Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#2341 Geplaatst 25 augustus 2010 - 12:33

Smitten Kitten zei:

Ik moet er dit jaar nog nieuwe kopen. Maar dat is meestal wel een hele hap uit het budget he :(

Ja inderdaad, daarmee: voor mijn verjaardag :ha En meestal krijg ik die cadeau dan al twee maand op voorhand :ha Vorig jaar: praaaaachtige botten van Scapa. Oh my... Maar nu zijn mijn onderbenen precies ook wat verdikt :onzeker: :oops: Dus als ik die wil aandoen moet ik gewoon beginnen met touwtje springen :ha
Niet te geloven dat ik ooit kei-gespierd was :ha Bijna elke dag fitness. Maar dat was door mijn knie toen. Maar nu door te gaan studeren ... En dan apart wonen... Tja.
Ja Hanne, het ding is, je ziet dat niet echt aan mij hoor dat ik "molliger" ben. Dat is zo. De dokter zei dat ook. Maar ik moet daar nu gewoon iets aan doen of dat wordt meer en meer en meer. Snap je? En dan ga je dat wel zien en dan is het meestal al 'te laat'. Nu kan ik nog goed sporten eigenlijk, gewoon wat tijd voor maken en rustig aan opbouwen en weer afkicken van de zoetigheden. Want sinds ik terug alles mag eten zijn die pakskes maltesers en M&M's erdoor gevlogen. Idem dito met Mars en Twix etc.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2342 Geplaatst 25 augustus 2010 - 12:44

Frances zei:

Ja die WW maaltijden zijn uiteraard niet voor elke dag. Heb ik geluk dat ik juist een lekkere eruit gekozen heb :ha Heb het inderdaad in de O'Cool gekocht. Veel aanbod daar, amai! :goofy: Voor Steven ook het paradijs: heel veel pizza's en van die mora broodjes :ha
Oh die English shop in Everberg, ik heb daar al heel veel over gehoord. Is dat daar waar ze ook oreo's in grote verpakkingen hebben? :h
Hmmmm chocolade, Hanne :shhh: :LOL:

Mijn vriend is een brit he (een echte, geen kat ;) dus daarmee dat wij zo af en toe wel eens naar de English Shop gaan. Ik vind dat geweldig he :ha
Maar ik ben ook iemand die in het buitenland lyrisch wordt in de supermarkt omdat er allemaal andere dingen in de rekken liggen dan bij ons. Maar ja, ze hebben daar inderdaad veel lekkere koekjes. Of ze daar grote pakken Oreo's hebben daar heb ik niet op gelet, maar ze hebben zeker wel Oreo's want die heb ik daar al gekocht. En heerlijke Fudge, en vinegar chipjes en branston pickles en marmite en en en... Mja, ik eet gewoon heel graag :ha

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2343 Geplaatst 25 augustus 2010 - 12:45

Frances zei:

Ja inderdaad, daarmee: voor mijn verjaardag :ha En meestal krijg ik die cadeau dan al twee maand op voorhand :ha Vorig jaar: praaaaachtige botten van Scapa. Oh my... Maar nu zijn mijn onderbenen precies ook wat verdikt :onzeker: :oops: Dus als ik die wil aandoen moet ik gewoon beginnen met touwtje springen :ha
Niet te geloven dat ik ooit kei-gespierd was :ha Bijna elke dag fitness. Maar dat was door mijn knie toen. Maar nu door te gaan studeren ... En dan apart wonen... Tja.
Ja Hanne, het ding is, je ziet dat niet echt aan mij hoor dat ik "molliger" ben. Dat is zo. De dokter zei dat ook. Maar ik moet daar nu gewoon iets aan doen of dat wordt meer en meer en meer. Snap je? En dan ga je dat wel zien en dan is het meestal al 'te laat'. Nu kan ik nog goed sporten eigenlijk, gewoon wat tijd voor maken en rustig aan opbouwen en weer afkicken van de zoetigheden. Want sinds ik terug alles mag eten zijn die pakskes maltesers en M&M's erdoor gevlogen. Idem dito met Mars en Twix etc.

