Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2101 Geplaatst 31 maart 2010 - 01:06

Pfffff blijkbaar weegt die Snakebyte toch wel heel slecht, ik heb me bij mijn ouders gewogen vandaag en daar duidt de weegschaal ongeveer hetzelfde als die van hier bij ons aan... Ik word gek van ons balance board. Hij zegt dat mijn bmi maar iets van een 16,5 zou zijn, flink ondergewicht heb en mijn streefdoel kan enkel maar +kilo's worden + spiermassa bijkweken om bij te komen :evil: + hij zegt dat mijn ideale gewicht 2 boven mijn oude gewicht zou moeten zijn :evil: :evil: Iemand een Snakebyte balance board???? :twisted: :ha Onze katjes weegt hij dan wel ongeveer juist :catnoknow

Tijd dus om terug te vermageren aan sneltempo, want zo zie ik het niet goedkomen! Ik zou echt niet weten wat ik misdaan heb eigenlijk, ok geen punten meer geteld, wel in mijn achterhoofd, maar dan nog... Moet wel eerlijk bekennen dat ik veel liever bruisend water drink dan plat, plat water drink ik enkel op't werk in kleine bekertjes elke keer en/of ijskoud in de zomer. Vanaf nu ga ik mezelf toch wel verplichten van plat water te drinken, ik ga moeten zien of die 2kg die ik ben bijgekomen spierweefsel is of niet, want anders ben ik niet goed bezig terug.... :louche:

Morgen dus terug met de lintmeter mijn dikste en dunste punt meten en vergelijken met vorige week. Alleen daaraan kan ik nog zien of ik dan vermagerd ben of niet, maar ik heb er niet direct een goed zicht op... :oops:

Bewerkt door Spanishke, 31 maart 2010 - 01:17.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2102 Geplaatst 31 maart 2010 - 05:31

Spanishke zei:

Tijd dus om terug te vermageren aan sneltempo, want zo zie ik het niet goedkomen!

Snap het niet meer
Als ik jou was, zou mijn bezorgdheid zijn of ik niet te weinig weeg ben ik nu helemaal tureluurs? :onzeker:

Hier gisteren slechte dag. Lange, zware dag en nog stel boterhammen gegeten na de avondschool... Hongerig, afgepeigerd en kraakvers gebakken brood in huis: heel gevaarlijk.
Enfin, vandaag terug in 't gareel :)

Bewerkt door rocket_queen, 31 maart 2010 - 05:32.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#2103 Geplaatst 31 maart 2010 - 10:10

rocket_queen zei:

Snap het niet meer
Als ik jou was, zou mijn bezorgdheid zijn of ik niet te weinig weeg ben ik nu helemaal tureluurs? :onzeker:

Hier gisteren slechte dag. Lange, zware dag en nog stel boterhammen gegeten na de avondschool... Hongerig, afgepeigerd en kraakvers gebakken brood in huis: heel gevaarlijk.

Grootste gevaar he... En dat met een goei kwak choco... Nee nee, ik blijf ervan e weg! Wij hebben hier momenteel enkel afbakbroodjes in huis, en dat helpt. Want dan moet je die eerst nog afbakken enz, veel tijd :LOL: Dus een stuk fruit nemen is zooo veel handiger :ha

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2104 Geplaatst 31 maart 2010 - 10:16

rocket_queen zei:

Snap het niet meer

Die snakebyte duidt een gewicht aan 3kg onder mijn streefdoel, in werkelijkheid weeg ik nog altijd 5kg boven mijn streefdoel, maar ik zit wel in mijn moeilijke periode, misschien dat ik daarvan wel wat opgezwollen ben enz... mijn omtrek is iets meer, à ongeveer hetzelfde... Zeker geen bezorgdheid dat ik dus te weinig eet, want blijkbaar eet ik iets teveel.
Geplaatste afbeelding

