Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#2281 Geplaatst 21 juli 2010 - 23:13

Ik kan een hele week niets eten of leven op komkommer en ik zweer bij god: ik val geen halve kilo af! Ik snap er totaaaaaaaal niets van!

Mijn vriend zegt dat ik gewoon op mijn gewicht zit en dat het daardoor komt dat ik niet echt meer kan afvallen, maar hoe komt het dan dat al die magere meisjes maar blijven gaan? Pfff, heel even frustraties :evil:

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2282 Geplaatst 21 juli 2010 - 23:16

Gorecki zei:

Ik kan een hele week niets eten of leven op komkommer en ik zweer bij god: ik val geen halve kilo af! Ik snap er totaaaaaaaal niets van!

Mijn vriend zegt dat ik gewoon op mijn gewicht zit en dat het daardoor komt dat ik niet echt meer kan afvallen, maar hoe komt het dan dat al die magere meisjes maar blijven gaan? Pfff, heel even frustraties :evil:

Waarom zou je dat doen? Enkel leven op komkommer? Daar zit dan ook nog eens niets in buiten veel mineralen.

Lijkt mij persoonlijk het slechtste wat je kunt doen. Als het een troost mag zijn, ik val ook niets meer af, maar snel bijkomen doe ik ook niet meer. Denk dat ik ook mijn limiet bereikt heb, van mij mocht het nog wat minder zijn, maar mijn lichaam denkt daar duidelijk anders over. Wat is je bmi?
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#2283 Geplaatst 21 juli 2010 - 23:31

20,6 volgens de berekening :) Maar ik ben als tiener ontzettend zwaar geweest en sindsdien nooit tevreden geweest met wat die BMI ook was. Beetje misvormd beeld ontwikkeld vrees ik. Soms is het echt belachelijk hoe weinig ik binnen speel, wetende dat dat enkel maar het omgekeerde effect heeft op mijn lichaam en ik dat juist zal aankomen ipv afvallen.
Misschien wat jaloezie tegenover bepaalde figuren? Geen idee :catnoknow Maar een kilo of drie, vier had ik er toch nog graag afgekregen: ik werk er al een jaar aan en veel verder ben ik nog niet echt :onzeker:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2284 Geplaatst 21 juli 2010 - 23:37

Gorecki zei:

20,6 volgens de berekening :) Maar ik ben als tiener ontzettend zwaar geweest en sindsdien nooit tevreden geweest met wat die BMI ook was. Beetje misvormd beeld ontwikkeld vrees ik. Soms is het echt belachelijk hoe weinig ik binnen speel, wetende dat dat enkel maar het omgekeerde effect heeft op mijn lichaam en ik dat juist zal aankomen ipv afvallen.
Misschien wat jaloezie tegenover bepaalde figuren? Geen idee :catnoknow Maar een kilo of drie, vier had ik er toch nog graag afgekregen: ik werk er al een jaar aan en veel verder ben ik nog niet echt :onzeker:

Als je dit al een jaar doet denk ik dat het tijd wordt dat je accepteert dat dit je lichaam is en dat je van je lichaam gaat houden ;)
Komkommercrashdiëten zijn geen goed idee, tenzij je graag van je sus gaat 8)

Je lichaam tot het uiterste drijven, terwijl het duidelijk aan geeft dat de grens bereikt is, is ook geen goed idee ;)
Op deze manier verknal je echt je metabolisme en werk je jojoeffect in de hand.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2285 Geplaatst 21 juli 2010 - 23:44

Gorecki zei:

Dat is echt wel een mooi bmi, je mag er terecht trots op zijn :thumb:

Als je nu niet tevreden bent, weet ik niet of je dat wel zult zijn met 4kg minder, alsmaar meer willen is ook niet goed, maar ik weet wat je bedoelt met dat vertekend beeld. Ik let er ook extra op omdat er niemand in mijn familie mager of slank is en ergens ben ik ook wel jaloers omdat zij zich wel goed voelen in hun vel.
Geplaatste afbeelding

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#2286 Geplaatst 21 juli 2010 - 23:44

Het idiote is Smitten (verdekke ik moet namen leren kennen :) ) dat ik dit allemaal zeer goed weet maar het vertik om me eraan te houden omdat het voor mij zo contraire klinkt: je moet namelijk eten om af te vallen...

