Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2356 Geplaatst 26 augustus 2010 - 10:10

rocket_queen zei:

Eén keer wel veel bijgekomen de afgelopen maanden. Plots was ik 67.3, eindelijk weer een kilo eraf (zou kunnen dat ik het hier ergens geschreven heb). De dag erna: nog steeds :goofy: tot ik zag dat het wasrek op de weegschaal leunde en dat zorgde dus voor een vertekend beeld 8)
Die kilo zat er een seconde later dus weer aan. Ik was daar niet goed van, kun je het geloven? Heb enkele uren lopen pruilen hoor. Was zo ontzettend blij met die kilo minder.

Haaha Katrien, ik zit hier te lachen achter mijn scherm ;)

Overlaatst stond mijn weegschaal niet helemaal stabiel en gaf die ineens 2 kg meer aan! Dacht dat ik wat kreeg :ha

Gelukkig vals alarm 8)

Ik sport op dit moment dus gewoon niet. Dat vind ik dus echt niet goed. Maar ben ook wel lui en ik ga echt niet graag fitnessen, dus moet iets anders vinden hier in de buurt dat ik leuk vind... mss toch maar Zumba of zoiets in groep gaan doen. Kweetniet :catscratchhead

Avondetenportie verkleinen en avondsnacks schrappen, dat heeft het voor mij echt wel gedaan! Dus dat is een goed idee Ik eet mss nog steeds wel te veel dan dat ik strikt gezien nodig heb, bord is nog altijd heel goed volgeschept, maar het gaat toch de goede kant op ;)

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#2357 Geplaatst 26 augustus 2010 - 10:20

Hanne, we zullen samen ons ergens moeten inschrijven hé ;) Ik moet ook drrrriingend meer sport gaan doen! (of eerder: sport gaan doen)

Zelf ben ik ondertussen een 15kg afgevallen. Ik moet er nog een 25... nouja, 15 is al veel hé. Ik ben al weer in proportie. 15 kilo eerder liep ik precies met een michelinband rond m'n middel. Mijn grote droom? tweevoudig eigenlijk ;) enerzijds slank genoeg zijn om een broek te kunnen kopen in een gewone-maten-winkel. anderzijds dat mijn kuiten slank genoeg zijn om terug de combinatie laarzen + kousebroek + jurkje + vestje te dragen, want dat vind ik zoooo mooi en ik heb al in geen 8 jaar ofzo een kortere rok of jurk gedragen...

Nouja, ik zit nu al weeeeken op een plateau. En het is mijn eigen schuld hoor, geen excuses. Ik voel me dan niet goed, ik eet dan weer verkeerd, enz enz. Ik heb tegen veel ww regeltjes zitten zondigen en dan moet je niet verwachten dat er kilo's af gaan. Maar ik moet doorzetten, dan ga ik eindelijk nog eens twee cijfertjes ipv drie wegen... maar motivatie he :oops:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2358 Geplaatst 26 augustus 2010 - 10:37

Vosse zei:

Hanne, we zullen samen ons ergens moeten inschrijven hé ;) Ik moet ook drrrriingend meer sport gaan doen! (of eerder: sport gaan doen)

Zelf ben ik ondertussen een 15kg afgevallen. Ik moet er nog een 25... nouja, 15 is al veel hé. Ik ben al weer in proportie. 15 kilo eerder liep ik precies met een michelinband rond m'n middel. Mijn grote droom? tweevoudig eigenlijk ;) enerzijds slank genoeg zijn om een broek te kunnen kopen in een gewone-maten-winkel. anderzijds dat mijn kuiten slank genoeg zijn om terug de combinatie laarzen + kousebroek + jurkje + vestje te dragen, want dat vind ik zoooo mooi en ik heb al in geen 8 jaar ofzo een kortere rok of jurk gedragen...

Nouja, ik zit nu al weeeeken op een plateau. En het is mijn eigen schuld hoor, geen excuses. Ik voel me dan niet goed, ik eet dan weer verkeerd, enz enz. Ik heb tegen veel ww regeltjes zitten zondigen en dan moet je niet verwachten dat er kilo's af gaan. Maar ik moet doorzetten, dan ga ik eindelijk nog eens twee cijfertjes ipv drie wegen... maar motivatie he :oops:

Dat is goed ;) Is ook handig met iemand die in de buurt woont! Heb jij iets in gedachten?

Amaai, dat is nogal een streefdoel zeg! Maar 15 kilo is toch al een mooi begin he. Vooral volhouden dus!

