Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#2191 Geplaatst 22 mei 2010 - 19:14

ahh, teveel gegeten.
Heb 30gr rijst gekookt, met 120 gr quorn filet en gewokte prei. Dat was zo veel, maar oh zo lekker. Dus heb ik de prei maar lekker opgegeten.

Staks nog een stukje meloen.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2192 Geplaatst 22 mei 2010 - 19:20

Bibie zei:

Hmm, dat klinkt wel lekker! Welk boek van Gordon is dat?

Hier zijn we alweer volledig van de SK-principes af. Jammer maar helaas. De weegschaal is wel nog altijd vriendelijk tegen mij :ha ! Ik heb vandaag in de Planet Parfum het magerste meisje ooit gezien en ik dacht bij mezelf dat dat toch ook niet mooi was.

Pffoe, en ik ben gaan shoppen en ik heb een grondige hekel aan skinny broeken, maar blijkbaar is alles skinny vanaf nu? :louche: Misschien moet ik er gewoon aan wennen?

Vanavond lekkere spaghetti! Mjam! En als dessertje echte Belgische aardbeitjes :dancer:

Gezond met Gordon. :LOL:
Ik kook nog altijd à la Sonja Kimpen hoor en pas ook de recepten van Gordon beetje aan, aan haar visie. Concreet komt het hier neer op veel groenten/fruit, niet te veel vet, quasi geen suiker, koolhydraten aangepast aan mijn behoefte en veeeeeel verschillende ingrediënten gebruiken om het leuk te houden ;)

Skinny broeken is ook echt niet mijn ding. Daar ga en wil ik nooit aan wennen 8)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2193 Geplaatst 22 mei 2010 - 19:56

Bibie zei:

Hmm, dat klinkt wel lekker! Welk boek van Gordon is dat?

Hier zijn we alweer volledig van de SK-principes af. Jammer maar helaas. De weegschaal is wel nog altijd vriendelijk tegen mij :ha ! Ik heb vandaag in de Planet Parfum het magerste meisje ooit gezien en ik dacht bij mezelf dat dat toch ook niet mooi was.

Pffoe, en ik ben gaan shoppen en ik heb een grondige hekel aan skinny broeken, maar blijkbaar is alles skinny vanaf nu? :louche: Misschien moet ik er gewoon aan wennen?

Vanavond lekkere spaghetti! Mjam! En als dessertje echte Belgische aardbeitjes :dancer:

En is ze voor Florian ook nog zo vriendelijk? :)
Ik heb overlaatst ook echt al echt supermagere meisjes gezien en dacht net hetzelfde, ze zeggen dat 1/2 Belgen te kampen heeft met overgewicht, maar ik merk daar precies toch niet zoveel van, eerder het omgekeerde bij sommige :catnoknow

Skinny Jeans ga ik echt NOOIT of te NEVER aan wennen, dan draag ik nog liever jeansbroeken van 10 jaar oud die absoluut niet meer in de mode zijn, geef mij maar Bootcut :love3: ik wou het zelfs eerst niet beseffen dat dat een mode kon zijn, ik dacht dat al die broeken mij zo hard te klein waren :lachen: :LOL:

Hier vanavond lekkere zeeduivel met broccoli en pasta en als dessert watermeloen, want er waren geen aardbeitjes in de winkel :(

Bewerkt door Spanishke, 22 mei 2010 - 19:58.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2194 Geplaatst 22 mei 2010 - 20:33

Deze avond heb ik weer een recept van Gordon gegeten. :LOL:
Mihoensalade met gebakken kipfilet en thaise dressing. Weer een aanrader 8)
Mihoen koken en laten afkoelen, peultjes blancheren, paprika's in reepjes snijden, kipfilet bakken. Alles bij elkaar husselen en dan de aziatische dressing erover. (fijngesnipperd sjalotje, geperste look, fijngesneden rode peper, limoensap, vissaus, sojasaus en sesamolie. Normaal ook suiker, maar die laat ik à la Sonja uit 8) en ik doe er maar een theelepeltje sesamolie in.) Afwerken met korianderblaadjes, lenteuitjes en sesamzaadjes. Het recept is eigenlijk met grote roze garnalen, maar de kipfilet moest op ;)

Bewerkt door Smitten Kitten, 22 mei 2010 - 20:35.

