Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#2566 Geplaatst 26 januari 2011 - 16:06

Heb het toch gekocht. Ipv online te kopen ben ik naar een winkel geweest. Op de site van de freerecordshop staat het aan €92, in de winkel aan 79,99. echt een enorm verschil, heb het dan maar daar gekocht :)
Geplaatste afbeelding

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#2567 Geplaatst 27 januari 2011 - 08:39

Hier is er ondertussen nog 1.5 kilo af.
Vandaag gaan we voor de eerste keer fitnessen (mijn vriend dieet en sport mee) en ik vind het best spannend. Het is echt jaren geleden dat ik nog naar de fitness ben getrokken maar ik moet echt iets aan mijn conditie gaan doen... en ik hoop stilletjes dat de kilo's dan ook wel gaan volgen :catangel

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#2568 Geplaatst 27 januari 2011 - 14:47

:) bij mij alvast die kilo's wel, maar de conditie... die blijft ofwel achterwege, ofwel is ze mee weg :LOL:
Geplaatste afbeelding

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#2569 Geplaatst 27 januari 2011 - 21:06

Heb net de eerste keer met de EA sports active geoefend en nu weet ik waarom er een hartslagmeter bij is..zodat ze zien wanneer je dood valt :d Het is echt intensief en ik zie momenteel knalrood van de inspanning. Alleen die weerstandband vind ik niet ideaal :onzeker:
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2570 Geplaatst 27 januari 2011 - 21:24

Wat ik mij eigenlijk afvraag...
Als je sport wet WII active en rechts bovenaan zie je vb. 160 kcal verbrand. Kan je er dan vanuit gaan dat dit correct is of zou je dat met een korreltje zou moeten nemen?
Geplaatste afbeelding

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#2571 Geplaatst 27 januari 2011 - 21:28

ik denk dat het vrij correct is aangezien het zich aanpast naar gelang je hartslag. hoe hoger je hartslag, hoe meer je verbrand. Op het einde krijg je zo een curve van het gemiddelde verbruik en daar zag ik dat ik bij bepaalde oefeningen er boven zat. Bij de intensievere oefeningen zag ik ook een piek van m'n hartslag.
Geplaatste afbeelding

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#2572 Geplaatst 28 januari 2011 - 07:35

Ik heb lang zitten nadenken om mee te schrijven in dit topic...
Ik ben namelijk 45kg afgevallen...
Een jaar geleden was ik nog helemaal anders.
Ik kwam niet meer buiten niks. Was zo ongelukkig.
Ben altijd al dik geweest.
En dan testen laten doen,bleek dat ik aanleg had.
Heb me dan laten opereren. Ik heb nu een Gastric Bypass.
Maar dit wilt niet zeggen dat het makkelijk is voor mij om af te vallen hoor!
Dit is maar een hulpmiddel. Ik moet nog altijd heel erg op mn eten letten.
En dat merk ik maar al te goed nu... Ik wil er zo graag nog tien kilo af.
Dus hup hup dit moet me lukken :cheer: Ik moet dringend eens terug beginnen met naar de fitness te gaan ook O:)

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#2573 Geplaatst 28 januari 2011 - 08:06

Brenda... zei:

Dus hup hup dit moet me lukken :cheer: Ik moet dringend eens terug beginnen met naar de fitness te gaan ook O:)

Da's al fantastisch gedaan, Brenda! :thumb:
Spijtig dat we een eind van elkaar wonen, anders gingen we samen fitnessen ;) Ik kan ook wat motivatie gebruiken.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#2574 Geplaatst 28 januari 2011 - 15:41

Brenda... zei:

Knap gedaan Bren!!!! :geluk:
Het is niet gemakkelijk af te vallen, vooral op dat eten letten ja idd :( Ik heb gedaan met examens en wat ben ik aan het eten? Ja ne goeie muffin... :neen: Zo stout van mij! Ik moet er ook echt op letten. Steven die kan dan ijs, koekjes, chocolade a volonté eten en verdikt niet... :( En dan zegt hij tegen mij: gij gaat nog is ontploffen! :oops:
Aaah naar de fitness, dat is zo moeilijk hé! Ik heb dat jaren gedaan maar nu kan ik echt de moed niet meer op brengen de auto te pakken en daar naar toe te gaan. Zou liever hier gewoon wat willen joggen of zo'n hometrainer (fiets) willen hebben en daarop oefenen. O:)

