Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#2611 Geplaatst 10 februari 2011 - 20:06

wow mieketje das pas nog een goeie uitleg
ben naar die site geweest en mag dus 21 punten eten als ik goed ben geweest.
Mijn man mag er 46 eten die mag dus meer dan het dubbel eten amai
goeie site trouwens ook bedankt

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#2612 Geplaatst 10 februari 2011 - 20:09

ik mag volgens dat schema maar 18 punten eten...
Geplaatste afbeelding

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#2613 Geplaatst 10 februari 2011 - 20:13

Lilia2055 zei:

ik mag volgens dat schema maar 18 punten eten...

dan kan het zijn dat ik een foutje heb gemaakt ale denk ik

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#2614 Geplaatst 10 februari 2011 - 20:19

denk het niet hoor. Want bij mij is het 7+4+6+1+0+0= 18
Geplaatste afbeelding

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#2615 Geplaatst 10 februari 2011 - 20:23

bij mij is het 7+3+8+1+0+0 is dus 19 lol kan anders goed tellen hoor ;-)
nee heb bij de vorige 2 gedaan als zittend en staand werk maar ik werk niet enkel het huishouden dus maar beter nul want de ene dag is dat al meer dan de andere dag he

Bewerkt door liange, 10 februari 2011 - 20:25.

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#2616 Geplaatst 10 februari 2011 - 20:27

ja hier ook. Nu heb ik eventjes vakantie maar op school zit ik eigenlijk ook de hele tijd neer :)

heb geprobeerd via WW online, maar ondanks m'n paypall account moet ik toch nog een creditcard nummer ingeven. Vind het heel spijtig dat sommige sites nog steeds zo doen.

Bewerkt door Lilia2055, 10 februari 2011 - 20:28.

Geplaatste afbeelding

Vanessa81
Vanessa81
  • 346 berichten
  • 3 katten

#2617 Geplaatst 10 februari 2011 - 21:17

Die punten dat klopt niet. Je mag nooit minder dan 29 punten hebben. Dat is het minimum aantal punten dat je dagelijks nodig hebt aan voedingsstoffen.
Dus die berekening daar zit een fout in. Zal iets mis zijn met dat programmatje dat het berekend.
Geplaatste afbeelding

Vanessa81
Vanessa81
  • 346 berichten
  • 3 katten

#2618 Geplaatst 10 februari 2011 - 21:18

owja, net gewogen en de eerste kilo is eraf :LOL:
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2619 Geplaatst 11 februari 2011 - 14:37

Vanessa81 zei:

Die punten dat klopt niet. Je mag nooit minder dan 29 punten hebben. Dat is het minimum aantal punten dat je dagelijks nodig hebt aan voedingsstoffen.
Dus die berekening daar zit een fout in. Zal iets mis zijn met dat programmatje dat het berekend.

Is dat dan volgens de nieuwe WW? Want vorig jaar mocht ik ook maar 18 punten eten en daar hield ik mij dan ook aan, meestal was het nog ietsje minder zelfs...

Bewerkt door Spanishke, 11 februari 2011 - 14:39.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2620 Geplaatst 11 februari 2011 - 15:06

Mieke zei:

Tgoh, het is niet omdat je klein bent en geen activiteit hebt dat je weinig punten mag eten. Ik weet natuurlijk niet hoeveel je weegt, maar ook met je gewicht hebben je punten te maken.

Hier de link hoe je het kan berekenen:
Hoeveel WW Punten (points) mag ik per dag?

Wat ik vb. veel eet om het toch niet te moeilijk te hebben met mijn punten is aardappelen met verse groenten. Aardappelen zijn voor een vrije portie 2 punten en verse groenten zijn 0 punten. Als je dat dan aanvult met puur vlees (vb. 100gr kip is dat nog eens 2 punten). Dus eigenlijk kan je perfect lekker gezond en warm eten voor +/- 6 punten (mss. als je er nog een beetje saus bij wil). Een boterham van 25gr is 1 punt en een pistolet is meestal 2 punten (+/- 50gr). Als je dan nog eens light beleg neemt zoals philadelphia smeerkaas, kipfilet, kalkoenfilet, hesp, kalkoensalami,... kan je echt wel voor 6 à 9 punten goed eten. Pakt dan nog eens 2 à 3 punten voor het ontbijt. Eet misschien een beschuitje of boterham met confituur (want 1 koffielepel confituur = 0 punten) zit je aan 2 à 3 punten voor je ontbijt. Dus dan heb je nog wat over om te sparen of een boterham extra te eten of eens een koekje te smullen...
Het is gewoon een evenwicht zoeken tussen wat jij graag eet en wat meevalt van punten. Ik eet heel graag pasta, maar 100gr gekookte pasta is helaas 2 punten dus probeer ik mijn pasta te beperken tot 1 maal per week of 1 maal per twee weken...

Jij werkt nog met het oude systeem ;) In het nieuwe systeem wordt alles helemaal anders berekend. Vroeger mocht ik ook maar 18 punten per dag eten. Nu mag ik er 29 eten en heb ik momenteel ook nog 42 vrije propoints per week.
@ Liange, het is het beste dat je voor de uitleg zeker 4 keer de cursus bijwoond zodat je het systeem goed onder de knie krijgt. Eenmaal je geen vragen meer hebt, kan je het gerust van thuis uit op jezelf doen. Van de moment dat je met een gezonde BMI waarde zit, kan je de cursus gratis bijwonen. Ikzelf heb de wekelijkse controle gewoon nodig om vol te houden, dus blijf ik ook wekelijks gaan.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2621 Geplaatst 11 februari 2011 - 20:19

PeggyJ zei:

Jij werkt nog met het oude systeem ;) In het nieuwe systeem wordt alles helemaal anders berekend. Vroeger mocht ik ook maar 18 punten per dag eten. Nu mag ik er 29 eten en heb ik momenteel ook nog 42 vrije propoints per week.
@ Liange, het is het beste dat je voor de uitleg zeker 4 keer de cursus bijwoond zodat je het systeem goed onder de knie krijgt. Eenmaal je geen vragen meer hebt, kan je het gerust van thuis uit op jezelf doen. Van de moment dat je met een gezonde BMI waarde zit, kan je de cursus gratis bijwonen. Ikzelf heb de wekelijkse controle gewoon nodig om vol te houden, dus blijf ik ook wekelijks gaan.

Ik volg inderdaad nog het oude systeem, want die ken ik beter en werkt bij mij heel goed dus waarom gebruik maken van het nieuwe :) . Als ik 29 punten eet, denk ik niet dat ik zal vermageren ;) .
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2622 Geplaatst 11 februari 2011 - 20:26

Als je 29 punten eet met het oude systeem zal je inderdaad niet vermageren.In het nieuwe systeem kost een verzadigde portie aardappelen je ook 7 punten i.p.v. 2 punten zoals vroeger ;) , dan zit je al vlug aan 29 punten hoor.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#2623 Geplaatst 12 februari 2011 - 14:02

ik ga zien hoe het gaat maandag is er een bijeenkomst in de buurt heb een bon voor de eerste keer gratis te gaan uit de zondagskrant. Ik ga gaan luisteren snap ik alles doe ik verder gaat het niet stop ik ermee en probeer ik zo te dieeten we zullen zien.
Bedankt allemaal voor deuitleg er is al een heel pak minder vragen nu da's een feit .

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2624 Geplaatst 12 februari 2011 - 15:53

PeggyJ zei:

Als je 29 punten eet met het oude systeem zal je inderdaad niet vermageren.In het nieuwe systeem kost een verzadigde portie aardappelen je ook 7 punten i.p.v. 2 punten zoals vroeger ;) , dan zit je al vlug aan 29 punten hoor.

Dan lijkt het oude systeem en het nieuwe systeem redelijk hetzelfde. Behalve dat bepaalde voedingsmiddelen in het nieuwe systeem meer of minder zullen tellen...
Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#2625 Geplaatst 12 februari 2011 - 21:23

Ik volg ook WW, oude programma. Mag 19 punten eten. Laatste keer dat ik op dieet ging was dat maar 18, toen woog ik ook minder dan nu.

De laatste dagen lukt het weer niet. Ik kan gewoon niet weerstaan aan snoep 's avonds. Meestal als ik eigenlijk al moe begin te worden, dan zwicht ik. Ik heb dan eigenlijk slaap nodig, maar eet in de plaats :onzeker:

Morgen wegen, maar zal wel niks af zijn. Ik heb besloten om een beloningssysteem te gaan gebruiken :LOL:
Als ik onder de 60kg geraak mag ik mezelf een nieuwe mascara en handcrème kopen. Een kilo minder mag ik nieuwe schoenen. En nog een kilo minder mag ik een nieuwe gsm :dans: Allemaal dingen die ik ook nodig heb, maar ik ga ze gebruiken om mijn doel te bereiken. Willen jullie streng zijn voor mij en me een beetje controleren? :x