Lijkt me echt heel lastig om kledij niet in gewone matenwinkels te kunnen kopen. Voor laarzen is er op internet ook een laarzenwinkel met verschillende maten van "kuitomvang" DUO: wijde schacht laarzen, smalle schacht laarzen. Grootste collectie stijlvolle leren dameslaarzen voor brede en smalle kuiten.

Misschien kan je daar wel iets mee?

Tja het effectief diëten/gezond voedingspatroon moet echt met een klik komen he... Ik heb echt een jaar zitten aanrommelen. Beetje af, beetje bij, beetje af, beetje bij en nu de laatste twee maanden gaat het echt gewoon heel vlot, maar ik was het echt gewoon beu om in een lijf te zitten dat niet aanvoelt als het mijne. De klik was er gewoon...

Kan me inbeelden dat het des te moeilijker is als je er veel gewicht af moet, dan lijkt het soms waarschijnlijk een straatje zonder einde. Anderzijds... Je zit nu toch al over 1/3, dat is toch al iets he 8)
Heb je lang gedaan over die 15 kilo?

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#2359 Geplaatst 26 augustus 2010 - 11:38

Vosse zei:

Nou ik moet zeggen dat ik dat toch niet aan jou zie hoor Vosse!
Ik ben ook een emo-eter en moet ook tandenbijten.
Heel veel succes!

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2360 Geplaatst 26 augustus 2010 - 11:44

Pff, ik moet nu medicatie nemen die ervoor gekend staat om bij te komen. Er zijn zelfs mensen die er 20kg van zijn bijgekomen :o
Ik weeg me nu dus 2x/dag en ik weet dat het een vertekend beeld geeft, maar zolang ik niet meer dan 1kg extra weeg, weet ik dat ik ze kan blijven nemen. Van zodra de weegschaal erover gaat, zullen ze mij toch maar iets anders moeten geven als dat gaat... Ik heb er echt veel te veel maanden over gedaan om terug aan een iets deftiger gewicht te zitten. Zou gerust nog een 2-3kg af mogen, maar wat ik daar ook voor doe, het lijkt dan of mijn lichaam in protest gaat en aan de alarmbel trekt.

Probeer ook 's avonds minder te eten, ik eet ook minder tussendoortjes omdat ik er niet altijd evenveel zin op heb, moet mezelf terug dwingen om wat meer fruit te eten en als ik 's avonds wil snacken probeer ik me ofwel gerust te stellen met een klein koekje, stukje fruit of groente.

Merk wel dat ik meer moet opletten nu. Als ik 's avonds ging uiteten dan kwam er amper iets bij, nu schommelt het van een 500gr-800gr.

Bewerkt door Spanishke, 26 augustus 2010 - 11:45.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#2361 Geplaatst 26 augustus 2010 - 14:23

Bedankt Jess :) Jij hebt mij anders gezien op mijn zwaarste gewicht *ooit*. Ik ben de week na dat feestje begonnen ;)

Dat is dus 15 kilo sinds midden februari. De laatste anderhalve maand is er nix meer af gegaan. Het is moeilijk om na al die maanden echt netjes te blijven volgen. Maar ik heb nieuwe moed, nieuwe week, nieuwe poging ;) Ik moet snel nog 5kg kwijt, dan zit ik in de helft.

Ik wil ook mijn conditie verbeteren. Ik heb nu een te hoge bloeddruk, maar vanaf dat ik geregeld ga sporten dan zie je dat die snel terug naar degelijke waarden gaat. Heel belangrijk dus!

Hanne: iets van pilates ofzo mss? Kweet het ook niet zo goed... gewoon gaan zwemmen is ook héél effectief en er is een zwembad vlakbij u en eentje vlakbij mij :) ik moet in ieder geval nog opbouwen, want nu heb ik géén conditie ;)

Ik heb trouwens net een Grote Ontdekking gedaan, want het is niet puur emo-eten dat ik doe. Maar na nog eens al mijn eetdagboekjes te herlezen en door per toeval op een artikel in de Goed Gevoel te stuiken dat mij eraan deed denken. Een van mijn grootste problemen is dat ik teveel in één maaltijd eet ipv vaak kleine beetjes. En dan krijg je soms zo'n honger, dat je dan altijd toch de pizza kiest ofzo, omdat je het gevoel hebt dat je veel kcal moet hebben en dan wel nu... Ik ga dus mijn best doen daar de komende maanden erg op te letten en een gezondere levensstijl aan te meten. Dat wil ook zeggen, op tijd in bed, op tijd uit bed, enz ;)

Bewerkt door Vosse, 26 augustus 2010 - 14:26.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2362 Geplaatst 26 augustus 2010 - 15:28

Vosse zei:

Bedankt Jess :) Jij hebt mij anders gezien op mijn zwaarste gewicht *ooit*. Ik ben de week na dat feestje begonnen ;)

Dat is dus 15 kilo sinds midden februari. De laatste anderhalve maand is er nix meer af gegaan. Het is moeilijk om na al die maanden echt netjes te blijven volgen. Maar ik heb nieuwe moed, nieuwe week, nieuwe poging ;) Ik moet snel nog 5kg kwijt, dan zit ik in de helft.

Ik wil ook mijn conditie verbeteren. Ik heb nu een te hoge bloeddruk, maar vanaf dat ik geregeld ga sporten dan zie je dat die snel terug naar degelijke waarden gaat. Heel belangrijk dus!

Hanne: iets van pilates ofzo mss? Kweet het ook niet zo goed... gewoon gaan zwemmen is ook héél effectief en er is een zwembad vlakbij u en eentje vlakbij mij :) ik moet in ieder geval nog opbouwen, want nu heb ik géén conditie ;)

Ik heb trouwens net een Grote Ontdekking gedaan, want het is niet puur emo-eten dat ik doe. Maar na nog eens al mijn eetdagboekjes te herlezen en door per toeval op een artikel in de Goed Gevoel te stuiken dat mij eraan deed denken. Een van mijn grootste problemen is dat ik teveel in één maaltijd eet ipv vaak kleine beetjes. En dan krijg je soms zo'n honger, dat je dan altijd toch de pizza kiest ofzo, omdat je het gevoel hebt dat je veel kcal moet hebben en dan wel nu... Ik ga dus mijn best doen daar de komende maanden erg op te letten en een gezondere levensstijl aan te meten. Dat wil ook zeggen, op tijd in bed, op tijd uit bed, enz ;)

Zo op foto zou ik ook niet denken dat er 3 cijfertje zijn, Vosse. ;)
Komaan hoor! Ga ervoor! Als je in de helft zit gaat dat je echt al goed doen denk ik! Toen ik op de helft zat van wat ik kwijt wou had ik ook echt zoiets van "Ok, nu gaat het echt lukken!"

En eens de helft eraf was, wou ik ook absoluut niet meer terug over de helft wegen, dus een extra motivatie om zeker niet op te geven.

En ja, 5 keer eten per dag. En niet zoals ik vroeger: eerste maaltijd zo rond 14u (uitgehongerd en dan zoveel mogelijk boterhammen met zoveel mogelijk beleg erop :oops: ) en dan 2de maaltijd van de dag om 20u30 (hongerrrrrrrrr! Aperitieven+chipjes tijdens het koken en dan avondeten en 2 keer bijscheppen) :ha

Op tijd gaan slapen en op tijd opstaan helpt ook echt super. Vroeger ging ik meestal na 1u30 slapen. Nu lig ik om 12u al vaak te slapen en ben ik meestal voor 7 wakker.

Wat het sporten betreft... ik heb een enorme hekel aan openbare zwembaden :oops: Ben als de dood voor dat "ontsmettend badje" en die vieze klammige vloeren, de zwemwratten en het idee dat er ook mensen in dat water drijven die zich mss wel heel weinig wassen :misselijk: :oops:
Ik weet dat dat stom is hoor, maar ik kan mij daar echt niet over zetten. Bovendien hou ik niet van activiteiten waarbij ik mij in zo'n schaarsgeklede outfit moet hijsen en zijn mijn zwemskills eigenlijk bedroevend slecht :ha

Maar Pilates zie ik helemaal zitten! Dat wil ik wel gaan doen!

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#2363 Geplaatst 26 augustus 2010 - 15:57

Smitten Kitten zei:

Wat het sporten betreft... ik heb een enorme hekel aan openbare zwembaden :oops: Ben als de dood voor dat "ontsmettend badje" en die vieze klammige vloeren, de zwemwratten en het idee dat er ook mensen in dat water drijven die zich mss wel heel weinig wassen :misselijk: :oops:
Ik weet dat dat stom is hoor, maar ik kan mij daar echt niet over zetten. Bovendien hou ik niet van activiteiten waarbij ik mij in zo'n schaarsgeklede outfit moet hijsen en zijn mijn zwemskills eigenlijk bedroevend slecht :ha

Maar Pilates zie ik helemaal zitten! Dat wil ik wel gaan doen!

Jij laat zwemmen wel erg leuk klinken :ha

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2364 Geplaatst 26 augustus 2010 - 15:59

Nathalie zei:

Jij laat zwemmen wel erg leuk klinken :ha

En dan heb ik nog twee dingen weggelaten: Mensen die een duikje nemen en met een snottebel weer boven water komen en dat dan "afvegen", maar dat belandt ook in het water uiteraard en kinderen (en volwassenen) die in het water pissen. Echt, zwembaden vind ik zoooo goor :misselijk:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#2365 Geplaatst 26 augustus 2010 - 16:01

Goed... pilates dus :ha alleen geen idee waar ze dat hier geven. ik wel een yoga les, maar geen pilatesles. verwacht dat er overal wel nieuwe lessen gaan starten vanaf september ofzo ergens... meestal is dat zo met het nieuwe schooljaar hé.

trouwens; op die foto's van lut (met rafje hé) is dat natuurlijk al wel 15kg later hoor :ha

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#2366 Geplaatst 26 augustus 2010 - 19:04

Spanishke zei:

Pff, ik moet nu medicatie nemen die ervoor gekend staat om bij te komen.
.
Ik hoop voor jou dat die medicatie niet met een R begint. Die heb ik 7 weken genomen en ik kwam elke week een kilo bij. Toen ben ik op internet gaan lezen en las dat idd de meeste mensen tussen de 20 en 30 kg biçjkomen, zelfs mensen die eigenlijk njooit problemen hadden met hun gewicht (zoals ik dus). Ik ben toe bij de dr andere medicatie gaan vragen en nu 4 weken later is er van die 7 kg nog altijd niets terug af :(

Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2367 Geplaatst 26 augustus 2010 - 19:08

Vosse zei:

Goed... pilates dus :ha alleen geen idee waar ze dat hier geven. ik wel een yoga les, maar geen pilatesles. verwacht dat er overal wel nieuwe lessen gaan starten vanaf september ofzo ergens... meestal is dat zo met het nieuwe schooljaar hé.

trouwens; op die foto's van lut (met rafje hé) is dat natuurlijk al wel 15kg later hoor :ha

Heb net youtube filmpjes gekeken om te zien wat die Pilates eigenlijk is. En ziet er wel iets uit voor mij. Redelijk rustig en niet te zwaar. Perfect ;)
Yoga vind ik ook ok hoor. Ik wil enkel niet té actief doen. Sporten is ok, maar ik moet nu ook weer niet nat in het zweet staan :catangel

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2368 Geplaatst 26 augustus 2010 - 19:35

Kathleen zei:

Ik hoop voor jou dat die medicatie niet met een R begint. Die heb ik 7 weken genomen en ik kwam elke week een kilo bij. Toen ben ik op internet gaan lezen en las dat idd de meeste mensen tussen de 20 en 30 kg biçjkomen, zelfs mensen die eigenlijk njooit problemen hadden met hun gewicht (zoals ik dus). Ik ben toe bij de dr andere medicatie gaan vragen en nu 4 weken later is er van die 7 kg nog altijd niets terug af :(

Bedoel je Re?
Nee die heb ik ooit moeten nemen, maar toen ik zag dat Simon daar ook heel snel van bijkwam, heb ik de dokter maar gezegd dat ik daar veel te slaperig van werd :oops: heb er daar nooit geen enkel van ingenomen.
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#2369 Geplaatst 26 augustus 2010 - 20:18

Smitten Kitten zei:

Heb net youtube filmpjes gekeken om te zien wat die Pilates eigenlijk is. En ziet er wel iets uit voor mij. Redelijk rustig en niet te zwaar. Perfect ;)
Yoga vind ik ook ok hoor. Ik wil enkel niet té actief doen. Sporten is ok, maar ik moet nu ook weer niet nat in het zweet staan :catangel

Ja het rare is, je doet eigenlijk niet zo héél inspannende dingen, maar je voelt het echt wel hoor. En je verbetert er tegelijk je spieren mee.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2370 Geplaatst 26 augustus 2010 - 20:26

Vosse zei:

Ja het rare is, je doet eigenlijk niet zo héél inspannende dingen, maar je voelt het echt wel hoor. En je verbetert er tegelijk je spieren mee.

Ik hoop dat het ook mijn rug-schouderspieren wat versterkt (heb gehoord dat het daar goed voor kan zijn) want pfff ik heb daar echt vaak zo'n stresspijnen.