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#2575 Geplaatst 29 januari 2011 - 14:25

Ik ben ook een aantal kilo vermagerd, ik woog 59.9kg, gevaarlijk naar dat magisch getal 60kg, had ik van mijn leven nog nooit niet gewogen en door maar even niet te snoepen en te letten op mijn eten (gezond eten en niet eten totdat je maag op springen staat) weeg ik nu 54.6kg. Voelde me gisteren goed tussen al die magere sprieten die in BOBO Tremelo rondliepen. :LOL: :LOL: :LOL:
Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#2576 Geplaatst 31 januari 2011 - 15:09

Ok, vandaag begon ik er dus echt aan. Ik mag echt 3 à 4 kg kwijt. Zoveel gesnoept de laatste dagen, met m'n verjaardag enzo... Mijn buikje is echt niet meer zo mooi, het moet terug wat platter. Ik wil ook terug naar een getalletje onder de 60. Heb in het voorjaar/de zomer 54,5 kg gewogen. Dat was nu wel iets te weinig, kwam door stress. Daardoor moest ik lang niet op mijn eten letten. En nu zit ik dus al weer net boven de 60.

Het moeilijkste voor mij: niet snoepen, vooral 's avonds niet. 's Avonds niet meer eten. Echt niet normaal wat ik sommige avonden voor de tv nog eet :oops:

Vandaag niet zo heel goed begonnen: ik eet als ontbijt havermout, maar ik zou er iets minder van moeten eten. En dan vanmiddag een broodje, ook niet zo goed. Tussendoor een peer en een rijstdrankje met chocoladesmaak. Als ik nu na het avondeten enkel nog fruit (of wortel) zou kunnen eten, dan valt het mee.
Ik probeer nu ook het dieet te volgen dat mijn kinesiste me aan heeft geraden. Cafeïne is al geband :8 Nu ook alle suiker. Enz :onzeker:

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#2577 Geplaatst 31 januari 2011 - 15:46

Nathalie zei:

Ok, vandaag begon ik er dus echt aan. Ik mag echt 3 à 4 kg kwijt. Zoveel gesnoept de laatste dagen, met m'n verjaardag enzo... Mijn buikje is echt niet meer zo mooi, het moet terug wat platter. Ik wil ook terug naar een getalletje onder de 60. Heb in het voorjaar/de zomer 54,5 kg gewogen. Dat was nu wel iets te weinig, kwam door stress. Daardoor moest ik lang niet op mijn eten letten. En nu zit ik dus al weer net boven de 60.

Het moeilijkste voor mij: niet snoepen, vooral 's avonds niet. 's Avonds niet meer eten. Echt niet normaal wat ik sommige avonden voor de tv nog eet :oops:

Vandaag niet zo heel goed begonnen: ik eet als ontbijt havermout, maar ik zou er iets minder van moeten eten. En dan vanmiddag een broodje, ook niet zo goed. Tussendoor een peer en een rijstdrankje met chocoladesmaak. Als ik nu na het avondeten enkel nog fruit (of wortel) zou kunnen eten, dan valt het mee.
Ik probeer nu ook het dieet te volgen dat mijn kinesiste me aan heeft geraden. Cafeïne is al geband :8 Nu ook alle suiker. Enz :onzeker:

Bij kwam het ook op de buik bij, precies of ik 4 maand zwanger was.Ik speelde s' avonds ook vanalles binnen zoals 4 curryworsten enz, dat mijne man er mottig van werd om mij te zien eten. Ik zie dat jij ook door stress vermagerd, dito ook hier. Gisteren ook een vreetbui gehad s'avonds, chips, tiramisu,kaasblokjes en als resultaat da ik mottig was, blijkbaar kan mijn maag dat vele eten ni meer aan. Vandaag alleen nog maar koude pompoensoep gegeten en 1 sandwich, straks wel warm eten. Voor mij is 55kg het ideale gewicht waar ik me goed in mijn vel bij voel.

