Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#301 Geplaatst 18 januari 2010 - 12:22

Jess zei:

Dat ziet er goed uit!!!
Alleen de erwtensoep is niet zo ideaal voor een dieetje, maar het vult natuurlijk wel goed waardoor je minder honger zal krijgen de namiddag.

Ik ga dadelijk boodschappen doen, er is niks meer in huis dus ik heb een appel gegeten :) .

Over die erwtensoep maak ik me eigenlijk geen zorgen hoor. Je mag je ook niet alles gaan ontzeggen, vind ik. Als ik dat doe, hou ik het sowieso niet vol. Dus beter af en toe eens iets eten wat "een beetje" minder goed is voor een dieet dan ineens dingen beginnen te eten die echt slecht zijn. ;)
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#302 Geplaatst 18 januari 2010 - 12:23

Dit is onze lijst, maar na de tomatensoep met balletjes te proeven, zit ik vandaag met een eigen currysoepje voor mijn neus :x echt zonde, ik eet nochtans zooo graag soep

Maandag: Broccolisoep
Dinsdag: courgettesoep
Woensdag: Aspergesoep
Donderdag: Tomatensoep
Vrijdag: pompoensoep

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#303 Geplaatst 18 januari 2010 - 12:24

Spanishke zei:

Dit is onze lijst, maar na de tomatensoep met balletjes te proeven, zit ik vandaag met een eigen currysoepje voor mijn neus :x echt zonde, ik eet nochtans zooo graag soep

Maandag: Broccolisoep
Dinsdag: courgettesoep
Woensdag: Aspergesoep
Donderdag: Tomatensoep
Vrijdag: pompoensoep

De soep op jouw werk niet zo lekker dan? Bij ons komt die van een taverne aan de overkant van de straat, en die maken echt héél lekkere soep!
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#304 Geplaatst 18 januari 2010 - 12:25

Karolientje zei:

Over die erwtensoep maak ik me eigenlijk geen zorgen hoor. Je mag je ook niet alles gaan ontzeggen, vind ik. Als ik dat doe, hou ik het sowieso niet vol. Dus beter af en toe eens iets eten wat "een beetje" minder goed is voor een dieet dan ineens dingen beginnen te eten die echt slecht zijn. ;)

Dat is bij mij het probleem, als ik iets daarvan eet ben ik snel vertrokken voor meer en nog meer. Vrijdag bijvoorbeeld heb ik het lastig gehad omdat ik donderdag een stuk of drie van die bladerdeegdingetjes had gegeten bij jou thuis. Zoooooooo lekker, maar het is dan precies of mijn lijf zegt "meer, meer!". :ha
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#305 Geplaatst 18 januari 2010 - 12:28

Jess zei:

Dat is bij mij het probleem, als ik iets daarvan eet ben ik snel vertrokken voor meer en nog meer. Vrijdag bijvoorbeeld heb ik het lastig gehad omdat ik donderdag een stuk of drie van die bladerdeegdingetjes had gegeten bij jou thuis. Zoooooooo lekker, maar het is dan precies of mijn lijf zegt "meer, meer!". :ha

:ha :ha :ha En ik had nog wel express de kom met bloemkool en wortelen voor je neus gezet. ;)
Goh, daar heb ik eigenlijk niet zoveel problemen mee. Ik heb eerder het probleem dat als ik me alles heel de tijd ga ontzeggen, dat ik het dan gewoon niet volhou en ineens een eetbui krijg waarin ik alleen maar ongezonde dingen ga zitten eten. Dus maak ik met mezelf de afspraak dat ik momenteel normaal eet, maar geen tweede porties opschep bvb, en dat ik ook 1 keer per week (meestal in t weekend of als er bezoek is) toch een klein beetje mag zondigen, zolang ik dat daarna maar compenseer.

Maar je kent jezelf natuurlijk nog altijd het beste; en wat voor de één werkt, werkt voor de ander natuurlijk niet per sé he. :)
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#306 Geplaatst 18 januari 2010 - 12:30

Karolientje zei:

De soep op jouw werk niet zo lekker dan? Bij ons komt die van een taverne aan de overkant van de straat, en die maken echt héél lekkere soep!

Wel het is bij ons van een collega vanop de werkvloer (terwijl we een cafetaria hebben ook) die bestelt via een traiteur, broodjes (heel erg lekker), soepjes, salades (heel erg lekker, wel duur natuurlijk), andere warme gerechten, ...

De soep die ik vrijdag gegeten had was tomatensoep met balletjes, maar die balletjes smaakten naar niks en die soep was zooo waterachtig en dun en bah, ok ministrone eet ik absoluut niet graag, maar zo waterachtige soep, hoef ik toch ook al helemaal niet. Hier op't werk zelf verkopen ze ook soep, maar dat is 2 euro voor een miniscuul tasje (nog geen 2dl), bijvullen mag NIET en verplicht om brood bij te nemen, ik vertik het gewoon dat ik daarvan soep neem

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#307 Geplaatst 18 januari 2010 - 12:32

Karolientje zei:

:ha :ha :ha En ik had nog wel express de kom met bloemkool en wortelen voor je neus gezet. ;)
Goh, daar heb ik eigenlijk niet zoveel problemen mee. Ik heb eerder het probleem dat als ik me alles heel de tijd ga ontzeggen, dat ik het dan gewoon niet volhou en ineens een eetbui krijg waarin ik alleen maar ongezonde dingen ga zitten eten. Dus maak ik met mezelf de afspraak dat ik momenteel normaal eet, maar geen tweede porties opschep bvb, en dat ik ook 1 keer per week (meestal in t weekend of als er bezoek is) toch een klein beetje mag zondigen, zolang ik dat daarna maar compenseer.

