Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2116 Geplaatst 03 april 2010 - 20:33

Smitten Kitten zei:

Ben beetje te lui om over te typen, maar zal je een ingescande versie doormailen. Ik haal je emailadres wel van de website ;)
Zal dat morgen doen, ok?

Heb ook de "Hammiepasta" gemaakt eergisteren. Blijft lekker! Als ik een tip mag geven, de datterino (ofzoiets) kerstomaatjes van de Delhaize zijn echt zoooo lekker!!!

Laat maar hoor als het teveel tijd vraagt, geen enkel probleem. Ik moet maar zelf het boek kopen eigenlijk he :oops: staan er erg veel gerechtjes in met zalm, want Simon lust geen gebakken zalm :( en als ik zo Lynn haar gerechtjes zie, komt daar toch veel zalm in voor.

Ik heb kerstomaatjes van de Colruyt gebruikt, moet wel zeggen dat die tapatomaten van de vorige keer beter waren (die ga ik daar vanaf nu voor gebruiken), veldsla of rucola maakt ook niet zoveel verschil voor mij (maar ik doe er ook wel geen extra meer op, enkel gebakken) Simon zegt dat hij wel wat vlees mist, maar ik mis echt helemaal niets eigenlijk.

Hij weigert naar Delhaize te gaan, hoewel mijn granaatappelen wel van ginder komen omdat ik ze nergens anders vind O:) . Hij vindt het veel te duur daar, maar ik heb wel veel meer betaald voor 1 granaatappel dan voor 1 grote ananas... wist niet dat granaatappelen duur waren :o heb er direct 4 in 1 keer meegenomen omdat ik er nu eens kon aan geraken (had wel niet gekeken naar de prijs :louche: )

Bewerkt door Spanishke, 03 april 2010 - 20:36.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2117 Geplaatst 03 april 2010 - 20:55

Ik ben er nog! het gaat niet supergoed momenteel, te veel etentjes, hier en daar zondigen. Ik val niet af, lijk zelfs lichtjes bij te komen. Ik blijf wel bezig en hoop ik snel weer het karakter vind om het perfect te doen.

Menu vandaag:
Havermout
Actimel (0%)
Kippensoep
slaatje met geitenkaas, gedroogde tomaatjes, beetje pesto en brood.
Paar cracotten met light beleg
Appel (enige fruit in huis, shame on me)

Morgen paasbrunch, dat wordt moeilijk. Ga lekker genieten, maar toch een mijn bord proberen vol te laden met de gezondste dingen.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2118 Geplaatst 03 april 2010 - 22:37

Mmmm juist een kommetje Lays light paprika chips binnen gespeeld en het heeft gesmaakt :h

Vond dat het wel mocht na een uurtje intensief dansen en een half uurtje yoga :)

Oei RQ: Maar misschien is het zoals de vorige keer? Alsof het lijkt dat er niets afgaat en dan ineens toch een mooi lonend resultaat?
Ik vind je dagmenu toch zeker niet slecht, zo'n paasbrunch moet kunnen en dat zal wel in orde komen

Bewerkt door Spanishke, 03 april 2010 - 22:47.

Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2119 Geplaatst 04 april 2010 - 08:57

Gisteren was idd een goeie dag :)
Maar door telkens een etentje per week gaat het niet naar beneden denk ik. Als ik waarzegster speel zie ik nog 2 verplichte restaurantbezoekjes in mijn zeer nabije toekomst :LOL:

Vanmorgen was de weegschaal wat milder dan gisteren, dat wil zeggen dat ik op een status quo zit en niet ben bijgekomen. dat scheelde weer 600 gram, geflipt lijf heb ik toch :trance:
Best goed al bij al... Ik doe rustig voort. Ik ga het sonjakookboek bestellen om een duwtje in de rug te geven.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2120 Geplaatst 04 april 2010 - 11:19

Ik blijf ook op mijn gewicht hangen sinds vorige week... 3kg boven mijn streefgewicht, soms zakt het met -300 gram, maar meer ook niet :catnoknow

Nu drink ik toch echt wel plat water (af en toe nog wat bruisend) en als ik niet aan mijn hoeveelheid kom, compenseer ik dat met thee'tjes. De laatste tijd eet ik ook heel vaak fruit, misschien teveel? :catnoknow Koeken zijn ook al geminderd, die van WW zitten verpakt per twee en meestal beperk ik het maar tot 1 en bewaar ik het andere voor de dag nadien ofzo...

