Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#211 Geplaatst 16 januari 2010 - 13:51

Mijn menu tot en met volgende vrijdag staat ook al vast. Heb net de weekinkopen gedaan en ben er helemaal klaar voor! Heb een gevarieerd en lekker menu opgesteld met regelmatig ook ruimte voor iets lekkers (bv bananenpannekoekjes mmmm) en heb ook veel groentjes gekocht voor soep. Ik wil het deze keer echt volhouden en bij mij gaat dat alleen als ik op voorhand ook echt nadenk over wat ik ga eten. Anders ontspoor ik nogal snel 8) Wat bij mij ook helpt is moeite en tijd in mijn eten steken. Ik wil graag een smakelijk en verzorgd bordje voor mij hebben, anders vind ik het al meteen zo erg voor mezelf dat ik moet diëten :LOL:

De enige bobbel in de weg in de nabije toekomst is dat er woensdag vrienden komen eten. Voor mezelf ga ik op voorhand wat bolognaisesaus maken met weinig puntjes en voor mijn vriend en het bezoek worden het scampi met groentjes en zongedroogde tomaatjes in een roomsausje met pasta. Ik weet alleen dat ik het heel moeilijk ga vinden om van de hapjes te blijven :catangel en ik kan wel groentjes en dipsaus enz zetten, maar dat vind ik eigenlijk maar een schrale troost :ha
Tips voor lekkere hapjes met weinig puntjes zijn welkom!

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#212 Geplaatst 16 januari 2010 - 13:55

Hier momenteel een natuurlijk dieet: weinig honger en als ik iets eet zit ik op het toilet. Joy... Steven heeft 't ook.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#213 Geplaatst 16 januari 2010 - 13:57

:ha :ha Ja hapjes zijn altijd zooo ontzettend moeilijk om te weerstaan.

Wel ik maak mijn salades ongeveer elke week zelf, daarmee bedoel ik surimisla, tonijnsla, garnaalsla, rivierkreeftensla, .. met weinig mayonaise omdat ik daar echt geen nood aan heb. Surimisla neem ik gewoon van die surimisticks voor en een gekookt eitje en voeg ik wat mayonaise bij toe naar smaak, als ik daar hapjes van maak, leg ik daar altijd ministukjes komkommer enz op. Tonijnsla maak ik met fijngesneden chalotte en eventueel een eitje, als ik daar hapjes voor maak, leg ik er kleine ministukjes tomaat op :h je kan ook altijd ministukjes augurk in de tonijnsla doen (deed ik vroeger, maar vriend lust dat niet zo direct) en/of zongedroogde stukjes tomaat (zelfde verhaal, vriend is er niet happig op). Kwestie van geen al te eentonige smaak te hebben. Ik kan het echt niet laten om van die salades te eten, maar als je dat bereid koopt, is het eigenlijk gewoon 1 kwak mayonaise met hier en daar een stukje vis.

Wat mijn vriend eens heeft gemaakt als warm hapje, was een klein stukje kipfilet met wat philadelphiakaas in en dat in zilverpapier en zo in de oven. Het ziet er niet uit, maar is echt superlekker! Ook heeft hij eens een gebakken ei met zalm bij gemaakt voor hapjes, let er wel op dan dat de zalm niet te zout is, want opgewarmde zalm smaakt al heel snel (te) zout. Zelf was ik er niet zot van omdat het te zout was naar mijn mening, maar ik ben dan ook geen zout gewend.

Bewerkt door Spanishke, 16 januari 2010 - 14:04.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#214 Geplaatst 16 januari 2010 - 14:08

Ik had inderdaad op mijn weekmenu al zelfgemaakte slaatjes staan voor op de boterham; tonijnsla en kipsalade. Voor de kipsalade heb ik nog een lekker receptje: kip bakken, in stukjes snijden en laten afkoelen, klein gesneden stukjes ananas bij (mag uit blik op sap) en dan goed veel roze peperbolletjes erbij en er een beetje mayo onder mengen. Echt heel lekker (vind ik dan toch). De tonijnsla maak ik zoals jij het maakt, Spanishke.

