Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#31 Geplaatst 12 januari 2010 - 21:34

Dat kan je ook niet volhouden, in het weekend snoep ik en eet ik eens goed en dan gaat dat beter. :)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#32 Geplaatst 12 januari 2010 - 21:36

sneeuwwitje zei:

He ik heb nu 13 beurten BS in Mechelen omdat mijn collega/BS partner daar woont en ik daar toch zowiezo passeer met de trein maar ik zou dat misschien ook verderzetten in Antwerpen dan, is daar een website van? Laat maar weten of het je beviel, ik vind het wel echt goed!

He dan kunnen we misschien samen gaan, ik ga in Deurne :)
Hier is de website , laat maar iets weten. :)

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#33 Geplaatst 12 januari 2010 - 21:39

Solotje zei:

He dan kunnen we misschien samen gaan, ik ga in Deurne :)
Hier is de website , laat maar iets weten. :)

Ah leuk, ik zal het eens bekijken tis wel fijner met 2 dan kan je lachen :d
Ik ga eind Februari op reis naar Gran Canaria (daartegen wil ik toch al wat kwijt zijn!) En dan misschien daarna! :)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#34 Geplaatst 12 januari 2010 - 21:50

sneeuwwitje zei:

Ah leuk, ik zal het eens bekijken tis wel fijner met 2 dan kan je lachen :d
Ik ga eind Februari op reis naar Gran Canaria (daartegen wil ik toch al wat kwijt zijn!) En dan misschien daarna! :)

Ik vertrek eind mei dus dan moet ik er ook staan :) laat het maar horen he ;)

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#35 Geplaatst 12 januari 2010 - 22:12

jyotsna zei:

ik breng bewust niet te veel mee van de winkel. als het in huis is is het heel moeilijk om eraf te blijven. en als ik iets in huis haal, zijn het dingen van +/- 100 calorieen. Dus de enige momenten dat ik echt "slechte" dingen in huis heb is als we iets krijgen, of als ik toch een "zwak" ben geweest in de winkel

je mag ook niet alles laten, dat hou je toch niet vol. Ik geniet nog regelmatig van een lekker etentje, alleen geen 3 gangen meer, maar max 2 (met de feestdagen heb ik wel alles gegeten hoor).

mja, eigenlijk moet je gewoon je etensstijl aanpassen he, en op tijd terug aan de bel trekken.

veel succes nog aan iedereen die wil afvallen (of bijkomen)

Ik mag echt ni veel koekjes. door die allergie. En soms ontdek ik dan iets dat ik nog niet wist dat ik dat mocht. En ja, dan ben ik blij en koop ik da he :) maar dat gebeurt dus zelden. ik geniet er echt wel hard van als ik dan is een koekje eet. hier zijn eigenlijk niet veel koekjes in huis hoor. ik kan me de laatste tijd goed inhouden :LOL:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#36 Geplaatst 12 januari 2010 - 22:52

Vergeten te zeggen zondig 1 dag per week met iets lekkers dan hou je het beter vol. En ga ook zo'n 3 keer per week goed wandelen niet slenteren en dat helpt ook heel goed. :thumb:

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#37 Geplaatst 13 januari 2010 - 07:00

Ik denk dat die boterham met choco juist niet echt bij een dieet hoorde hé.
Zie je ik denk er altijd te laat aan dat ik eigenlijk op dieet ben :wall:

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#38 Geplaatst 13 januari 2010 - 07:10

Ik moet ook meedoen, maar ik wil niet zo zeer diëten, maar gewoon meer evenwicht vinden in mijn maaltijden. Het grote probleem is bij mij zoals bij Fieke, mijn eerste echte maaltijd komt pas 's avonds laat en met shiften is dat niet altijd even simpel. Kan moeilijk genieten van mijn maaltijd op de trein enz... ik probeer nu ook wat meer soep te eten en wat bij mij helpt om mijn hongergevoel te stillen, is brandnetel thee met zoethout drinken (is terug te vinden bij de dieet). Elke keer als ik 's avonds zin krijg op chocolade of iets anders zoet, dan neem ik zo'n thee en meestal helpt dat wel, ook soms niet O:) Als ik gezondigd heb, straf ik mezelf de dag erna door minder te eten.

Ik zou gewoon meer tussendoor moeten eten, maar het probleem is ook dat ik een hele tijd heel lang zonder een volledige maaltijd kan en niet zo vaak met een hongergevoel zit.

