Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2716 Geplaatst 12 maart 2011 - 22:44

Thundernimf zei:

Het is hoe je het bekijkt e Smitten ;) het ene is beweging het andere is eten :)

Neenee, tegenwoordig is bewegen ook een vast onderdeel van het WW-dieet. Nu ja, heb ik van horen zeggen ;) Ik eet gewoon gezond en doe af en toe aan beweging. Ik begin niet meer aan dieten van tellen en punten en kcal etc ;) Dat werkt niet voor mij 8)

Maar kan me inbeelden dat je voor cellulitis etc voor zoiets infraligne achtig kiest, gelukkig heb ik daar geen last van.

Bewerkt door Smitten Kitten, 12 maart 2011 - 22:45.

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.915 berichten
  • 5 katten

#2717 Geplaatst 12 maart 2011 - 22:45

Frances zei:

Ja dat heb ik ook gelezen die cm-garantie! Het gezond eten lukt hier al heel goed! Ben sinds januari al 3 kg verloren!!! :jump: Maar ik zeg het hé, ik ben zo verdikt en dan héél veel vermagerd (zo'n dikke 10 kg) en dan weer aangekomen een aantal jaren later (en vrij veel in een keer, niet over drie jaar die tien kg, nee over een jaar ongeveer...) en dan nu weer drie eraf. En dat eist zijn tol hé :( striemen en van die dingen :(

Kijk dat is mijn probleem e, ik lust maar heel weinig dus met die dieetrommel zoals yoghurt enzo, die zen al niet aan mij besteed.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#2718 Geplaatst 12 maart 2011 - 22:45

Smitten Kitten zei:

Dan kan je denk ik al even goed WW ofzo doen, veel goedkoper en op 30 weken kan je ook 10 kilo kwijt zijn daarmee hoor.

Nja maar de strakheid heb je daarmee nog niet... Ik kan best op mezelf tien kg afvallen, heb dat een aantal jaar geleden ook gedaan. Maar ja mijn lijf begint zo appelsienachtig te worden op sommige plaatsen en dat kan je alleen wat verhelpen door zoiets te doen denk ik

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.915 berichten
  • 5 katten

#2719 Geplaatst 12 maart 2011 - 22:47

Smitten Kitten zei:

Neenee, tegenwoordig is bewegen ook een vast onderdeel van het WW-dieet. Nu ja, heb ik van horen zeggen ;) Ik eet gewoon gezond en doe af en toe aan beweging. Ik begin niet meer aan dieten van tellen en punten en kcal etc ;) Dat werkt niet voor mij 8)

Ah dan zal dat zijn veranderd :) Ik zou graag eens naar een dietiste gaan omdat die kan laten zien wat goede hoeveelheden zijn en van welke producten ik veel mag eten en van welke niet :)  Een voorbeeld: Melk. Ik drink dat doodgraag. Het is goed voor je botten. Anderzijds slecht voor de lijn. Hoeveel mag je ervan drinken? :)

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#2720 Geplaatst 12 maart 2011 - 22:47

Thundernimf zei:

Kijk dat is mijn probleem e, ik lust maar heel weinig dus met die dieetrommel zoals yoghurt enzo, die zen al niet aan mij besteed.

Ah yoghurt enzo eet ik ook niet hoor, zit dan al lactose in en heb een degout gekregen van alpro dus dat krijg ik gewoon niet meer binnen. Hier is het tot nu toe gelukt door
- geen frisdrank meer te drinken
- een banaan of appel ofzo te nemen ipv een koekje, als ik dan toch een koekje wil eten, eet ik een parovita (twee koekjes) die vullen erg goed! of een rijstwafel
- geen sausjes meer
- s avonds niks meer eten, wil ik toch nog, drink ik veel water of drink ik een glas "melk"
- voldoende water drinken
- en voor korte afstanden de auto laten staan en te voet gaan!
- oh ja en wat minder cornflakes 's ochtends en een boterham minder 's middags en een stuk fruit in de plaats :)

Bewerkt door Frances, 12 maart 2011 - 22:48.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2721 Geplaatst 12 maart 2011 - 22:49

Thundernimf zei:

Wat lust je dan wel? Of wat eet je dan zoal op één dag?

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.915 berichten
  • 5 katten

#2722 Geplaatst 12 maart 2011 - 22:51

Dit eet ik op een dag:

2 boterhammen met choco

2/4 boterhammen met kaas en salami

5/6 aardappelen met groenten en een stuk vlees (een volledige worst, hamburger, biefstuk...)

1 l melk

Als je calorieën bekijkt, eet ik met dit 'menu' te veel (de melk slaat er echt door)

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.915 berichten
  • 5 katten

#2723 Geplaatst 12 maart 2011 - 22:51

Aja en als ik soep heb, dan eet ik savonds ook soep :)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2724 Geplaatst 12 maart 2011 - 22:54

Goh, je eet wel heel kcal-rijke dingen eigenlijk...
-choco, kaas, salami. Er is veel beleg dat veel minder kcal bevat.
-Je eet wel redelijk veel aardappelen (allez, ja hangt ervan af hoe groot dat die zijn) en qua vlees is worst, hamburger etc nogal vettig. Biefstuk is natuurlijk wel "redelijk" mager, maar hangt ook weer af van of je het in veel boter bakt of niet.
-1 liter melk is veel, maar denk niet dat dat perse de grote boosdoener is.

Soep met niet te veel vet is natuurlijk wel goed he. Daar mag je eigenlijk zoveel van eten als je wilt. Als ik op mijn lijn let eet ik vaak 's avonds voor mijn eten een kom soep en ook de hele dag door neem ik af en toe wat soep.

Bewerkt door Smitten Kitten, 12 maart 2011 - 22:56.

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.915 berichten
  • 5 katten

#2725 Geplaatst 12 maart 2011 - 22:56

ik geef maar een voorbeeld voor vlees e ;) Ik wil zeggen dat ik wat ik van vlees eet, in de hoeveelheid waarin het is gemaakt :)

Ik bak bijna niks in boter, we hebben pannen met anti-aanbaklaag :d

1 liter melk komt overeen met mijn lunch :s

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2726 Geplaatst 12 maart 2011 - 22:57

Je drinkt toch geen volle melk he? Want dat is wel heel veel kcal.

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.915 berichten
  • 5 katten

#2727 Geplaatst 12 maart 2011 - 22:58

Smitten Kitten zei:

Soep met niet te veel vet is natuurlijk wel goed he. Daar mag je eigenlijk zoveel van eten als je wilt. Als ik op mijn lijn let eet ik vaak 's avonds voor mijn eten een kom soep en ook de hele dag door neem ik af en toe wat soep.

Maar eigenlijk zijn het ook calorieën e ;)

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.915 berichten
  • 5 katten

#2728 Geplaatst 12 maart 2011 - 22:58

Smitten Kitten zei:

Je drinkt toch geen volle melk he? Want dat is wel heel veel kcal.

Halfvolle, dat is 49kcal/100 ml.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2729 Geplaatst 12 maart 2011 - 23:00

Thundernimf zei:

Maar eigenlijk zijn het ook calorieën e ;)

Minder dan 100 kcal voor een grote kom ;) Daar mag je al serieus wat van dooreten dus ;)

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.915 berichten
  • 5 katten

#2730 Geplaatst 12 maart 2011 - 23:03

Toevallig geen alternatief voor mijn ontbijt? Ik at vroeger graag petit gervais, maar nu vind ik dat te zoet :)