Ik weet zelfs nog dat ik in het begin van deze topic daar zelf nog iets over verteld heb maar rond dit onderwerp geef ik toegegeven mijn goede raad steeds weg. Het gaat ook vrij ver en in een spiegel kijken is voor mij eigenlijk al not done... als mensen mij zeggen dat ik er goed uitzie denk ik dat ze me uitlachen :catscratchhead :catscratchhead

wat nog frapanter is: geef mij geen stekkeboontje op een foto want echt mooi vind ik het niet, maar mezelf accepteren vind ik dan weer zo lastig!

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#2287 Geplaatst 21 juli 2010 - 23:51

Spanishke zei:

Dat is echt wel een mooi bmi, je mag er terecht trots op zijn :thumb:

Als je nu niet tevreden bent, weet ik niet of je dat wel zult zijn met 4kg minder, alsmaar meer willen is ook niet goed, maar ik weet wat je bedoelt met dat vertekend beeld. Ik let er ook extra op omdat er niemand in mijn familie mager of slank is en ergens ben ik ook wel jaloers omdat zij zich wel goed voelen in hun vel.

De nagel op de kop! Soms zou ik tien kilo meer willen wegen in ruil voor dat gelukkige gevoel en tevredenheid... Mensen stralen dat ook uit dat ze tevreden zijn met wat ze hebben waardoor ze er niet dik of mager of wat dan ook uitzien maar gewoon 'vol zelfvertrouwen'

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2288 Geplaatst 21 juli 2010 - 23:58

Gorecki zei:

De nagel op de kop! Soms zou ik tien kilo meer willen wegen in ruil voor dat gelukkige gevoel en tevredenheid... Mensen stralen dat ook uit dat ze tevreden zijn met wat ze hebben waardoor ze er niet dik of mager of wat dan ook uitzien maar gewoon 'vol zelfvertrouwen'

Inderdaad dat mis ik aan mezelf ook wel en dat straal ik nog altijd niet uit nu ik terug mijn gewicht bereikt heb van enkele jaren terug, daarom dat ik weet dat ik ook niet echt meer tevreden ga zijn met die 2kg minder...ik vind wel altijd iets om over te klagen :oops:

Mijn zus bv die is 10kg bijgekomen van haar reis in Italië en ze straalt nog altijd even hard als voordien, inderdaad iets om jaloers op te zijn of om even bij stil te staan en te denken "het ligt misschien allemaal gewoon aan mij". Hoe vaak ik me dat al heb proberen wijsmaken, niets dat helpt. Innerlijke rust vinden is erg moeilijk, maar daarvoor ga ik mezelf niet gaan uithongeren. De laatste tijd eet ik waar ik zin in heb en denk ik gewoon "zolang ik dat kan zonder terug bij te komen, mag ik eigenlijk wel tevreden zijn :) ", maar echt tevreden zoals ik het me had voorgesteld, is het niet.

Denk dat je het beste kunt doen wat Hanne zegt, probeer ook eens wat receptjes die ze hier geplaatst heeft, smullen verzekerd en je hoeft je nergens schuldig om te voelen! ;)

Bewerkt door Spanishke, 21 juli 2010 - 23:59.

Geplaatste afbeelding

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#2289 Geplaatst 22 juli 2010 - 08:53

Vandaag op het werk nekeer worteltjes mee voor de verandering :) :louche: Nu nog de goesting om te beginnen werken :)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2290 Geplaatst 22 juli 2010 - 09:01

Gorecki zei:

Vandaag op het werk nekeer worteltjes mee voor de verandering :) :louche: Nu nog de goesting om te beginnen werken :)

Dat heb ik ook mee naast mijn ananas en meloenstukjes, mijn boterhammen, yoghurt, granenkoek en sojachocomelkje :)

Die wortelen zijn toch niet als vervanging van die komkommer bedoeld he? :oops:

Bewerkt door Spanishke, 22 juli 2010 - 09:02.