Ik moet vooral nu vermageren omdat ik in een mooi galakleedje moet kunnen passen voor mijn zus haar trouw als getuige en ik wil er toch wel iets of wat goed uitzien :oops:

Bewerkt door Spanishke, 13 januari 2010 - 18:10.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#39 Geplaatst 13 januari 2010 - 07:58

Komaan Katrien dat moet lukken he en af en toe eens chocolat eten dat mag he maar niet overdrijven is de boodschap, met diene infraligne heb ik toen ook een beetje vals gespeeld, s'middags had ik 2 extra boterhammen bij met choco :catangel en toch is het mij toen gelukt :)  want ik ben verslaafd aan chocolat :)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 13 januari 2010 - 08:17

Solotje zei:

Komaan Katrien dat moet lukken he en af en toe eens chocolat eten dat mag he maar niet overdrijven is de boodschap, met diene infraligne heb ik toen ook een beetje vals gespeeld, s'middags had ik 2 extra boterhammen bij met choco :catangel en toch is het mij toen gelukt :) want ik ben verslaafd aan chocolat :)

Ja van de chocolade en zoetigheid afblijven lukt me relatief goed, maar het is vooral het probleem dat ik pas 's avonds mijn echte maaltijd kan nemen en fruit smaakt me nu ook minder met die koude periode :oops:

Bewerkt door Spanishke, 13 januari 2010 - 08:17.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_quid_faciendum_*
Guest_quid_faciendum_*

#41 Geplaatst 13 januari 2010 - 08:29

Ik wil ook wel meedoen met de dieetvoornemens.
Zou zo'n 15 à 20 kilo (eigenlijk eerder 20 dan 15) moeten afvallen om terug het gewicht te hebben van vier jaar geleden. Ik kan echt niet van mezelf zeggen dat ik nu veel eet of heel vettig eet (uiteraard zijn er soms wel dagen dat we eens een pak friet gaan halen of een pizza) maar blijkbaar kom ik wel erg snel bij.
Mijn vriendin, die meestal meer eet dan ik (maar ook een stukje groter is),
is sinds vier jaar geleden maar een kilootje of twee, drie bijgekomen (frustrerend hoor).
Heb in augustus en september een aantal weken WW gedaan en toen was ik zo'n zes kilo afgevallen, maar die zijn er intussen alweer bij. Ik vind het wel heel moeilijk om opnieuw de draad op te pikken, want altijd is er wel een reden om nog niet te beginnen diëten, zoals ook nu zijn er dit weekend twee feesten gepland, eerst een verlaat nieuwjaarsfeestje bij mijn oma (die zeer goed maar ook zeer bourgondisch kookt en dan speciaal voor mij en mijn vriendin vanalles heeft klaargemaakt, dus kan dat nu ook niet laten staan) en de dag erna een verlaat nieuwjaarsfeestje bij mijn mama. Voor mij is dat dan al meteen een reden om ook deze week nog niet te diëten, omdat het van 't weekend toch alweer om zeep is.
Maar komende maandag wil ik dus écht weer beginnen, want eigenlijk vond ik het WW-en best wel leuk, maar voorlopig lukt het me dus nog niet om me eraan te zetten. Vind het dus wel leuk dat er hier een topic gestart is!

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#42 Geplaatst 13 januari 2010 - 08:53

Frances zei:

Met zo'n "dieet" ben ik ook super hard afgevallen. Spijtig genoeg werd er dan lactose intolerantie vastgesteld waardoor heel mijn ritme ineen gestort is.
Ik at ook altijd special K met melk, tijdens de voormiddag een stuk fruit (meestal een appel), 's middags 2 boterhammen (geen choco meer ofzo) en drna een yoghurtje (ook vitalinea) en dan 's avonds gewoon eten, maar ik woonde toen nog thuis, dus ik at toen minder 's avonds en geen dingen meer erna. Nu woon in apart en ja........ :s je gaat zelf naar de winkel, jeuj, koekskes kopen etc... pff ik zou ook moeten afvallen. Ik weeg bijna terug zoveel als voor ik vier jaar geleden ging afvallen! :(

Mag ik vragen of je dat altijd al hebt gehad die lactose intolerantie??
Onze jongste dochter heeft nl. een koemelkallergie en dat was tot ze een jaar of 2 was erg hevig. Ze moest maar een kruimel brood eten van de bakker of een stukje koek van haar zus en ze kreeg het vreselijk benauwd en diarree. Nu leek het laatst wat beter te gaan dus werden we wat losser, soms eens een gewoon koekje of een gewoon brood en nu een paar maand later is het ineens weer mis. Ze begint eczeem te krijgen terwijl ze dat nooit had en vreselijke diarree maar geen benauwdheid meer...... snap het dus niet zo goed, het lijkt wel opbouwend te werken ofzo. We zijn nu dus weer heel streng maar simpel is het natuurlijk niet voor een 2,5 jarige die graag alles hetzelfde eet.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#43 Geplaatst 13 januari 2010 - 09:19

Ik ben kei goed bezig jongens... heb een voedselvergiftiging. Jeetje wat voel ik me misselijk. :o

Ik krijg en houd momenteel echt niets binnen... maar echt een gezond dieet is het toch niet... :oops:

Dus Jess, mijn dagmenu:

2 kwartjes beschuit. 5 slokjes gebluste cola.
deze middag proberen we een paar slokken kervelsoep binnen te houden
en deze avond mss een paar lepeltjes yoghurt en nog een halve beschuit

