Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#256 Geplaatst 17 januari 2010 - 16:20

Smitten Kitten zei:

Nathalie: verloren brood moet toch geen ramp zijn? Als je niet te veel ei gebruikt, magere melk en niet te veel brood eet vind ik het eigenlijk goed te doen. Maar niet te veel suiker op kappen natuurlijk en anders tagatesse (zoetstof) op doen ofzo?
Of nog beter: eten met gebakken appeltjes ofzo erbij!

Die gebakken appeltjes is een heel goed idee!
Als ik niet teveel eet dan is het inderdaad nog te doen. Magere melk hebben we niet in huis, staat op het boodschappenlijstje. Zoetstof hebben we wel (weet niet meer welk merk), maar ik vind dat echt niet lekker...
Het gaat nog binnen mijn puntjes van vandaag passen denk ik :)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#257 Geplaatst 17 januari 2010 - 16:31

Hoe zit dat nu eigenlijk met melk?

Is magere melk nu echt zoveel gezonder dan bv halfvolle melk? Magere melk zit natuurlijk minder vet in, maar wat met de chemische kant? Dit is toch zowiezo meer gemanipuleerd? Mijn vriend weigert resoluut om magere melk aan te schaffen omwille van deze reden en neemt daarom dus altijd halfvolle melk omdat dat tussen de twee is.
Toen we net gingen samenwonen, stond ik altijd op het punt om magere melk te nemen, maar telkens probeerde hij me toch te overtuigen om te kiezen voor halfvolle. En ja.. ik doe al lang geen moeite meer, maar vroeg het me wel af.

Bewerkt door Spanishke, 17 januari 2010 - 16:34.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#258 Geplaatst 17 januari 2010 - 16:41

Wat de melk betreft:

ik dacht dat halfvolle iets was van 50kcal voor 100 ml en magere 35. Niet zo een heel groot verschil dus, maar ja, vele kleintjes....
Ik neem ook regelmatig sojamelk light, is ook wel lekker en gezond, ik eet zoveel mogelijk plantaardig. Vroeger had ik lactose-intolerantie en werd ik ziek van melk, het kan me soms echt zwaar op de maag liggen. Van sojamelk heb ik dat minder.

Haaaaaaaaa juist een echt stress- (en voor mij dus ook eet-) moment! Jeroen is bezig met zijn moto en heeft één van mijn mooi roos-witte slakommetjes gebruikt om vanalles in te smodderen. :cry:
Gevolg: kommetje is onbruikbaar geworden.
Excuus? "Het stond in de garage met wat afval in". Ja duh, afval om in de vuilzak te smijten, slimme!!!! :trance:

Oh ja, mannen hè.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#259 Geplaatst 17 januari 2010 - 16:48

Spanishke zei:

Jij nog veel meer Hanne, want jij weegt wel en hebt poezels om het rosbief op te peuzelen :ha :ha

De katten vinden dat leuk hoor als het baasje op dieet is. Ik eet porties van 75 gram vlees/vis bij het avondeten. De rest krijgen zij dan.

Heb je nog nooit rosbief gekocht voor de katjes? Ik heb de laatste schelletjes verdeeld onder de katten (ik eet het morgen toch niet meer op, wil het graag vers eten) en had zo'n stukje op Amber haar pootje te leggen. Ze lag te slapen naast de koelkast en werd zo grappig wakker met dat neusje driftig snuffelend in de lucht :ha Ze zou haar pootje er nog bij opgegeten hebben :ha

@ Nathalie: Als je 200 ml halfvolle melk gebruikt, 1 ei, misschien nog een extra eiwit en 100 gram brood (is zo'n 4 sneetjes) dan mag je zelfs nog 2 koffielepeltjes witte suiker. En dat alles voor 8 punten geloof ik. (de suiker en het eiwit telt dan voor drie sterretjes)
En daar dan nog een heerlijk appeltje met kaneel bij bakken en dan heb je toch nog goed gegeten denk ik. (nu heb ik wel geen vetstof gerekend, weet niet of je zo'n anti-aanbak-bakvel gebruikt?) Ohja, en ik hou zelf ook niet van zoetstof, maar tagatesse proeft wel redelijk zoals suiker.