Brood, pasta, rijst, mie ... eet ik nog allemaal, wel wat minder aardappeltjes (is me de laatste tijd opgevallen)

Sinds ik meer sport, lijkt er niets meer af te gaan :louche:

En hebben jullie ook een kilo paaseitjes gekocht voor deze periode? Gisteren in de Colruyt passeerden we de Milka eitjes in alle smaken en kleuren, heb er even naar staan kijken omdat Simon zei "En wilt ge er geen?", maar ben dan toch maar doorgelopen.
We hebben chocolade genoeg in huis en als ik zo zie dat de eitjes van vorige pasen hier nog liggen... :oops:

Pasen zegt me eigenlijk niets, vandaag zal het een gewone menu worden zoals anders. Betrap er mij wel op dat ik een heel breed gamma heb liggen aan koeken :ha , als ik een dieetwinkel binnenstap, supermarkt dan haal ik het rek leeg van de "gezondere" koeken (hoewel ik me dan nog inhou) zodanig dat ik zo wat alle smaken heb. Dat is bij mij ook de reden dat ik het kan volhouden omdat ik zoveel variatie heb als anders. Ook met thee's ben ik nog altijd een echte hamster... :oops: en Corn flakes heb ik ook heel wat keuze bij, net als nootjes en muesli :oops:

Bewerkt door Spanishke, 04 april 2010 - 11:28.

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#2121 Geplaatst 04 april 2010 - 11:54

Ik zit nog steeds onder mijn streefgewicht, dus ik ben best tevreden. Enkel jammer dat het gewichtsverlies niet eerlijk verdeeld is :ha . Ik snoep niet meer, drink enkel water of thee. Gisteren hebben we gewokt: kip met zoetzure saus, groentjes (wortelen, paprika, aubergine, tomaat) en wilde rijst. Lekker! Mijn broeken beginnen nu zelf een beetje te groot te worden.

Deze avond gaan we met mijn ouders eten in een Japans restaurant. We kijken er allebei heel erg naar uit. Het is zo'n restaurant met de bakplaat voor je neus, waar ze na 'n tijd de hapjes in je mond proberen gooien. :ha

@ Spanishke: er zit niet veel zalm in SK, wij hebben enkel de vissoorten die we niet vonden in Delhaize of Carrefour vervangen door zalm, omdat we dat allebei graag lusten.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2122 Geplaatst 04 april 2010 - 11:57

Bibie zei:

Ik zit nog steeds onder mijn streefgewicht, dus ik ben best tevreden. Enkel jammer dat het gewichtsverlies niet eerlijk verdeeld is :ha . Ik snoep niet meer, drink enkel water of thee. Gisteren hebben we gewokt: kip met zoetzure saus, groentjes (wortelen, paprika, aubergine, tomaat) en wilde rijst. Lekker! Mijn broeken beginnen nu zelf een beetje te groot te worden.

Deze avond gaan we met mijn ouders eten in een Japans restaurant. We kijken er allebei heel erg naar uit. Het is zo'n restaurant met de bakplaat voor je neus, waar ze na 'n tijd de hapjes in je mond proberen gooien. :ha

@ Spanishke: er zit niet veel zalm in SK, wij hebben enkel de vissoorten die we niet vonden in Delhaize of Carrefour vervangen door zalm, omdat we dat allebei graag lusten.

Oooh Japans restaurant waarbij je rond de bakplaat zit, super :thumb: , is dat in Gent dat je gaat dan?
Ik vind de Samourai in Leuven persoonlijk heel goed daarvoor, Simon heeft wel eens een stuk ei op zijn bril gehad daarbij toen :x O:) :ha

Ah ok, dan denk ik dat het boek van SK ook wel iets voor mij is :)
Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#2123 Geplaatst 04 april 2010 - 14:35

Spanishke zei:

Oooh Japans restaurant waarbij je rond de bakplaat zit, super :thumb: , is dat in Gent dat je gaat dan?
Ik vind de Samourai in Leuven persoonlijk heel goed daarvoor, Simon heeft wel eens een stuk ei op zijn bril gehad daarbij toen :x O:) :ha

Ah ok, dan denk ik dat het boek van SK ook wel iets voor mij is :)

neenee het is niet in Gent. Het is restaurant Tengoku in Opwijk! We kijken er al naar uit. Vooral naar hun overheerlijke kroepoek. :ha Daar heb ik me vorige keer bijna ziek in gegeten, mjammie! :cheer:

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2124 Geplaatst 04 april 2010 - 14:49

Bibie zei:

neenee het is niet in Gent. Het is restaurant Tengoku in Opwijk! We kijken er al naar uit. Vooral naar hun overheerlijke kroepoek. :ha Daar heb ik me vorige keer bijna ziek in gegeten, mjammie! :cheer:

Oh in Opwijk! Dat is hier vlak in de buurt!  Nog nooit van gehoord :oops: en je bent er nog al geweest dus een nieuw zal het niet zijn...
Mmmmmmmmm kroepoek :h (heb ik ook nog liggen)
Geplaatste afbeelding

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#2125 Geplaatst 04 april 2010 - 16:00

