Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2476 Geplaatst 18 september 2010 - 20:13

Vosse zei:

Zeg! Hanne! Ik heb hier ondertussen wel mijn groepslessenkaart al gekocht he :p

Ja ik ook, maar ik begin pas in oktober hoor. September is echt veeeeel te druk hier. Eerst de D-varkens eens uit huis krijgen :catangel

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#2477 Geplaatst 18 september 2010 - 20:47

Wij zijn op de hoogte!!

Bij ons vrouwen gaat, samen met onze leeftijd, ook ons gewicht omhoog. Dat komt gewoon omdat we in ons hoofd heel veel informatie verzamelen.

Er komt dan natuurlijk een moment dat al die informatie niet meer in ons hoofd past. En daardoor wordt al die informatie dus beetje bij beetje over ons hele lichaam verdeeld. Dus nu weet ik het zeker?.

Ik heb geen overgewicht!!

Ik ben niet dik!!
Ik ben gewoon van alles op de hoogte!
HEEL goed op de hoogte!!

VOOR ALLE TOFFE VROUWEN DIE ER ROND LOPEN?..

Vandaag is de Internationale Dag voor alle ontzettend mooie en elegante vrouwen, dus stuur deze boodschap alsjeblieft door naar iedereen die je kent waar dat op van toepassing is.
Je kunt me dit bericht ook terug sturen, al heb ik het dan ook al een keer gekregen. Ik weet dus al dat ik een toffe vrouw ben. En laten we dit niet vergeten:

Het leven moet NIET ALLEEN een reis naar het graf zijn met het idee
daar gezond aan te komen en dan ook nog een schitterend lijf te hebben, maar geniet gewoon van een stuk chocola in je ene en een glas wijn in je andere hand?..

Vergeet niet te leven!!!!!

JAWEL!!
WE ZIJN PERFECT?.

Omdat:
-We niet kaal worden.
-We een nationale en een internationale dag van de vrouw hebben.
-We zowel rose als ook blauw kunnen dragen.

We weten altijd zeker dat onze kinderen ook echt onze kinderen zijn.

-We hebben voorrang bij reddingsacties.
-We hoeven de rekening niet te betalen.

We zijn de eerste gegijzelden die vrijgelaten worden.

-Als onze mannen vreemd
gaan, zijn wij slachtoffers

-Als wij vreemd gaan, zijn
onze mannen stommelingen.

We kunnen bij een vriendin slapen zonder gelijk homosexueelgenoemd te worden.

-Wij kunnen verschillende dingen tegelijk doen.

-De vrouw van een president is de first lady; de man van een vrouwelijk president is ??

Als we besluiten mannenwerk te doen zijn we pioniers;

Als een man besluit vrouwenwerk te doen is hij een flikker.

EN TOT SLOT:

We doen alles wat mannen ook doen,

MAAR WEL OP NAALDHAKKEN?!!!

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2478 Geplaatst 19 september 2010 - 11:25

Sihirci zei:

Wij zijn op de hoogte!!

Bij ons vrouwen gaat, samen met onze leeftijd, ook ons gewicht omhoog. Dat komt gewoon omdat we in ons hoofd heel veel informatie verzamelen.

Er komt dan natuurlijk een moment dat al die informatie niet meer in ons hoofd past. En daardoor wordt al die informatie dus beetje bij beetje over ons hele lichaam verdeeld. Dus nu weet ik het zeker?.

Ik heb geen overgewicht!!

Ik ben niet dik!!
Ik ben gewoon van alles op de hoogte!
HEEL goed op de hoogte!!

VOOR ALLE TOFFE VROUWEN DIE ER ROND LOPEN?..

Vandaag is de Internationale Dag voor alle ontzettend mooie en elegante vrouwen, dus stuur deze boodschap alsjeblieft door naar iedereen die je kent waar dat op van toepassing is.
Je kunt me dit bericht ook terug sturen, al heb ik het dan ook al een keer gekregen. Ik weet dus al dat ik een toffe vrouw ben. En laten we dit niet vergeten:

Het leven moet NIET ALLEEN een reis naar het graf zijn met het idee
daar gezond aan te komen en dan ook nog een schitterend lijf te hebben, maar geniet gewoon van een stuk chocola in je ene en een glas wijn in je andere hand?..

Vergeet niet te leven!!!!!

JAWEL!!
WE ZIJN PERFECT?.

Omdat:
-We niet kaal worden.
-We een nationale en een internationale dag van de vrouw hebben.
-We zowel rose als ook blauw kunnen dragen.

We weten altijd zeker dat onze kinderen ook echt onze kinderen zijn.

-We hebben voorrang bij reddingsacties.
-We hoeven de rekening niet te betalen.

We zijn de eerste gegijzelden die vrijgelaten worden.

-Als onze mannen vreemd
gaan, zijn wij slachtoffers

-Als wij vreemd gaan, zijn
onze mannen stommelingen.

We kunnen bij een vriendin slapen zonder gelijk homosexueelgenoemd te worden.

-Wij kunnen verschillende dingen tegelijk doen.

-De vrouw van een president is de first lady; de man van een vrouwelijk president is ??

Als we besluiten mannenwerk te doen zijn we pioniers;

Als een man besluit vrouwenwerk te doen is hij een flikker.

EN TOT SLOT:

We doen alles wat mannen ook doen,

MAAR WEL OP NAALDHAKKEN?!!!

HAHA, super!

Het is inderdaad zo dat je ergens het evenwicht moet vinden tussen gezond zijn, maar toch nog genieten.
Hier was het de laatste jaren vooral genieten en niet meer gezond zijn.
Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#2479 Geplaatst 19 september 2010 - 11:40

ik ben nu toch alweer een tijdje op gewicht.
Kzal eens opschrijven wat ik allemaal eet en doe:
'smorgens: 2 toast met choco of een kommetje cornflakes met soyamelk.
'smiddags:4 boterhammetjes (klein brood, bio) brood (bruin of wit) met (vis)salade of tijgergarnalen of iets anders en groentjes (en een beetje mayo als het geen salade is)
namiddag: fruit dat ik smiddags heb gekocht (aardbeien, meloen, druiven,...)
en soms een migonettje van cote d"or (zo lekkerrrr)
Savonds meestal een vegetarische maaltijd of met vis. Vaak gewoon vis in de oven (zonder vet) en gekookte groenten, of gestoomd. Of een vegi-burger gebakken met groenten en meestal met aardappelen.
Ik eet nu geen boter,melk en kaas meer, dat scheelt ook veel hoor!
Want in geitenkaas zit maar de helft vet van koemelk-kaas...
Af en toe een frietjes, soyapudding of een reep chocolade savonds, bijna geen alcohol, sporadisch eens een glas op restaurant of café.

Helaas ben ik wel onlangs van mijn fiets gedonderd en heb ik 2 weken niet aan sport gedaan (+ik had mijn regels en dan vreet ik veels te veel chocolade) en dus kon ik niet naar yoga en moest ik met de tram naar het werk, ik denk dat ik volgende week weer ga fietsen, is toch een 40min per dag stevig trappen!
Mis yoga-les! :(

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2480 Geplaatst 19 september 2010 - 18:32

sneeuwwitje zei:

ik ben nu toch alweer een tijdje op gewicht.
Kzal eens opschrijven wat ik allemaal eet en doe:
'smorgens: 2 toast met choco of een kommetje cornflakes met soyamelk.
'smiddags:4 boterhammetjes (klein brood, bio) brood (bruin of wit) met (vis)salade of tijgergarnalen of iets anders en groentjes (en een beetje mayo als het geen salade is)
namiddag: fruit dat ik smiddags heb gekocht (aardbeien, meloen, druiven,...)
en soms een migonettje van cote d"or (zo lekkerrrr)
Savonds meestal een vegetarische maaltijd of met vis. Vaak gewoon vis in de oven (zonder vet) en gekookte groenten, of gestoomd. Of een vegi-burger gebakken met groenten en meestal met aardappelen.
Ik eet nu geen boter,melk en kaas meer, dat scheelt ook veel hoor!
Want in geitenkaas zit maar de helft vet van koemelk-kaas...
Af en toe een frietjes, soyapudding of een reep chocolade savonds, bijna geen alcohol, sporadisch eens een glas op restaurant of café.

Helaas ben ik wel onlangs van mijn fiets gedonderd en heb ik 2 weken niet aan sport gedaan (+ik had mijn regels en dan vreet ik veels te veel chocolade) en dus kon ik niet naar yoga en moest ik met de tram naar het werk, ik denk dat ik volgende week weer ga fietsen, is toch een 40min per dag stevig trappen!
Mis yoga-les! :(

Jij had bodystyling ofzo gedaan he? Heeft dat eigenlijk effect gehad? Blijvend resultaat?

Ik eet eigenlijk veel meer en met veel meer variatie tov vroeger (met dank aan Sonja K. :LOL: ). Bij mij heeft het wel veel te maken met wanneer ik eet. Mag gewoon echt niet te laat eten (wat ik vroeger altijd deed). Maar ik eet ook echt minder vettig hoor. Mayo eet ik bv niet meer en heb ik ook geen behoefte aan. Ik eet meestal een zelfgemaakte yoghurtdressing en vreemd genoeg vind ik dat nog lekker ook tegenwoordig :ha

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#2481 Geplaatst 19 september 2010 - 19:30

Ik zal maar niet zeggen wat ik op heb vandaag....... FRIET met stoofvlees :trance: Ik weet dat het heel dom is maar ik had een zwakmoment :ha .
Ondertussen toch wel al een kilo afgevallen. Het gaat niet snel maar als het er dan maar af blijft :)

Dierenvriendin
Dierenvriendin
  • 709 berichten
  • 1 katten

#2482 Geplaatst 19 september 2010 - 20:06

Hier gaat alles nog goed! Nog steeds niets gesnoept (dus al 3 weken NIETS mee gesnoept hé :thumb: ). Sausjes eet ik nooit bij mijn eten (mayonaise of ketshup) enkel soms currysaus ofzo bij rijst. En oohja, bij club kip cocktailsaus. Heb deze week wel twee keer frit gegeten, allemaal de schuld van de mama! Deze week werd hier gevloerd en door tijdsgebrek tweemaal fritjes. Heb tweede keer wel heel weinig gegeten én ben viermaal gaan joggen deze week! Morgevroeg mijn vast weegmoment, hopelijk is de weegschaal lief!! :ha

Bewerkt door Dierenvriendin, 19 september 2010 - 20:07.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2483 Geplaatst 19 september 2010 - 20:09

*mikkeke* zei:

Ik zal maar niet zeggen wat ik op heb vandaag....... FRIET met stoofvlees :trance: Ik weet dat het heel dom is maar ik had een zwakmoment :ha .
Ondertussen toch wel al een kilo afgevallen. Het gaat niet snel maar als het er dan maar af blijft :)

Achja, als je ook met het eten van frietjes en stoofvlees goed afvalt (traag maar blijvend ;) ) des te beter! ;)

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#2484 Geplaatst 19 september 2010 - 20:34

Smitten Kitten zei:

Jij had bodystyling ofzo gedaan he? Heeft dat eigenlijk effect gehad? Blijvend resultaat?

Ik eet eigenlijk veel meer en met veel meer variatie tov vroeger (met dank aan Sonja K. :LOL: ). Bij mij heeft het wel veel te maken met wanneer ik eet. Mag gewoon echt niet te laat eten (wat ik vroeger altijd deed). Maar ik eet ook echt minder vettig hoor. Mayo eet ik bv niet meer en heb ik ook geen behoefte aan. Ik eet meestal een zelfgemaakte yoghurtdressing en vreemd genoeg vind ik dat nog lekker ook tegenwoordig :ha

Jep heb ik gedaan, gaf heel goed resultaat bij mij!
Ik had maar 10 (plus 2 gratis ofzo) genomen omdat ik dat toen in Mechelen deed want mijn collega/vriendin ook en dat kwam dan uit met de trein Antwerpen-Brussel en ik van plan was om van werk te veranderen etc...

Dus dan van werk veranderd en niet meer opnieuw begonnen hier in Antwerpen...

Het leukste vond ik dat je echt centimeters verschil meet op de zones die je wil want ze passen het programma aan aan je gekozen zone!
Was het wel waard. Als je het programma hebt gedaan kan je eventueel thuis de oefeningen ook verderzetten. (heb ik niet gedaan :ha )
Ik had na die 10 beurten echt wel een verschil.
Goh eigenlijk weet ik niet of het blijvend is want ik heb me daarna nooit meer gemeten...ik denk het niet want als je weer zou bijkomen dan komt dat vet terug hé!
Nu fiets ik wel veel meer en doe ik ook Yoga dus ik heb wel het gevoel dat ik strakker ben/blijf maar dat zal wel daaraan liggen?

Er is ook voedingsadvies bij maar dat vond ik maar waardeloos, dat moet je ook niet persé doen...

Dierenvriendin
Dierenvriendin
  • 709 berichten
  • 1 katten

#2485 Geplaatst 20 september 2010 - 11:32

De weegschaal was vandaag lief (zoals ik gevraagd had) :LOL:
Ben vorige week 1,4 kg afgevallen! Zo veel had ik zeker niet verwacht!
Nog 2 kg verwijderd van mijn streefgewicht!

Dierenvriendin
Dierenvriendin
  • 709 berichten
  • 1 katten

#2486 Geplaatst 23 september 2010 - 13:26

Hoe gaat het bij jullie? Nog veel gesport en gezond gegeten? Misschien ook nog afgevallen?
Bij mij gaat het nog steeds goed, al heb ik reeds een drietal dagen zin in een twix! Af en toe eens iets snoepen kan natuurlijk geen kwaad, maar zou toch willen wachten tot ik mijn streefgewicht bereikt heb. Dan zal het volgens mij ook heel moeilijk worden. Afwegen hoeveel je mag eten enzo, opdat ik niet meer afval maar ook niet bijkom.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2487 Geplaatst 23 september 2010 - 13:38

Hier deze week wat minder.
Ik ben dit weekend naar een festival geweest en ik heb daar natuurlijk pintjes gedronken. Hierdoor niet echt iets afgevallen. Ik sta nog steeds op - 16 kg, maar ik vond dat ik dat wel verdiende. Sinds maandag ben ik terug volop op dieet.
Geplaatste afbeelding

Dierenvriendin
Dierenvriendin
  • 709 berichten
  • 1 katten

#2488 Geplaatst 23 september 2010 - 13:41

Mieke zei:

Hier deze week wat minder.
Ik ben dit weekend naar een festival geweest en ik heb daar natuurlijk pintjes gedronken. Hierdoor niet echt iets afgevallen. Ik sta nog steeds op - 16 kg, maar ik vond dat ik dat wel verdiende. Sinds maandag ben ik terug volop op dieet.

- 16 kg: Ben je dan al 16 kg afgevallen? Proficiat dan! Hoeveel zou je nog kwijt willen?

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2489 Geplaatst 23 september 2010 - 13:43

Dierenvriendin zei:

- 16 kg: Ben je dan al 16 kg afgevallen? Proficiat dan! Hoeveel zou je nog kwijt willen?

Zeker nog 10kg en bij voorkeur nog 15kg, maar ik was dan ook wel mollig of misschien is dik een beter woord ;) . Laat ons zeggen dat ik mij de laatste 2 à 3 jaar wat teveel had laten gaan...
Geplaatste afbeelding

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#2490 Geplaatst 23 september 2010 - 14:14

Ik ben vanaf eergisteren terug begonnen met Wii Fit, elke dag 40 minuten. Ik sport absoluut niet graag, ben allergisch aan een gym dus is dit voor mij toch iets om me meer te doen bewegen. Ik hou jullie op de hoogte als ik gewicht verlies. ;) :)