Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#2641 Geplaatst 16 februari 2011 - 00:44

Ik vind WW niet keigoed, ik ben eigenlijk nogal kwaad :x .
We hebben bijna 200 euro uitgegeven aan een thuispakket om meer dan 5kg te verliezen en aan alle kookboeken die ze hebben.
We kunnen niet naar bijeenkomsten gaan wegens de werkuren van mijn halve trouwboek (en ik ben afhankelijk van hem om me te verplaatsen door ziekte) en ik kan ook niet heel veel tijd steken in online programma alweer door t geen ik mankeer, dus dacht ik dat zo een thuispakket de uitkomst ging zijn.
Krijgen we dat vandaag toegestuurd.
Blijkt dat we nog geen stap verder zijn want we kunnen ons dagpunten totaal niet uitrekenen, je krijgt helemaal geen uitleg daarover.
Er zit een papier bij met een code en je wordt verondersteld om daar naar te bellen en dan gaan zij het dagpuntentotaal berekenen.
Wel, ik heb helemaal geen zin om om de vijf stappen daar naar te bellen, ik wil gewoon weten hoe ik mijn dagpuntentotaal moet berekenen.
Blijkbaar is dat een ontzettend groot geheim want niemand wil me dat zeggen.
Ondanks dat ik een pak geld meer heb uitgegeven dan dat ik naar de cursus zou gaan.
Bovendien zit een deel van de informatie in t pakket er in t frans bij en zou ik eigenlijk al een vertaalcursus frans moeten gaan volgen om dat te vertalen...
Ik kan er niet mee lachen en zou t liefst de hele zwik terugsturen, maar dat zal wel niet gaan zekers.
En ik veronderstel dat er hier dan ook niemand is die me eens wil vertellen hoe je nu dat dagtotaal uitrekent?
Naar t schijnt zou het bij vrouwen onder de 80 kg altijd 29 punten zijn maar dan lees je ook dat om de 6 kg gewichtsverlies je totaal moet herberekend worden?
Waarom niet eens gewoon aan de mensen zeggen hoe ze hun dagtotaal moeten berekenen?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2642 Geplaatst 16 februari 2011 - 10:55

Een dagtotaal van 29 punten is het minimum dat je zeker moet verbruiken. Daarbij heb je ook nog de vrije propoints die je per week erbij krijgt. Als je je gewicht doorgeeft, mag ook via PB, dan kan ik wel eens bekijken of ik je kan helpen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_emmie-award_*
Guest_emmie-award_*

#2643 Geplaatst 16 februari 2011 - 11:47

Ik ben er ook niet zo goed uit... Dus nam ik maar 29 punten (zo kan ik niet fout zitten :d ). Maar het werkt wel want ben al bijna 4kg kwijt :LOL: joepie...
Heb wel iets leuks gevonden maar miss kennen jullie dit al een propointsberekenaar:
ProPoints Rekenmachine, bereken aantal weightwatchers pro points
Zo kan je zelf kijken hoeveel propoint iets is... Vind ik makkelijk...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2644 Geplaatst 16 februari 2011 - 12:33

emmie-award zei:

Ik ben er ook niet zo goed uit... Dus nam ik maar 29 punten (zo kan ik niet fout zitten :d ).

Je kan wel fout zitten hoor, nu in het begin zal het zo wel werken, maar als je te weinig gaat eten, dan ga je op een bepaald moment toch niet meer afslanken. Je mag ook zeker je vrije propoints niet vergeten hé ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_emmie-award_*
Guest_emmie-award_*

#2645 Geplaatst 16 februari 2011 - 12:45

PeggyJ zei:

Je kan wel fout zitten hoor, nu in het begin zal het zo wel werken, maar als je te weinig gaat eten, dan ga je op een bepaald moment toch niet meer afslanken. Je mag ook zeker je vrije propoints niet vergeten hé ;)

Ik stuurde je pb... Moest je mijn punten eens willen berekenen zou ik superblij zijn :LOL:

Oh ja moest iemand tips hebben over een mager 'snoepje' laat maar komen hé...

Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#2646 Geplaatst 17 februari 2011 - 09:52

:dancer: JAAAA, de eerste 5kg zijn eraf.

