Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2131 Geplaatst 07 april 2010 - 08:32

@ Katrien: niet aantrekken, de laatste kilo's zijn hardnekkig... Gewoon blijven verderdoen en het op ietwat langere termijn bekijken. Komt goed, je eet goed en beweegt, die kilo's ZULLEN verdwijnen. Gewoon niet te veel op fixeren en weten dat je goed bezig bent. :hug:

Gisteren goed herpakt, hèhè, 't was nodig :)
Gegeten:
Actimel
appel
piccolo met kipfilet, groenten en lightmayo
Op resto, voor verjaardag vriend: tomatensoep, pasta arrabiata en een capuccino (trots dat ik niet de tiramisu met speculaas heb gegeten)

Zo meteen nog even naar de markt, hopelijk vind ik daar betaalbaar lekkers...

Bewerkt door rocket_queen, 07 april 2010 - 08:33.

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2132 Geplaatst 07 april 2010 - 18:46

Dagmenu'tje (2de dag goe bezig Post-Easter, yeah)

Ontbijt: kom bloemkoolsoep (ze moest op vandaag...) + actimel
Lunch: meergranenbrood met mager beleg
Tussendoortjes: (veeeeel, wegens rustig op 't werk): Mini-danio, appel, kiwi, laatste kom bloemkoolsoep
Avondeten: volkorenpasta met home made bolognaisesaus met veeeeeeel groentjes en rundsgehakt.

Vanmorgen naar de markt geweest en Belgische aardbeien gekocht, dat wordt nog een lekker dessertje, mmmmmmmmm

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2133 Geplaatst 07 april 2010 - 20:14

Ik zit nu toch al 2,5 weken op hetzelfde gewicht ongeveer, maar je zal wel gelijk hebben :)

Ontbijt: Volkoren All Bran corn flakes met muesli en halfvolle melk
Tussendoortje: mandora
Lunch: pikante wortelsoep met 4 sneetjes 6-granenbrood
Tussendoor: veenbessenyoghurt met klein beetje muesli
Avondmaal: Bloemkoolsalade met pompelmoes, krab, waterkers en home-made cocktailsaus
Straks nog wat oranje meloen eten en een kiwi, want heb nog niet teveel fruit gegeten vandaag

Bewerkt door Spanishke, 07 april 2010 - 20:15.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2134 Geplaatst 09 april 2010 - 08:54

Héhé, moet ik ons topic opnieuw van de 2de pagina vissen :evil: :)
gisteren de hele dag een opleiding gehad. daar lagen speculaasjes, véél speculaasjes voor bij de koffie. Heb er ééntje gegeten.

Mijn dagmenu (te veel volgens de eetmeter, 2700kcal)

Ontbijt: havermout, the usual mix
lunch: stokbroodje met kipfilet, groenten, geen mayo + kom tomatensoep
Tussendoor: pakje granykoekjes + 1 speculaasje
Avondeten: klein bord spaghetti( enfin, klein voor mijn doen alvast :twisted: ) + kleine boterham
achteraf: nectarine + appel + klein glaasje melk

Vraag me af of dit idd flagrant te veel is of dat ik misschien met de porties in de fout ben gegaan. Enfin, maakt al niet uit, had het gevoel dat het een betrekkelijk gezond dagje was.

Hoe gaat het met iedereen? en dan niet enkel met mijn naamgenootje :)

Bewerkt door rocket_queen, 09 april 2010 - 08:55.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2135 Geplaatst 09 april 2010 - 11:54

rocket_queen zei:

Héhé, moet ik ons topic opnieuw van de 2de pagina vissen :evil: :)
gisteren de hele dag een opleiding gehad. daar lagen speculaasjes, véél speculaasjes voor bij de koffie. Heb er ééntje gegeten.

Mijn dagmenu (te veel volgens de eetmeter, 2700kcal)

Ontbijt: havermout, the usual mix
lunch: stokbroodje met kipfilet, groenten, geen mayo + kom tomatensoep
Tussendoor: pakje granykoekjes + 1 speculaasje
Avondeten: klein bord spaghetti( enfin, klein voor mijn doen alvast :twisted: ) + kleine boterham
achteraf: nectarine + appel + klein glaasje melk

Vraag me af of dit idd flagrant te veel is of dat ik misschien met de porties in de fout ben gegaan. Enfin, maakt al niet uit, had het gevoel dat het een betrekkelijk gezond dagje was.

Hoe gaat het met iedereen? en dan niet enkel met mijn naamgenootje :)

Volgens die eetmeter zit je soms snel aan 2000+ kcal vind ik, heb ook al gemerkt bij sommige dingen dat hij veel meer aanrekent dan het eigenlijk mag, ik geef dus zeker niet meer alles in of ik mag bijna niets meer eten :roll:

Ik vind je menu goed, juist het tussendoortje voor het avondeten zijn wel vrij veel kcal, 2 granykoekjes en een speculoosje...

Voor het avondeten dan: spaghetti en brood zou ik zelf nooit samen eten, 1 van de 2, maar dat is een goesting natuurlijk en als het bordje spaghetti klein is...