Geplaatste afbeelding

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#2291 Geplaatst 22 juli 2010 - 09:08

Momenteel gaat er bij mij ook geen gram meer af maar ik kan eindelijk terug een beetje normaal eten, toch al meer dan 1 banaan.

Mijn gemoedstoestand is nog altijd hetzelfde, de problemen zijn nog niet opgelost maar ben toch blij dat ik al meer kan eten.

En de 10 kg die eraf is, blijven eraf en daarmee ben ik al heel blij.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#2292 Geplaatst 22 juli 2010 - 09:08

Goedemorgen deze morgen! Hoe is het hier in het dieethoekje?

Vandaag ben ik niet gezond bezig, ik ben mijn eten thuis vergeten en zal dus deze middag ofwel over en weer naar huis moeten gaan ofwel iets gaan uithalen. Het zal over en weer naar huis worden, en dan wordt het een tomatenslaatje met mozzarella, jammie :h

Iedereen nog veel succes en goed volhouden hoor! Als het topic er nog is tegen volgend jaar, doe ik weer terug mee :ha .

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2293 Geplaatst 22 juli 2010 - 19:14

Spanishke zei:

Inderdaad dat mis ik aan mezelf ook wel en dat straal ik nog altijd niet uit nu ik terug mijn gewicht bereikt heb van enkele jaren terug, daarom dat ik weet dat ik ook niet echt meer tevreden ga zijn met die 2kg minder...ik vind wel altijd iets om over te klagen :oops:

Mijn zus bv die is 10kg bijgekomen van haar reis in Italië en ze straalt nog altijd even hard als voordien, inderdaad iets om jaloers op te zijn of om even bij stil te staan en te denken "het ligt misschien allemaal gewoon aan mij". Hoe vaak ik me dat al heb proberen wijsmaken, niets dat helpt. Innerlijke rust vinden is erg moeilijk, maar daarvoor ga ik mezelf niet gaan uithongeren. De laatste tijd eet ik waar ik zin in heb en denk ik gewoon "zolang ik dat kan zonder terug bij te komen, mag ik eigenlijk wel tevreden zijn :) ", maar echt tevreden zoals ik het me had voorgesteld, is het niet.

Denk dat je het beste kunt doen wat Hanne zegt, probeer ook eens wat receptjes die ze hier geplaatst heeft, smullen verzekerd en je hoeft je nergens schuldig om te voelen! ;)

Heb net de foto's van de trouw van je zus gezien op facebook ;) Je ziet er echt mooi uit hoor, Katrien ;) Schoon figuurtje ;)

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2294 Geplaatst 23 juli 2010 - 08:29

:goofy: :goofy: weegschaal was heel vriendelijk voor mij vanmorgen. Na 2 weken van beetje omhoog, beetje omlaag, eindelijk nog eens omlaag ==> omlaag. Yeah!

Bmi was in december 25.8, nu 23.6. duidelijk nog geen skinny minny, maar dat is ook niet mijn doel. Ik wil dus niet heel slank worden, gewoon net goed. Maar waar is dat? dat is natuurlijk een moeilijke vraag. :LOL:

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2295 Geplaatst 23 juli 2010 - 08:35

Smitten Kitten zei:

Heb net de foto's van de trouw van je zus gezien op facebook ;) Je ziet er echt mooi uit hoor, Katrien ;) Schoon figuurtje ;)

Oh boooy :oops: :roll: te weten hoe lang ik niet getwijfeld heb om die foto's er wel op te plaatsen :oops:
Alleszins bedankt :) :oops: , mijn haar was niet hoe ik wou dat het was, maar dat wist je al.  De zus van de bruidegom en eveneens ook zijn getuige op mijn nicht haar trouw (in het paarse kleedje) die had haar haar exact op de manier dat ik het wou, was ook met extensions, maar ja zij is zelf kapster..

Bewerkt door Spanishke, 23 juli 2010 - 08:36.

Geplaatste afbeelding