Bewerkt door technozino, 31 januari 2011 - 15:48.

Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

Guest_scolu_*
Guest_scolu_*

#2578 Geplaatst 31 januari 2011 - 16:21

@ brenda ; mag ik vragen wat je woog toen je gastricc bypass deed ?
ik wil ook ong. 45 kilo kwijt, mag ook via privé berichtje hoor

groetjes

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#2579 Geplaatst 31 januari 2011 - 19:27

technozino zei:

Bij kwam het ook op de buik bij, precies of ik 4 maand zwanger was.Ik speelde s' avonds ook vanalles binnen zoals 4 curryworsten enz, dat mijne man er mottig van werd om mij te zien eten. Ik zie dat jij ook door stress vermagerd, dito ook hier. Gisteren ook een vreetbui gehad s'avonds, chips, tiramisu,kaasblokjes en als resultaat da ik mottig was, blijkbaar kan mijn maag dat vele eten ni meer aan. Vandaag alleen nog maar koude pompoensoep gegeten en 1 sandwich, straks wel warm eten. Voor mij is 55kg het ideale gewicht waar ik me goed in mijn vel bij voel.

Njaa, de buik en de love handles he :LOL:
Ik kan ook zo van die vreetbuien hebben, kan me ziek snoepen :oops:
Voor mij zou 58kg al weer goed zijn. 56 eigenlijk nog beter, maar goed, daar was ik enkel geraakt door grote stress, was niet meer zo gezond... Dus dan liever ietsje meer. Maar meestal na zo'n periode van te weinig eten en afvallen door stress (of ziekte) schreeuwt mijn lichaam de maanden erna om eten. En dan kan ik me precies echt niet inhouden.

Pfff, heb vanavond al 2 muffins op, geen goed begin he. :oops: Maar heb morgen een gezellige namiddag met vriendinnen en ging muffins bakken. Banaan-choco en appel-kaneel. Enja, moest voorproeven, of het wel gelukt was, want anders ben ik echt niet zeker of het wel lekker is. Het was nu wel erg lekker :oops: En kan morgen moeilijk er niet mee van eten :oops:
Maar als ik buiten de uitjes enzo al niet meer zou snoepen en minder eten 's avonds, dat zou al mooi zijn.
Nu enkel nog een theetje vanavond.

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#2580 Geplaatst 31 januari 2011 - 19:40

Bij mij is het omgekeerd, mijn vriend die kan na zijn eten nog ne hele zak nootjes (vr)eten, ik kan daar ook niet tegen, niet dat hij te dik is maar toch ja gezond is het niet hé!

Ik ben ook weer op dieet, er mogen een paar kilootjes af na de feestdagen en verjaardag. Ik moet dringend meer op mijn eten letten!
Bij mij is het ook omdat ik een zittend beroep heb en in de winter totaal niet beweeg, nu ga ik weer met de fiets naar het werk (zo een 40 minuten per dag, brr...) en ook zo een 3 keer per week fitnessen. Ik train er per keer "met gemak" een 400 kcal af en dan mag ik al een snoepje eten hé... :d (nu geen heelder tabletten chocolade!). Ik doe ook spierversterkende oefeningen voor mijn bovenbenen en billen.
Ik probeer ook geen broodjes te eten 's middags want dat zijn echte dikmakers!
Een smoske kaas en hesp zou evenveel kcal zijn als een pak friet met mayo, daar denk ik dan aan als ik dat wil eten.
Nu vanmiddag heb ik er toch een genomen omdat ik mijn eten was vergeten (voelde me een beetje ziekjes en dan mag dat)
En ik probeer ook te ontbijten. Maar daar heb ik nooit tijd voor dus das iets voor als ik al op mijn werk ben achter mijn computer.

Bewerkt door sneeuwwitje, 31 januari 2011 - 19:43.