Ik zie wel absoluut niet in hoe die eetmeter aan 2700kcal kan komen met dit menu, heb je al eens gekeken naar de waarden per product dat je hebt ingegeven?

Menu van gisteren was:

Ontbijt: Volkoren corn flakes met muesli en halfvolle melk
Tussendoor: veenbessenyoghurt
Lunch: 4 boterhammen met confituur en Leerdammer light
Tussendoor: fruitsla van kiwi en meloen, thee
Avond: kalkoenwok met broccolimix, oesterzwammen en rijst

Dagmenu:

Ontbijt: Volkoren corn flakes met muesli en halfvolle melk
Tussendoortje: mini cappuccino en WW haver-koekje
Lunch: 4 sneetjes 6-granenbrood, 2 met kipfilet WW en 2 met Milner kaas
Tussendoortje: fruitsla van groene meloen, oranje meloen, blauwe druiven en kiwi
Avondmaal: Iets met zeebaars of pladijs met krieltjes
Tussendoor: overschot fruitsla

Bewerkt door Spanishke, 09 april 2010 - 12:07.

Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#2136 Geplaatst 09 april 2010 - 19:44

Over mijn eetpatroon zal ik maar niks zeggen.

Maar ik ben vandaag gaan shoppen. Ik had enkel nog mijn oude en mijn goeie jeans die niet te groot waren (al worden die ook best los). Shoppen is fijn als je afgevallen bent :cheer: . Heb 2 lange en een korte jeans gekocht. Nog wat bloesjes. Vooral met die korte jeans ben ik blij, ik moest een kleinere maat gaan halen :cheer: . Terwijl ik eerst nooit zo'n korte jeans aankon omdat het niet leuk stond.
(Katrien heb die broek met je bon gekocht :) Eindelijk! ;) En nog eens bedankt :) )

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2137 Geplaatst 10 april 2010 - 13:00

Deze morgen op de weegschaal -700 gram :cheer: :cheer:

Eindelijk wordt mijn geduld beloond :) , hopelijk gaat het nu alleen maar naar onderen tot ik mijn streefgewicht eindelijk bereikt heb :)

Heb de indruk dat als je snel kilo's verliest, ze er zo weer bij zijn, maar als je heel langzaam kilo's kwijt speelt, ze wegblijven :dans:

Bewerkt door Spanishke, 10 april 2010 - 13:01.

Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2138 Geplaatst 11 april 2010 - 09:11

Zo fijn, Nathalie, een maatje kleiner :d

Ik heb gisteren eindelijk het Sonja-kookboek gekocht en kan niet wachten om te beginnen experimenteren. Ik hoop dat deze recepten me een extra duwtje in de juiste richting geven!
Het ziet er heel veelbelovend uit... vond altijd dat het in haar programma leek alsof ze niet veel van koken weet, maar ze heeft zich gelukkig laten flankeren door een echte kok :)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2139 Geplaatst 11 april 2010 - 14:21

Ook het Sonja boek gekocht, Katrien! Ik heb gisteren de gevulde paprika's (antirimpelverrassingspaprika's) gemaakt. Was echt heel lekker, maar wel rare smaken bij elkaar. Een echt avontuur 8)

Toch even een puntje van kritiek... Sonja mag er dan wel naar streven recepten met max 30 minuten werk aan te bieden in haar boek... qua afwas laat ze zich wel volledig gaan. 4 kookpotten voor 1 gerecht vind ik eerlijk gezegd van het goede te veel... 8)

Vanavond wordt het de "gedurfde smakencarrousel".

Deze morgen was het fruit en middageten moet ik nog eten, maar mijn soep staat nog in de oven, dus moet nog even wachten.

Het ruikt alvast superlekker! Verwacht een smakenexplosie. Het is de eerste keer dat ik dit receptje maak, dus nog even wachten of dat ook effectief zo zal zijn. Zal het receptje met jullie delen als het de moeite is. Deze middag wordt het dus soep uit de oven met dikke zuurdesemboterhammetjes van het Dagelijks Brood en op de boterhammetjes avocado+lenteuitjes

Even retrospectief... vorige week was geen succes. Veel feestjes, veel bezoekjes, veel bubbels en veel hapjes. En als kers op de taart 2 grote bekers Fairly Nuts van Ben & Jerry's 8) (Simply divine... mmmm!)

Op naar een betere week, beginnende vandaag ;)

Bewerkt door Smitten Kitten, 11 april 2010 - 14:27.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2140 Geplaatst 14 april 2010 - 14:21

HET IS HIER HEEEEEL STIL.... Moet ik mij zorgen maken, dames? 8)

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#2141 Geplaatst 14 april 2010 - 16:37

Geen zorgen, ik zit nog steeds 600 gram onder mijn streefgewicht. Ben echt heel blij! Alles past me weer perfect, zelfs een mooie, smalle broek van 5 jaar oud :cheer: . Nu heb ik in de tussentijd ook al wat nieuwe kleren gekocht met maatje 34 dus het is wel niet de bedoeling dat ik weer bijkom. :ha De principes van Sonja worden ondertussen wel al regelmatig met de voeten getreden, vanavond frietjes! :oops:

Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2142 Geplaatst 14 april 2010 - 16:50

Smitten Kitten zei:

HET IS HIER HEEEEEL STIL.... Moet ik mij zorgen maken, dames? 8)

Ik ben er ook nog hoor! Op de details die het afvallen belemmeren na, gaat het perfect :twisted:
Ik doe rustig verder. Heb me als streefdoel gesteld dat ik nog 3 kilo kwijt wil zijn tegen eind juli.

