Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#2431 Geplaatst 04 september 2010 - 14:33

Voor de mensen die een sport zoeken die effect verzekert én niet massaal veel inspanning vergt: Powerplate is your thing 8)
Ik doe dat nu een tweetal maanden en ik voel (en zie) echt het verschil...
Het is niet goedkoop (300 euro voor 24 lessen + 3 metingen = 12,5 euro per les, wat omgerekend nog wel meevalt vind ik) maar alles wat ik zoek in een sport: training die niet te lang duurt en waardoor je niet druipt van 't zweet maar die toch snel resultaat boekt: 20 min powerplaten = +- 1 uur fitnessen.

Je hebt verschillende programma's, om te verstevigen (wat ik doe) of om af te vallen.
Je wordt ook gedurende de hele training begeleid door een professional die de oefeningen voordoet en je houding corrigeert.
Tijdens die metingen waar ik over had wordt je vet-, spier- en vochtpercentage berekend en het aantal kcal dat je mag verbruiken per dag om op hetzelfde gewicht te blijven. Zo kun je je evolutie in cijfers zien.

Ik voel mij veel krachtiger sinds ik powerplate, mijn spieren zijn duidelijk meer ontwikkeld en mijn huid is strakker :LOL:

Bewerkt door Louise, 04 september 2010 - 14:35.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2432 Geplaatst 04 september 2010 - 14:36

Vosse zei:

Super Hanne! :) Zal vast goed doen ;)

Ik hoop dat mijn gefeest van gisteren niet te veel ergs gaat doen... :ha Mijn vrije weekpunten zijn nu al wel op. Help. En ik heb nog een zondag bij Lut te gaan en een maandag aan zee! Al goed dat ik veel gefietst heb deze week ;) Daarnet was de weegschaal heel gemeen :louche: Kan maar beter tegen dinsdag zich goed gaan gedragen hoor! (dinsdag is mijn vaste weegdag)

Is ook heel fijn inderdaad! Ik heb het zo lang voor mij uitgeschoven eigenlijk. Zo lang dat ik eigenlijk niet echt tevreden was met mijn gewicht, maar de klik die is er nu pas echt gekomen.

Wat het feesten betreft, je had ook echt wel reden om te vieren he ;) En je moet jezelf niet alles ontzeggen, zeker niet als je toch nog behoorlijk wat moet kwijt geraken, anders wordt je toch alleen maar slecht gehumeurd (ik toch ;) )

De rest van de week wat balansdagen incalculeren en nog een beetje meer fietsen en dan komt het wel goed 8)

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#2433 Geplaatst 04 september 2010 - 15:32

Wat ik aan de powerplate niet goed vind, is dat het een minder endorfines enzo vrij maakt in je lichaam. Het is bekend dat het niet dezelfde positieve chemische effecten heeft in je lichaam als de meesta andere sporten.

En ik wil zowel mijn conditie verbeteren, mijn spieren onderhouden als een ontstressend en gelukkigmakend effect hebben ;) Dat lukt bij mij het beste bij groepssporten en dansen.

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.915 berichten
  • 5 katten

#2434 Geplaatst 04 september 2010 - 20:10

Smitten Kitten zei:

Amaai, dat is wel veel op zo'n korte tijd! Hou het ook nog gezond he ;)

Dat haal ik dan ook van mijn leven niet ;) Zelfs met elke dag een uur cardio zumba :d En uithongeren is niks voor mij :) Maar ik ben wel van plan om elke dag mijn uur te blijven doen, als ik weinig afval tussendoor, maar toch op mijn eten en beweging let, kan ik tegen mezelf zeggen dat ik de moeite er toch voor doe e ;)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2435 Geplaatst 04 september 2010 - 20:32

Als ik een tip mag geven :catangel Realistische doelen stellen! ;) Anders raak je enkel maar kregelig en teleurgesteld in jezelf... Hoeveel wil je in totaal kwijt? Hoe wil je het precies aanpakken?

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#2436 Geplaatst 05 september 2010 - 09:26

Smitten Kitten zei:

Als ik een tip mag geven :catangel Realistische doelen stellen! ;) Anders raak je enkel maar kregelig en teleurgesteld in jezelf... Hoeveel wil je in totaal kwijt? Hoe wil je het precies aanpakken?