Ik heb er ongeveer 6 weken over gedaan maar ben in die tijd ook eens heel goed gaan eten voor mijn verjaardag waardoor ik wel terug 900gr was bijgekomen.

En mijn diëtiste is de slechtste nog niet. Ik had die veel strenger verwacht. En ook mijn dieet vals super goed mee, ik heb nog niet echt honger gehad of veel zin in de "slechtere" dingen.

emmie-award zei:

Oh ja moest iemand tips hebben over een mager 'snoepje' laat maar komen hé...

Mijn snoepjes zijn vooral stukken fruit en groenten maar daar zit ook regelmatig een glas fristie bij.
Maar toen ik nog WW deed (oud punten systeem) at ik regelmatig een (zachte) granny koek

Bewerkt door Auryn, 17 februari 2011 - 09:55.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#2647 Geplaatst 17 februari 2011 - 12:55

lathyrus zei:

Ik vind WW niet keigoed, ik ben eigenlijk nogal kwaad :x .
We hebben bijna 200 euro uitgegeven aan een thuispakket om meer dan 5kg te verliezen en aan alle kookboeken die ze hebben.
We kunnen niet naar bijeenkomsten gaan wegens de werkuren van mijn halve trouwboek (en ik ben afhankelijk van hem om me te verplaatsen door ziekte) en ik kan ook niet heel veel tijd steken in online programma alweer door t geen ik mankeer, dus dacht ik dat zo een thuispakket de uitkomst ging zijn.
Krijgen we dat vandaag toegestuurd.
Blijkt dat we nog geen stap verder zijn want we kunnen ons dagpunten totaal niet uitrekenen, je krijgt helemaal geen uitleg daarover.
Er zit een papier bij met een code en je wordt verondersteld om daar naar te bellen en dan gaan zij het dagpuntentotaal berekenen.
Wel, ik heb helemaal geen zin om om de vijf stappen daar naar te bellen, ik wil gewoon weten hoe ik mijn dagpuntentotaal moet berekenen.
Blijkbaar is dat een ontzettend groot geheim want niemand wil me dat zeggen.
Ondanks dat ik een pak geld meer heb uitgegeven dan dat ik naar de cursus zou gaan.
Bovendien zit een deel van de informatie in t pakket er in t frans bij en zou ik eigenlijk al een vertaalcursus frans moeten gaan volgen om dat te vertalen...
Ik kan er niet mee lachen en zou t liefst de hele zwik terugsturen, maar dat zal wel niet gaan zekers.
En ik veronderstel dat er hier dan ook niemand is die me eens wil vertellen hoe je nu dat dagtotaal uitrekent?
Naar t schijnt zou het bij vrouwen onder de 80 kg altijd 29 punten zijn maar dan lees je ook dat om de 6 kg gewichtsverlies je totaal moet herberekend worden?
Waarom niet eens gewoon aan de mensen zeggen hoe ze hun dagtotaal moeten berekenen?

Als het koop op afstand was heb je 14 dagen de tijd waarin je je koop mag opzeggen :)

Edit: ik was fout, niet 14, wel 7 ;)

Bewerkt door Frances, 17 februari 2011 - 12:59.

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.915 berichten
  • 5 katten

#2648 Geplaatst 17 februari 2011 - 16:11

Wij hebben net een kinect met fitness aangekocht :x

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#2649 Geplaatst 17 februari 2011 - 17:44

Super Auryn! Goed bezig!

Nja, tussendoortjes is hier ook zo moeilijk. Ik begin het nu te leren om alleen een stuk fruit tussendoor te eten, soms. Mag ook wel eens een actimel ofzo. En soms een koekje, Special K repen vind ik erg lekker en is maar 1,5 punt in het oude systeem van WW. Probeer zelf zo weinig mogelijk suiker te eten, op aanraden van mijn kinesiste. Dus ik koop nu koekjes zonder suiker in de natuurwinkel. Of van cereal. Zitten lekkere dingen bij.

Ik ben best goed bezig deze week :) Tussendoortjes zijn vaak fruit, op dit moment hou ik van appels. Een banaan soms ook. Ik laat mijn dagelijkse latte machiato :8 Drink enkel water en thee, lukt best goed. Op school eet ik wel eens soep. Ik ontbijt met havermout. Ik eet ook trager, dat helpt! 's Avonds drink ik nog thee en mag ik wel een klein koekje, het moet leuk blijven hé :)
Zit netjes binnen mijn punten deze week, da's al een hele prestatie voor mij :x
Ben eens benieuwd wat het op de weegschaal gaat geven. Voorlopig nog niks spectaculairs, maar dat moet ook niet.

Dierenvriendin
Dierenvriendin
  • 709 berichten
  • 1 katten

#2650 Geplaatst 17 februari 2011 - 19:54

Vandaag voor de tweede keer naar bodystyling geweest. Het valt alvast reuze mee! :) Het is duur ja, maar ik vind het echt erg leuk! Hopelijk gaat het op het einde van de rit een mooi resultaat geven wat betreft de centimeters! Ik was alvast 400g afgevallen op slechts twee dagen tijd! Ga 2x per week gaan. Volgende afspraak op dinsdag!

Bewerkt door Dierenvriendin, 17 februari 2011 - 19:54.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#2651 Geplaatst 19 februari 2011 - 00:11

Ik heb daarnet toch antwoord gekregen op mijn mail en mijn kolère is gezakt.
Ik had dus een mail gestuurd naar de consulente die op de brief die bij het pakket zat stond vermeld waarin ik mijn misnoegen uitte en waarin ik zei dat ik me toch wel in het ootje voelde genomen.

Ik kreeg niet de manier waarop je het moet berekenen.
De uitleg die daar wordt over gegeven is de volgende : de formule om  de berekening te maken zou zo ingewikkeld zijn dat het onmogelijk is om  een standaard tabel op te maken om te kunnen controleren hoeveel punten  ik nodig heb.
Ik vind dat een beetje flauwe kul, maar soit.

Ze (de consulente) zei dat ik de gegevens van mezelf en ook die van  halve trouwboek mocht doorsturen en ze voor ons allebei onze punten wou  uitrekenen, dat het niet nodig is om nog een extra pakket aan te kopen  (dat ik ook niet zou gedaan hebben)
Vervolgens zei ze ook dat het pro points programma nieuw is en niet heel snel gaat veranderen.
Dat ik er mag van uit gaan dat het nog een hele tijd gaat meedraaien.
Als het toch verandert door nieuwe ontwikkelingen, dat men het  verbetert, dan gaat het pro points programma toch nog werken en hoeft  het niet in de prullenbak gesmeten te worden (maar als er dan nieuwe  kookboeken uitkomen met andere soort van punten kan je die toch niet  gebruiken denk ik dan...)
De informatie die ik gekregen heb in het frans gaat ze me opsturen in het nederlands.  

Toen ik de gegevens van halve trouwboek en mezelf heb doorgestuurd heeft ze dan voor ons allebei ons puntentotaal uitgerekend
Mijn dagtotaal is 29 en mijn reserve per week is 35, allebei het minimum en dat moet niet meer herberekend worden.
Voor halve trouwboek is t dagtotaal 51 en zijn weekreserve 49 punten, iedere keer hij 6 kg  vermagert moet het herberekend worden
Als je je dagtotaal niet volledig verbruikt vervalt dat ook die dag, je kan de punten die je overhebt op bv dinsdag niet op woensdag bijgebruiken.
De weekreserve mag je verspreid over een ganse week opgebruiken of je mag ze bijvoorbeeld sparen voor het weekend.
Als je ze dan echter dat weekend niet opgebruikt vervallen ze ook.

Alé, daarmee kunnen we vooruit...
Als ik nog vragen zou hebben mag ik ze trouwens altijd aan de consulente stellen.

Wat ik hier nog wou vragen is t volgende: heeft er iemand van jullie de WW calculator en de weegschaal?
En wat vinden jullie ervan?
Ik denk dat ik me ze toch ga aanschaffen, afgaande op de uitleg die ik erover gekregen heb van de consulente lijkt het me wel handig te zijn om die dingen te gebruiken.

