Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#241 Geplaatst 17 januari 2010 - 14:25

Nee brood laten lijkt me inderdaad geen goeie oplossing. Vele mensen die ik ken, hebben het zo gedaan of doen het nog altijd zo en vroeg of laat hervallen ze toch wel eens.

Ik eet nu eenmaal erg graag brood, pasta, ... Er bestaat zelfs een vet-dieet, waarbij je enkel maar heel vettige dingen mag eten, maar dan bv geen brood, pasta enz... dus geen deegwaren, granen enz... Mocht ik zo'n dieet proberen volgen, zal ik de eerste weken erg veel afvallen waarschijnlijk omdat ik dan zo goed als niets meer zou eten :ha , maar daarna zou het echt niet goedkomen :lachen:

Mijn ontbijt bestond uit:
2 sneetjes Waldkorn met zelfgemaakte surimisla en tonijnsla en 2 cracottes, de philadelphia heb ik uiteindelijk laten staan
en 1 klein glaasje Tropicana met acerolakers (nog zoiets dat ik heel erg lekker vind, Tropicana :h )

Hanne: Dat wegen doe ik bewust niet omdat ik dan teveel het gevoel heb dat ik echt op regime sta en vroeg of laat loopt het dan wel eens mis, zeker als je overal rondom commentaar krijgt zoals "pff dat is toch niet nodig en allez waar zijt gij nu mee bezig".

Jess: Mijn vriend steunt mij daarin ook wel, hij is erg blij en fier ook dat ik er toch wat op wil letten, hoewel hij soms zegt om te lachen van "ja ze weegt zeker 200 gram teveel", hij steunt er mij vooral in dat ik er wat strakker wil uitzien terug. Zijn ex zei altijd dat ze het ging doen en zat dan alsmaar achter zijn rug te snoepen en hij vond dan altijd snoeppapiertjes enz in de keukenkasten. Ze heeft dan nog een jaarabonnement van hem gekregen om te gaan fitnessen en dan nog deed ze dat :o

Bewerkt door Spanishke, 17 januari 2010 - 14:32.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#242 Geplaatst 17 januari 2010 - 14:39

Mijn vriend weet ook hoe ik vroeger was, en hij weet dat ik nu niet gelukkig ben, met die extra kilo's erbij. Mijn kleren passen me niet meer, en hij ziet ook wel dat ik altijd dezelfde kleren aanheb, omdat ik in de helft niet meer geraak :ha .
Ik wou vandaag gaan sporten, maar het is "tijd van de maand" en dan zei hij ook wel tegen mij van "geef je lichaam vandaag maar een dagje rust, ga morgen op je gemakje rustig". En daar had hij wel gelijk in, hij houdt me ook op het juiste pad als ik te weinig eet of te hevig wil zijn, dat is echt goed.

Hij is supermager en weet ook dat het niet gemakkelijk is om voor hem te koken en hem vanalles te zien eten wat ik niet mag... :(
Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#243 Geplaatst 17 januari 2010 - 14:55

Jess zei:

en hij ziet ook wel dat ik altijd dezelfde kleren aanheb, omdat ik in de helft niet meer geraak :ha .

Klinkt zoooooo bekend, qua broeken moet ik het momenteel met een viertal... Al de rest, een stuk of 10 past niet meer... Zal blij zijn als ze opnieuw beginnen te passen. Dat is voor mij de grootste beloning.... Opnieuw die oudere broeken kunnen passen.
Met mijn huidig formaat weiger ik gewoon leuke nieuwe broeken te kopen....

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#244 Geplaatst 17 januari 2010 - 15:17

Goh heb ik sjans dat ik geen brood lust (enkel heel vers of getoast), maar aardappelen: :h :h :h

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#245 Geplaatst 17 januari 2010 - 15:22

Gisteren is perfect verlopen 8) . Vaak eet ik op de eerste dag al te veel en dan maak ik excuses zoals "ik moet nog wennen" etc :oops:
Maar gisteren ging dus goed, niet teveel, niet te weinig gegeten en geen honger meer 's avonds (wat soms toch wel een probleem is).