Guest_quid_faciendum_*
Guest_quid_faciendum_*

#2105 Geplaatst 31 maart 2010 - 10:28

Heb hier het Balance Board van Wii en dat geeft eigenlijk dezelfde problemen: het weegt helemaal niet zo accuraat. Als ik er op ga staan, geeft dat soms aan dat ik drie kilo meer weeg dan op de weegschaal en wanneer ik me er dan vijf minuten later weer op zet, weeg ik ineens weer twee kilo minder... Stom hé. Maar eerlijk gezegd, ik gebruik het Balance Board toch zelden. Ik vind Wii Fit Plus niet zo interessant (niet afmattend genoeg, steeds hetzelfde,...). Elke dag (uitgezonderd op vrijdag) doe ik wel een half uurtje My Fitness Coach op de Wii (ofwel met de game Get in Shape ofwel met de game Cardio Workout). Dit zijn pas echt gepersonaliseerde, gevarieerde en stevige workouts, vooral de Get in Shape dan. En de resultaten zijn er wel!!
Momenteel op 10 weken al zes kilo en een beetje kwijt, wat ik echt wel goed vind (het mag ook niet te snel gaan). Ik wil er wel nog 10 kilo af, maar ik geloof erin.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2106 Geplaatst 31 maart 2010 - 11:41

Ik denk dat onze living gewoon zodanig scheef ligt, maar een verschil van 8kg en dan een beetje gaan zagen dat ik veel te weinig weeg, vind ik er wel fel over gaan. Heb me deze morgen nog eens gewogen en dat is 2kg verschil met gisteravond... daarom dus dat we ons niet elke dag meer mogen wegen :oops: Ga wel denk ik eens mailen naar die mannen van Snakebyte dat hun spel langs geen kanten klopt.

Dus al bij al zit ik nog ongeveer op het gewicht dat ik zat met 800 gram bij die er nu wel af moeten en er af moeten blijven. Elke keer ik in de keuken kwam knabbelde ik wel al eens een hazelnootje ofzo (ze zijn geroosterd en ZO lekker :( ), misschien dat het daar aan ligt, hoewel dat er niet meer waren dan 6 per dag, mijn tussendoortjes heb ik ook wat uitgebreider gedaan, fruit en een yoghurtje, fruit en een koekje, koekje en een glas melk, smoothie en koekje... ook bij het avondmaal schepte ik al snel een 2e maal op, maar dan vnl groentjes en klein beetje rijst. Pasta probeer ik maar 1 maal op te scheppen, maar rijst eet ik zoooo graag :h
Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2107 Geplaatst 31 maart 2010 - 12:32

Spanishke zei:

Ik denk dat onze living gewoon zodanig scheef ligt, maar een verschil van 8kg en dan een beetje gaan zagen dat ik veel te weinig weeg, vind ik er wel fel over gaan.

Heb je het op mij of op je board? :onzeker:
Ik bedoelde het alleszins niet vervelend.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2108 Geplaatst 31 maart 2010 - 14:09

rocket_queen zei:

Heb je het op mij of op je board? :onzeker:
Ik bedoelde het alleszins niet vervelend.

Nee :ha :ha zeker niet op jou, op het bord natuurlijk!!
Als ik het tegen iemand heb zou ik wel wat beleefder overkomen :ha Sorry dat je dacht dat het op jou was

Ga het eens proberen op een ander stukje vloer, eens zien wat dat geeft. Zowiezo gebruik ik toch veel liever de dansmat dan dat board...

Dagmenu:

Ontbijt: Volkoren granen All Bran (eet ze niet zo graag, maar moet ze maar leren eten) met muesli en soja light melk
Tussendoor: mandora
Lunch: Restje van wok van maandag, kan het zijn dat quornblokjes toch veel kcal bevatten?? De laatste tijd aten wij heel vaak vegetarisch...
Tussendoor: mager yoghurtje en banaan
Avondmaal: Sla'tje met kip en krieltjes
Tussendoor: fruitsla van mango, meloen, appel, druiven, pruim

Bewerkt door Spanishke, 31 maart 2010 - 14:09.

Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2109 Geplaatst 31 maart 2010 - 16:49

Oef gelukkig!
hihi, ben extra gevoelig deze week, geloof ik :)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2110 Geplaatst 01 april 2010 - 12:29

:ha Ik heb dat Snakebyte ding liggen gehad. Heb er mij op gezet met gewichten van Simon :ha , nu komt het toch wat beter overeen en heb ik een ideaal bmi :)

Ontbijt: Volkoren All bran met muesli en halfvolle melk
Tussendoortje: 1/4e meloen, halve mango en warme soja light
Lunch: 3 sneetjes Synergiebrood (jaja het brood van Sonja), Leerdammerlight, komkommer, tomaat en tomatensoep
Tussendoor: Smoothie
Avondmaal: Nog geen flauw idee

Bewerkt door Spanishke, 01 april 2010 - 12:30.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2111 Geplaatst 01 april 2010 - 21:49

Mmm mijn avondmaal was lekker :h

Kip-sinaasappelsalade
Voor de geïnteresseerde het recept voor 4 personen:

2 sinaasappels
2 gare kipfilets, in stukjes
2 stengels bleekselderij, fijngesneden
2 lente-uitjes, in ringetjes
1 gele paprika, zaad verwijderd en in smalle repen gesneden (heb rode gebruikt)
zeezout en versgemalen zwarte peper (heb deze twee er niet bijgedaan)
250g gemengde sla

Voor de dressing (was heel lekker en normaal gezien eet ik mijn salade zonder dressing):

1,5dl yoghurt
2 el mayonaise (heb de mayonaisedressing van D&L gebruikt)
2 tl vloeibare honing (heb bloemenhoning gebruikt)
1 el peterselie, grof gehakt

Ik heb een aantal cashewnoten bij de kip geroosterd omdat ik deze salade toch wel heel licht vind. Uiteindelijk is het niet echt een aanwinst, ze zijn er wel lekker bij, maar is zeker geen must.

Bewerkt door Spanishke, 01 april 2010 - 21:57.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2112 Geplaatst 02 april 2010 - 14:51

Dagmenu:

Ontbijt: Volkoren corn flakes met muesli en halfvolle melk
Tussendoor: WW koekje aardbeien met room en soja light melk
Lunch: 4 sneetjes Synergiebrood met WW kookham, Leerdammer light kaas en tomaat-basilicumsoepje met selder
Tussendoor: fruitsla van granaatappel, mango, ananas, kiwi
Avondmaal: Runderwok met wortel en gember
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2113 Geplaatst 03 april 2010 - 19:25

Dames, het is hier veel te stil 8)

Heb net mijn Sonja gerechtje van de dag op: Scampi Amoroso, wel aangepast aan de inhoud van de koelkast (ipv koriander, basilicum gebruikt en ipv Spaanse Krulsla, raketsla gebruikt.)

Maar was echt superlekker! Echt een aanrader!!!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2114 Geplaatst 03 april 2010 - 19:28

Smitten Kitten zei:

Dames, het is hier veel te stil 8)

Heb net mijn Sonja gerechtje van de dag op: Scampi Amoroso, wel aangepast aan de inhoud van de koelkast (ipv koriander, basilicum gebruikt en ipv Spaanse Krulsla, raketsla gebruikt.)

Maar was echt superlekker! Echt een aanrader!!!

Mmm het klinkt inderdaad al lekker, wil je het receptje posten? :oops:

Ik ga terug je pasta maken, maar dit keer wel met rucola en voor het ventje ook met mozzarella. De rucola moet op en het mag snel gaan, ideaal recept daarvoor :thumb:

Bewerkt door Spanishke, 03 april 2010 - 19:29.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2115 Geplaatst 03 april 2010 - 19:53

Spanishke zei:

Mmm het klinkt inderdaad al lekker, wil je het receptje posten? :oops:

Ik ga terug je pasta maken, maar dit keer wel met rucola en voor het ventje ook met mozzarella. De rucola moet op en het mag snel gaan, ideaal recept daarvoor :thumb:

Ben beetje te lui om over te typen, maar zal je een ingescande versie doormailen. Ik haal je emailadres wel van de website ;)
Zal dat morgen doen, ok?

Heb ook de "Hammiepasta" gemaakt eergisteren. Blijft lekker! Als ik een tip mag geven, de datterino (ofzoiets) kerstomaatjes van de Delhaize zijn echt zoooo lekker!!!