Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#226 Geplaatst 17 januari 2010 - 11:16

Ik ben trouwens al 1,5 kilo af!!!
:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Dat gaat zo snel volgens mij omdat ik nu niet meer elke ochtend 2 koffiekoeken eet en dat 1 koffiekoek al iets van een 400-500 calorien is :gek: , en dan te bedenken dat een mens ongeveer 2000 calorien mag eten O:)
Gisteren had ik gasten en ik heb ballekes in tomatensaus gemaakt met kippengehakt (de saus met veeel groenten gemixt) en puree, en daarna veel te veel koekjes van Jules Destrooper, maar ach ik had smiddags een soep en een sla en smorgen een bruine boterham of 2 en dan bodystyling. :)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#227 Geplaatst 17 januari 2010 - 11:30

Uiteindelijk zal het wel op hetzelfde neerkomen in caloriën neem ik aan. Ik denk dat ik maar bij de oude methode blijf. Ik heb daar ondertussen toch een beetje een ritme in gevonden, misschien stap ik nog wel eens over op de nieuwe methode als er zich een plateautje aandient of als de motivatie even weg is en ik nood heb aan iets nieuws ;)

Wat een punten voor brood trouwens :trance: En je eet dan nog wel zo graag brood... ;)

Ik ben echt gemotiveerd en hoop dat er veel mensen hier gaan slagen in de dieetvoornemens, want dat werkt -vind ik- echt motiverend. Dus laat de dagmenu's en tips maar voorbijkomen!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#228 Geplaatst 17 januari 2010 - 12:24

Is donker brood echt zoveel punten? :o Ik kan echt zo genieten van een sneetje Waldkorn ofzo, als ik dat ga moeten schrappen, ben ik er 100% van overtuigd dat ik dat later toch zowiezo terug ga eten, brood kan en wil ik echt niet laten. Nu ik heb nog wat tijd om wat strakker te worden, bovenarmen zijn bij mij ook hetgene waar ik het meeste verandering wil bij zien. Iemand goeie oefeningen daarvoor die niet te belastend zijn voor de rug?
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#229 Geplaatst 17 januari 2010 - 13:39

Ik vind het ook een beetje absurd, die waarden voor brood. Ga dat toch een beetje in de wind slaan, want ben al vele kilo verloren in het verleden, zonder mijn boterham te laten staan...
Er is één soort brood waarvan je voor 7 points een zogenaamde verzadigende portie mag eten, maar het is me niet echt duidelijk welke. Overweeg van mijn zelfgebakken brood  (waldkorn, mmmmm) ook bij die soort te rekenen. Als het afvallen slabakt, kan ik er nog op beperken...

Misschien een lekkere tip voor de pasta-lovers... Een receptje voor pesto light van het boek "mijn man is op dieet... maar hij weet het niet":
Mix:
** 25 gram parmesaanse kaas
** 1.5 eetlepel pijnboompitten
** +- 140 gram verse basilicum (doe zelf 60 à 80 dat zijn 2 à 3 volledige planten, ook de steeltjes gaan mee in de mix)
** 1 teentje look
**peper en zout
** een scheutje water
Klaar is de pesto-light.

Lekker met pasta en eventueel wat gegrillde pijnboompitten en natuurlijk nog een beetje parmesaan.

Bewerkt door rocket_queen, 17 januari 2010 - 13:39.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#230 Geplaatst 17 januari 2010 - 13:47

rocket_queen zei:

Ik vind het ook een beetje absurd, die waarden voor brood. Ga dat toch een beetje in de wind slaan, want ben al vele kilo verloren in het verleden, zonder mijn boterham te laten staan...
Er is één soort brood waarvan je voor 7 points een zogenaamde verzadigende portie mag eten, maar het is me niet echt duidelijk welke. Overweeg van mijn zelfgebakken brood  (waldkorn, mmmmm) ook bij die soort te rekenen. Als het afvallen slabakt, kan ik er nog op beperken...

Misschien een lekkere tip voor de pasta-lovers... Een receptje voor pesto light van het boek "mijn man is op dieet... maar hij weet het niet":
Mix:
** 25 gram parmesaanse kaas
** 1.5 eetlepel pijnboompitten
** +- 140 gram verse basilicum (doe zelf 60 à 80 dat zijn 2 à 3 volledige planten, ook de steeltjes gaan mee in de mix)
** 1 teentje look
**peper en zout
** een scheutje water
Klaar is de pesto-light.

Lekker met pasta en eventueel wat gegrillde pijnboompitten en natuurlijk nog een beetje parmesaan.

Die pesto kan je gerust maken zonder de kaas ook hoor ;) hij is zeker even lekker (mijn ouders maken hem ook al zo'n tijdje omdat ik niet veel kaas eet) en Simon maakt hem ook zo en hij is echt heel lekker. Rode pesto met zongedroogde tomaten kan ook zonder kaas gemaakt worden, want dat zijn net de punten he, allez naast de noten natuurlijk, maar noten zijn gezond. Is het net Waldkorn dat zoveel punten bevat of hoe bedoel je juist? Die sneetjes zijn wel erg klein he, ik weet niet eens hoeveel zo 1 normaal gesneden sneetje weegt, dat is ook iets wat ik achterwege laat. Mijn eten beginnen wegen, ik schat zelf wel in hoeveel ik ongeveer van elk mag eten, is veel makkelijker vol te houden ook volgens mij.

Bewerkt door Spanishke, 17 januari 2010 - 13:49.

Geplaatste afbeelding

Guest_raggedy cats_*
Guest_raggedy cats_*

#231 Geplaatst 17 januari 2010 - 13:50

Ik heb al heel veel diëten geprobeerd:
-soepdieet (niet te doen, na 1 week was ik het kotsbeu enkel soep zonder iets bij en niet afgevallen!)
- groenten- en fruitdieet (veel naar het grote toilet, misschien 1 kilootje eraf dat er direct terug bijkwam)
- geen aardappelen of boterhammen (ging wel maar hielp niet qua afvallen)
- het "1 soepbord-dieet": 1 soepbord groenten of fruit, 1 soepbord avondeten. Hielp voor 3 kilo op 6 maanden, dus ook niet echt goed.
-sporten: zumba : helpt niet , val je niets van af en het is dan nog om 9 uur savonds.

Ik heb nooit echt kunnen afvallen, ik ben nochthans zeker dat ik elke dag rond de 2000 caloriën zit, ik gebruik alles light of zonder vetten enzo en toch val ik niet af. Nu probeer ik gewoon door niet teveel te eten en snoepen mn gewicht stabiel te houden. Als het beter weer is fiets ik terug naar werk (7km heel,7 terug) en gaat het misschien wat beter.

In augustus trouw ik, ik hoop dat ik nog in mn jurk pas. Ik moet de 30ste voor de eerste keer passen. :trance:

Bewerkt door raggedy cats, 17 januari 2010 - 13:51.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#232 Geplaatst 17 januari 2010 - 13:53

Goedemiddag "bijna-superslanke meiden". Hihi :-).

Ik heb het gisteren heel eventjes moeilijk gehad 's avonds, we waren een filmpje aan het zien en ik begon echt een hongertje te krijgen. Ik heb dat dan opgelost met wat light crackers met tomatensmaak uit jaja, den Aldi te eten :) . Zijn echt lekker en 400kcal voor 100 gram met slechts 9 gram vet, maar als je er een aantal van gegeten hebt heb je wel genoeg vind ik. Dus ik verdeel een zakje van 125 gram in 5 porties (op het zicht een beetje, je kan het ook wegen) en dan heb ik telkens een knapperig tussendoortje van 100 kcal. Echt een aanrader!

Dan heb ik ook nog wat worteltjes geknabbeld, maar nu las ik gisteren dat als je, net als veel vrouwen, wat last hebt van constipatie je best niet teveel worteltjes kan eten....
En dat smaakt me nochtans echt goed.

Nog een tipje om het brood te minderen, maar toch iets te kunnen knabbelen bij de soep:

Bij Oil en Vinegar verkopen ze volkoren mini grissini: voor 30 stuks tel je slechts 80 kcal. Zo heb je toch het gevoel van brood in je mond, zonder de calorietjes. Ik eet bijna geen brood omdat ik daar niet van afval, maar die grissinietjes zijn echt lekker.

Vandaag op mijn menu:

Ontbijt was fruitsalade van appel, kiwi en (vieze!!!) mandarijn met yoghurt 0%

Tussendoortje: verse ananasjes, jammie :)

Avond: jonge slablaadjes met radijsjes, komkommer en kippefilet en een zelfgemaakte light currydressing, en die maak ik als volgt:

Een eetlepel magere witte yoghurt
Een eetlepel superlight mayo (10% vet devos lemmens)
peper, zout
Currypoeder naar smaak
Enkele partjes perzik (op eigen sap, uit blik) heel fijn gesneden.

EN smullen maar :)

Morgen ben ik thuis, dan ga ik boodschappen doen, flink poetsen en sporten en mijn weekmenu uitwerken :)

Nog veel succes allemaal!!!
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#233 Geplaatst 17 januari 2010 - 13:56

raggedy cats;350637

In augustus trouw ik, ik hoop dat ik nog in mn jurk pas. Ik moet de 30ste voor de eerste keer passen. :trance:

Ik weet natuurlijk niet wat voor job jij doet, maar 2000 kcal per dag als je wil vermageren is wel wat veel.
[COLOR=#330099]Ik doe vooral zittend werk, train 2 a 3 keer per week en eet zeker niet meer dan 1500 kcal om te kunnen vermageren....
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#234 Geplaatst 17 januari 2010 - 14:00

Spanishke zei:

Die pesto kan je gerust maken zonder de kaas ook hoor ;) hij is zeker even lekker (mijn ouders maken hem ook al zo'n tijdje omdat ik niet veel kaas eet) en Simon maakt hem ook zo en hij is echt heel lekker. Rode pesto met zongedroogde tomaten kan ook zonder kaas gemaakt worden, want dat zijn net de punten he, allez naast de noten natuurlijk, maar noten zijn gezond. Is het net Waldkorn dat zoveel punten bevat of hoe bedoel je juist? Die sneetjes zijn wel erg klein he, ik weet niet eens hoeveel zo 1 normaal gesneden sneetje weegt, dat is ook iets wat ik achterwege laat. Mijn eten beginnen wegen, ik schat zelf wel in hoeveel ik ongeveer van elk mag eten, is veel makkelijker vol te houden ook volgens mij.

Ik vind wegen wel cruciaal. Ik ben namelijk nogal gemakkelijk te lief voor mezelf anders ;) Ik ga dan altijd uit van de voordeligste situatie 8) à la "dat zal wel zo ongeveer 100 gram zijn". Soms gebeurt het dat ik iets niet kan afwegen en als ik dan nadien thuis er een voorbeeldportie van afmeet dat ik denk "shit, in een dieet-valkuil gevallen! Woog blijkbaar toch meer dan ik dacht :x "

Ik noteer ook echt alles wat ik eet via de ww-cdrom. Als ik dat doe heb ik perfect zicht op wat ik eet en wat de punten waren. Vanaf het moment dat ik occasioneel kommetjes chips enz "vergeet" op te schrijven gaat het bij mij echt zo snel de verkeerde kant uit :LOL:

Ik ben echt het type bedot-zichzelf-diëter... ik weet heel goed waar het fout gaat, ik weet best dat ik doordeweeks veel en vaak redelijk vettige zaken eet (geen junkfood, wel bourgondisch) en ik weet dat ik soms tijdens het ww-en een beetje te creatief omspring met mijn punten (als in: een half dagtotaal erbij fantaseren 8) ).
Voor mensen zoals ik is wegen en opschrijven denk ik echt een goede methode om te diëten: de waarheden even onder ogen durven zien ;)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#235 Geplaatst 17 januari 2010 - 14:00

Haha, Jess, die titel :LOL: Ook lekker dagmenu trouwens, maar voor mij zou er nog wel iets van koolhydraten bij moeten of ik val van mijne sus ;)

Bewerkt door Smitten Kitten, 17 januari 2010 - 14:04.

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#236 Geplaatst 17 januari 2010 - 14:05

Spanishke zei:

Die kaas hou ik er lekker in, ben gek op kaas. Goeie tip wel, voor wie echt heel calorie-arm wil eten.

Bijna alle brood is zoveel points waard. Waldkorn staat er niet expliciet in vermeld, maar vermoed dat dit hetzelfde is.
Uitzondering: volkorenroggebrood (schwarzbrood) is 7 punten voor een verzadigende portie (tot je genoeg hebt). Welk brood dit is, weet ik dus niet... Met dit op te zoeken, zie ik dat tarwe-roggebrood ook maar 1 punt voor 25 gram, ipv de gebruikelijke 2.
Enfin, ik ga mijn brood blijven eten (gezond en evenwichtig en handig om mee te nemen naar het werk) en we zien wel hoe het gaat...

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#237 Geplaatst 17 januari 2010 - 14:08

Ik heb het gisterenavond ook echt moeilijk gehad!

Stond op het punt om ofwel een zak chips open te trekken, ofwel rijstcrackers (jaja ben naar de Colruyt geweest :x ) ofwel wat chocolade of toch maar fruit? Het was nl nog niet zolang geleden dat ik het avondmaal had binnengespeeld en fruit na je eten, is niet gezond en had al de rest van de kom geraspte worteltjes opgesmikkeld. Goh ik stond echt te twijfelen... Uiteindelijk heb ik een ministukje chocolade (zwart met sinaas) genomen, zo 1 vierkantje en daarna mij een fruitsaladetje gemaakt met stukjes appel en mandarijn en die fruitsla (halve appel en 1 mandarijn) heb ik met moeite opgekregen :)
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#238 Geplaatst 17 januari 2010 - 14:09

Ik zou het ook een beetje dwaas vinden om alle brood eruit te gooien. Uiteindelijk draait het bij WW toch om een eetstijl aan te leren die -in aangepaste versie dan- ook na het dieet moet worden verder gezet. Denk dat het met brood is, zoals met heel veel andere voedingswaren; helemaal niet slecht, maar met mate.

Spanishke: :thumb:

Bewerkt door Smitten Kitten, 17 januari 2010 - 14:11.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#239 Geplaatst 17 januari 2010 - 14:11

Smitten Kitten zei:

Ik vind wegen wel cruciaal. Ik ben namelijk nogal gemakkelijk te lief voor mezelf anders ;) Ik ga dan altijd uit van de voordeligste situatie 8) à la "dat zal wel zo ongeveer 100 gram zijn". Soms gebeurt het dat ik iets niet kan afwegen en als ik dan nadien thuis er een voorbeeldportie van afmeet dat ik denk "shit, in een dieet-valkuil gevallen! Woog blijkbaar toch meer dan ik dacht :x "

Ik noteer ook echt alles wat ik eet via de ww-cdrom. Als ik dat doe heb ik perfect zicht op wat ik eet en wat de punten waren. Vanaf het moment dat ik occasioneel kommetjes chips enz "vergeet" op te schrijven gaat het bij mij echt zo snel de verkeerde kant uit :LOL:

Ik ben echt het type bedot-zichzelf-diëter... ik weet heel goed waar het fout gaat, ik weet best dat ik doordeweeks veel en vaak redelijk vettige zaken eet (geen junkfood, wel bourgondisch) en ik weet dat ik soms tijdens het ww-en een beetje te creatief omspring met mijn punten (als in: een half dagtotaal erbij fantaseren 8) ).
Voor mensen zoals ik is wegen en opschrijven denk ik echt een goede methode om te diëten: de waarheden even onder ogen durven zien ;)

:ha :ha :ha ik lach me rot! Niet te doen gewoon, ik herken zooooooveel van mezelf in jou!! :x Toen ik deze week ging sporten en zag hoelang je eigenlijk moet steppen om een stom stukje chocolade te verbranden, ik viel bijna om, ik probeer dus nu echt streng te zijn.
Ik heb ook een dieet-dagboekje, maar ik hou het altijd een paar dagen heeeeeeeel stipt bij en dan gaat het weer bergaf.
Ik moet mezelf echt tot orde manen! Hetgene dat ik een hele week tegen mijn cursisten doe, moet ik nu bij mezelf doen :x
Ik krijg wel veel steun van mijn vriend, hij motiveert me heel goed en zegt vaak dat hij fier op me is, dat doet goed!

rocket_queen zei:

Die kaas hou ik er lekker in, ben gek op kaas. Goeie tip wel, voor wie echt heel calorie-arm wil eten.

Bijna alle brood is zoveel points waard. Waldkorn staat er niet expliciet in vermeld, maar vermoed dat dit hetzelfde is.
Uitzondering: volkorenroggebrood (schwarzbrood) is 7 punten voor een verzadigende portie (tot je genoeg hebt). Welk brood dit is, weet ik dus niet... Met dit op te zoeken, zie ik dat tarwe-roggebrood ook maar 1 punt voor 25 gram, ipv de gebruikelijke 2.
Enfin, ik ga mijn brood blijven eten (gezond en evenwichtig en handig om mee te nemen naar het werk) en we zien wel hoe het gaat...

Ik denk dat dat van dat brood is zonder desem, wat je zo koopt in vacuuum zakjes, van dat heel donker vierkant, zou dat kunnen??
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#240 Geplaatst 17 januari 2010 - 14:13

Smitten Kitten zei:

Ik zou het ook een beetje dwaas vinden om alle brood eruit te gooien. Uiteindelijk draait het bij WW toch om een eetstijl aan te leren die -in aangepaste versie dan- ook na het dieet moet worden verder gezet. Denk dat het met brood is, zoals met heel veel andere voedingswaren; helemaal niet slecht, maar met mate.

Inderdaad, ik eet ook nog wel "iets" van koolhydraten, crackers bij de soep, kellogs' special K repen of met melk of een donker boterhammetje, maar ik eet nog maar 20% van wat ik vroeger eet. Nu, elk lichaam is anders en ik weet dat ik koolhydraten heel slecht verwerk dus ik vermijd het wat.
Aardappelen idem, daar zit qua vitamines bijna niets in, is puur zetmeel... Vult goed, dat is waar, maar je kan beter extra veel groentjes eten. Dat geldt voor mij tenminste.
Geplaatste afbeelding