Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2206 Geplaatst 27 mei 2010 - 10:05

Ik had die mango op de markt hier gekocht. Is ook een beetje een gok altijd.

Het was ook spotgoedkoop: 2 cavaillon-meloen, een ananas en een mango voor 5 euro...

Er is idd een enorm verschil in smaak bij mango's....

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2207 Geplaatst 27 mei 2010 - 18:26

Geen zorgen maken, Katrien ;) Ik ben niet bezig aan een hongerdieet. Gewoon verstandig gevarieerd gezond eten.
Ik verlies er wel wat gewicht mee, maar dat gaat niet supersnel en op een gegeven moment komt daar ook een einde aan denk ik.

Ik weeg me bijna niet meer en gewichtsverlies is ook niet mijn voornaamste bezorgdheid. Ik merk wel als ik een periode niet meer echt opgelet heb (veel etentjes, feestjes etc) en dan weer echt gezond ga eten ik snel gewicht verlies. Maar als ik voor langere periode gewoon gezond eet gaat het echt traag hoor!
Met dit eetpatroon kom ik echt niet aan bv -500 gram per week, maar ik eet veel, gezond en lekker, heb af en toe ook zondige weken 8) waarna ik gemakkelijk terug kan naar het gezonde leefpatroon en voel me er gewoon goed bij.
Zolang er kilootjes afkunnen zullen die er ook wel af gaan, maar op een gegeven moment zal het gewoon stabiliseren denk ik, want er is ook maar zoveel dat je kan afvallen door gewoon gezond te eten en ik vermoed dat dat gewoon de kilootjes zijn die er teveel aan zaten door het systematisch te veel kcal in te nemen voor mijn grootte/metabolisme.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2208 Geplaatst 27 mei 2010 - 21:32

Amai dat is inderdaad wel spotgoedkoop, ik heb nu niet direct gekeken op de rekening van de Colruyt wat die cavaillon mij gekost heeft samen met die ananas en watermeloen, maar ik geloof dat het al 4 euro alleen was voor de watermeloen :louche:

Hier vanavond was het wok met groentenmix uit de diepvries, nog wat andere verse groenten, falafel en beetje Terriyaki.

Verder kan ik me perfect terugvinden in de uitleg van Hanne, ik heb ook mijn zondig momentjes, maar kan me ook heel snel terug herpakken naar een gezond eetpatroon en dat was voor mij het doel van dit alles :thumb:
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2209 Geplaatst 28 mei 2010 - 05:08

@ Hanne: nu ben ik helemaal gerust :d

Mijn dagmenu van gisteren:

Ontbijt: boterham met kaas
Lunch: brood met kaas/kipfilet
Tussendoor: aardbeitjes met wat limoensap
Avondeten: bulgur, vege-burger, rauwkostsalade

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2210 Geplaatst 28 mei 2010 - 20:33

Ontbijt: Danio met aardbeien en bloedappelsiensap
Middag: lekkere verse aspergesoep. Zoooo lekker! Brood erbij.
Avond: gewokte groentjes, scampi en mie
En zo meteen nog heeeeeerrrrlijke Ben & Jerry Fairly Nuts! Mjum!

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#2211 Geplaatst 28 mei 2010 - 20:36

ontbijt: havermoutpap
middag: niets :oops:
tussendoor: puddingske :oops:
avondeten: zelfgemaakte hamburger, koude groentjes (sla, komkommer, tomaat) en gebakken aardappeltjes

niet zo goed bezig zeker? :oops: :oops:

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2212 Geplaatst 29 mei 2010 - 09:18

Mijn menu'tje van gisteren:

Ontbijt en lunch: brood met mager beleg, bij de lunch ook een bloemkoolsoepjes

Tussendoor: actimel, peer, kiwi

Avondeten: op restaurant met mijn girlfriends. Wou pasta met gerookte zal en pestoroomsaus, maar op het laatste moment het licht gezien en wok van scampi, knapperige lentegroentjes en sojasaus besteld :LOL:
Daarna geen dessert (in tegenstelling tot de rest) en gewoon 2 koekjes bij de koffie/thee gehad

Vanavond verplicht zondigen overigens en ik ga ervan genieten: verjaardagsfuif met frietkraam :)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2213 Geplaatst 29 mei 2010 - 09:44

rocket_queen zei:

Mijn menu'tje van gisteren:

Ontbijt en lunch: brood met mager beleg, bij de lunch ook een bloemkoolsoepjes

Tussendoor: actimel, peer, kiwi

Avondeten: op restaurant met mijn girlfriends. Wou pasta met gerookte zal en pestoroomsaus, maar op het laatste moment het licht gezien en wok van scampi, knapperige lentegroentjes en sojasaus besteld :LOL:
Daarna geen dessert (in tegenstelling tot de rest) en gewoon 2 koekjes bij de koffie/thee gehad

Vanavond verplicht zondigen overigens en ik ga ervan genieten: verjaardagsfuif met frietkraam :)

Goed gedaan, Katrien ;) Dat verdient wel een frietje deze avond 8)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2214 Geplaatst 29 mei 2010 - 09:46

Ontbijt: meloen
Middag: boterhammen met (light) kaas, paprikaslaatje
Avond: Zeebaars met gegrilde groentjes  

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2215 Geplaatst 29 mei 2010 - 16:53

Smitten Kitten zei:

Ontbijt: meloen
Middag: boterhammen met (light) kaas, paprikaslaatje
Avond: Zeebaars met gegrilde groentjes  

nice!

Vandaag:

Ontbijt: boterham met kipfilet
Tussendoor: actimel + bananenmilkshake van bananen die op moest
Lunch: volkorenpastasalade met appel, limoen, blokjes Oud Brugge, pijnboompitten, tomaatjes, komkommer, mais, munt

straks: F****jes :goofy:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2216 Geplaatst 29 mei 2010 - 17:56

Mmmm vooral de lunch klinkt goed, Katrien!
Ik eet bij de zeebaars en gegrilde groentjes couscous.

Geniet van de frietjes ;)

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2217 Geplaatst 30 mei 2010 - 11:16

Mmmmm en de frieten hebben me gesmaakt. Een klein frietje en gewoon gegeten tot ik genoeg had, een half bakje dus. Daar nog een fish-stick bij. Achteraf enkel water en cola light gedronken, want was Bob-ette.

Vanmorgen 400 gram minder dan gisteren, cool!
Intussen is er 4.7 kg af sinds kerst. Ik heb lang stilgestaan na de vakantie in februari-maart, maar nu lukt het goed.

Vandaag de hele dag studeren voor mijn examen Spaans van dinsdag. Olé

Bewerkt door rocket_queen, 30 mei 2010 - 11:24.

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2218 Geplaatst 31 mei 2010 - 08:10

Goeiemorgen allemaal! :goofy:

Gisteren weer een goede dag. Even mijn menu'tje

laat uit bed gerold na goed feestje en dan 's middags weer volkorenpastasalade gegeten
tussendoor: banaan en peer, actimel
Avondeten door ventje gemaakt: aardappelpuree met erwten en worteltjes onder, daarbij een kippenboomstam(metje).

Hoe gaat het nu met jou, Jess? Lees je nog mee? Heb je een gezond eetpatroon gevonden?

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2219 Geplaatst 31 mei 2010 - 18:56

Klinkt allemaal goed Katrien.

Ik eet zo meteen zalm met aardappeltjes, gegrilde courgette, en salsa van rode peper, kerstomaat, olijven en verse kruiden.

Jess is trouwens op vakantie ;)

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2220 Geplaatst 06 juni 2010 - 18:47

Jah, mijn ogen zijn geopend en sinds drie dagen doe ik mee.
Ik ben sinds ik werk in 2.5 jaar zo'n 25 kg verdikt en hmm dan komt het punt dat een mens zichzelf op foto's ziet, in de spiegel kijkt, foto's van vroeger ziet en echt wel beseft dat dit er toch een beetje over is. Ik voel mij niet meer goed in mijn vel en ik heb dus besloten om er iets aan te doen :) . Ik heb in het verleden eens een dieet gevolgd via de weight watchers, maar wel op mijn ééntje en dat is toen supergoed gelukt. Ik zal dit dus opnieuw proberen en tot op vandaag voel ik mij supergemotiveerd. Hopelijk blijft dat zo. Ik leg mijn doel niet in 1 keer te hoog. Ik bekijk het stap per stap en elke vijf kg die weg is, is een overwinning ;) . Ik reken op 3 à 4 kg per maand dus het pronken met de bikini zal voor volgende zomer zijn :pray: .
Geplaatste afbeelding