Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#271 Geplaatst 17 januari 2010 - 21:35

Hier is het ook vandaag goed gegaan. Alleen dat water he... Moet nu nog 2 glazen water drinken eigenlijk, is al wel een verbetering tegenover gisteren.

Mijn menu voor morgen:

Ontbijt: Bloedappelsien + Appelcruesli + Yoghurt 0% vet

Tussendoortje: kiwi

Middag: Boterhammetjes met kipfilet, sla en tomaat

Tussendoor: Special K granenreep

Avond: Zelfgemaakte kalkoengyros + volkoren spirelli

Bewerkt door Smitten Kitten, 17 januari 2010 - 21:36.

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#272 Geplaatst 18 januari 2010 - 07:10

... en de werkweek begint weer! Is toch weer wat makkelijker dan het weekend. Gisterenavond was best nog moeilijk, maar ben sterk gebleven.

Vanmorgen om 5u al een ontbijtje van havermout met een lepel gedroogde veenbessen op. Vanmiddag boterhammetjes.

Iemand inspiratie voor een leuk gerecht voor vanavond? Moet sowieso nog naar de winkel dus alles kan...

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#273 Geplaatst 18 januari 2010 - 08:05

Grrr mijn 2 yoghurtjes vergeten deze morgend, achja maandagmorgend O:)
Zal dus improviseren worden voor vandaag en deze middag. Het brood was ook op thuis, heb cracotten mee met philadelphiakaas en een soepje, anders is de verleiding hier te groot om van die lekkere broodjes te bestellen O:) en een muesli reep met noten en chocolade voor wat energie op te doen.

Ontbijt was:
Actimel aardbei uit de automaat hier op't werk en een zakje minibreaks natuur Special K

Bewerkt door Spanishke, 18 januari 2010 - 09:06.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#274 Geplaatst 18 januari 2010 - 08:47

Voila, wasje opgehangen, volgend wasje is aan het draaien, gestofzuigd en de vloer gestoomd (voorlopig telt dat als workout :LOL: , in de loop van de week haal ik weer de Zumba dvd's boven :LOL: ) en nu zit ik aan mijn ontbijt (en mijn eerste glaasje water van de dag, we beginnen goed vandaag ;) )

Ik had me voorgenomen om mij een hele week niet te wegen, maar deze morgen dan toch gezwicht en de weegschaal wees 1 kilo minder aan. Ik laat mijn hoofd er maar niet te fel door op hol brengen, want uiteindelijk is vandaag pas mijn 3e dieetdag.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#275 Geplaatst 18 januari 2010 - 08:53

In het weekend braafjes geweest. Behalve gisteren een paar knabbelingetjes meegesnoept te hebben bij Tash, eigenlijk het hele weekend gezond gegeten.
Vanmiddag ga ik ook weer braafjes mijn soepje eten!
Gewogen heb ik me nog niet; ik ga nog wachten tot het komende weekend.
Geplaatste afbeelding

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#276 Geplaatst 18 januari 2010 - 09:06

Dit weekend is hiet niet zo goed gelukt om vol te houden :onzeker: .
Maar deze week gaan we er helemaal voor.
Ontbijt deze morgen:
- special K ontbijtgranen (naturel) + stukjes verse appel + glaasje fruitsap (vers geperst)

Voor deze middag is mijn planning naar de vaantjes.
Ging 2 tasjes soep eten hier op't werk, maar er is vandaag geen soepronde :( .
Ga me nu moeten inhouden om geen broodje te bestellen en heb niets bij of het is een appel.
Iemand een gezond alternatief voor deze middag??

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#277 Geplaatst 18 januari 2010 - 09:15

ergens een slaatje gaan eten? of een broodje met boter en kippenwit?

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#278 Geplaatst 18 januari 2010 - 09:17

Ik wordt vanavond weer gewogen en ik heb gisteren een bakje nacho's met kaassaus gesmuld hihi...en smorgens had ik mini ontbijtkoekjes...oei oei, maar vanmorgen goed begonnen met appelcruesli met sojamelk, straks misschien een slaatje eten en misschien nog een soepje...of alleen een soepje? :-k

Guest_quid_faciendum_*
Guest_quid_faciendum_*

#279 Geplaatst 18 januari 2010 - 09:32

Na het vettige weekend (feestje bij oma en bij ouders), waar ik me desondanks toch niet echt 'overeten' heb, begin ook ik - zoals beloofd - er weer aan met goeie moed.

Menu voor vandaag:

- All Bran granen met Vitalinea-yoghurtje en kiwi als ontbijt,
- appel als tussendoortje,
- boterhammen met kipfilet, magere hesp en kippefricandon als middagmaal, met een klein slaatje erbij,
- twee mandarientjes als tussendoortje,
- wokje met vegetarische wokreepjes en met peultjes, ui en worteltjes (gewokt in een beetje gember-wokolie,mmm) met lekkere (calorie-arme) woksaus en rijst erbij

Afhankelijk van hoe ik de wokschotel maak, blijft er misschien nog iets van punten over voor een klein dessertje na het avondeten (bijvoorbeeld light chocomousse van Dr Oetker - aan te maken met magere melk en echt niet zo slecht qua smaak en punten-/calorie├źnaantal).

Ben benieuwd of ik het dit keer zal volhouden. Vanavond ook wel weer gaan fitnessen (daar kijk ik het meest tegenop, omdat ik in mijn huidige fitness geen enkel toestel leuk vind voor de cardio; in de vorige fitness waren de crosstrainers echt precies 'op mijn maat' en nu word ik alle kanten op gezwierd wanneer ik erop ga staan, echt niet leuk).

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#280 Geplaatst 18 januari 2010 - 09:51

Tussendoortje nu:
Halve appel (het zijn echt grote)
en een theetje met brandnetel en zoethout

En de bekertjes water staan ook goed mijn bureau te vullen, thuis hebben we enkel spuitwater O:)

We zijn goed bezig :) :thumb:

Bewerkt door Spanishke, 18 januari 2010 - 10:00.

Geplaatste afbeelding

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#281 Geplaatst 18 januari 2010 - 09:54

Heb dan toch maar broodje besteld, maar een volkorenbroodje met light jonge kaas, groentjes en een dressing ipv mayo :) .
En voor vanavond:
kipfilet met spinazie en puree

Bewerkt door Lisje, 18 januari 2010 - 09:56.

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#282 Geplaatst 18 januari 2010 - 09:59

mijn ontbijt vandaag bestond uit yoghurt met muesli (zo'n potje uit de aldi)

en sebiet bij de koffie eet ik een vitalinea yoghurtje en een kiwi

voor vanmiddag heb ik 2 boterhammetjes, 1 met kipfilet met zongedroogde tomaat, en 1 met kalkoensalami en een bloedappelsien

en voor de namiddag nog een appeltje

en voor vanavond weet ik het nog niet, want we moeten bij mijn ouders gaan eten.

het weekend ging niet echt goed, te veel gesnoept, blijf nu een beetje hangen, en ik weet wel hoe het komt, maar 't is niet altijd gemakkelijk...

Guest_quid_faciendum_*
Guest_quid_faciendum_*

#283 Geplaatst 18 januari 2010 - 10:06

Spanishke zei:

En de bekertjes water staan ook goed mijn bureau te vullen, thuis hebben we enkel spuitwater O:)

Is het een ramp om de twee liter water per dag gedeeltelijk (of in mijn geval grotendeels) door spuitwater te vervangen? Ik vind dat namelijk veel lekkerder en gaat er ook veel vlotter in dan plat water...

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#284 Geplaatst 18 januari 2010 - 10:08

quid_faciendum zei:

Is het een ramp om de twee liter water per dag gedeeltelijk (of in mijn geval grotendeels) door spuitwater te vervangen? Ik vind dat namelijk veel lekkerder en gaat er ook veel vlotter in dan plat water...

Is spuit niet goed??
Ik drink altijd licht bruisend water van Ogeu (Delhaizemerk). Plat water krijg ik echt niet binnen...

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#285 Geplaatst 18 januari 2010 - 10:09

quid_faciendum zei:

Ja inderdaad same here, wel ik heb me laten vertellen onlangs dat het niet zo goed zou zijn voor de gewrichten, ik heb ook veeeel liever spuitwater dan plat, ik drink enkel graag plat water als het koud is en in de zomer, maar nu helemaal niet. Maar hier is het water lekker fris en in bekertjes dus makkelijker binnen te krijgen dan 1 groot glas per keer.

Verder heb ik ook zo'n Soda Club ding waarmee je zelf je frisdranken kunt maken, wel ik heb dat knopje dus al elke keer drie keer (soms vier omdat ik dacht dat het niet goed gelukt was) ingedrukt om er meer bruis in te pompen, lichtbruisend lust ik ook niet, heeft precies al een aantal dagen in de frigo gestaan

Bewerkt door Spanishke, 18 januari 2010 - 10:11.

Geplaatste afbeelding