Vandaag heb ik niet ontbeten, ik was pas om 12u op. Vanmiddag heb ik 2 boterhammen met kipfilet gegeten en een kom tomaten-groetensoep. Dat is dus al 1 boterham minder dan normaal :) .
Als tussendoortje heb ik een droog koekje gegeten van 2 punten. Een Samsonkoek :d . Zo meteen nog een mandarijntje.
Nu zit ik met een probleem voor vanavond... er is bijna niks meer in huis en ons mama wil verloren brood maken... Mijn ouders belden ook net of ze chinees zouden meebrengen voor vanavond :trance: maar ik heb braaf neen gezegd! Ik kan niks in elkaar flansen want er is niks in huis. Dus het wordt waarschijnlijk toch verloren brood, ik zal proberen wat minder te eten. En dan gewoon nog soep eten.

Ik ben ook iemand die geen brood kan laten, dat ga ik dus ook zeker niet doen, misschien wel een beetje minderen. Maar ik heb brood nodig om de dag door te komen.

@Katrien: dankje voor de tussendoortjes tips :) . Mignonettejes, mmmm, die mogen er zeker bij zo nu en dan. Er moet inderdaad niet heel veel af, maar toch een beetje. Vooral mijn buikje mag op dit moment terug wat strakker, tegen dat het terug tijd is voor t-shirts. Ik vind jou er trouwens ook heel goed uitzien. Maar ik snap dat een paar kilo's eraf voor jezelf aangenamer is. Terug mooi in die broeken passen enzo ;) . Weeg jij je echt elke dag 2 keer? Dat lijkt mij zo veel.  Ik probeer me niet elke dag te wegen.

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#246 Geplaatst 17 januari 2010 - 15:23

Je kan toch iets gezonds van de Chinees kiezen? Zoals groenten en tofoe en gewone rijst, denk dat dit nog meevalt niet? Of iets met kip...

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#247 Geplaatst 17 januari 2010 - 15:34

sneeuwwitje zei:

Je kan toch iets gezonds van de Chinees kiezen? Zoals groenten en tofoe en gewone rijst, denk dat dit nog meevalt niet? Of iets met kip...

ik denk dat de bereidingswijze niet zo meevalt ;) in de meeste restaurants,... gebruiken ze heel veel vet om het eten te bereiden...

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#248 Geplaatst 17 januari 2010 - 15:37

2 keer per dag weten is niet zo betrouwbaar, wegen gebeurt best alleen 's morgens op een nuchtere maag, dat geeft het betrouwbaarste beeld ;) En eigenlijk zou je je op dieet slechts één keer per week mogen wegen ;)
Toen ik eens in een obsessieve en extreme dieetfase zat woog ik me een 3-tal keer per dag en de evolutie was toen echt raar: ik woog 's middags 2 kilo meer dan 's morgens terwijl ik enkel 1 stukje fruit at, 's avonds woog ik terug een kilo minder, en de volgende ochtend was ik een kilo afgevallen van de ochtend ervoor en dat ging bijna elke dag zo :p

Dus echt, zoveel wegen is alleen maar extra stress en vrij onbetrouwbaar ;)

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#249 Geplaatst 17 januari 2010 - 15:37

crazy_catlady zei:

ik denk dat de bereidingswijze niet zo meevalt ;) in de meeste restaurants,... gebruiken ze heel veel vet om het eten te bereiden...

Ik denk ook dat het nogal zou tegenvallen qua vet enzo. Binnenkort mag het misschien wel weer eens (niet dat we dat zo vaak eten, bijna nooit eigenlijk). Maar nu toch niet meteen. En dan kan ik wel iets kiezen dat het minst erg lijkt :) .

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#250 Geplaatst 17 januari 2010 - 15:40

Nathalie zei:

Ik denk ook dat het nogal zou tegenvallen qua vet enzo. Binnenkort mag het misschien wel weer eens (niet dat we dat zo vaak eten, bijna nooit eigenlijk). Maar nu toch niet meteen. En dan kan ik wel iets kiezen dat het minst erg lijkt :) .

hier gebruik ik het als motivatie, als ik goed ben afgevallen mag ik een keertje naar de wok, maar dan 's middags (dat ik het erna nog wat kan verbranden) en niet teveel aan het dessertenbuffet zitten ;)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#251 Geplaatst 17 januari 2010 - 15:46

Jeej! Leuk zo'n actief dieettopic, ik vind dat echt motiverend ;)

Mijn vriend is ook heel mager en vind ook niet dat ik moet afvallen (hij is bang voor dieethumeur :ha ) maar hij weet dat dit iets is wat ik voor mezelf wil doen omdat ik gewoon niet tevreden ben met dat extra gewicht en hij steunt me daar dan ook in.
Gelukkig zit hij hier ook niet heel de tijd voor mijn ogen te schransen, dus ook wat dat betreft een grote steun.

Het kledingprobleem heb ik ook. Ik heb momenteel 5 broeken die ik afwissel. 4 daarvan zijn van Esprit quasi hetzelfde model: 2 bruine, 2 zwarte. Precies alsof ik maar drie broeken heb dus :x Ik kijk er al naar uit om eindelijk nog eens goed te gaan shoppen!

Nathalie: verloren brood moet toch geen ramp zijn? Als je niet te veel ei gebruikt, magere melk en niet te veel brood eet vind ik het eigenlijk goed te doen. Maar niet te veel suiker op kappen natuurlijk en anders tagatesse (zoetstof) op doen ofzo?
Of nog beter: eten met gebakken appeltjes ofzo erbij!

Bewerkt door Smitten Kitten, 17 januari 2010 - 15:47.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#252 Geplaatst 17 januari 2010 - 16:00

Ik vind het ook echt leuk dat er zo actief over gepraat wordt. Wat ik meestal heb na weken aan 1 stuk gezond te eten, dat ik mezelf dan eens echt wil trakteren op iets lekkers en dat me dat uiteindelijk niet smaakt, bijgevolg belandt dat dus terug op het aanrecht, frigo of vuilbak! Dat wil ik nu dus ook proberen te mijden, vandaar is mijn tussendoortje, een sneetje peperkoek (-30% minder suiker) met wat becel boter op (tip! Heb ook peperkoek liggen met honing -30% minder suiker, hoeft geen boter meer bij dan om de iets wat eentonige smaak te compenseren) en een warme chocomelk met verse chocolade, volgende keer wordt het zwarte, heb me per ongeluk vergist omdat ik hem zo altijd maak voor mijn vriend, kan altijd vragen of hij hem wil O:)

Update: heb hem aan vriend gegeven :x , ga eentje maken met zwarte nu, het is weekend dus ik mag wat meer zondigen :p op het werk is de verleiding toch veel minder groot

Bewerkt door Spanishke, 17 januari 2010 - 16:11.

Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#253 Geplaatst 17 januari 2010 - 16:03

ik had zoooooveeel zin in een lekker koekje of wat chips, maar ik ben nu heel braaf een lekker stukje verse ananas aan het eten, goed eh? ;)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#254 Geplaatst 17 januari 2010 - 16:06

Jullie zijn heel goed bezig dames ;)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#255 Geplaatst 17 januari 2010 - 16:18

Jij nog veel meer Hanne, want jij weegt wel en hebt poezels om het rosbief op te peuzelen :ha :ha
Jess: Heel erg bedankt voor de tip met de tomatenchips, ik heb onlangs in het boekje van de Lidl zien staan dat ze ook allemaal Lightproducten hebben en ik moet zeggen dat het er niet slecht uitziet, staat ook iets gelijkaardigs in van die chips *neemt boekje erbij*: "Light Chipscrackers (Zure room en ui - Pikante tomaat), 9% vet

1 van de grootste temptations voor mij is chips tijdens een gezellig avondje tv kijken en dan moet ik snel een alternatief vinden of het loopt mis :x zeker als vriendlief wel heerlijk zit te crunchen in de zetel.

Er staan trouwens nog heel wat andere interessante producten in aanbieding in de Lidl, vooral verwennerijen op een moeilijker moment
Geplaatste afbeelding