Inderdaad... Het gezondste is trouwens een halve kilo per week eigenlijk. En je zou niet over een 20 à 25kg per jaar mogen gaan ook niet.

Ik heb mijn einddoel trouwens gesteld samen met mijn huisarts, zodat ik zeker was dat het een goed doel zou zijn en niet iets onrealistisch.

Dierenvriendin
Dierenvriendin
  • 709 berichten
  • 1 katten

#2437 Geplaatst 05 september 2010 - 10:06

Veel succes allemaal!! :) Heb het deze week goed volgehouden! Het ging me goed af, zo op mijn eten letten. Ben ook drie keer een uurtje gaan joggen. Morgen wegen, ben eens benieuwd!

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.915 berichten
  • 5 katten

#2438 Geplaatst 05 september 2010 - 20:22

Ik wil in totaal wel vijftien kilo afvallen, maar ik kan er niet echt een datum opplakken :) . Ik vind het momenteel belangrijker om terug goed te bewegen :d Is er nog iemand die aan zumba doet?

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#2439 Geplaatst 05 september 2010 - 22:07

Voor mij geen toestanden meer. Twee jaar lang afgezien door een bekkengewrichtontsteking ten gevolge van Callanetics, nu mijn dochter een rugletsel door Zumba en van die powerplate werd ze gek van de jeuk. Ik zal gewoon minder eten of mijn buik vullen met weinig calorieen! ;)

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.915 berichten
  • 5 katten

#2440 Geplaatst 05 september 2010 - 22:08

Oei rugletsel van de zumba?

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#2441 Geplaatst 05 september 2010 - 22:16

Ja door een ongelukkige verkeerde beweging is een werveltussenschif een beetje uitgestulpt. Gelukkig geen hernia maar ze heeft veel pijn als ze lang zit en uitstraling naar de heup. Niets aan te doen,  rugbelasting vermijden!

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.915 berichten
  • 5 katten

#2442 Geplaatst 05 september 2010 - 22:19

Dat klinkt keipijnlijk *auw* veel beterschap voor je dochter!

Dierenvriendin
Dierenvriendin
  • 709 berichten
  • 1 katten

#2443 Geplaatst 06 september 2010 - 10:13

Maandagmorgen is mijn vast weegmoment! Ik woog vanmorgen maar liefst 2,1 kg minder :) Jippie! Misschien een beetje (te) veel op een week tijd, maar dat is altijd bij mij zo die eerste week. Volgende week zal dat al veel minder zijn hoor, maar liever gezond afvallen!

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#2444 Geplaatst 06 september 2010 - 10:14

Dierenvriendin zei:

Maandagmorgen is mijn vast weegmoment! Ik woog vanmorgen maar liefst 2,1 kg minder :) Jippie! Misschien een beetje (te) veel op een week tijd, maar dat is altijd bij mij zo die eerste week. Volgende week zal dat al veel minder zijn hoor, maar liever gezond afvallen!

HOE doe je dat!!
ik wil ook afvallen! :oops:

Dierenvriendin
Dierenvriendin
  • 709 berichten
  • 1 katten

#2445 Geplaatst 06 september 2010 - 13:26

katy zei:

HOE doe je dat!!
ik wil ook afvallen! :oops:

Eigenlijk doe ik niet zo heel veel hoor. Nuja, ik honger mezelf absoluut niet uit! 's Morgens eet ik cornflakes van special K met chocoladestukjes, gewoon omdat ik die zo lekker vind :) Mijn ontbijt is meestal wel een stevige portie, heb altijd veel honger 's morgens. s' Middags eet ik minder. Dan is dat een grote kom soep met één bruine boterham of een half bakje aardbeien met één bruine boterham. s' Avonds eet ik mijn warme maaltijd, daarin probeer ik gewoon niet te overdrijven en voldoende groenten te eten. Daarnaast ook driemaal per week een 45 minuten à 1 uur joggen. Ik drink enkel water en cola light. Meestal kom ik daar wel de dag mee door. Heb ik toch nog honger tussendoor, dan neem ik een paprika/wortel en snij deze in stukjes of eet een stuk fruit.