus als dat echt niet opvalt. Ik wil zoooo graag lange krullen met lang haar. Dat Lion King kapsel probleem had ik vooral vroeger en door mijn kroezelkop kon je zo zien of het ging regenen of niet die dag :ha

Bewerkt door Spanishke, 30 maart 2010 - 12:08.

Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2099 Geplaatst 30 maart 2010 - 17:31

Pffft, een vermoeiende dag op 't 'werk. Er zijn van die dagen dat alles er lijkt fout te lopen. Weinig tijd om aan eten te denken is het voordeel. Al een geluk dat ik hapklare fruitsla bij had, anders zou er geen tussendoortje geweest zijn...

Wat heb ik gegeten:
**havermoutmengeling met halfvolle melk (zal elke morgen zijn deze week, handig op ''t werk als ik 'de vroege' heb, krijg voordien thuis niks door mijn keel
** fruitsla
** 150 gram meergranenbrood met mager beleg
** snee peperkoek
** de rest van maandag: gevulde courgette + paprika met vulling van Quinoa, groenten, quorn + geitenkaas

Jee, Katrien: ben benieuwd hoeveel je weegt. Weet niet goed wat te hopen eerlijk gezegd :)

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#2100 Geplaatst 30 maart 2010 - 22:09

Steven en ik zijn gaan FITNESSEN! :dancer: Deed zoveel deugd... Heb het jaaaaren gedaan (knie-ongeval gehad), twee jaar gestopt en nu terug beginnen.
En tegelijk ga ik nu ook vermageren want mijn jeansbroeken zijn nogal te klein aan t worden :onzeker: en dat is een serieus teken!

Dus vandaag was het menu:
Ontbijt: Cornflakes, MAAR morgen muesli! jawel jawel... Ik vind dat echt niet lekker, maja bon, t is gezonder!
Middag: 1 boulet van den aldi ( :x ) en een pruim
Tussendoortje: een wortel
Avondeten: Kabeljauwfilet met rijst en tomaatjes, sla en komkommer
Fitness
En nu nog een wortel
Ben fier op mezelf! en hele dag GEEN SNOEP en GEEN BROOD!!! :dancer: :cheer: :dancer: