Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Guest_quid_faciendum_*
Guest_quid_faciendum_*

#316 Geplaatst 18 januari 2010 - 12:55

Spanishke zei:

Ik heb ook nog honger :( 5 cracotten met een klein beetje Philadelphiakaas is niet de oplossing, maar toch beter dan die belegde broodjes hier :( en toch beter als er voorlopig geen brood in huis is.
Zucht, ik denk dat ik maar eens thuis mijn eten ga bereiden voor 's middags, rijst met rozijnen valt dat mee van puntjes? Uiteraard nog andere groentjes en eventueel een stukje vlees

Met het puntensysteem van WW is het wel zo dat je echt alles tot op de punt moet uitrekenen. Het heeft niet veel zin om te zeggen: "dit zal wel ongeveer zoveel punten zijn". Dus het is wel handig om zo'n WW boodschappengids in huis te hebben waar alles in staat (en natuurlijk ook op voorhand te weten hoeveel points jij mag hebben per dag).
Rijst is 2 punten per 30g (ongekookt). In het flexipoints programma kan je ook kiezen voor een verzadigende portie (dit is wel geen portie tot je erbij neervalt) voor 4 punten. Het is dan wel niet de bedoeling dat je dit elke dag doet of elke dag een verzadigende portie rijst of zo combineert met een verzadigende portie kip of zo...
Rozijnen zijn 0,5 points per 10 g. Als je ervoor kiest om een koffielepeltje rozijnen te eten (5g dus), dan is het 0 points.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#317 Geplaatst 18 januari 2010 - 12:59

Als je honger hebt dan doe je iets verkeerd, want tijdens een goed dieet mag je eigenlijk geen honger hebben. Ik zou inderdaad wat dingen van thuis meebrengen Spanishke. Doe je eigenlijk ww of een andere methode?
Bij de methode van WW die ik doe is rijst eigenlijk wel veel punten, ik weet niet hoe dat ondertussen is. Ik zou dan gemakkelijker kiezen voor een pastasalade ofzo. Volkoren pasta mag ik een vrije portie van eten voor 3 punten. Daar dan lekker veel groentjes onder, misschien nog wat kipfilet ofzo en een light dressing en je hebt voor weinig punten een lekkere lunch.

PS Als je ww doet kan ik je wel even de cdrom doorsturen die ik gebruik, maar dat is dus wel nog Flexipoints-systeem en niet het nieuwe systeem.

Bewerkt door Smitten Kitten, 18 januari 2010 - 13:03.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#318 Geplaatst 18 januari 2010 - 13:02

Smitten Kitten zei:

Als je honger hebt dan doe je iets verkeerd, want tijdens een goed dieet mag je eigenlijk geen honger hebben. Ik zou inderdaad wat dingen van thuis meebrengen Spanishke. Doe je eigenlijk ww of een andere methode?
Bij de methode van WW die ik doe is rijst eigenlijk wel veel punten, ik weet niet hoe dat ondertussen is. Ik zou dan gemakkelijker kiezen voor een pastasalade ofzo. Volkoren pasta mag ik een vrije portie van eten voor 3 punten. Daar dan lekker veel groentjes onder, misschien nog wat kipfilet ofzo en een light dressing en je hebt voor weinig punten een lekkere lunch.

Ja, maar het zijn cracotten he, dat is gelijk lucht en gaat zo makkelijk binnen :oops: het was dat of een broodje vanop het werk.. of niets en niets vond ik al helemaal niet goed.
Eigenlijk via WW, maar zonder echt een boekje bij te houden. Dat maakt het allemaal zo administratief en dan ken ik mezelf, na een paar weken, maanden gaat dat boekje aan de kant en al de rest dus ook.
Ik probeer het gewoon in mijn hoofd bij te houden, ik heb echt nog niet teveel gegeten vandaag en eigenlijk al een week aan 1 stuk.
Bedankt voor de tip, ik ga inderdaad beginnen met zelf dingetjes te bereiden, is gezonder, goedkoper en je weet vooral wat er allemaal juist in zit :)
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#319 Geplaatst 18 januari 2010 - 13:07

Ja, iedereen heeft wel zo zijn eigen manieren tot slagen en is vatbaar voor andere dieetvalkuilen. Zoals ik hier ergens al had gezegd moet ik dus echt wel alles opschrijven (anders ga ik smokkelen met mijn punten) en moet ik ook op voorhand mijn weekmenu opstellen en inkopen doen (anders geraak ik toch niet in de winkel en heb ik niets gezonds in huis en moet ik iets bijeenflansen dat vaak echt niet zo gezond is ;) )

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#320 Geplaatst 18 januari 2010 - 13:13

Smitten Kitten zei:

Ja, iedereen heeft wel zo zijn eigen manieren tot slagen en is vatbaar voor andere dieetvalkuilen. Zoals ik hier ergens al had gezegd moet ik dus echt wel alles opschrijven (anders ga ik smokkelen met mijn punten) en moet ik ook op voorhand mijn weekmenu opstellen en inkopen doen (anders geraak ik toch niet in de winkel en heb ik niets gezonds in huis en moet ik iets bijeenflansen dat vaak echt niet zo gezond is ;) )

Ik heb het al eens geprobeerd hoor met een boekje erbij en een notaboekje en beide lagen al vrij snel aan de kant :oops: . 4-5kg eraf krijgen, lukt als ik het snoepen vooral laat en het tweede maal opscheppen enz, ik eet nu wel veel gezonder dan anders. Fruit moet ik mezelf vrijwel toe verplichten in de koude wintermaanden, hoewel ik het zo graag eet. Het grootste probleem ook voor avondmaaltijden is dat het ventje alles gereedmaakt en wat hij eet, moet ik ook eten en omgekeerd of toch ongeveer. Zaterdag heeft hij nu steak gegeten en ik een stukje kipfilet, voor zo'n dingen gaat dat, maar ook niet voor alles. Sommige dingen zijn ook zodanig verpakt dat je het met moeite al met twee opkrijgt, alles belandt tegenwoordig in de diepvries van vlees. Gisteren had ik echt veel meer zin op een sla'tje terwijl hij daar stond met zijn worsten, heb dan maar een half stukje worst genomen en wat rijst ipv aardappelen. De rest van de worst, eet hij straks.

Ook weeg ik mezelf bewust niet elke dag, 1 keer per week zal al voldoende zijn, want dat geeft een vertekend beeld en zeker als je er bij begint intensief te sporten ook (wat nog niet het geval is).

Deze methode werkt voor mij nu het beste, dit topic :) de motivatie, de mensen die in hetzelfde schuitje zitten, de vele tips, de lekkere receptjes, het menuoverzicht,...
BEDANKT Jess dat je dit topic begonnen bent!!

Bewerkt door Spanishke, 18 januari 2010 - 13:22.

Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#321 Geplaatst 18 januari 2010 - 13:47

WW is helemaal niets voor mij, ik wordt ZOT als ik zo'n boekje moet invullen, alles wat ik eet moet wegen,... Ik ken mezelf, dan wordt ik zo gefrustreerd dat ik zo goed als niks eet, dan moet ik het ook niet invullen :ha ja ok, dan zal ik wel afvallen maar toch niet echt hoe het moet eh :p

De wintermaanden vind ik het moeilijkst om te diëten... Ik eet graag warm in de winter, maar altijd die soep gaat vervelen. Ik lust wel eens een slaatje, maar in de winter heb ik dus echt liever warm. Misschien eens gaan experimenteren met warme slaatjes....
Maar dat zal toch voor na de examens zijn... Nu doe ik gewoon mijn best om niet bij te komen, na de examens zal ik wel eens serieus beginnen :p Dan heb ik ook veel meer tijd om in mijn eten te steken. :)

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#322 Geplaatst 18 januari 2010 - 13:48

Ik heb vanmiddag een broodje gegeten met kaas, groentjes en een light vinaigrette... mmmm... lekker, straks ga ik mij een tonijnslaatje maken...
Toen ik vanmorgen op de weegschaal ging staan: het minste dat ik sinds lang gewogen heb :LOL: maar we zijn er nog bijlange niet hoor :o

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#323 Geplaatst 18 januari 2010 - 14:07

Terug tijd voor een tussendoortje (laatste korte pauze), maar heb eerlijk gezegd niet veel honger. Hoewel ik het gelaten heb bij die cracotten en dat soepje, is het mij toch goed gelukt om vol te houden en me vooral wat te behelpen met bekertjes plat water.