Frances
, ik weet dat je 7 dagen hebt dat je je mag bedenken als je op afstand iets koopt.
Maar jammer genoeg duurt het dus 14 dagen vooraleer je je gerief krijgt toegestuurd bij WW (dat vermelden ze ook op hun site dat het zolang kan duren). Mede daardoor werd ik dus nog wat kwader, ik had zo het idee dat ik ten eerste al misleid was en dat ze dan ten tweede expres zo lang wachten om je gerief op te sturen zodat je het toch niet zou kunnen terugsturen als het niet bleek te zijn wat je dacht dat het ging zijn.
Maar alé, ondertussen ben ik niet meer kwaad en is het opgehelderd ;)

peggy
, hartelijk bedankt voor het aanbod :d maar t is dus niet meer nodig.
Wat ik me dan wel afvraag is t volgende: heb jij dan wel de manier waarop je pro points dagtotaal wordt berekend?
Of je ging een ongeveer totaal uitrekenen?
Want volgens mij krijgt niemand die manier van uitrekenen?
Iemand die naar vergaderingen gaat heeft me verteld dat daar de totalen ook uitgerekend worden door een coach/consulente.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#2652 Geplaatst 19 februari 2011 - 00:50

ik wou eigenlijk een recept voor eierkoeken komen zetten uit het WW kookboek voor 365 dagen, blijken de pagina's vanaf blz 241 tot en met blz 274 te ontbreken...
Heb maar al  terug mailtje gestuurd met de vraag om een compleet kookboek te ontvangen.
In ieder geval
luchtig snoepje:

extra lichte cake: voor 8 personen, per persoon 3 pro points

3 eieren, 65g aardappelzetmeel, 125 g suiker, 1 koffielepel margarine, 1 snufje zout.

Verwarm de oven voor op 150 graden.
Scheid de eiwitten van de dooiers.
Klop de dooiers met de suiker tot een lopend mengsel.
Doe er 60 gram aardappelzetmeel bij en meng goed
Klop de eiwitten tot sneeuw met een snufje zout en spatel ze voorzichtig door het eierdooiermengsel.
Smeer een bakvorm in met margarine en bestuif lichtjes met de rest van het aardappelzetmeel.
Doe er het deeg in en zet 35 minuten in de oven.
Laat de cake afkoelen voor hem uit de vorm te halen
Open de ovendeur niet tijdens het bakken om de cake niet te laten inzakken.

Brownies

voor 16 stukken, 5 pro points per persoon
100g peccanoten, 80 pure chocolade, 75 g margarine, 2 grote eieren, 200 g suiker, 125 g bloem, 1/2 koffielepel bakpoeder, 1/2de koffielepel vanillesuiker

Verwarm de oven voor op 180 graden.
Hak de noten grof maar hou er enkele over voor de afwerking.
Smelt de margarine en de in stukjes gebroken chocolade op een zacht vuur
Haal de pan van het vuur en roer er de losgeklopte eieren en de suiker door.
Voeg vervolgens de gezeefde bloem, het bakpoeder, de vanillesuiker en de gehakte noten toe
Roer tot een glad beslag en schep het in een ingevette bakvorm (20x20cm)
Laat ongeveer 30 minuten bakken en laat daarna ongeveer 20 minuten afkoelen.
Snijd de cake in 16 vierkante stukken en laat de brownies verder afkoelen

smakelijk ;)

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#2653 Geplaatst 19 februari 2011 - 00:56

nog een luchtig snoepje

mueslirepen : voor 20 repen, per reep 3 pro points

hak 1 eetlepel pompoenpitten grof en meng met 1 eetlepel zonnebloempitten, 100 g volkoren tarwemeel, 200 g vruchtenmuesli en 160 g havervlokken in een kom.
Meng 160 g appelmoes ongezoet, 160 g honing, en 1 koffielepel kaneel goed met het mueslimengsel.
Kneed een deeg van het mengsel en verdeel in een met bakpapier bekleed bakblik en druk aan.
Bak in een voorverwarmde oven op 180 graden in circa 20 minuten
Snij in 20 repen wanneer het nog warm is.
Laat afkoelen en serveer.