Ben lekker aan 't koken elke dag, met veel Sonjatips in het achterhoofd. Maandag was het een prachtig bord met Bulgur (met verse groene asperges, paprika, look, ui, kikkererwten onder) met rucola, alfalfa en een mooie stukje tilapia. Bord was prachtig van kleurenpalet.
gisteren pasta à la Hammie en vandaag rest bulgur met vegeburger.

Ik vind het hier ook wel erg stil, was een grote aanmoediging toen hier volop gekletst werd...

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2143 Geplaatst 14 april 2010 - 16:55

rocket_queen zei:

Ik ben er ook nog hoor! Op de details die het afvallen belemmeren na, gaat het perfect :twisted:
Ik doe rustig verder. Heb me als streefdoel gesteld dat ik nog 3 kilo kwijt wil zijn tegen eind juli.

Ben lekker aan 't koken elke dag, met veel Sonjatips in het achterhoofd. Maandag was het een prachtig bord met Bulgur (met verse groene asperges, paprika, look, ui, kikkererwten onder) met rucola, alfalfa en een mooie stukje tilapia. Bord was prachtig van kleurenpalet.

Ik vind het hier ook wel erg stil, was een grote aanmoediging toen hier volop gekletst werd...

Heerlijk he, die kleurrijke bordjes!!! :LOL:

Deze avond heb ik niet veel tijd dus wordt het geen sonja, maar kipfiletje, couscous en salade met komkommer, feta en tomaat.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#2144 Geplaatst 14 april 2010 - 17:07

Smitten Kitten zei:

En als kers op de taart 2 grote bekers Fairly Nuts van Ben & Jerry's 8) (Simply divine... mmmm!)

Op naar een betere week, beginnende vandaag ;)

Hmmm, Ben & Jerry's, ik mag dat ook niet in huis hebben...
Heb hier nog een rest macadamian chocolat nuts en een volle chocolade met banaantjes erin, weet de juiste naam niet meer, staan...

Was nog niet op dit topic terechtgekomen!
Weet wel wat het is, regimekes volgen, ben al 2 keer zo'n goeie 20 kilo afgevallen, maar wil het geen derde keer meemaken!
De 2de keer was al veel moeilijker dan de 1ste keer, daar er ondertussen zo'n 15 jaartjes bijgekomen waren, en het toch wel wat minder vlot verliep!

Het is ondertussen toch al zo'n goeie 4 jaar geleden, en ik slaag erin op mijn streefgewicht te blijven :LOL:
De schrik blijft er toch wel inzitten dat die ooit terugkomen, dus dagelijkse controle op de weegschaal sindsdien, het is een gewoonte geworden.

Goede moed aan alle regimerkes!

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2145 Geplaatst 14 april 2010 - 20:21

rocket_queen zei:

Vond het inderdaad ook een grote aanmoediging :(
Hier is het maandag en dinsdag helemaal fout gegaan en dan niet in de zin dat ik teveel en ongezond gegeten heb, heb veel te weinig gegeten omdat ik ziek was :(
Maandagmorgen heb ik met heel veel moeite corn flakes binnengekregen om toch een dafalgan te kunnen innemen en een aantal uren later 2 Granykoeken met een tas warme sojamelk tegen de buikpijn, nog wat uren later 1 rijstwafel en als avondmaal de helft van het restje van zondagavond, volkorenrijst met scampi, kerstomaatjes en courgette

Dinsdag was niet veel beter, ontbijt bestond uit een dafalgan en een peperkoek die ik met veel moeite heb opgekregen uit dwang meer omdat ik weiger om medicatie in te nemen zonder iets gegeten te hebben, ook al is het een bruistablet. Dan veel te droog brood waarvan ik 3 boterhammen mee had en met moeite anderhalf heb opgekregen en 's avonds was het eten bij mijn ouders, maar heb daar ook met moeite kunnen eten omdat ik nog steeds kotsmisselijk was :misselijk: , 3 asperges met een ei zonder botersaus en een klein stukje roodbaars met pesto, aardappelen en spinazie

Deze morgen was mijn eerste dag dat ik niet onwel ben opgestaan :) , corn flakes met muesli en halfvolle melk als ontbijt, cappuccino en special K minibreaks natuur als tussendoortje, als lunch dan een half fitnessbroodje met ham, rauwkost en een yoghurtje natuur. Daarna stukjes mango en kiwi en als avondmaal de rest van het broodje en 2 sneetjes zonnebloempittenbrood omdat ik eindelijk terug wat meer honger had

Bewerkt door Spanishke, 14 april 2010 - 20:22.

Geplaatste afbeelding