Nu sta ik voor de keuze: ofwel de halve appel, ofwel een peperkoekenreep met appel en rozijnen en/of thee, ofwel een Grany (bosvruchten of amandel en abrikoos). De thee komt er zowiezo, heb wel zin om me wat te verwarmen, want het is hier niet bepaald erg warm

Bewerkt door Spanishke, 18 januari 2010 - 14:10.

Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#324 Geplaatst 18 januari 2010 - 14:12

Smitten Kitten zei:

Had over je vraag gelezen. Mmm even denken...

-De pasta met kerstomaatjes en mozarella die je eens bij ons hebt gegeten?

-Vis met groenten in een papillot in de oven? (stukje vis in alluminiumfolie, erbij groenten in kleine stukjes en eventueel nog mozarella/parmezaan/... kruiden en een klein beetje olie)

-Die kip-curry uit het actifryboekje die je mij eens als tip hebt gegeven?

-Pasta met broccoli en ansjovis? (Steel van de broccoli in schijfjes, samen met look, ansjovis, rode pepers en beetje boter of olie stoven voor zo'n 10 minuutjes. (ik voeg er ook nadien altijd nog een beetje water bij om meer saus te hebben) Pasta (zoals aangegeven op verpakking) koken en broccoliroosjes (6tal minuten) koken (kan met enig rekenwerk samen in de kookpot). Ansjovismengsel over de pasta en broccoliroosjes scheppen en parmezaanse kaas over strooien.

Zijn allevier snelle, eenvoudige receptjes met weinig afwas 8)

Thanks meid!
die pasta met kerstomaten maak ik best wel heel vaak. Briefje zit in mijn kookboek van de Boerinnenbond en heet Pasta à la Hammie :-)
Heb hem ook al paar gemaakt als ik gasten had en viel telkens super in de smaak. Ook die mensen maken hem nu geregeld :d

De 2 visgerechtjes zal ik eens zonder de vent moeten maken... eet niks wat uit de zee komt, grmbl. Kip curry is een goed plan. Ga ik deze week maken.

Had intussen nog KPLC-receptentopic heropgevist en ga mijn Provençaalse ovenschotel met kippegehakt nog eens maken.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#325 Geplaatst 18 januari 2010 - 14:12

Smitten Kitten zei:

PS Als je ww doet kan ik je wel even de cdrom doorsturen die ik gebruik, maar dat is dus wel nog Flexipoints-systeem en niet het nieuwe systeem.

Als dat oude puntensysteem zijn vruchten afwerpt bij jou, vertrouw ik erop dat dat ook wel bij mij zal passen. Als volgens dat nieuwe systeem een banaan telt voor 0 punten, vind ik het toch wel wat twijfelachtig. Ik vond het oude wel goed met die puntentelling, alleen zie ik er vooral tegenop om een notaboekje bij te houden zoals Crazy Catlady.
Die cd-rom mag je gerust doorsturen als dat niet een al te groot bestand is? Zou heel erg lief zijn :oops:
Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#326 Geplaatst 18 januari 2010 - 14:16

quid_faciendum zei:

Mhm, toch nog wat honger na het middageten (drie boterhammetjes en geraspte worteltjes)...

Heb in de koelkast nog een rol bladerdeeg liggen. Was van plan om daar quiche met spekjes en prei mee te maken, toen ik nog niet terug op het 'rechte pad' was, maar zo'n quiche met eieren, kaas, en room is natuurlijk een calorie- en puntenbom. Aan de andere kant wil ik het bladerdeeg ook niet gewoon weggooien. Iemand tips om creatief met bladerdeeg aan de slag te gaan?

Als ik in je schoenen stond, ik zou het bladerdeeg invriezen tot nader order en over enkele weken als beloning eten.
Het deeg zelf is een drama, puur bloem en vet, letterlijk :misselijk: 26 WW-punten volgens nieuw systeem, voor een pak...

