Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2221 Geplaatst 06 juni 2010 - 21:17

Veel succes, Mieke.
Leuk gevoel is het hè: als je voelt dat je knop eindelijk 'om' is.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2222 Geplaatst 06 juni 2010 - 21:56

rocket_queen zei:

Veel succes, Mieke.
Leuk gevoel is het hè: als je voelt dat je knop eindelijk 'om' is.

Dank je wel! Ja, ik weet nog dat de vorige keer (zo'n 5 jaar geleden) ook echt die knop was omgedraaid, maar ja...

Ik heb de voorbije twee jaar als een paar keer gezegd dat ik terug op mijn eten moest letten en wat moest bewegen, want dat het de spuitgaten begon uit te lopen, maar nooit echt gelukt.
Nu voel ik echt wel dat ik er wil voor gaan (hopelijk blijft het zo). :dancer:
Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2223 Geplaatst 07 juni 2010 - 08:58

Mieke zei:

Nu voel ik echt wel dat ik er wil voor gaan (hopelijk blijft het zo). :dancer:

Mijn ervaring is dat de eerste dagen het moeilijkste zijn, daarna wordt de kans op een screw-up kleiner en kleiner. Als je op het punt staat te zondigen: heel hard aan je doelen denken (de kleren waar je in wilt passen bv)

Hier gaat alles naar wens. Ben erg blij. Vanmorgen nog eens gewogen en ik sta nu op -5.3 sinds kerst. Nog 2 kilo eraf en ik zit al erg goed. alles wat dan nog volgt is bonus. Ik wil maximum nog 4 kilo kwijt.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#2224 Geplaatst 07 juni 2010 - 09:01

oh helemaal vergeten om mijn mededeling te doen :)
vorige week was het weegdag en jaja er is goed wat af. Nu zit ik op -5.3kg

Guest_Ashley_*
Guest_Ashley_*

#2225 Geplaatst 07 juni 2010 - 09:15

ik ben vorige week begonnen met de green coffee en heb daarbij verstandig gegeten,alleen het weekend ben ik buiten mijn boekje gegaan....maar ben 1 kilo kwijt!!!!
:dancer:

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2226 Geplaatst 07 juni 2010 - 09:17

Lies zei:

oh helemaal vergeten om mijn mededeling te doen :)
vorige week was het weegdag en jaja er is goed wat af. Nu zit ik op -5.3kg

Goed zo :d
Gaat goed, meis, ik ga je niet meer herkennen :)

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2227 Geplaatst 07 juni 2010 - 09:18

Ashley zei:

ik ben vorige week begonnen met de green coffee en heb daarbij verstandig gegeten,alleen het weekend ben ik buiten mijn boekje gegaan....maar ben 1 kilo kwijt!!!!
:dancer:

Proficiat!
De weekends zijn elke keer een uitdaging... als je ze af en toe zonder misser door kunt komen, is het al heel wat.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2228 Geplaatst 07 juni 2010 - 15:19

Ik was een heel klein beetje bijgekomen na onze reis van Duitsland (500 gram), maar Simon denkt dat ik daar eerder ben afgevallen en wat spiermassa heb opgebouwd en daardoor terug ietsje meer woog, want mijn kledij past mij nog altijd perfect (met nog wat meer overschot :) )

Erg zot heb ik daar niet gedaan, heb er wel goed opgelet nog, want Duits eten is meestal gelijk aan vettig eten en dat hebben we toch min of meer mogen merken. Heb wel genoten van de Italiaanse ijscrème daar :love3: en een yoghurtijsje met yoghurt en amarenakersen met siroop over genomen(de siroop was er wat teveel aan), batida kers longdrinks, de overheerlijke variatie muesli vanbij het ontbijt (caramel muesli, muesli met amandelen en kokos, ...) 's middags hebben we fruit gegeten en 's morgens een goed stevig ontbijt en dan 's avonds terug eten in het hotel. Gelukkig hebben we geen worst gekregen, maar wel superdikke aspergecrèmesoep, een ware caloriebom van desserts (die ik niet eens de helft heb opgegeten omdat ze veel te zoet smaakten), everzwijnenfilet :misselijk: , ...

De 1e avond zag het er allemaal nog perfect uit, keuze tussen 3 hoofdmaaltijden waarvan 1 vegetarisch ( soort van gebakken maïskroketten met verse spinazie en groentjes), de 2e avond ook vegetarisch, maar heb dan gekozen voor de roodbaars omdat het andere gerecht met kaas was en de derde avond was het buffet, maar er was niet veel keuze van vlees en de groenten, pasta, ...waren telkens te ver gegaan wat daar blijkbaar de gewoonte is.

De volgende avond was het al direct prijs door het mooie weer, bbq bij Simon zijn moeder, maar het was vis in papillot dus viel nog heel goed mee, gisteren was het de verjaardag van mijn pa, weer de rest van de dag niet veel gegeten omdat het zodanig veel was en vanavond terug naar mijn ouders. We hebben dus nog niets zelf moeten koken sinds we terug zijn van vrijdag, maar ik ben nog niet bijgekomen dus er valt (voorlopig) niets te klagen :)

Ik ben blij dat ik de knop min of meer op tijd gevonden heb, 8kg meer vond ik echt teveel voor mezelf. Nu heb ik toch tenminste 3 leuke kleedjes kunnen kopen op reis en een bikini (omdat ik de mijne thuis vergeten was en we toch een zwembad hadden in het hotel..)