Denk dat ik inderdaad wat toastjes met slaatjes ga maken. Ik vind het gewoon zo gezellig om te aperitieven met een lekker glaasje schuimwijn en wat hapjes bij en als ik alleen groentjes zet voor mij en voor de rest wel "echte" hapjes weet ik eigenlijk al op voorhand dat ik toch zal zwichten voor de "echte" hapjes :x

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#215 Geplaatst 16 januari 2010 - 14:19

Dat ga ik ook eens proberen die kipsla, mmm met ananas en peperbolletjes :h , zou dat ook goed zijn met een yoghurtsausje?
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#216 Geplaatst 16 januari 2010 - 16:09

Spanishke zei:

Dat ga ik ook eens proberen die kipsla, mmm met ananas en peperbolletjes :h , zou dat ook goed zijn met een yoghurtsausje?

Ja, zou ook wel lekker fris kunnen zijn met een yoghurtdressing denk ik. En denk dat sommigen het mss ook lekkerder zullen vinden als de peperbollletjes eerst in de vijzel geplet worden.

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#217 Geplaatst 16 januari 2010 - 19:25

Lap net zwaar gezondigd: pizza O:)

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#218 Geplaatst 16 januari 2010 - 19:31

Smitten Kitten zei:

Ik had inderdaad op mijn weekmenu al zelfgemaakte slaatjes staan voor op de boterham; tonijnsla en kipsalade. Voor de kipsalade heb ik nog een lekker receptje: kip bakken, in stukjes snijden en laten afkoelen, klein gesneden stukjes ananas bij (mag uit blik op sap) en dan goed veel roze peperbolletjes erbij en er een beetje mayo onder mengen. Echt heel lekker (vind ik dan toch). De tonijnsla maak ik zoals jij het maakt, Spanishke.

Denk dat ik inderdaad wat toastjes met slaatjes ga maken. Ik vind het gewoon zo gezellig om te aperitieven met een lekker glaasje schuimwijn en wat hapjes bij en als ik alleen groentjes zet voor mij en voor de rest wel "echte" hapjes weet ik eigenlijk al op voorhand dat ik toch zal zwichten voor de "echte" hapjes :x

Nog een ideetje voor een hapje: kleine glaasjes vullen met brunoise van tomaat, pompelmoes en garnaaltjes. Beetje lightdressing erop, wat platte peterselie, en smullen maar :) .

Ook lekker: plakjes gerookte zalm met boursin light tussen gesmeerd, rollen en schijfjes van snijden. Je mag wel eens wat vette vis eten voor je omega drie.

Ik heb vandaag goed mijn best gedaan: we waren deze middag op een familiefeest met warm en koud buffet en ik heb een groot bord groentjes gegeten, een tomaat garnaaltje en een perzik met tonijn, en 1 volkorenbroodje. Geen aperitief, geen hapje en geen dessert.
Vanavond mag ik wel wat light-crackers bij de film.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#219 Geplaatst 16 januari 2010 - 21:31

Bedankt voor de tips, Jess. Klinkt allemaal lekker!

Super trouwens dat je erin geslaagd bent op het familiefeest zo dieetproof te eten. Is niet gemakkelijk :catangel

Vandaag zit mijn eerste dieetdagje er inmiddels bijna op en het is heel vlotjes gegaan :LOL:

Het enige waar ik het echt moeilijk mee heb is genoeg water drinken. Morgen beter 8)

Mijn menu voor morgen:

Ontbijt: Bananenpannekoekjes

Tussendoortje: Appelsien

Middag: Broodje belegd met rosbief en groentjes + groentensoep

Tussendoortje: "Crunchy" Appelmuesli met een yoghurtje 0% vet

Avond: Actifries + gemengde salade + biefstuk

Moet deze week ook puntjes sparen, vandaag 2,5 morgen 1,5 en hopelijk de rest van de week ook elke dag een paar puntjes. Heb zaterdag verjaardagsfeestje van mijn metekindje en moet dan wel mee taart eten natuurlijk 8)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#220 Geplaatst 16 januari 2010 - 21:45

Dat ziet er zeker goed gezond uit :thumb: in jouw dieet kan ik me helemaal vinden, buiten het rosbief dan :lachen:
Actifries?

