Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#286 Geplaatst 18 januari 2010 - 10:14

ok, vandaag ga ik wat serieuzer proberen te beginnen, zeker met het water, al zal deze er meer ingaan als kruidenthee (zonder theïne enzo erin) want ik ben eeeeeecht geen waterliefhebber! ik wil die 2 liter dan in één keer leegdrinken om er vanaf te zijn om de rest van de dag niet gemarteld te worden, maar dan zit ik natuurlijk met buikpijn :(

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#287 Geplaatst 18 januari 2010 - 10:17

Jess zei:

Hallokido!

Ik heb me helemaal aan mijn schema gehouden tot hiertoe:
deze morgen fruitsla, namiddag worteltjes en activia yoghurt, avond salade met kippenwit. Frietjes heb ik NIET aangeraakt.
Nu heb ik het wel echt lastig. :cry:

Mama belde ook juist dat mijn oma niet goed is, en het eerste wat ik dan wil doen is eten... Echt comfort-eating is dat hè, en daar moet ik van af geraken. Ik zag dan ook mijn superslanke schoonzusje en dat is NIET goed voor mijn motivatie. Ik heb het best lastig eigenlijk..... :onzeker:

:hug: :hug:

je mag wel iets kleins nemen hoor, zorg gewoon dat het bij iets kleins blijft :hug:
en de moed niet opgeven, je komt er wel :hug:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#288 Geplaatst 18 januari 2010 - 10:36

Ik meende dat koolzuurhoudende dranken niet goed zijn voor de spijsvertering en dat je daardoor trager zou afvallen.

Aangezien ik dan toch vanaf nu 2 liter water per dag moet drinken, wou ik toch ook eens zien wat ik nu juist aan het drinken ben en of dat wel écht zo gezond is als ik dacht. Ik drink Spa reine en die komt goed uit de test van Test-Aankoop.

Misschien vinden jullie het ook wel interessant om te weten of het water dat jullie tijdens jullie dieet zo vlotjes (of zoals mij, niet zo heel vlotjes) naar binnen kappen, qua samenstelling eigenlijk wel écht gezond is.

Een op vier merken flessenwater ongezond

Geplaatste afbeelding Eén op de vier merken van water is niet geschikt voor dagelijkse consumptie vanwege het hoge fluor-, sulfaat- en/of natriumgehalte. Aangezien voor baby's en zwangere vrouwen nog strengere normen gelden, hebben zij keuze uit nog minder merken. Dat blijkt uit onderzoek van Test-Aankoop met 48 merken niet-bruisend water.

Dehydratie en aantasting tandglazuur
In de meeste gevallen is een te hoge dosis sulfaat de boosdoener, wat kan leiden tot dehydratatie en irritatie van het darmkanaal. De drempel van het sulfaatgehalte is 250 mg/l voor de gewone consument, met waarden van 388 tot maar liefst 1.522 mg/l overschrijden tien merken deze drempel, waaronder Contrex en Vittel.

In vier flessen werd meer dan 1,5 mg/l fluoride aangetroffen, wat het tandglazuur kan aantasten en in extreme gevallen kan leiden tot fluorose van het skelet. Het niet-bruisende water van Tönissteiner overschrijdt de norm voor natrium en Iceberg van ICE heeft een te hoog nitraatgehalte.

Strengere controles
Dertien van de 48 geteste merken acht Test-Aankoop zijn ongeschikt voor dagelijkse consumptie - waaronder Vittel, Contrex en Tönissteiner - en 28 merken voor zuigelingen en zwangere vrouwen. De verbruikersorganisatie vraagt strengere controles en een aanpassing van de wetgeving. Deze is momenteel te verwarrend, te onduidelijk en te laks.

Leidingwater gezond
Test-Aankoop wijst er hierbij op dat dankzij de strenge normen het leidingwater geen enkel risico vormt voor de gezondheid. Zwangere vrouwen wordt voor alle veiligheid wel flessenwater aangeraden, maar niet om het even welke merk. (belga/ep/jv)

De uitslagen van de vergelijkende test vind je hier:
http://www.standaard.../lijstwater.pdf

Overigens vind ikzelf kraantjeswater echt niet lekker. Toch niet het kraantjeswater hier in Antwerpen :p

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#289 Geplaatst 18 januari 2010 - 10:42

crazy_catlady zei:

ok, vandaag ga ik wat serieuzer proberen te beginnen, zeker met het water, al zal deze er meer ingaan als kruidenthee (zonder theïne enzo erin) want ik ben eeeeeecht geen waterliefhebber! ik wil die 2 liter dan in één keer leegdrinken om er vanaf te zijn om de rest van de dag niet gemarteld te worden, maar dan zit ik natuurlijk met buikpijn :(

Heb ik ook. Dan denk ik aan het einde van de dag "shit, heb nog maar x aantal glazen gedronken, snel de schade inhalen" en dan moet ik 's nachts heel de tijd uit mijn bed :ha
Terwijl ik weet dat je de glazen water echt moet verdelen over de dag, want als je bv in een half uur de helft van de aanbevolen hoeveelheid water drinkt passeert dat eigenlijk gewoon heel snel door je lichaam en heeft het geen optimaal hydraterend effect.

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#290 Geplaatst 18 januari 2010 - 10:48

Ik geloof dus echt niet dat je zoveel moet drinken hé! Ik drink gewoon als ik daar zin in heb, en vaak thee, ik denk dat als je gewoon geen frisdrank drinkt dat je al goed bezig bent...

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#291 Geplaatst 18 januari 2010 - 10:53

ik drink gewoon kraantjeswater hoor, het is gezond en ik denk dat ik hier thuis vermoord zou worden moest ik betalen voor iets dat we zo van de kraan kunnen halen :p

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#292 Geplaatst 18 januari 2010 - 11:00

quid_faciendum zei:

Na het vettige weekend (feestje bij oma en bij ouders), waar ik me desondanks toch niet echt 'overeten' heb, begin ook ik - zoals beloofd - er weer aan met goeie moed.

Menu voor vandaag:

- All Bran granen met Vitalinea-yoghurtje en kiwi als ontbijt,
- appel als tussendoortje,
- boterhammen met kipfilet, magere hesp en kippefricandon als middagmaal, met een klein slaatje erbij,
- twee mandarientjes als tussendoortje,
- wokje met vegetarische wokreepjes en met peultjes, ui en worteltjes (gewokt in een beetje gember-wokolie,mmm) met lekkere (calorie-arme) woksaus en rijst erbij

Afhankelijk van hoe ik de wokschotel maak, blijft er misschien nog iets van punten over voor een klein dessertje na het avondeten (bijvoorbeeld light chocomousse van Dr Oetker - aan te maken met magere melk en echt niet zo slecht qua smaak en punten-/calorieënaantal).

Ben benieuwd of ik het dit keer zal volhouden. Vanavond ook wel weer gaan fitnessen (daar kijk ik het meest tegenop, omdat ik in mijn huidige fitness geen enkel toestel leuk vind voor de cardio; in de vorige fitness waren de crosstrainers echt precies 'op mijn maat' en nu word ik alle kanten op gezwierd wanneer ik erop ga staan, echt niet leuk).

Dat menu ziet er heel goed uit Eline!! Doe maar goed je best, je komt er wel!
Bij mij in de fitness is het ook geen goede crosstrainer, ik zwier daar ook te fel op! Die maakt precies een heel felle ellipsbeweging en dat doet zeer in mijn heupen. Ik ga vaak op de stairmaster, veel calorietjes weg en is goed voor de billen!! Waar ga jij sporten?

En over dat water: een gouden tip: suikervrije siroop van tesseire! In de supermarkt, bij de fruitsappen! Je water gaat zoooooooooooooveel makkelijker binnen met een geutje van dat spul erin, echt waar. Superlekker!

Lisje zei:

Heb dan toch maar broodje besteld, maar een volkorenbroodje met light jonge kaas, groentjes en een dressing ipv mayo :) .
En voor vanavond:
kipfilet met spinazie en puree

Dat ziet er goed uit Lisa, dat broodje valt nog goed mee van calorietjes. Straks in de puree dan wel geen boter en eitje, alleen wat magere melk hè :)

quid_faciendum zei:

Is het een ramp om de twee liter water per dag gedeeltelijk (of in mijn geval grotendeels) door spuitwater te vervangen? Ik vind dat namelijk veel lekkerder en gaat er ook veel vlotter in dan plat water...

Ik drink naast 1.5 l plat water (Vittel of Spa) ook een halve liter perreir, vind ik ook lekkerder. Maar probeer die siroop maar eens voor in plat water te doen, dan is het ook goed te doen!
Nadeel van bruiswater is dat je er honger van krijgt, het doet je maag werken. Perfect dus om het eten te doen verteren, maar niet om een "hongertje" weg te drinken!

Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#293 Geplaatst 18 januari 2010 - 11:11

ik moet in Bodystyling een keigoeie oefening doen, die traint je kont en je buikspieren in één; het gaat als volgt: je ligt op je rug met je benen in een 90° hoek boven je, je zwier met je onderlichaam van links naar recht terwijl je je poep opheft tijdens het zwieren, tis wel aangewezen dat je je ergens aan kan vasthouden, in BS heb je handvaten, ik moet die nu 18 keer doen...puf puf!

Bewerkt door sneeuwwitje, 18 januari 2010 - 11:11.

Guest_quid_faciendum_*
Guest_quid_faciendum_*

#294 Geplaatst 18 januari 2010 - 11:37

Jess zei:

Bij mij in de fitness is het ook geen goede crosstrainer, ik zwier daar ook te fel op! Die maakt precies een heel felle ellipsbeweging en dat doet zeer in mijn heupen. Ik ga vaak op de stairmaster, veel calorietjes weg en is goed voor de billen!! Waar ga jij sporten?

Ik ga vlak achter de deur bij ons in de FitnessBaron. Is een heel basic (en zeer goedkope) fitness, ze hebben daar alleen toestellen (wel allemaal van de nieuwste), maar geen groepslessen of individuele begeleiding. Vroeger (tot een jaar geleden ongeveer) ging ik in de Go-Fit, waar ik eigenlijk veel meer tevreden van was, maar die ook een stukje duurder was. Aangezien Emma mee wou gaan sporten, en de afstand naar de FitnessBaron veel korter was (en we dus dachten meer gemotiveerd te zijn om te gaan), zijn we een goed jaartje geleden overgeschakeld naar FitnessBaron, maar moet eerlijk zeggen dat we er nog niet zo vaak binnen zijn geweest. Als we dan al gingen, dan kroop ik idd ook op de stairmaster. Vind ik dan nog het meest plezant om te doen (voor zover je zoiets plezant kan vinden), maar ik had in de vorige fitness wel betere resultaten met de crosstrainer.

Thanks voor de tip van de Teisseire. Ga ik zeker eens proberen. Ik denk dat ik ook ga beginnen met een verhouding van 1,5 liter plat water en 0,5 liter bruis (Bru of Perrier, mmmm) om daarna dan naar 2 liter plat per dag over te schakelen. Ik hou ook wel van light-frisdrank (Fanta Light, Gini Light, Ice Tea Light, Cola Light, noem maar op), maar ga die nu in blikjes of kleine flesjes kopen ipv grote flessen, om dan af en toe eens te drinken,
want ik vind dat dat zó lekker kan zijn).

Heb ook m'n WW Points Dagboek weer bij de hand genomen om, nadat ik het op 25 september heb weggeborgen (en op 2 november nog eens een dag heb ingevuld, haha), weer consequent alles wat ik eet op te schrijven, want dat helpt écht. Hoop echt dat het me dit keer lukt.

Bewerkt door quid_faciendum, 18 januari 2010 - 11:38.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#295 Geplaatst 18 januari 2010 - 11:40

rocket_queen zei:

... en de werkweek begint weer! Is toch weer wat makkelijker dan het weekend. Gisterenavond was best nog moeilijk, maar ben sterk gebleven.

Vanmorgen om 5u al een ontbijtje van havermout met een lepel gedroogde veenbessen op. Vanmiddag boterhammetjes.

Iemand inspiratie voor een leuk gerecht voor vanavond? Moet sowieso nog naar de winkel dus alles kan...

Had over je vraag gelezen. Mmm even denken...

-De pasta met kerstomaatjes en mozarella die je eens bij ons hebt gegeten?

-Vis met groenten in een papillot in de oven? (stukje vis in alluminiumfolie, erbij groenten in kleine stukjes en eventueel nog mozarella/parmezaan/... kruiden en een klein beetje olie)

-Die kip-curry uit het actifryboekje die je mij eens als tip hebt gegeven?

-Pasta met broccoli en ansjovis? (Steel van de broccoli in schijfjes, samen met look, ansjovis, rode pepers en beetje boter of olie stoven voor zo'n 10 minuutjes. (ik voeg er ook nadien altijd nog een beetje water bij om meer saus te hebben) Pasta (zoals aangegeven op verpakking) koken en broccoliroosjes (6tal minuten) koken (kan met enig rekenwerk samen in de kookpot). Ansjovismengsel over de pasta en broccoliroosjes scheppen en parmezaanse kaas over strooien.

Zijn allevier snelle, eenvoudige receptjes met weinig afwas 8)

Bewerkt door Smitten Kitten, 18 januari 2010 - 11:46.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#296 Geplaatst 18 januari 2010 - 11:46

quid_faciendum zei:

Ik ga vlak achter de deur bij ons in de FitnessBaron. Is een heel basic (en zeer goedkope) fitness, ze hebben daar alleen toestellen (wel allemaal van de nieuwste), maar geen groepslessen of individuele begeleiding. Vroeger (tot een jaar geleden ongeveer) ging ik in de Go-Fit, waar ik eigenlijk veel meer tevreden van was, maar die ook een stukje duurder was. Aangezien Emma mee wou gaan sporten, en de afstand naar de FitnessBaron veel korter was (en we dus dachten meer gemotiveerd te zijn om te gaan), zijn we een goed jaartje geleden overgeschakeld naar FitnessBaron, maar moet eerlijk zeggen dat we er nog niet zo vaak binnen zijn geweest. Als we dan al gingen, dan kroop ik idd ook op de stairmaster. Vind ik dan nog het meest plezant om te doen (voor zover je zoiets plezant kan vinden), maar ik had in de vorige fitness wel betere resultaten met de crosstrainer.

Thanks voor de tip van de Teisseire. Ga ik zeker eens proberen. Ik denk dat ik ook ga beginnen met een verhouding van 1,5 liter plat water en 0,5 liter bruis (Bru of Perrier, mmmm) om daarna dan naar 2 liter plat per dag over te schakelen. Ik hou ook wel van light-frisdrank (Fanta Light, Gini Light, Ice Tea Light, Cola Light, noem maar op), maar ga die nu in blikjes of kleine flesjes kopen ipv grote flessen, om dan af en toe eens te drinken,
want ik vind dat dat zó lekker kan zijn).

Heb ook m'n WW Points Dagboek weer bij de hand genomen om, nadat ik het op 25 september heb weggeborgen (en op 2 november nog eens een dag heb ingevuld, haha), weer consequent alles wat ik eet op te schrijven, want dat helpt écht. Hoop echt dat het me dit keer lukt.

Ik sport bij Health City. Ik heb een heel goedkoop abonnement via mijn werk, maar ik moet ook wel 8km rijden om er te geraken. Er is wel sprake dat dit jaar nog een club in Mechelen komt.
Ik was ook gaan informeren bij Go Fit, maar ik vond het daar ook te duur. Die club op de Brusselsesteenweg zou voor mij het allermakkelijkste zijn omdat dat pal tegenover mijn werk is, maar die waren ook 60 euro per maand en dan nog 135 inschrijfgeld, en dat vind ik erover. Nu betaal ik nog niet de helft, maar ik moet wel naar Vilvoorde rijden.

Die crosstrainer werkt inderdaad wel goed, maar bij ons is die ook niet op mijn maat eigenlijk.
We hebben wel zo een squad-trainer, het is gelijk een step, maar in plaats van omhoog te bewegen, maar je een soort "schaats" beweging. Dat voel je ook goed in de dijtjes :-).

Ik drink ook regelmatig frisdrank hoor, ik heb hier ook veel Zero-versies van alles in huis. Ik koop flesjes van een halve of van 1 liter en daar doe ik dan 2-3 dagen mee.
Ik heb nu ook tonisseiner blikjes meegebracht, omdat dat nog net iets gezonder is dan Fanta etc.... Cola Zero is wel goed als je veel water hebt gedronken en je weinig moet plassen, omdat het vochtafdrijvend werkt :) .

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#297 Geplaatst 18 januari 2010 - 11:52

Smitten Kitten zei:

Had over je vraag gelezen. Mmm even denken...

-De pasta met kerstomaatjes en mozarella die je eens bij ons hebt gegeten?

-Vis met groenten in een papillot in de oven? (stukje vis in alluminiumfolie, erbij groenten in kleine stukjes en eventueel nog mozarella/parmezaan/... kruiden en een klein beetje olie)

-Die kip-curry uit het actifryboekje die je mij eens als tip hebt gegeven?

-Pasta met broccoli en ansjovis? (Steel van de broccoli in schijfjes, samen met look, ansjovis, rode pepers en beetje boter of olie stoven voor zo'n 10 minuutjes. (ik voeg er ook nadien altijd nog een beetje water bij om meer saus te hebben) Pasta (zoals aangegeven op verpakking) koken en broccoliroosjes (6tal minuten) koken (kan met enig rekenwerk samen in de kookpot). Ansjovismengsel over de pasta en broccoliroosjes scheppen en parmezaanse kaas over strooien.

Zijn allevier snelle, eenvoudige receptjes met weinig afwas 8)

Mmmmm Hanne, schrijf jij ook boeken? :x
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#298 Geplaatst 18 januari 2010 - 11:55

Hier wordt het vanavond een groentenstoofpotje:
* courgette
* wortel
* tomaat
* aubergine
* artisjokhartjes
* paprikareepjes
* peultjes

Met verse kruiden, beetje olijfolie allemaal samen in pot en sudderen. De tomaatjes vormen een lekker sausje. Afwerken met basilicum en peperbolletjes en enkele parmesaanschilfers en klaar.
Wie koolhydraten eet, eet er volkorenpasta, rijst of patatjes in de schil bij.

Jammie :)
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#299 Geplaatst 18 januari 2010 - 12:02

Ik zit nu aan de wortelsoep! :)
En de lijst met soepjes voor deze week op het werk ziet er als volgt uit:
Maandag 18.01: Wortel
Dinsdag 19.01: Tuinkers
Woensdag 20.01: Paprika Mix
Donderdag 21.01: Spinazie
Vrijdag 22.01: Erwten
:thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Bewerkt door Karolientje, 18 januari 2010 - 12:03.

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#300 Geplaatst 18 januari 2010 - 12:20

Dat ziet er goed uit!!!
Alleen de erwtensoep is niet zo ideaal voor een dieetje, maar het vult natuurlijk wel goed waardoor je minder honger zal krijgen de namiddag.

Ik ga dadelijk boodschappen doen, er is niks meer in huis dus ik heb een appel gegeten :) .

Geplaatste afbeelding