Bewerkt door rocket_queen, 18 januari 2010 - 14:16.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#327 Geplaatst 18 januari 2010 - 14:17

Ik neem dadelijk een late lunch: ik denk dat ik wat meer moet eten, want ik heb constant hoofdpijn. Daarstraks werd het zwart voor mijn ogen, dus ik denk dat ik wat weinig eet.
Ik ben zojuist boodschapjes gaan doen, een hele kar vol gezonde dingen!

Vanmiddag minestronesoep met lekker veel paprika's en ik heb ook gekookte krieltjes meegebracht en die gaan er ook nog in. Ik merk dat ik te flauw wordt, ben deze week ook al afgevallen, ik voel het aan mijn onderbroek (ja, belachelijk, maar ik val eerst af op mijn buik).

Een leuk recept voor het bladerdeeg van Eline (als je het niet wil wegsmijten wat ik persoonlijk zelf wel zou doen, omdat ik weet dat ik dan weer bezwijk) is groententaart met tofublokjes, scampi'tjes of kabeljauwhaasjes.
Superlekker en als je het opwerkt met lightsojaroom valt het wel mee met de calorietjes, neem een kleiner stuk (voer de rest maar op aan Emma :ha ) en neem er een fris slaatje bij of een tas soep!
Je maakt dat gewoon hetzelfde als quiche, alleen met veel groentjes, geen vleesjes en lightroom.

Bewerkt door Jess, 18 januari 2010 - 14:18.

Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#328 Geplaatst 18 januari 2010 - 14:20

hier heb ik nog een groooooote tabel met aantal calorieën, eiwitten, koolhydraten en vetten, hopelijk hebben jullie er iets aan ;)

http://users.skynet....noopy/tabel.htm

Bewerkt door elixeryen, 18 januari 2010 - 18:35.
Reden van bewerken: link vergeten bij te zetten, slimmerik dat ik ben! (en link aangepast door elixeryen ;) )

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#329 Geplaatst 18 januari 2010 - 14:21

Spanishke zei:

Als dat oude puntensysteem zijn vruchten afwerpt bij jou, vertrouw ik erop dat dat ook wel bij mij zal passen. Als volgens dat nieuwe systeem een banaan telt voor 0 punten, vind ik het toch wel wat twijfelachtig. Ik vond het oude wel goed met die puntentelling, alleen zie ik er vooral tegenop om een notaboekje bij te houden zoals Crazy Catlady.
Die cd-rom mag je gerust doorsturen als dat niet een al te groot bestand is? Zou heel erg lief zijn :oops:

Ja, die nul punten voor een banaan vind ik ook maar raar. Ik denk toch, als ik al mijn appels en kiwi's zou vervangen door bananen, dat ik snel dikker zou worden hoor.

En je tussendoortje: ik zou gaan voor grany en halve appel, appel is nul punten dus kan je extra nemen :x
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#330 Geplaatst 18 januari 2010 - 14:23

@Rocket_queen: Wauw! In de kookbijbel van de boerinnekes dan nog wel! 8) Is gewoon ook een lekker, ongecompliceerd receptje en gewoon zo snel klaar en zo weinig werk aan. Heb het nu al een tijdje niet gemaakt, vind het eigenlijk ook meer iets voor lente-zomer. Provençaalse ovenschotel klinkt ook erg lekker. Ga ik ook eens op het menu zetten.

@Spanishke: Ik ga je het programma deze avond doorsturen via yousendit. In principe is het hetzelfde als de boodschappenlijst en een notitieboekje, maar je ziet er ook een curve in van heupomtrek, tailleomtrek, gewicht, de vorderingen en wat je theoretisch gezien mag verwachten. Het is een heel gemakkelijk programma, en je weet snel de punten van welk voedingsmiddel dan ook (en je kan er zelf nog toevoegen) voor welke hoeveelheid dan ook via de zoekfunctie. En voor mij is het een goede reminder voor mijn waterverbruik, want die eenheden moet je aanvinken.

Bewerkt door Smitten Kitten, 18 januari 2010 - 14:29.