Bewerkt door Spanishke, 07 juni 2010 - 15:22.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#2229 Geplaatst 07 juni 2010 - 15:49

LIES! Amai! Proficiat!!! :thumb: :flower:
Hier is het examenperiode = koekiiees :x
Maar ze zijn al op haha, dus ik heb er geen meer gekocht. Ik knabbel echt graag tijdens het leren, normaal eet ik dan nectarines enz. Maar nu heb ik een maagontsteking dus moet ik oppassen met wat ik eet... Vandaag nog niks gezondigd (dag één hé :d ) Maar ik vind dat toch al een overwinning voor mezelf want het is al 10 voor vier! :oops:

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2230 Geplaatst 07 juni 2010 - 21:56

Vandaag terug de dag goed doorgekomen en wat vind ik Solero ijsjes super, maar 2 puntjes volgens de WW en overheerlijk (zo heeft een mens toch het gevoel dat hij iets mag hé ;) ).

Amai Lies en Rocket Queen, proficiat.
Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#2231 Geplaatst 07 juni 2010 - 22:11

veel succes iedereen.
Ik moet zeggen dat mijn hespen echt strak waren van die Bodystyling...
Nu niet meer zo...niet dat ik ben bijgekomen maar ja die specefieke oefeningen voor die streek deden me wel goed.
Nu ben ik de laatste maand begonnen met elke dag met de fiets naar het werk te gaan (is toch een 40 minuutjes per dag goed doortrappen) en dan doe ik ook terug Yoga, en nu ook soms pilates en aqua zumba (nog maar 1 keer gedaan) dusja...
Maar zowiezo was ik de 5 kilo kwijt die ik kwijt wilde dus ik happy :)

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#2232 Geplaatst 08 juni 2010 - 08:29

proficiat aan iedereen die is afgevallen :LOL: , ik ben dus niet (meer) bikiniproof. Ben al meer dan een jaar in ziekenverlof (dus ipv rond te hollen als verpleegster), heb last van mijn schiildklier gehad (lang leve de medicatie),3 operaties verder (lang leve de platte rust) , dus deze zomer blijft mijn bikini in de kast. Maar ook al mijn broeken van vorig jaar :oops: , zal ik ook maar een paar kilo's proberen kwijt te spelen?
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2233 Geplaatst 08 juni 2010 - 09:03

Katrien, netjes gedaan op vakantie. Die halve kilo ben je zo weer kwijt.

Ik ben momenteel echt happy. Ben echt samen met een collega aan 't lijnen en we motiveren elkaar. We stellen om de 2 weken doelen en ook al halen we die niet volledig elke keer, we zijn wel goed bezig.
Eindelijk, want na de vakantie in maart heb ik echt 2 maanden aangemodderd. Nu de laatste maand is er 1.5 kilo af.
Ik weeg intussen 69.1, ipv 74.4 na kerst en een verschil dat die 5 kilo maakt... Broeken die weer passen, ik kan weer gewoon in de spiegel kijken, zonder verdrietig te worden. Winkelen is ook geen marteling meer.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2234 Geplaatst 08 juni 2010 - 23:07

Jij klinkt helemaal gelukkig Rocket Queen :) (zoals het hoort).

Ik ben vandaag in grote kosten gekomen en luister goed mensen...ik heb een fiets gekocht (m'n fiets was vorig jaar gestolen en ik had geen nieuwe gekocht, omdat ik dat niet nodig had). Vandaag dus besloten om daar terug verandering in te brengen. Vroeger in mijn dorpje kon ik makkelijk overal te voet naartoe. Hier in het stad vind ik de afstanden te ver om te voet te gaan en te stom om met de auto te gaan. Ook wil ik met beter weer met mijn fiets naar het werk gaan. Dat is zo'n kwartiertje rijden en ik denk dat ik er in de zomer sneller zal zijn met de fiets dan met de auto (moeilijk parkeerplaats). Ik merkte wel dat mijn kont heel veel pijn deed op de fiets. Misschien is het omdat ik het helemaal niet meer gewoon ben om te fietsen ofwel is het zadel niet zo goed voor mij. Dat zal ik na enkele dag met zekerheid weten te zeggen en dan moet er gewoon een ander zadel op, want zo is het niet echt leuk. :d
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2235 Geplaatst 08 juni 2010 - 23:30

Ik heb mij enkele weken geleden ook een fiets aangeschaft, een leuk modelletje van Trent, ben er helemaal gelukkig mee en hij heeft veringen wat ideaal is voor mijn rugproblemen, maar wel wat minder is voor de snelheid te behouden/halen. Mijn kont deed de 1e dag ook wel erg veel zeer, maar ben direct 2 uur gaan fietsen. De dagen erna ook terug zolang en het beterde er niet echt op, maar doordat we ondertussen wat hebben rondgefietst in Duitsland is het al heel wat beter met mijn kont. Ik denk dat het wel zal komen doordat je het niet meer gewend bent, komt volgens mij dus ook wel zeker in orde tenzij het zadel echt slecht is. Wou dat ik ook met de fiets naar het werk kon fietsen, maar dat is zo'n 25 km, zie ik me dus niet zo direct elke dag doen...

RQ: Ik ben er rotsvast van overtuigd dat het je zeker gaat lukken, met of zonder de extra motivatie van die collega, maar dat is altijd een leuk extra'tje natuurlijk :thumb:

Bewerkt door Spanishke, 08 juni 2010 - 23:34.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart: