Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2266 Geplaatst 13 juli 2010 - 13:43

Ik probeer gewoon zo vaak mogelijk gezond te eten met hier en daar eens een flinke uitschuiver. Zo heb ik vorige keer 2x mosselen gegeten na elkaar en 2x naar Italiaanse restaurants geweest, pizza en pasta :oops: , maar het was lekker en ik ben eigenlijk niet echt bijgekomen :)
Drink wel geweldig veel en soms moet ik nog wat zout bijnemen extra omdat ik enorm snel last heb van hoofdpijn. De avondmaaltijden zijn hier ofwel gaan eten ofwel een snelle hap ofwel brood of een salade, voor iets anders heb ik echt geen zin om nu in de keuken te staan :oops: Soep is ook al even geleden.. Soms eet ik 's avonds ook gewoon wat fruit of iets ongezonder zoals chips ofzo en als ik merk dat ik te weinig zou gegeten hebben door de dag, neem ik af en toe wat noten als tussendoortje ofzo :oops:

:flower: Mieke, 7kg is echt al veel hoor! Hoelang ik daar heb moeten over doen...

Bewerkt door Spanishke, 13 juli 2010 - 13:50.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2267 Geplaatst 13 juli 2010 - 14:09

Spanishke zei:

Ik probeer gewoon zo vaak mogelijk gezond te eten met hier en daar eens een flinke uitschuiver. Zo heb ik vorige keer 2x mosselen gegeten na elkaar en 2x naar Italiaanse restaurants geweest, pizza en pasta :oops: , maar het was lekker en ik ben eigenlijk niet echt bijgekomen :)
Drink wel geweldig veel en soms moet ik nog wat zout bijnemen extra omdat ik enorm snel last heb van hoofdpijn. De avondmaaltijden zijn hier ofwel gaan eten ofwel een snelle hap ofwel brood of een salade, voor iets anders heb ik echt geen zin om nu in de keuken te staan :oops: Soep is ook al even geleden.. Soms eet ik 's avonds ook gewoon wat fruit of iets ongezonder zoals chips ofzo en als ik merk dat ik te weinig zou gegeten hebben door de dag, neem ik af en toe wat noten als tussendoortje ofzo :oops:

:flower: Mieke, 7kg is echt al veel hoor! Hoelang ik daar heb moeten over doen...
Mosselen dat is niet rijk aan kcal hoor, dat mag je eten zoveel als je wilt ;) Maar alleen opletten dat je er niet te veel frietjes bij eet ;)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2268 Geplaatst 13 juli 2010 - 14:14

Smitten Kitten zei:

Mosselen dat is niet rijk aan kcal hoor, dat mag je eten zoveel als je wilt ;) Maar alleen opletten dat je er niet te veel frietjes bij eet ;)

Ja ik weet het, maar 1 punt voor 300 gram gekookte mosseltjes in de schelp, echt weinig (had het al een tijdje geleden opgezocht).
Maar zeevruchten en van die dingen waren ook niet altijd even gezond dacht ik? Het was uiteraard wel met fritten, 1 keer bij mijn ouders met brood omdat ze geen zin hadden om fritten te maken, maar verder eet ik dat inderdaad het liefste met fritten :)

Bewerkt door Spanishke, 13 juli 2010 - 14:14.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2269 Geplaatst 19 juli 2010 - 12:20

Smitten Kitten zei:

Ik moet me beetje herpakken :oops:

Wonder boven wonder is dat goed gelukt! :thumb:

't Gaat hier heel goed tegenwoordig! Hopen dat ik op het goede pad blijf, want dan zou ik over een paar weken wel eens mijn gewicht van voor het samenwonen terug kunnen zien op de weegschaal! :jump:

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2270 Geplaatst 19 juli 2010 - 12:23

Smitten Kitten zei:

Mosselen zijn super! Heel lekker en weinig kcal. Beter kan je niet hebben en ik eet dat dan met een stukje brood of heel weinig frietjes.

Ondertussen  +/- 8kg vermagerd en we gaan maar door :dancer:
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#2271 Geplaatst 19 juli 2010 - 12:49

Proficiat allemaal!
Ik ben intussen weer een kilo bijgekomen :ha . Maar ja, dat is wel voor de goede zaak natuurlijk :mrgreen:
Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#2272 Geplaatst 19 juli 2010 - 12:51

Hey Mieke, grote proficiat hoor!!
Toen ik je gisteren zag dacht ik ook al meteen "die is precies zoveel magerder dan vroeger!"!!! Ik durfde het niet meteen zeggen, voor 't geval ik het mis had..!
Dus bij deze: het is écht goed te zien dat je al 8 kg kwijt bent hoor!! Doe zo voort!!
PROFICIAT !!! :b :b :b

ps.Ga jij soms bij Weight Watchers? Ik deed dat 2 jaar geleden ook, en ik raakte in totaal 18 kg kwijt :dancer:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2273 Geplaatst 19 juli 2010 - 12:57

Jess zei:

Proficiat allemaal!
Ik ben intussen weer een kilo bijgekomen :ha . Maar ja, dat is wel voor de goede zaak natuurlijk :mrgreen:

Dat is inderdaad voor een goed doel, Jess! :duim:

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#2274 Geplaatst 19 juli 2010 - 13:09

Smitten Kitten zei:

Wonder boven wonder is dat goed gelukt! :thumb:

't Gaat hier heel goed tegenwoordig! Hopen dat ik op het goede pad blijf, want dan zou ik over een paar weken wel eens mijn gewicht van voor het samenwonen terug kunnen zien op de weegschaal! :jump:
Ik ga da maar ni proberen denk ik :ha
In elk geval proficiat voor diegene die het wel lukt
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#2275 Geplaatst 21 juli 2010 - 15:37

- 500gr, 't is een begin hé
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2276 Geplaatst 21 juli 2010 - 15:40

Kathleen zei:

- 500gr, 't is een begin hé

Ja! Is toch heel goed ;) Hoeveel wil je kwijt?

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2277 Geplaatst 21 juli 2010 - 15:50

Lut zei:

Hey Mieke, grote proficiat hoor!!
Toen ik je gisteren zag dacht ik ook al meteen "die is precies zoveel magerder dan vroeger!"!!! Ik durfde het niet meteen zeggen, voor 't geval ik het mis had..!
Dus bij deze: het is écht goed te zien dat je al 8 kg kwijt bent hoor!! Doe zo voort!!
PROFICIAT !!! :b :b :b

ps.Ga jij soms bij Weight Watchers? Ik deed dat 2 jaar geleden ook, en ik raakte in totaal 18 kg kwijt :dancer:

Lut,

Bedankt!
Als het om zoiets te zeggen is, moet je jezelf niet inhouden hoor ;) .
Zoveel magerder ben ik nog niet, maar ik ben wel goed op weg. Ik doe zeker zo verder. Ik wil nu zeker nog 20kg kwijt dus ik heb wel nog even te gaan. Ik doe het gewoon op mezelf, maar wel via het systeem van WW. Ik heb zo'n boekje. 5 jaar geleden heb ik het ook via dit systeem gedaan en ik ben dan ook zo'n 14kg kwijt gespeeld, maar toen deed ik het niet echt goed. Nu heb ik het gevoel dat ik deze levensstijl wel zou kunnen aanhouden zonder het gevoel te hebben om op dieet te zijn. Ik eet eigenlijk gewoon veel gezonder.
Geplaatste afbeelding

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#2278 Geplaatst 21 juli 2010 - 15:50

Smitten Kitten zei:

Ja! Is toch heel goed ;) Hoeveel wil je kwijt?
hm, eigenlijk 7 of 8 kg, ja, ik weet het je gaat zeggen "zo dik ben je toch niet", neen, maar dat is wel mijn gewicht dat ik altijd had tot ik 1,5 jaar geleden ziek ben geworden. Momenteel is mijn BMI 24.5 ja dat is nog normaal en sommige mensen zullen zich daar zeer goed mee voelen; mijn BMI was echter altijd 21. Ben ook altijd heel sportief geweest (en at toch redelijk gezond) en had een zwaar beroep. Dus nu heb ik alle (overbodige) medicatie verbannen (kan de dokter boos worden :ha ).  
Dat het niet meer voor deze zomer zal zijn dat weet ik ook wel, maar ik hoop tegen volgende zomer terug in mijn kleedjes van vorig jaar te passen.  
dus het wordt geen crashdieet :oops:
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2279 Geplaatst 21 juli 2010 - 15:52

Kathleen zei:

hm, eigenlijk 7 of 8 kg, ja, ik weet het je gaat zeggen "zo dik ben je toch niet", neen, maar dat is wel mijn gewicht dat ik altijd had tot ik 1,5 jaar geleden ziek ben geworden. Momenteel is mijn BMI 24.5 ja dat is nog normaal en sommige mensen zullen zich daar zeer goed mee voelen; mijn BMI was echter altijd 21. Ben ook altijd heel sportief geweest (en at toch redelijk gezond) en had een zwaar beroep. Dus nu heb ik alle (overbodige) medicatie verbannen (kan de dokter boos worden :ha ).  
Dat het niet meer voor deze zomer zal zijn dat weet ik ook wel, maar ik hoop tegen volgende zomer terug in mijn kleedjes van vorig jaar te passen.  
dus het wordt geen crashdieet :oops:

Nee, ik begrijp het helemaal hoor. Volgens BMI ben ik ook niet "te dik". Maar heb altijd een heel ander (lager) gewicht gehad en dat wil ik gewoon terug. Ik voel me niet mezelf met extra kilo's.

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#2280 Geplaatst 21 juli 2010 - 15:58

Smitten Kitten zei:

Nee, ik begrijp het helemaal hoor. Volgens BMI ben ik ook niet "te dik". Maar heb altijd een heel ander (lager) gewicht gehad en dat wil ik gewoon terug. Ik voel me niet mezelf met extra kilo's.
Voila dat heb ik ook
Ik ben ook altijd "de magerste" van de familie geweest; mijn zussen waren een pak molliger dan ik (eigenlijk was ik als kind graatmager, maar met de sport die ik deed (turnen)was dat wel goed). Ondertussen hebben 2 van mijn zussen al een maagverkleining ondergaan. Zo ver ben ik natuurlijk niet; maar als ik lees dat veel mensen vand e medicatie die ik moest nemen 15 tot 25 kg bijkomen en niet meer afvallen, dank u dan :x

Geplaatste afbeelding