Ik begrijp het, was voor mij de reden om nu ook wat aan mijn gewicht te doen en niet te wachten tot ik echt te dik zou zijn.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#2344 Geplaatst 25 augustus 2010 - 12:46

Smitten Kitten zei:

Mijn vriend is een brit he (een echte, geen kat ;) dus daarmee dat wij zo af en toe wel eens naar de English Shop gaan. Ik vind dat geweldig he :ha
Maar ik ben ook iemand die in het buitenland lyrisch wordt in de supermarkt omdat er allemaal andere dingen in de rekken liggen dan bij ons. Maar ja, ze hebben daar inderdaad veel lekkere koekjes. Of ze daar grote pakken Oreo's hebben daar heb ik niet op gelet, maar ze hebben zeker wel Oreo's want die heb ik daar al gekocht. En heerlijke Fudge, en vinegar chipjes en branston pickles en marmite en en en... Mja, ik eet gewoon heel graag :ha

Van die laatste dinges heb ik nog nooit gehoord :oops: Zal er is naar toe gaan als beloning wanneer ik tien kg ben afgevallen :ha
Aaha jouw vriend is een Brit! Ik ken die winkel via een vriendin van me, zij is half Engels! ;)

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2345 Geplaatst 25 augustus 2010 - 19:33

@ Frances: die kip met die rijst vult inderdaad nog goed. De lasagne en de macaroni ook, maar er zitten er ook bij die absoluut niet vullen. Ik eet af en toe eens zo'n WW gerecht (als ik eens een vies goestingetje heb of geen zin/tijd om te koken). Ze zijn op zich niet slecht en sommige vallen mee naar punten toe, maar het is zeker niet om dagelijks te eten. Gezond zelf koken is nog altijd de boodschap ;) .

Bewerkt door Mieke'tje, 25 augustus 2010 - 19:34.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2346 Geplaatst 25 augustus 2010 - 19:37

Frances zei:

Van die laatste dinges heb ik nog nooit gehoord :oops: Zal er is naar toe gaan als beloning wanneer ik tien kg ben afgevallen :ha
Aaha jouw vriend is een Brit! Ik ken die winkel via een vriendin van me, zij is half Engels! ;)

Wil je 10 kilo afvallen? Ik vind dat nu wel echt niet nodig voor jou, 10 kilo is veel he... maar is maar waar jij je goed bij voelt he ;)

Ik wil er nu nog 3 à 4 af. Tegenwoordig gaat er zo'n 500 gram af per week, dus ben nog wel eventjes bezig, maar het einde komt in zicht. En ik voel het echt aan mijn kleren en ben ook gewoon blijer over mijn lijf op deze manier.
Wat ik vooral moest aanpakken was het onregelmatige eten en de monsterporties die ik binnen speelde, denk echt dat mijn maag abnormale proporties had ofzo 8) Ik eet nu nog altijd veel, maar niet meer tot ik denk van "pfoe... efkes liggen 8) ". Luisteren naar je hongergevoel, dat helpt dus echt ;) Met dank aan Sonja Kimpen :ha

Trouwens over eten gesproken... Emiel zit hier nu volop te grommen aan het bordje kangeroe. Meneer wilt niet delen :ha

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2347 Geplaatst 25 augustus 2010 - 19:40

Ik heb overigens al 2 maanden geen frietjes of andere gefrituurde zaken gegeten :trance:

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#2348 Geplaatst 25 augustus 2010 - 19:41

Smitten Kitten zei:

Wil je 10 kilo afvallen? Ik vind dat nu wel echt niet nodig voor jou, 10 kilo is veel he... maar is maar waar jij je goed bij voelt he ;)

Ik wil er nu nog 3 à 4 af. Tegenwoordig gaat er zo'n 500 gram af per week, dus ben nog wel eventjes bezig, maar het einde komt in zicht. En ik voel het echt aan mijn kleren en ben ook gewoon blijer over mijn lijf op deze manier.
Wat ik vooral moest aanpakken was het onregelmatige eten en de monsterporties die ik binnen speelde, denk echt dat mijn maag abnormale proporties had ofzo 8) Ik eet nu nog altijd veel, maar niet meer tot ik denk van "pfoe... efkes liggen 8) ". Luisteren naar je hongergevoel, dat helpt dus echt ;) Met dank aan Sonja Kimpen :ha