Bewerkt door Spanishke, 16 januari 2010 - 21:46.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#221 Geplaatst 16 januari 2010 - 21:51

Spanishke zei:

Dat ziet er zeker goed gezond uit :thumb: in jouw dieet kan ik me helemaal vinden, buiten het rosbief dan :lachen:
Actifries?

Hehe, de rosbief is zeer puntvriendelijk, daarmee dat dat regelmatig op mijn ww-menu zal staan. Ik wissel tijdens het WW-en een beetje af tussen zelfgemaakte broodslaatjes, rosbief, kipfilet/kalkoenfilet, filet d'Anvers en dan allemaal heel dun gesneden. De rosbief is des te puntvriendelijk omdat ik bij het beleggen van mijn brood dan meteen een hoop miauwende katten rond mij heb staan die allemaal ook een stukje willen. Er belandt niet zo heel veel op mijn boterham :lachen:

De actifries zijn frietjes uit de actifry 8)

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#222 Geplaatst 17 januari 2010 - 10:35

Hoi allemaal,

Wel gezellig hier zeg! Zoveel kletsende regimerkes :LOL:

@ Nathalie: goed dat je begonnen bent. Je bent natuurlijk nog altijd heel slank, maar beter nu die paar kilo en cm's wegwerken dan wanneer het erger wordt. Je kunt het!
Lekkere tussendoortjes: cote d'or mignonettes (1 per dag moet zeker kunnen), actimeldrankjes 0% vet, chocomousse van Vitalinea, Vitabis-koeken, stukjes appel gebakken in de pan in beetje boter en met kaneel en wat suiker.

@ Hanne: succes meid! Heb je al vaak genoeg in het echt gezien en vind dat je er prachtig uitziet, maar kan je toch wel steunen dat je nu die kilootjes eraf wilt doen. Je hebt groot gelijk! Mooie menu's weer, maar had niet anders verwacht :)
Heb jij een cruesli gevonden die geen drama is qua points? Heb nl een lekker ontbijtrecept:
Mango, ingesmeerd met beetje olijfolie, in grillpan grillen. Platte kaas erop en daarop beetje cruesli. Dacht altijd dat cruesli dramatisch is qua points, dus momenteel eet ik gewoon mango met platte kaas :d

Hier gaat alles verder heel erg goed. Ben 3 weken bezig en waar het gewicht eerst niet wou volgen, was er nu in 2 dagen plots 900 gram af. Heel prettig en motiverend! Zit nu op 72.0 wat mijn bmi opnieuw onder de 25 brengt, yeah!
Gisteren gegeten:
Ontbijt - stukjes banaan met platte kaas
Lunch: paprika-tomatensoep met brood en een sapje
Avondeten: vegetarische lasagna met een lekker sapje van zomervruchten.
Dessert: klein stukje chocola
Fruit ontbreekt hier duidelijk... had de hele dag schoonzusje op bezoek en het is er op in geschoten. Maak ik vandaag goed.

Menu vandaag:
Ontbijt: gegrillde mango met platte kaas
Lunch: rest van lasagna
Tussendoor: actimel-eke, bloedappelsien en kiwi of appel
Avondeten: Toast champignon

Wat me opvalt bij sommige is dat als ze zondigen het echt met zware dingen is, zoals een chocoladewafel of een koffiekoek. Dat zijn dingen die heel vlot binnengaan, maar onwaarschijnlijk véél calorieën bevatten. Aan Weight Watch heb ik te danken dat die dingen nóóit meer eet. WW heeft doen beseffen dat er absurd veel calorieën in zitten en zelfs in periodes dat ik niet op de lijn let, eet ik ze niet, omdat ik ze de calorieën niet waard vind. Zo is bijvoorbeeld ook echte mayonaise geschrapt van dingen die ik eet :d