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2195 Geplaatst 22 mei 2010 - 22:21

Skinny-jeans, ben ik ook geen fan van. Van bovenaanzicht is het zo afschuwelijk, mijn billen lijken dan compleet uit proportie. van vooraanzicht is 't ook gene vette. Doe mij ook maar een bootcut :)

Vandaag vele uurtjes gesport: volley-tornooi.
Vanmorgen/middag: tarwekiemen met verse munt, geitenkaas, kerstomaatjes en gegrillde courgette. Was als koude salade bedoeld, maar wegens tijdgebrek lauw gegeten :LOL:
Tussendoor 2 sandwiches met kaas/kippewit; Vanavond een afhaalmaaltijd, maar ben voor pasta met pikante tomatensaus gegaan. Wel beetje lookbrood geknabbeld. Dat was de zonde van de dag.

Bewerkt door rocket_queen, 22 mei 2010 - 22:24.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2196 Geplaatst 24 mei 2010 - 11:15

Ontbijt: Smoothie met aardbeien en zwarte bessen, magere melk en magere yoghurt
Middag: Borsjtsj met brood van het Dagelijks Brood
Avond: lamsspiezen (gemarineerd in "kruidenpasta") met paprika en tomaten en bruine rijst

Eventueel tussendoor nog de rest van de Smoothie

Edit: Rocket_queen, je lunch klinkt heeeeerlijk ;)

Bewerkt door Smitten Kitten, 24 mei 2010 - 11:16.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2197 Geplaatst 24 mei 2010 - 21:53

Ontbijt: corn flakes natuur met honing mix en halfvolle melk
Tussendoor: smoothie van kiwi-framboos-appel en sojamelk
Geen lunch, het was veeeeeeel te warm :oops:
Tussendoor: 1/3e verse ananas en overschot smoothie
Avondmaal: de overheerlijke kruidenomelet die Hanne enkele dagen geleden gemaakt heeft, inderdaad een echte aanrader :thumb: :thumb: ik heb ze wel gemaakt met champignons omdat deze op moesten, het was superlekker :)
Tussendoor: watermeloen en cavaillon meloen stukjes

En als ongepland tussendoortje heb ik ook nog een half stukje honingwafel op en een Frusi met bosvruchten :oops:
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2198 Geplaatst 25 mei 2010 - 09:00

Ontbijt: Zespri Gold en yoghurt met versgemaakte rabarbermousse (met veenbessen, rozijnen en honing om te zoeten)
Middag: Portugese vissoep (veeeeeel groentjes in)
Avond: Zalm met komkommersalsa en volkoren pasta
Tussendoortje: appel-selder-sapje

Bewerkt door Smitten Kitten, 25 mei 2010 - 09:00.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2199 Geplaatst 25 mei 2010 - 09:01

Spanishke zei:

Avondmaal: de overheerlijke kruidenomelet die Hanne enkele dagen geleden gemaakt heeft, inderdaad een echte aanrader :thumb: :thumb: ik heb ze wel gemaakt met champignons omdat deze op moesten, het was superlekker :)

Heerlijk he met die verse kruiden! Mmmm!

Guest_quid_faciendum_*
Guest_quid_faciendum_*

#2200 Geplaatst 25 mei 2010 - 11:10

Hier verloopt alles ook wel goed, al blijf ik de laatste twee weken wel de hele tijd rond hetzelfde gewicht schommelen, maar er zijn dan ook al veel etentjes en andere social occasions gepasseerd, dus al bij al is dat wel ok.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2201 Geplaatst 26 mei 2010 - 12:07

Ontbijt: Sapje van bloedappelsien; selder en groene appel
Middag: De rest van de vissoep, nu met saffraan erin en lekkere volkoren boterhammetjes erbij
Avond: Het moet snel gaan want er komt bezoek voor de kittens; Frittata met zoete aardappel. Eventueel nog een stukje cake ofzo als het bezoek er is.
Tussendoortjes: fruit (nectarine en zespri gold. Tenzij ik de moed vind om de meloen te kuisen ;) )
Het gezonde eten werpt vruchten af, want ondanks het permanente op mijn kont zitten aan mijn bureau is er tegen vorige week alweer een kilo af! Heb wel een tijdje niet zo goed meer opgelet, dus nu ik weer gezonder eet gaat het blijkbaar snel. Ik vind het hier overigens wel stillekes... Waar is Rocket_queen???