Hoop dat het tenminste goed is voor een kilo eraf :LOL: ;)

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#44 Geplaatst 13 januari 2010 - 09:32

Nathalie zei:

Als ik binnenkort weer naar school moet, dan heb ik wel elke dag mijn wandeling (Jess, jij kent de fameuze berg naar ssh hè ;) ),

Ik ken die inderdaad, ik had wel de luxe een auto te hebben dus ik kon gewoon achter de schoon parkeren :)

*mikkeke* zei:

Hier precies hetzelfde tot denk ik mijn 25 ste zat ik altijd net onder de 50 kilo en nu.....................pfffff nu mag er echt wel iets af hoor na 2 zwangerschappen zo dicht op elkaar, maar ik kan me er niet toe zetten. Ik denk nu maar zolang ik nog in maat 38 pas zal het wel goed zijn zeker :) .

Ik krijg die 38 niet meer toe, en ik heb nog geen kindjes gehad. Daarmee dat ik er nu wat op wil letten, ik heb schrik dat ik na de kids mijn kilo's niet meer kwijtraak.

Pixel zei:

Dat denk ik ook :d Dat zeg ik tegen mezelf ook altijd :ha 38 is nog goed. Een 40 weiger ik echter te dragen, dan ga ik op dieet :)

Vandaar dat ik er nu aan begin, Sara :)

Solotje zei:

Ik begin er ook aan, 2 jaar geleden heb ik Infraline gedaan, ben dan 10 kilo afgevallen, ik heb het toen 3 maand gedaan en ja ze vlogen er af, nu 2 jaar later ben ik ondertussen terug 7 kilo bijgekomen, heb mij nu ingeschreven bij bodystyling, volgende week dinsdag begin ik! :)

Wat heel belangrijk is bij afvallen, dat je om de ±2.5 uur iets moet eten, de tussendoortjes mogen max. 100 caloriën bevatten en s'avonds 1 bord geen twee, je mag aardappelen eten he maar gewoon niet overdrijven, s'middags 2 grote boterhammen met iets magers tussen, s'morgens 50gr Fitness met magere melk en een glas fruitsap enz....

En voor wie het nog niet weet, ik heb foto's gezien van Anja in haar bikini en ze heeft een ferm figuurke en een wasbordje als ze in shape is :) .
Bodystyling heb ik ook gedaan, dat werkt heel goed en is ook een goed dieet.
Ik probeer nu vaak een klein maaltijdje te eten. Ergens las ik dat, als je fruit eet, je om het uur een stuk fruit mag eten, zo snel verteer je dat.
Als je boterhammen eet, wacht je twee uur, als je warm eten neemt wacht je drie uur.

Spanishke zei:

Ja van de chocolade en zoetigheid afblijven lukt me relatief goed, maar het is vooral het probleem dat ik pas 's avonds mijn echte maaltijd kan nemen en fruit smaakt me nu ook minder met die koude periode :oops:

Dat is ook mijn probleem Katrien, doordat mijn vriend laat werkt eten we vaak pas om 20u30, 21u. En dat is niet gezond!

quid_faciendum zei:

. Ik kan echt niet van mezelf zeggen dat ik nu veel eet of heel vettig eet (uiteraard zijn er soms wel dagen dat we eens een pak friet gaan halen of een pizza) maar blijkbaar kom ik wel erg snel bij.
Mijn vriendin, die meestal meer eet dan ik (maar ook een stukje groter is),
is sinds vier jaar geleden maar een kilootje of twee, drie bijgekomen (frustrerend hoor).
Vind het dus wel leuk dat er hier een topic gestart is!

Hier idem: Jeroen eet en en eet en eet, weegt amper 60 kilo. Ik moet maar naar iets kijken en kom al bij.
Fijn dat je meedoet!

Smitten Kitten zei:

Ik ben kei goed bezig jongens... heb een voedselvergiftiging. Jeetje wat voel ik me misselijk. :o

Ik krijg en houd momenteel echt niets binnen... maar echt een gezond dieet is het toch niet... :oops:

Dus Jess, mijn dagmenu:

2 kwartjes beschuit. 5 slokjes gebluste cola.
deze middag proberen we een paar slokken kervelsoep binnen te houden
en deze avond mss een paar lepeltjes yoghurt en nog een halve beschuit

Hoop dat het tenminste goed is voor een kilo eraf :LOL: ;)

Maar Hanne toch, jezelf ziek maken is GEEN goede dieetmethodiek :) .
Veel beterschap en voor je maag kan je beter sojamelk nemen in plaats van gewone melk, is lichter verteerbaar :)

Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#45 Geplaatst 13 januari 2010 - 09:32

catherine zei:

Vergeten te zeggen zondig 1 dag per week met iets lekkers dan hou je het beter vol. En ga ook zo'n 3 keer per week goed wandelen niet slenteren en dat helpt ook heel goed. :thumb:

ja shoppen hé! :ha