Trouwens over eten gesproken... Emiel zit hier nu volop te grommen aan het bordje kangeroe. Meneer wilt niet delen :ha

Ja ik heb heel lang tien kg minder gewogen. Perfect was dat. Zal hier is een fotootje zetten (de rechtse ben ik dus)

IMG_5627.jpg

Nja voel me ook niet meer zo goed in mijn vel.
Komaan Hanne, nog efkes doorbijten!! Mijn probleem is snoep, allee koekskes. Twix en van die toestanden. En boterhammen 's avonds om tien uur (met choco) :oops: :oops: En desserts O:)

Haha Emiel toch, ik zie hem nu al graag. That's the spirit my love! :LOL:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2349 Geplaatst 25 augustus 2010 - 19:46

Het laat eten dat was ook een beetje mijn probleem. Enfin, ik kan altijd en overal eten vrees ik, maar die kcal 's avonds die tikken echt driedubbel aan :trance:

Dus op een gegeven moment toen ik het écht beu was heb ik besloten dat ik echt niets meer ging snacken 's avonds. Ben redelijk vaak vroeg in bed gekropen toen om maar niet toe te geven aan de verleiding :ha Maar het heeft gewerkt!

Nu heb ik 's avonds echt niet meer die snackreflex. Wat koeken enz betreft ben ik niet zo'n snoeper, maar chipjes enz daar kon ik echt veel en vaak van eten :oops:

Overdag had ik het vaak zo druk dat ik niet ging snacken tussendoor, maar 's avonds... voor de tv, niets om handen... tja :oops:

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#2350 Geplaatst 25 augustus 2010 - 19:55

Know the feeling :ha aah ja vroeg gaan slapen, da's nog is een idee ;)
Ben echt een chocolademens :h Bij mij sinds ik in hasselt op school zit is het erg. Daar staan automaten met maltesers en m&m's ... rap voor de les, jam jam lekker. En 's avonds, tja, in aarschot was de winkel vlakbij. Nu gaan we één keer in de week naar de winkel en kopen we gewoon geen koekjes etc. en we kunnen niet nog snel naar de winkel want dan moeten we de auto al nemen!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#2351 Geplaatst 25 augustus 2010 - 20:15

Deze grote vakantie is een ramp geweest. Gezond koken? Wat is dat???
En dan 4 dagen Pukkelpop. Verschrikkelijk. Dagelijks 2x friet, vandaag weer :trance: :trance: .
En dan verschieten dat de weegschaal de lucht in gaat :louche: .

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2352 Geplaatst 26 augustus 2010 - 09:10

Oeh gezellig dat hier weer gekletst wordt :d
Welkom aan de nieuwkes, hoop dat jullie het volhouden. Houd in het gedachten dat het begin het moeilijkst is.

Ik zit nog steeds stabiel op een vrij goed gewicht (kleren passen, voel me goed), maar wil eigenlijk nog steeds de duik maken naar 2 à 3 km minder. Maar heb duidelijk nog geen manier gevonden hoe ik het kan doen, ik ga altijd enkele dagen goed en dan verpest ik het weer 2 dagen en zo blijf ik stabiel :s

Hanne, super dat je bijna geslaagd bent in je AntiTapas-missie, de aanhouder wint :LOL: Zou ik je nog herkennen?

Bewerkt door rocket_queen, 26 augustus 2010 - 09:11.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2353 Geplaatst 26 augustus 2010 - 09:24

rocket_queen zei:

Oeh gezellig dat hier weer gekletst wordt :d
Welkom aan de nieuwkes, hoop dat jullie het volhouden. Houd in het gedachten dat het begin het moeilijkst is.