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#223 Geplaatst 17 januari 2010 - 11:02

Hoi Hoi Katrien ;)

Lekkere dagmenuutjes heb jij ook! Afwisseling, lekker fruit, lekker groenten, het klinkt allesbehalve als "arme ik die op dieet moet". Voor mij de sleutel tot een geslaagd dieet ;)
Ik heb een paar dingetjes overgenomen in mijn dieetschriftje voor als ik geen inspiratie heb (toast champignon mmm, gegrilde mango mjam)

De cruesli is inderdaad niet bepaald puntvriendelijk, maar ideaal voor als ik niet aan mijn punten kom, of om een beetje "bite" te hebben. Ik eet dan een portie van 30 gram en dat is 3 punten. :louche:

Deze week wordt een echte blokweek en dan ontspoor ik ook nogal gemakkelijk uit tijdsnood, maar met een volledig uitgestippeld weekmenu en vlees en groenten in porties in de diepvries en de koelkast moet het lukken.

En klopt dat je soms achterover kan vallen hoeveel caloriën ergens in zitten. Gisteren eens de punten opgezocht van taart (voorbereidend onderzoek voor verjaardagsfeestje metekind)...

5-12 punten voor een stukje van 100 gram :trance:

In elk geval motiverend voor je dat de weegschaal inmiddels meewerkt. Toch weer dagelijks aan het wegen? :catangel

- Mijn bananenpannekoekjes waren heeeeel erg lekker, snel klaar en geven je echt en goed gevuld en voldaan gevoel. Voor zij die ze ook eens willen proeven:

1 banaan pletten en mengen met
1 eetlepel bloem
1 ei

Bakken op een bakvel in de pan.

Was in mijn geval slechts 3 punten (banaan van 90 gram dus 1 punt, 3 "sterretjes" -> nl drie koffielepeltjes bloem en 1 ei van 2 punten) maar ik ben nog een flexipoint-ww'er, dus weet niet hoeveel het voor de nieuwe ww-methode zou zijn.

En dan nog een laatste dingetje:

Als ik hier regelmatig verslag uit breng dan betekent het dat het goed gaat, begin ik ineens het topic te vermijden, geef me dan maar een preek, want dan ben ik aan het slabakken :catangel 8)

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#224 Geplaatst 17 januari 2010 - 11:12

Smitten Kitten zei:

Haha. Als ik afval merk ik dat als eerste aan mijn heupen vervolgens aan buik en gezicht en dan pas aan mijn bovenbenen.

Ik aan mijn borsten en dat is nu net de plaats waar het niet nodig is! :s

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#225 Geplaatst 17 januari 2010 - 11:15

mmm, die bananenpannekoekjes klinken heerlijk. Ga ik ook eens proberen!
Bij de nieuwe WW, die ik momenteel nog niet echt volg, vallen die sterretjes weg. En banaan is 0 punten: alle verse groenten en fruit zijn 0. Da's wel handig eigenlijk.

Om al wat aan te passen aan WW-nieuwe stijl, ben ik mijn broodgebruik aan 't minderen. Brood telt echt zo zwaar door. 25 gram is 2 points. Dus mijn gewoon 150 à 200 gram donker brood zou maar liefst 16 points zijn... Dat is echt vreselijk veel. Kun je vergelijken met 11 flexipoints ongeveer, schat ik.

Met het nieuwe thuisprogramma moet je dus bellen om te weten hoeveel points je mag eten, plan is om het maandag te doen. Denk niet dat ik veel zal moeten veranderen, behalve tellen. Denk dat ik al goed bezig ben.

Merk nu wel dat een lunch of ontbijt zonder brood me lijkt te helpen om de weegschaal wat vriendelijker te stemmen (yep weeg me elke dag 2x :x , véééél om niet te doen.  Wel met in het achterhoofd dat schommelen normaal is.)

Hoop hier elke dag verslag te zien, Hanne.