Maar je kent jezelf natuurlijk nog altijd het beste; en wat voor de één werkt, werkt voor de ander natuurlijk niet per sé he. :)

Hihi, ja, de bloemkool  en wortelen stonden inderdaad voor mij neus en dat was trouwens een lekker dipsausje! :) .
Gisterenavond waren het frietjes bij de schoonouders, maar ik heb neen gezegd, eentje eten vind ik ook maar niks, dan wil ik een hele portie. Dus zeg ik neen en eet ik nog maar een appeltje :ha

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#308 Geplaatst 18 januari 2010 - 12:33

Jess zei:

Zo'n bladerdeeghapjes gaan er inderdaad wel heel erg snel en makkelijk in. Mijn truc? Ik wacht tot ze koud zijn :ha en dan hoef ik ze niet meer
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#309 Geplaatst 18 januari 2010 - 12:34

Spanishke zei:

Wel het is bij ons van een collega vanop de werkvloer (terwijl we een cafetaria hebben ook) die bestelt via een traiteur, broodjes (heel erg lekker), soepjes, salades (heel erg lekker, wel duur natuurlijk), andere warme gerechten, ...

De soep die ik vrijdag gegeten had was tomatensoep met balletjes, maar die balletjes smaakten naar niks en die soep was zooo waterachtig en dun en bah, ok ministrone eet ik absoluut niet graag, maar zo waterachtige soep, hoef ik toch ook al helemaal niet. Hier op't werk zelf verkopen ze ook soep, maar dat is 2 euro voor een miniscuul tasje (nog geen 2dl), bijvullen mag NIET en verplicht om brood bij te nemen, ik vertik het gewoon dat ik daarvan soep neem

Djeezes da's duur seg!!
Bij ons is het 1,5 euro voor een XL formaat beker soep (die je zelf mag volscheppen met zoveel soep als je wil), beschuitjes of ovenverse broodjes en evt ook boter als je dat wil.
Natuurlijk is de soep ook de ene keer beter dan de andere; maar ik heb eigenlijk nog nooit klachten gehad. :)
Geplaatste afbeelding

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#310 Geplaatst 18 januari 2010 - 12:36

Mijn light broodje heeft gesmaakt. :)
Bij ons is het 50cent voor 2 tassen soep.

Bewerkt door Lisje, 18 januari 2010 - 12:37.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#311 Geplaatst 18 januari 2010 - 12:36

Karolientje zei:

Djeezes da's duur seg!!
Bij ons is het 1,5 euro voor een XL formaat beker soep (die je zelf mag volscheppen met zoveel soep als je wil), beschuitjes of ovenverse broodjes en evt ook boter als je dat wil.
Natuurlijk is de soep ook de ene keer beter dan de andere; maar ik heb eigenlijk nog nooit klachten gehad. :)

Het is echt schandalig gewoonweg, vooral dat je niet mag bijnemen, waarschijnlijk zit hun soep nog eens volgestampt met aardappelen ook. Ik lijd nog liever een hele dag honger dan dat ik van bij hun soep moet nemen.
Zoeken ze er daar nog in Leuven? Het is tenslotte niet zoveel anders dan hier he :ha :LOL:

Geplaatste afbeelding

Guest_quid_faciendum_*
Guest_quid_faciendum_*

#312 Geplaatst 18 januari 2010 - 12:39

Mhm, toch nog wat honger na het middageten (drie boterhammetjes en geraspte worteltjes)...

Heb in de koelkast nog een rol bladerdeeg liggen. Was van plan om daar quiche met spekjes en prei mee te maken, toen ik nog niet terug op het 'rechte pad' was, maar zo'n quiche met eieren, kaas, en room is natuurlijk een calorie- en puntenbom. Aan de andere kant wil ik het bladerdeeg ook niet gewoon weggooien. Iemand tips om creatief met bladerdeeg aan de slag te gaan?

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#313 Geplaatst 18 januari 2010 - 12:42

Een tomatentaartje.
Receptje van Piet :) : De Perfecte Keuken

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#314 Geplaatst 18 januari 2010 - 12:49

quid_faciendum zei:

Mhm, toch nog wat honger na het middageten (drie boterhammetjes en geraspte worteltjes)...

Heb in de koelkast nog een rol bladerdeeg liggen. Was van plan om daar quiche met spekjes en prei mee te maken, toen ik nog niet terug op het 'rechte pad' was, maar zo'n quiche met eieren, kaas, en room is natuurlijk een calorie- en puntenbom. Aan de andere kant wil ik het bladerdeeg ook niet gewoon weggooien. Iemand tips om creatief met bladerdeeg aan de slag te gaan?

Ik heb ook nog honger :( 5 cracotten met een klein beetje Philadelphiakaas is niet de oplossing, maar toch beter dan die belegde broodjes hier :( en toch beter als er voorlopig geen brood in huis is.
Zucht, ik denk dat ik maar eens thuis mijn eten ga bereiden voor 's middags, rijst met rozijnen valt dat mee van puntjes? Uiteraard nog andere groentjes en eventueel een stukje vlees

Bewerkt door Spanishke, 18 januari 2010 - 12:49.

Geplaatste afbeelding

patje div900
patje div900
  • 356 berichten
  • 3 katten

#315 Geplaatst 18 januari 2010 - 12:55

euh,dame's is da hier mannen ook toegelaten :s

bij mij moet er wel meer dan 5 kilo af vrees ikke :trance:
Geplaatste afbeelding