Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Thundernimf
Thundernimf
  • 3.915 berichten
  • 5 katten

#2536 Geplaatst 07 januari 2011 - 18:49

Karakter, tijd, zin, energie, geld :) allemaal goede excuses :)

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2537 Geplaatst 07 januari 2011 - 18:52

Choeke zei:

Ik ben op een jaar 28 kilo afgevallen en het jaar nadien had ik er 34 bij.
Eens je op medicatie staat en geen schildklieren meer hebt dan is dit toch niet veel avance vind ik persoonlijk.
Onze Mauzy geeft mij nochthans genoeg beweging.

Als je problemen hebt met je schildklier is dat natuurlijk een ander verhaal. Moet echt helemaal niet leuk zijn voor je om tegen je eigen wil en kunnen gewicht toe te nemen :( .
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2538 Geplaatst 10 januari 2011 - 11:22

Vorige week was niet zo'n succes na het Nieuwjaarsdiner in een restaurant dat mijn schoonmoeder uitkoos O:) , er was weer 900g terug bijgekomen :( . Maar ik heb me blijkbaar goed herpakt, hoewel me de moed toch wel een beetje in de schoenen was gezonken. Vandaag dus gaan wegen en er was 2.1kg af :dance: :dance:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#2539 Geplaatst 10 januari 2011 - 11:41

Met te gaan fitnessen 6kg blijvend kwijtgeraakt :d Zelfs nadat ik al bijna 2 maand niet meer geweest ben.
Er mag nog zeker 5 af; dus vanaf morgen ga ik weer (met ons ma, dat verhoogt de "ik ga" druk he ;) ) sporten!
Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#2540 Geplaatst 10 januari 2011 - 12:10

Mieke zei:

Aaaahn, terug actie hier. Ik ben ondertussen 24kg kwijt :dancer: .
Nog zeker 7 te gaan om mijn doelstelling te bereiken, maar ik voel gewoon dat het mij zal lukken. Ik zie mijn dieet ook niet meer als een dieet, maar een gezonde levenstijl en ik hoop heel erg dat ik dat zo blijf ervaren, want anders wordt hervallen natuurlijk iets te gemakkelijk. Ik verlang ook naar de zomer, want dan heeft een mens idd. meer zin in fruit (mmmmm aardbeien) en slaatjes. Ik word gelukkig als ik foto's vergelijk van vroeger met nu en ik word overgelukkig als ik in de winkel leuke dingen kan kopen ;) . Het nadeel is dan natuurlijk dat ik de laatste maanden gigantisch veel geld heb uitgegeven aan nieuwe kledij :oops: .

Ooh ja, de wii fit heb ik ook. Sinds de verhuis naar hier niet meer gebruikt, maar het werkte idd. wel. Ik heb vorige week gevraagd aan mijn ventje om het opnieuw te installeren op de TV, maar dat heeft hij nog niet gedaan. Ik zal morgen eens met mijn zweep achter hem zitten :) .

WOW Mieke :b :b :b !!!!!!
Wat die uitgaven voor nieuwe kledij betreft: profiteren van de solden nu!! Dat scheelt een enorm stuk in je portemonnee!

Guest_scolu_*
Guest_scolu_*

#2541 Geplaatst 10 januari 2011 - 14:01

ik wil voordat ik ga trouwen minimaal 20 kilo kwijt... ( dus nog 1 jaar en 5 maanden )

ik sport 1 keer per week, en heb thuis een crosstrainer en de wii fit en de wii fit plus, en ook nog my fitness coach en just dance etc. heb ook de zumba dvd's, maar moet zeggen dat ik dat bijna niet meer doe.

afvallen is zo moeilijk, pff, alles is zo lekker, chippies, patatjes, mmmmmmmm....

ik ben nu ook bij de dietiste, en moet ook invullen wat ik eet. heb nu altijd appels in huis, eet 2 appels per dag, en moet 6 boterhammen per dag eten ( normaal at ik er maar 2 ) ik moet nu veel meer eten dan eerst....
moet een richtlijn houden van ;
6 boterhammen per dag
500 ml zuivel per dag
2 stuks fruit per dag
250 gram aardappels / pasta
250 gram groente
75 gram vlees / 100 gram vis per dag

Fietje26
Fietje26
  • 6.738 berichten
  • 4 katten

#2542 Geplaatst 10 januari 2011 - 14:03

Succes met het afvallen iedereen. Het is inderdaad niet gemakkelijk met al dat lekkers dat er is :h
Hier zouden toch wel 3 tot 5 kg af mogen. Maar de examenperiode is hier niet goed voor. Ik zal dus pas eind februari beginnen met wat moeite doen.
Geplaatste afbeelding
Dogs come when they're called, cats take a  message and get back to you.- Mary Bly

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#2543 Geplaatst 16 januari 2011 - 20:53

ik heb mij ook voorgenomen dit jaar :) om gezonder te eten, en als resultaat al 2.5kg kwijt.
Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#2544 Geplaatst 16 januari 2011 - 21:05

Ik ben nu 44 en tijdens de vorige zomervakantie was er 5 kg bij!  Ben 1,62m en woog opeens 65 kg, terwijl ik tot mijn 32 altijd 47kg gewogen heb.  Ik voelde me opgeblazen!
Ongeveer 2 maanden geleden heb ik toen beslist, er moet af!  Ik smeer geen boter meer op mijn brood, neem geen suiker meer in mijn thee en eet gewoon kleinere porties.
Gisteren stond ik nog eens op de weegschaal en ik ga nu net onder de 60kg!!!!
Zonder sporten, want daar heb ik een hekel aan, dus zolang het zo kan is voor mij alles OK! :d :LOL:

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#2545 Geplaatst 17 januari 2011 - 09:59

Hier zijn we al gezonder aan het eten, vooral minder aan het snoepen... :)
Volgende week een afspraak gemaakt bij de fitness en hopelijk komt er dan wat resultaat!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2546 Geplaatst 17 januari 2011 - 16:47

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2547 Geplaatst 22 januari 2011 - 11:58

veerlevs zei:

Ik ben nu 44 en tijdens de vorige zomervakantie was er 5 kg bij!  Ben 1,62m en woog opeens 65 kg, terwijl ik tot mijn 32 altijd 47kg gewogen heb.  Ik voelde me opgeblazen!
Ongeveer 2 maanden geleden heb ik toen beslist, er moet af!  Ik smeer geen boter meer op mijn brood, neem geen suiker meer in mijn thee en eet gewoon kleinere porties.
Gisteren stond ik nog eens op de weegschaal en ik ga nu net onder de 60kg!!!!
Zonder sporten, want daar heb ik een hekel aan, dus zolang het zo kan is voor mij alles OK! :d :LOL:

Dat is toch al zeer goed! Ik vind volgens jouw lengte je gewicht zeker niet te hoog, maar als je natuurlijk gewoon bent van altijd 47kg gewogen te hebben, kan ik mij wel inbeelden dat het voor jou een minder goed gevoel heeft.
Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#2548 Geplaatst 22 januari 2011 - 13:55

Hét dieet: buikgriep :ha ik ben op twee dagen zo'n drie kg kwijt... En ben nu nog steeds erop aan het letten niks vettig eten ofzo, want dan begint de maag- en buikpijn weer.
Eigenlijk vind ik dit wel een goede aanloop naar een (streng) dieet. Ik kreeg de laatste dagen echt niks binnen, dus die goesting van vettig eten en choco en koekskes enzo is ook weg. Ik hoop dat zo lang mogelijk te houden en wat kleinere hoeveelheden te eten O:) Geen mayo meer etc etc. Zo ben ik de vorige keer 12 kg verloren dus nu moet dat ook lukken!!! :jump:

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#2549 Geplaatst 22 januari 2011 - 15:54

@Frances: buikgriep is toch zeer besmettelijk?...mag ik eens langskomen? ;) :ha

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#2550 Geplaatst 22 januari 2011 - 16:21

Zeer impressionant allemaal, ben zwaar onder de indruk

Mijn jongeren zussen hebben allemaal de smalle lijn van mijn mama. Mijn 2 broers zijn ook mager. Ik ben blijkbaar de overgangsfiguur :oops: . 1 zus is ronder maar is intussen heel wat kilo's kwijt. Mijn moeder is haar leven lang al een regimefreak. Mijn ma is 1m73 en weegt 55 kilo :trance: , volgt de ene regime al extremer dan de andere, maar ze doet het wel hé

Ik ben zelf een jojo. Ik zeg altijd, als je de neiging hebt om ronder te worden, zal je steeds terug worden, dus je moet je grenzen inbouwen. Ik ben zelf al een paar keer fel vermagerd, ik zie mensen die stukken afvallen maar mettertijd veelal terug bijkomen, zoals ikzelf. Heel mager (zoals ma en 2 jongere zussen) zal ik nooit zijn maar hoeft ook niet.

Ik heb me daar intussen bij neergelegd. Zolang ik op tijd aan de bel trek.

Heel dik kan, ik volgens mij ook niet worden (versta me niet mis) want als ik te dik sta zoals ik zeg, stijgt mijn bloeddruk te fel (tot 18 à 20 dus ja) alsook mijn hartslag. Obesitas morbida is niet aan mij besteed, tegen dat ik dat gewicht heb, heb ik al een hartaanval gehad of een hersenbloeding

En nu is het dus terug zover. Ik ben terug beginnen dieten. Op hoop van zegen want mijn ventje eet zo graag en vooral aperitieft zo graag. Dus ja, ik hoop van een kilo of 15 kwijt te geraken, we zullen wel zien.

Succes alvast aan iedereen