Ik zit nog steeds stabiel op een vrij goed gewicht (kleren passen, voel me goed), maar wil eigenlijk nog steeds de duik maken naar 2 à 3 km minder. Maar heb duidelijk nog geen manier gevonden hoe ik het kan doen, ik ga altijd enkele dagen goed en dan verpest ik het weer 2 dagen en zo blijf ik stabiel :s

Hanne, super dat je bijna geslaagd bent in je AntiTapas-missie, de aanhouder wint :LOL: Zou ik je nog herkennen?
2 a 3 km dan nog wel, Katrien :trance: ;)

Tja ik herken het ;) Paar dagen goed, dan weer verpesten, weer paar daagjes goed etc... Zo heb ik heeeeel lang gedieet. Kilootje of drie eraf, toch stilletjesaan er weer wat bij...

Wat bij mij echt super helpt is niet zo veel meer eten (ik at echt HEEL VEEL. 2 keer bijscheppen is met mijn lengte en mijn lichaamsactiviteiten gewoon ECHT NIET nodig. :ha ) en het snacken 's avonds laten. Dat doet echt zo veel. Als ik kijk naar de curve van gewichtsverlies over het voorbije jaar dan is het heel de tijd up en down gegaan om uiteindelijk pas de laatste 2 maanden naar beneden te gaan en dat zonder enige ups meer ;) Ben in deze laatste periode traag maar gestaag, en eigenlijk zonder echt veel moeite ca. 6 kilo afgevallen. Nu wil ik er nog 3 à 4 en dan zit ik aan mijn gewicht pre-samenwoon en pre-tapaskilootjes ;)
En dat alles zonder enige vorm van sport, maar gewoon door mijn eetgewoontes doortastend aan te pakken.

Maar je gaat me zeer zeker nog herkennen hoor ;) Volgens mijn vriend zie je het wel echt goed aan mijn gezicht dat ik afgevallen ben. Zelf voel ik het aan mijn buik. Broeken enz passen weer zoveel beter.

Ik wil wel als de drukte hier weer wat over is zeker gaan sporten. Blijft mijn doel om gewoon gezond te eten en daarnaast ook wat te bewegen... Maar wat???

Bewerkt door Smitten Kitten, 26 augustus 2010 - 09:25.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2354 Geplaatst 26 augustus 2010 - 09:26

PS Ben blij jou hier nog eens te horen trouwens Katrien!!!

Vind dat het hier veel te stil is, waar is al de rest? :catangel

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2355 Geplaatst 26 augustus 2010 - 09:58

2 à 3 km afvallen, tssss, zal met mijn beroep te maken hebben :trance:
Heb dringend vakantie nodig, geloof ik :)

Vroeger was het bij mij ook altijd, beetje afvallen, beetje (soms veel) bijkomen, beetje afvallen, etc...
Nu ik sinds nieuwjaar niet echt gedieet heb, maar gewoon 'normaal' verstandig eet, is dat patroon eruit. Ben enkel maar stillekes afgevallen en dan af en toe aantal weken stabiel. Natuurlijk schommelt het wel eens een halve kilo, maar dat lijkt me normaal.
Eén keer wel veel bijgekomen de afgelopen maanden. Plots was ik 67.3, eindelijk weer een kilo eraf (zou kunnen dat ik het hier ergens geschreven heb). De dag erna: nog steeds :goofy: tot ik zag dat het wasrek op de weegschaal leunde en dat zorgde dus voor een vertekend beeld 8)
Die kilo zat er een seconde later dus weer aan. Ik was daar niet goed van, kun je het geloven? Heb enkele uren lopen pruilen hoor. Was zo ontzettend blij met die kilo minder.

Ik zit dus sinds half juli op 68.3 ongeveer en wil graag naar 66 misschien 65. Ik blijf verder doen zoals ik bezig ben: altijd 3 maaltijden en 2 tussendoortjes om de verbranding hoog te houden. Om die laatste kilo's verliezen, denk ik dat ik ga proberen de portie van mijn avondmaal wat te verkleinen. Meer bewegen zou ook helpen, maar ben best lui... Sport nu 1x per week en voel me daar prima bij :LOL:
Ik zondig ook af en toe nog 's avonds laat, dat moet er echt uit... is een ontzettend slechte gewoonte.