Bewerkt door Smitten Kitten, 26 mei 2010 - 12:25.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2202 Geplaatst 26 mei 2010 - 12:18

Wat is fritata? :catnoknow :oops: Ja sorry ik stel je behoorlijk veel vragen, maar je menu's zien er dan ook altijd zo geweldig gevarieerd uit :oops:
Zeg een meloen kuisen is toch niet veel werk aan? Ik vind een granaatappel veeeeel irritanter ;)

Hier zal het vanavond gewoon verse aspergesoep worden en verder weet ik het nog niet. Hihi ik heb Simon goed liggen gehad. Hij is zo tegen sojamelk, maar heb wel sojamelk in de soep gedaan en hij heeft het niet geproefd en vond ze lekker :x

Verder als ontbijt: Petit Déjeuner koekjes met hazelnootvulling en mini cappuccino
Lunch: boterhammen met lentesla, sla en tomaat + vanille yoghurtje
Tussendoor: stukjes watermeloen en Belvitakoekjes mandarijn-citroen (mijn verzameling moet vrij snel op, heb er al een tijdje niet meer van gegeten en de kast puilt uit van koeken :oops: )

Bewerkt door Spanishke, 26 mei 2010 - 12:20.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2203 Geplaatst 26 mei 2010 - 12:29

Dit receptje, Spanishke The Good Life: Sweet Potato Frittata with Tomato Salsa
Frittata is een "goed gevulde omelet", die aan twee kanten gebakken wordt. Ideaal ook om koelkastrestjes op te maken. Ik maak het ook soms in de oven met heel veel groentjes, pasta en daar het eimengsel over. Ik gebruik nu overigens ook weer 1 eigeel en 3 eiwitten om het light te houden.
En nee, een meloen kuisen is niet superveel werk, maar moet tegen maandag 400 blz gestudeerd krijgen. Echt supermoeilijk en veel dus het leven bestaat hier dus uit eten, slapen, studeren en aandacht aan de katten geven. Voor de rest is alles te veel moeite ;)

Bewerkt door Smitten Kitten, 26 mei 2010 - 12:31.

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2204 Geplaatst 27 mei 2010 - 09:04

Het is even druk geweest, maar het gaat hier nog goed.

Mijn menu van gisteren:

Ontbijt: sneetje waldkornbrood met kipfilet
Tussendoor: de lekkerste mango ever, niet helemaal opgegeten, wel ook even bij de collega's rondgegaan + actimel
Lunch: tomaten-pompoensoep + 4 sneetjes waldkornbrood met kipfilet en margarine
Tussendoor; Belgische aardbeitjes met beetje rietsuiker
Avondeten: actifry-frietjes met gezonde hamburger
Na de avondschool had ik nog honger en heb ik nog een kom soep gegeten.

Hanne, wat ik me afvraag. Ik vond je altijd al best slank en goed gebouwd, maar ik begreep wel dat je enkele kilo's kwijt wou. Je bent nu toch al lang 'goed bezig'.  Hoeveel wil je er nog af? Zie dat je niet te dun wordt hè ;)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2205 Geplaatst 27 mei 2010 - 09:39

Ziet er weer zo lekker uit en vooral weer zo'n makkelijk recept, juist die zoete aardappel is even naar de winkel gaan. Daar hou ik van, snelle, gezonde en makkelijke receptjes :thumb:

Welke mango heb je gegeten Rocket Queen? Vind het nl zeer moeilijk om heel lekkere mango's te vinden, de enige overheerlijke mango's die ik weet zijn, is in de ISPC, maar niet iedereen heeft daar zomaar toegang en ze zijn bovendien ook best wel prijzig, maar oh zo lekker van smaak, wel glad en vrij gevaarlijk om snel te snijden :louche: , zeker met een nieuw mesje :oops:

Ontbijt was corn flakes met honingmix voor het mij makkelijk te maken
Tussendoor: cappuccino en mini breaks Special K natuur
Lunch: 4 boterhammen 6-granenbrood met kipfilet en sla en yoghurtje
Tussendoor: 1/3e ananas :oops: .
Avond: nog geen idee zoals altijd wordt dat op het moment zelf meestal bedacht :onzeker:

Geplaatste afbeelding