Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2731 Geplaatst 12 maart 2011 - 23:07

Ik eet meestal iets van fruit als ik ontbijt. Maar ik ben een heel slechte ontbijter :oops:

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.915 berichten
  • 5 katten

#2732 Geplaatst 12 maart 2011 - 23:08

Smitten Kitten zei:

Je eet wel redelijk veel aardappelen (allez, ja hangt ervan af hoe groot dat die zijn)

Een half bord aardappelen :p Misschien is dat wat duidelijker :d

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.915 berichten
  • 5 katten

#2733 Geplaatst 12 maart 2011 - 23:09

Smitten Kitten zei:

Ik eet meestal iets van fruit als ik ontbijt. Maar ik ben een heel slechte ontbijter :oops:

Dat is ook zoiets waar keiveel tegenstrijdige berichten over zijn: je kan calorieën besparen door niet te ontbijten, maar dat zou slecht zijn want dan start je spijsvertering neit :) Wie heeft er gelijk e?

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2734 Geplaatst 12 maart 2011 - 23:10

Thundernimf zei:

Een half bord aardappelen :p Misschien is dat wat duidelijker :d

Ik denk als je er een half bord groenten van maakt en dan aanvult met een stukje vlees en een beetje aardappelen dat dat al wat verschil zal maken op de weegschaal ;)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2735 Geplaatst 12 maart 2011 - 23:11

Thundernimf zei:

Dat is ook zoiets waar keiveel tegenstrijdige berichten over zijn: je kan calorieën besparen door niet te ontbijten, maar dat zou slecht zijn want dan start je spijsvertering neit :) Wie heeft er gelijk e?

Je moet echt ontbijten om je vertering te doen starten. Als ik op de lijn let ontbijt ik dan ook dagelijks. Maar ik moet daar echt moeite voor doen. Zo vroeg 's morgens heb ik echt geen zin in eten :misselijk: Nu ja, na een aantal dagen wen ik er wel weer aan hoor, maar de eerste dagen is het voor mij steeds weer een opgave...

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.915 berichten
  • 5 katten

#2736 Geplaatst 12 maart 2011 - 23:15

Smitten Kitten zei:

Ik denk als je er een half bord groenten van maakt en dan aanvult met een stukje vlees en een beetje aardappelen dat dat al wat verschil zal maken op de weegschaal ;)

Maar groenten vullen niet :d

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2737 Geplaatst 12 maart 2011 - 23:16

Thundernimf zei:

Maar groenten vullen niet :d

Jawel hoor ;) 't Is alleen de eerste dagen van een dieet moeilijk om dat te geloven :ha

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.915 berichten
  • 5 katten

#2738 Geplaatst 12 maart 2011 - 23:20

Hahahahaha :) Ik moet me sowieso ook nog eens concentreren op het leren eten van meer dingen. Hetgeen ik nu lust past op 1 A4 en dat is met alle ongezonde dingen er ook bij :d

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#2739 Geplaatst 13 maart 2011 - 08:42

Mij is vooral aangeraden om zo weinig mogelijk light producten te eten omdat er toch nog heel veel suikers en zouten in verwerkt zitten en dat is dan ook weer niet goed.
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2740 Geplaatst 13 maart 2011 - 11:41

Lilia2055 zei:

Mij is vooral aangeraden om zo weinig mogelijk light producten te eten omdat er toch nog heel veel suikers en zouten in verwerkt zitten en dat is dan ook weer niet goed.

Idd, light laat je best zoveel mogelijk liggen ;) Het enige light dat ik in huis haal is light bouillonblokjes en light cola (heel slecht dat laatste, I know :oops: )

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2741 Geplaatst 13 maart 2011 - 12:02

Thundernimf zei:

Dit eet ik op een dag:

2 boterhammen met choco

2/4 boterhammen met kaas en salami

5/6 aardappelen met groenten en een stuk vlees (een volledige worst, hamburger, biefstuk...)

1 l melk

Als je calorieën bekijkt, eet ik met dit 'menu' te veel (de melk slaat er echt door)

Je eet inderdaad niet veel, maar als ik dit puur bekijk naar het WW- dieet toe eet je echt veel calorieën. Ik baseer mij wel op het oude systeem.

ontbijt --> 4 punten:
je boterhammen: als ze 25 gram elk wegen heb je 2 punten, maar zijn het grote en wegen ze 50 gram is het al 4 punten.
choco: hoeveel choco smeer je zo op de boterham? Ik dacht dat 15 gram al 1 punt was dus hier zal je zeker ook aan 2 punten zitten.

TIP: eet boterhammen met confituur, want 1 koffielepel confituur staat voor niets of eet een stuk fruit of een yoghurtje of beschuiten met gezonde smeerkaas ofzo.

's middags (4 punten voor de boterhammen en zo'n 6 à 8 punten voor het beleg ---> 10 à 12 punten):
afhankelijk van het gewicht boterhammen dus ook zo'n 4 à 8 punten en kaas en salami zijn vettig beleg. 10 gram kaas is 1 punt en 10 gram salami zal ook ongeveer zoiets zijn. Op de boterham ligt er al snel 20 gram. Dus neem 2 boterhammen met kaas en 2 met salami...

TIP: eet ook regelmatig minder vettig beleg zoals kipfilet, hesp, neem kalkoensalami, kalkoenfilet, gerookte ham,...

's avonds (aardappelen = 2 punten, groenten = 0 punten en vlees is afhankelijk van welk soort vlees, want 1 worst is al snel 10 punten!! --> 12 punten):
volgens het oude WW - systeem is één portie aardappelen 2 punten. Een half bord is nu wel heel veel. Vul idd. je bord aan met veel groenten. De juiste groenten vullen echt wel goed en zijn meestal 0 punten.

TIP: vul idd. je bord met veel groenten - minder een beetje de aardappelen en eet 100 à 120 gram vlees of vis. Neem minder vettige stukken (kip, kalkoen, varken, biefstuk,...). Geen bewerkte stukken gehakt, geen worst, gepaneerde zaken zoals cordon blue....
100 gram worst = 7 punten en een worst weegt snel 150 gam, cordon bluo is ongeveer 5,5 punten,... terwijl kip maar 2 punten is.

DRANK: Melk (halfvol) is voor 100 ml ook 1 punt dus 1L melk is heel veel punten.

Uiteraard moet je zelf jouw makkelijke manier vinden om gezond te leven, MAAR toch ook te genieten. Je hoeft zeker niet dagelijks zo stikt aan het dieet te houden, maar zoals je nu eet is het inderdaad niet veel, maar gewoon niet de meest gezonde.

Ik kan alleen maar zeggen dat je volgens de WW (het oude systeem dat ik volg) zeker zo gemiddeld 35 punten eet op een dag. Terwijl ik vermoed (ik ken jou niet dus ik weet niet hoeveel je er zou mogen eten) dat je rond de 20 punten zou mogen eten. Dagelijks eet je dus zeker 15 punten teveel.

Bewerkt door Mieke'tje, 13 maart 2011 - 12:02.

Geplaatste afbeelding

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.915 berichten
  • 5 katten

#2742 Geplaatst 13 maart 2011 - 14:47

Ik weet niet van wat dat aantal punten afhankelijk is :) Ik heb al gedacht om eens naar de WW te gaan, maar ik vrees dat er gaat worden gezegd van: neem bruin brood, eet yoghurt... Zaken die ik niet lust :)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2743 Geplaatst 13 maart 2011 - 15:01

Thundernimf: lust je dan ook geen yoghurt waarbij je dan een stukje fruit bij eet ofzo? Ik at vroeger echt niet graag natuur yoghurt, wou enkel maar die met suiker, maar sinds ik daar stukjes fruit in deed, lust ik die wel en nu eet ik die graag zonder iets bij. Geen suiker, geen fruit.

Ik heb veel dingen leren eten omdat ze gezond zijn. Je gaat je volgens mij echt moeten openstellen voor andere gezondere dingen, er zijn verschillende yoghurts, verschillende soorten brood, elk ander soort brood dan gewoon wit is al gezonder, want in wit zit nu eens echt niets in.

Als ontbijt eet ik 's morgens een grote kom muesli met wat corn flakes en halfvolle melk. Heb een hele tijd magere melk genomen, maar ik lust veel liever halfvolle... Misschien dat ik het nu terug ga veranderen naar sojamelk of magere gewoon omdat het minder kcal bevat. Dan een stuk fruit, een glas fruitsap en een thee'tje als ik tijd heb. Soms een yoghurtje natuur. Als ik geen yoghurt gegeten heb 's morgens bij mijn ontbijt, probeer ik dat te eten tijdens mijn pauzes ofwel na mijn lunch.

Verder weeg ik ook niets af en ga ik echt geen hele dag kcal gaan tellen, dat werkt bij mij ook niet, net zoals bij Smitten Kitten.

Bewerkt door Spanishke, 13 maart 2011 - 15:02.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.915 berichten
  • 5 katten

#2744 Geplaatst 13 maart 2011 - 18:12

Nope, maar het is al lang geleden dat ik nog heb geproefd dus ik ga een dees dagen is een paar potjes halen :) Het is alleen jammer dat ik dan met zoveel overschot zit als ik iets niet lust :)

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#2745 Geplaatst 13 maart 2011 - 18:16

lust je man ze niet? :x
Geplaatste afbeelding