Appelbeignets voor 1 persoon , 5 pro points per persoon
voorbereiding 20 minuten, bereiding 5 minuten
200 g appels, 1 ei1 100 g plattekaas 0% v.g. , 20 g bloem, zoetstof, 1 snuifje zout

Haal met de appelboor het klokhuis uit de appels, schil ze en snijd ze in schijven.
Scheid het eiwit van de eidooier. Meng de plattekaas/kwark met de eierdooier en de bloem.
Klop het eiwit stijf met een snufje zout en spatel het voorzichtig door het plattekaas/kwaarkmengsel.
Leg een bakvel in de pan, dompel de appelschijven onder in het deeg en bak ze aan beide kanten bruin op het bakvel.
Bestrooi naar smaak met zoetstof.

Pruimencake
voor 20 stukken, voorbereidingstijd 35-40 minuten, baktijd 35 minuten , 4 pro points per stuk

225g plattekaas/kwark natuur 0%v.g. , 4 eetlepels olie, 60 ml magere melk, 1 snuifje zout, 180 g suiker, 450 g bloem, 1 pakje bakpoeder, 2 kg pruimen, 1 eetlepel poedersuiker

Meng de plattekaas/kwark met de olie, de melk, het zout en de suiker.
Meng 440 g bloem met het bakpoeder en roer alles tot een glad deeg.
Ontpit de pruimen, halveer ze en snijd ze in partjes.
Bestuif het werkblad met de rest van de bloem en rol het deeg uit ter grootte van een bakblik.
Leg het deed in een met een bakvel bekleed bakblik en leg er de pruimen op.
Bak de pruimencake 35 minuten in het midden van een voorverwarmde oven op 180 graden.
Laat de cake afkoelen, strooi er poedersuiker over en serveer.

Smakelijk

Bewerkt door lathyrus, 19 februari 2011 - 01:10.
Reden van bewerken: 2 recepten toegevoegd

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2654 Geplaatst 19 februari 2011 - 10:28

lathyrus zei:

Wat ik hier nog wou vragen is t volgende: heeft er iemand van jullie de WW calculator en de weegschaal?
En wat vinden jullie ervan?

peggy, hartelijk bedankt voor het aanbod :d maar t is dus niet meer nodig.
Wat ik me dan wel afvraag is t volgende: heb jij dan wel de manier waarop je pro points dagtotaal wordt berekend?
Of je ging een ongeveer totaal uitrekenen?
Want volgens mij krijgt niemand die manier van uitrekenen?
Iemand die naar vergaderingen gaat heeft me verteld dat daar de totalen ook uitgerekend worden door een coach/consulente.

Ik heb de WW weegschaal aangekocht en als je deze hebt is het niet nodig om alsook de calculator aan te kopen omdat er in de weegschaal ook een calculator zit ;) . Bij het vroegere programma had ik de calculator, maar doordat hun programma veranderd is ben ik daar dus niet meer mee, vandaar dat ik deze keer gekozen heb voor de weegschaal, als hun programma zou veranderen, dan heb ik toch nog een weegschaal die ik kan blijven gebruiken.

Neen, ik weet niet hoe ik de punten moet berekenen, maar wilde het eventueel voor je navragen bij mijn coach ;)
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#2655 Geplaatst 19 februari 2011 - 12:37

Ik heb die calculator, en ik vind die erg handig. Ik neem hem vaak mee als ik naar de winkel ga en zin heb in iets nieuws. Want dat ene yoghurtje staat er net niet in, of die ene koekjes, of... Ik vind dat dus erg praktisch. Heb je met die weegschaal natuurlijk niet, die is niet erg "portable" :)

Het vorige programma, flexipoints, ging toch ook wel véél jaren mee hoor. Het huidige programma is echter veel wetenschappelijker onderbouwd. Voor mij werkt het véél beter dan het vorige programma. Het is ook veel gemakkelijk om te combineren met een sociaal leven ;)

Dat calculatortje kostte mij iets van een 20 euro geloof ik trouwens. Ik vind het elke cent waard, want als je je best doet en je kan dan niet precies uitrekenen wat je in je mond stopt. Ja, dan ben je er ook niet veel aan natuurlijk ;)