Bewerkt door Smitten Kitten, 17 januari 2010 - 16:56.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#260 Geplaatst 17 januari 2010 - 16:52

Over de magere melk vs halfvolle: daar heb ik eigenlijk nog nooit echt bij stilgestaan, wikipedia-weetje dan maar: Het verwijderen van circa de helft van de vetten uit de melk levert halfvolle melk op. Magere melk of taptemelk bevat zo goed als geen vetten (maximaal 0,3%). Tijdens procesmatige bereiding van deze producten wordt de koemelk eerst volledig afgeroomd en later weer (volgens vaste industriële verhoudingen) toegevoegd aan de vetloze magere melk.

Ik lees ook nog op een andere site dat volle en halfvolle melk slechter zijn omdat de vetten in melk verzadigd zijn en je dus beter kiest voor een laag vetgehalte. Melk wordt eerst gecentrifugeerd waardoor de vetten gaan bovendrijven en die worden er dan afgehaald. Er wordt niets bij toegevoegd.

Ik kies voor magere melk omdat dat de helft van de punten is vergeleken met halfvolle melk. Soms kies ik ook magere soyamelk.

Bewerkt door Smitten Kitten, 17 januari 2010 - 17:03.

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#261 Geplaatst 17 januari 2010 - 17:23

Nathalie zei:

Weeg jij je echt elke dag 2 keer? Dat lijkt mij zo veel.  Ik probeer me niet elke dag te wegen.

Yep, in het kader van het Vrij Onderzoek :x Vind het boeiend om te zien 8)

Dank je wel voor het complimentje. Weet zelf ook dat ik geen immens overgewicht heb, maar zoals velen voel ik me inderdaad beter met een broekmaat minder

Chinees is trouwens idd niet per sé een drama. Beter dan verloren brood denk ik :goofy:
Als je niet-gepaneerde kip neemt met bijvoorbeel currysaus en groenten en je matigt wat met de rijst, prima maaltijd voor een keertje.
Goed bezig verder! lekker gezond!

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#262 Geplaatst 17 januari 2010 - 17:25

crazy_catlady zei:

2 keer per dag weten is niet zo betrouwbaar, wegen gebeurt best alleen 's morgens op een nuchtere maag, dat geeft het betrouwbaarste beeld ;) En eigenlijk zou je je op dieet slechts één keer per week mogen wegen ;)

Ik weeg me puur zo vaak uit nieuwsgierigheid. Laat mijn hoofd niet gek maken door die getalletjes en het beïnvloedt me eigenlijk niet.
Ik noteer 1 keer per week (op zaterdag) mijn gewicht op een blaadje en dat geeft me een goed beeld van hoe het gaat

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#263 Geplaatst 17 januari 2010 - 17:44

rocket_queen zei:

Ik weeg me puur zo vaak uit nieuwsgierigheid. Laat mijn hoofd niet gek maken door die getalletjes en het beïnvloedt me eigenlijk niet.
Ik noteer 1 keer per week (op zaterdag) mijn gewicht op een blaadje en dat geeft me een goed beeld van hoe het gaat

aah ok, dan lijkt het me geen probleem :)

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#264 Geplaatst 17 januari 2010 - 17:47

Smitten Kitten zei:

@ Nathalie: Als je 200 ml halfvolle melk gebruikt, 1 ei, misschien nog een extra eiwit en 100 gram brood (is zo'n 4 sneetjes) dan mag je zelfs nog 2 koffielepeltjes witte suiker. En dat alles voor 8 punten geloof ik. (de suiker en het eiwit telt dan voor drie sterretjes)
En daar dan nog een heerlijk appeltje met kaneel bij bakken en dan heb je toch nog goed gegeten denk ik. (nu heb ik wel geen vetstof gerekend, weet niet of je zo'n anti-aanbak-bakvel gebruikt?) Ohja, en ik hou zelf ook niet van zoetstof, maar tagatesse proeft wel redelijk zoals suiker.

Waar koop je die tagatesse?
Bedankt voor het rekenen en de tips... het zal voor een volgende keer zijn, want mijn ouders kwamen net thuis met een broodje. Ik zal blij zijn als er terug vanalles in huis is en ik straks een weekmenu heb opgesteld. Dan gebeuren er niet zoveel onverwachtse dingen...

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#265 Geplaatst 17 januari 2010 - 18:15

Nathalie zei:

Waar koop je die tagatesse?
Bedankt voor het rekenen en de tips... het zal voor een volgende keer zijn, want mijn ouders kwamen net thuis met een broodje. Ik zal blij zijn als er terug vanalles in huis is en ik straks een weekmenu heb opgesteld. Dan gebeuren er niet zoveel onverwachtse dingen...

Gewoon in de supermarkt.
Haha en toch geen chinees of verloren brood dan :LOL:
Broodje is dan nog een redelijk dieetproof alternatief denk ik. Althans toch met groentjes en niet al te puntenrijk beleg.
Zelfs als je groentjes kiest bij de chinees druipen die vaak in het vet is mijn ervaring.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#266 Geplaatst 17 januari 2010 - 18:34

Smitten Kitten zei:

Gewoon in de supermarkt.
Haha en toch geen chinees of verloren brood dan :LOL:
Broodje is dan nog een redelijk dieetproof alternatief denk ik. Althans toch met groentjes en niet al te puntenrijk beleg.
Zelfs als je groentjes kiest bij de chinees druipen die vaak in het vet is mijn ervaring.

Ja een broodje was wel een goed alternatief maar ik werd er lichtjes gek van dat het steeds veranderde. En dan ben ik weer een doorgedraaide dieetmadam natuurlijk :ha .

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#267 Geplaatst 17 januari 2010 - 21:05

Ok vanaf nu dus magere melk op het boodschappenlijstje, dat hij maar zoveel halfvolle drinkt als hij wil :p

Tussendoortje was:
Radijsjes, worteltjes en komkommer

Avondmaal was:
Een half stukje worst met rijst (heb hem kunnen overtuigen om geen aardappelen te nemen :oops: ), gestoomde brocolli, tomaatjes, komkommer, geraspte worteltjes, gebakken champignons (hij heeft ze speciaal bereid zonder saus, in een klein beetje olijfolie) en een beetje tomatenketchup. Van de rijst heb ik wel meer gegeten dan voorzien, maar het was dat of nog een stukje worst :louche:

Bewerkt door Spanishke, 17 januari 2010 - 22:51.

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#268 Geplaatst 17 januari 2010 - 21:17

Hallokido!

Ik heb me helemaal aan mijn schema gehouden tot hiertoe:
deze morgen fruitsla, namiddag worteltjes en activia yoghurt, avond salade met kippenwit. Frietjes heb ik NIET aangeraakt.
Nu heb ik het wel echt lastig. :cry:

Mama belde ook juist dat mijn oma niet goed is, en het eerste wat ik dan wil doen is eten... Echt comfort-eating is dat hè, en daar moet ik van af geraken. Ik zag dan ook mijn superslanke schoonzusje en dat is NIET goed voor mijn motivatie. Ik heb het best lastig eigenlijk..... :onzeker:
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#269 Geplaatst 17 januari 2010 - 21:25

Ach Jess... is inderdaad niet gemakkelijk allemaal... maar je weet ook dat nu emo-eten niet écht gaat helpen en dat je je dan achteraf nog slechter gaat voelen...

Anders nog een stukje fruit eten of lekker theetje maken? Of nog de beste troost van allemaal: onder dekentje kruipen met Lil en Ons binnen aaibereik? :hug:

Bewerkt door Smitten Kitten, 17 januari 2010 - 21:25.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#270 Geplaatst 17 januari 2010 - 21:27

Je bent nu al zo goed bezig, ik zou ook een thee proberen drinken en anders als het echt niet te houden is, misschien van die tomatenchips of een ministukje zwarte chocolade (werkt ook voor je humeur en stilt de honger)

Bewerkt door Spanishke, 17 januari 2010 - 22:52.

Geplaatste afbeelding