Hier deze avond pannekoeken, maar ni bereid met suiker maar met canderelpoeder. benieuwd hoe dat gaat smaken
Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#2126 Geplaatst 04 april 2010 - 16:45

Hier gaat het nog niet fantastisch. Mijn gewicht is hetzelfde gebleven tegenover de laatste keer dat ik hier rapporteerde: 800gr onder mijn (eerste) streefgewicht. Ik heb een nieuw streefgewicht van 2kg onder het eerste. In een keer leek me niet zo haalbaar. En als ik het nieuwe streefgewicht nu niet haal vind ik dat ook niet zo erg.
Ik zal dringend moeten gaan shoppen, want mijn kleren zijn te groot (wat een paar kilootjes kunnen doen!). Enkel mijn oude en mijn goeie jeans passen nog een beetje fatsoenlijk. T-shirts en pulletjes gaat nog, maar die beginnen ook wat los te zitten.

Maar mijn eetpatroon is nog steeds vreselijk: de ene dag eet ik veel te weinig, de andere dag eet ik ongezond, ... Dus ik moet nu proberen om dat weer een beetje normaal te krijgen. Ik ging fruitjes proberen te eten, ik ben niet zo'n fruiteter. Ik had meloen gekocht en kiwi's, maar die zijn allemaal nog niet rijp. De appelsienen waren niet zo lekker (wel voor vers fruitsap). Dus even wachten op mijn meloen :h
Ik heb gelukkig niet zo veel in in chocolade, met de paasdagen.

Ik probeer terug wat oefeningen te doen, 2 keer per dag, voor het buikje en de armen. Want net op die plaatsen lijk ik niet strakker te worden natuurlijk ;) Al zijn er al wel wat centimeters weg.

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#2127 Geplaatst 05 april 2010 - 12:57

Ik ben nu ongeveer een twaalftal dagen bezig en er is 2,4 kg vanaf.  Niet slecht vind ik zelf, maar da's omdat het in 't begin nog zo vlotjes gaat natuurlijk. Dat feestje blijft niet duren... :d
Tot mijn groooooote verbazing gaf mijn weegschaal deze ochtend gelijkspel aan, nl niks er bij, niks er af.  Maar ik heb wel paaseitjes gegeten gisteren (+ schijfje marsepein) :oops: en zaterdag heb ik tijdens een avondje uit in de Lotto Arena snoepjes gegeten.  Bon, ik ga niet klagen...!!
Maar vrijdag ben ik bij een vriendin langs geweest en ik weet dat zij op vrijdagavond altijd frieten gaan halen en ben er, op twee frietjes na, vanaf gebleven !  Had wel eigen potje gekookt dus buikske was goed dik gegeten.
Vanavond maak ik een lekkere wokschotel met kip, broccoli, ajuin, pasta en sojasaus.
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2128 Geplaatst 05 april 2010 - 13:35

morgen even mijn dieetcomputer herstarten. Afgelopen 2 dagen waren redelijk dramatisch!
Brunch met vele soorten brood en beleg = drama voor mij

proficiat Marjan, met de 2 en halve kilo! heerlijke start :d

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2129 Geplaatst 06 april 2010 - 11:37

Nu volg ik toch wel even niet meer :catnoknow

Hoe meer ik mij aan mijn schema hou, hoe minder ik afval. Hoe meer ik afwijk van mijn schema en mij wat meer laat gaan, hoe meer ik afval? :catnoknow

Gisteren heb ik bv een Kinder Bueno reep (1/2e dus) binnengespeeld omdat ik onwaarschijnlijk veel zin had op chocolade met hazelnoot (juist voor de lunch), daarna dus direct soep met 4 sneetjes pompoenpittenbrood en beleg, bij mijn ouders rosé champagne (2 kleine glazen), asperges met gekookt eitje met botersaus (waarbij ik van de saus ben afgebleven), als hoofdgerecht kabeljauwhaasje met pesto met gekookte aardappelen en spinazie met klein beetje witte wijnsaus bij en dan als dessert een crème brûlée (wel maar een halve omdat hij toch zo lekker was)

Bewerkt door Spanishke, 06 april 2010 - 11:38.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2130 Geplaatst 06 april 2010 - 12:46

Mjam mjam, vakantie, dus ik eet mijn warme maaltijd 's middags. Heb net receptje van Sonja met zalm, zeekraal, sojascheuten, kerstomaatjes, tarwekorrels en lekkere kruiden op. Echt mjummie!!!

De paasdagen zijn hier redelijk Sonja-proof verlopen, alleen heb ik wel vaak champagne gedronken de laatste dagen :LOL:
En er staat nog een fles in de koelkast, die reeds open is, dus vandaag weer champagne, anders gaan al de bubbels eruit en dat is zonde he ;)
Maar ja, champagne is goed voor hart en bloedvaten 8)