Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Marlies86
Marlies86
  • 301 berichten
  • 2 katten

#3166 Geplaatst 30 januari 2013 - 21:21

Inderdaad, heb dat onlangs eens bekeken en zou zeer effectief zijn. Had hier nog een springtouw liggen en ging er aan beginnen op onze koer maar toen is het beginnen sneeuwen en glad liggen, zag ik toch niet goed zitten ;). Er staan zelfs heuse start2-like springtouwschemas op internet!

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#3167 Geplaatst 30 januari 2013 - 21:21

Bekijk berichtchanatas, op 30 januari 2013 - 21:18, zei:

Ohh en nog een manier op calorieen kwijt te raken, is touwtje springen!! Schijnt echt heel goed te zijn. Alleen als je dat in huis doet, weet ik niet of dat heel gehorig zal zijn voor je buren....

Daarmee durven mijn katten nooit meer in mijn buurt komen denk ik :lachen: Ze hebben een step bij de decathlon die er goed uitziet, misschien moet ik volgend weekend eens gaan kijken.

Ik ga ook eens naar die website zien over gezonde voeding!

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#3168 Geplaatst 30 januari 2013 - 22:05

Bekijk berichtkate2, op 30 januari 2013 - 20:59, zei:

Voorlopig zit opnieuw zo naar de fitness gaan er echt niet in, ik heb er echt geen tijd voor. Hopelijk verandert dat gauw, maar voorlopig krijg ik het er echt niet bij.

Ik doe ook Infraligne en kan het echt aanbevelen, na 5 beurten was ik 10 cm omvang kwijt en na 10 beurten er nog eens 14 cm  bovenop dus 24 cm in totaal, ik ben nu nog bezig maar zou uiteindelijk zeker 80 cm moeten verliezen.
Het is heel geschikt voor mensen met weinig tijd (of voor mensen zoals mij die fysiek heel beperkt zijn en niet veel aankunnen) aangezien je maar 2x per week moet  gaan en het maximum een half uur duurt om je oefeningen te doen (bij mij duurt het maximum 20 minuten)
Je krijgt een eetplan en eetadvies en je mag ook iedere dag iets lekkers/zoets eten waar je dus ook tips over krijgt (wat ik verbazingwekkend vond was dat lange vingers goedgekeurd zijn als tussendoortje eens per dag)
Je gaat de eerste keer dus om je op te meten en je te wegen en een intake gesprek en dan stelt men je x aantal beurten voor waarbij je dan x aantal centimeter zou moeten verliezen, na die x aantal beurten (waarbij je dan 2x per week moet gaan) moet je maar 1x per week meer gaan om het te onderhouden.
Er is een topic 'Infraligne' waar je meer uitleg kan lezen

Bekijk berichtchanatas, op 30 januari 2013 - 21:02, zei:

Als ik een lekker tussendoortje weet dat je stimuleerd en gezond is laat ik het je weten....ben er zelf ook nog niet achter haha...

ik heb een lijst gezet op het topic 'infraligne'
Geplaatste afbeelding

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#3169 Geplaatst 31 januari 2013 - 08:58

Infraligne is idd. een aanrader. Ik ben vorig jaar in april begonnen en ik ben ondertussen 22 kg en 120 cm kwijt.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#3170 Geplaatst 31 januari 2013 - 10:38

Jawadde Rita, dat is een resultaat dat kan tellen :thumb:
Ik ken dat probleem ook maar al te goed: 3 kg eraf, 5 erbij....
Mijn grote diepvries is alvast een goeie verbetering: zo kan ik in het weekend sommige zaken "in 't groot" klaarmaken en dan per portie invriezen (puree in verschillende smaken, spaghettisaus, macaroni maar dan wel met voldoende saus - die is wat minder voor de lijn ;) ). De ingevroren porties zijn ruim genoeg maar zeker niet te veel, want ik ben nog van de generatie die haar bord moest leeg eten vooraleer van tafel te mogen. Wat ik ook graag in mijn diepvries heb, is een soort maaltijdsoep. Mijn favoriet is ratatouillesoep met tortellini. Als ik dan eens heel laat thuis ben en echte honger heb, dan kan die in de microgolfoven en heb ik binnen het kwartier lekker eten, ipv van alle rommel te gaan eten of naar de frituur te vluchten. Ik geef er de voorkeur aan om 's middags warm te eten, maar dat lukt niet altijd.
Soms maak ik de zaterdag sushi (hoewel het er de laatste tijd ook niet van komt), die eet ik dan op 't gemakske 's avonds op terwijl ik naar een film kijk. Doordat ik dan trager eet, eet ik ook minder. En 'k vind het zo lekker dat ik dan zelfs geen goesting meer heb in snoepgoed.
Fruit, noten, zonnebloempitten heb ik ook altijd in huis. Zonnebloempitten vind je in Delhaize, maar ik haal de mijne meestal van bij www.gekruid.be of van de Marokkaanse winkel in Brussel (chaussée d'Ixelles).
Wat ik ook doe is een kleinere verpakking snoep in huis halen. Als ik niets in huis haal, ga ik soms toch nog van alles uitvinden om toch maar aan mijne "zoeten tand" te voldoen. Maar een klein pakje chips, of een klein zakje snoepjes komt dan goed van pas, je hebt de smaak gehad en meestal is het dan "genoeg om aan je snoepdrang te voldoen". Of snoepgoed dat superlekker is, maar waarvan je snel genoeg hebt door de uitgesproken smaak. Voor mij is dat dubbel zoute drop, die breng ik mee uit Amsterdam als ik daarheen moet voor het werk, of van die wasabi-nootjes. Die meng ik dan met andere nootjes en dan kan ik daar 's avonds van snoepen. Voor de zaterdagavond zorg ik meestal dat ik - buiten mijn kleine zakje chips - genoeg gezonde knabbeltjes heb, zoals kleine tomaatjes, of van die mini-wortels waarbij ik humus als dipsaus neem. Kweeniehoelekker!
Mijn jongste schoonzus is gestopt met 's avonds koolhydraten eten en heeft daar ook wel resultaat mee. Koolhydraten heb je nodig, maar als je die eerder op de dag eet, ga je die nog verbranden. 's Avonds is dat zo het geval niet meer (tenzij je gaat sporten).
En zodra het weer en mijnen tijd het weer toelaten, ga ik opnieuw stappen. Dat is echt een sport die echt helpt. 't Probleem is dat ik na de zomer altijd stilval, als de dagen korter worden, want zo alleen langs de dijk gaan wandelen in 't donker vind ik maar niets :louche:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#3171 Geplaatst 02 februari 2013 - 22:40

Heb donderdag een springtouw gekocht, en gister voor het eerst sinds tijden weer touwtje gesprongen, pff dat is echt zwaar joh. Je voelt het vrijsnel in je kuiten. En lang achter mekaar volhouden kan ik nog niet hoor. Ik heb vanochtend, vanmiddag en vanavond touwtje gesprongen, en dan steeds 5x 50 sprongen, na 50 sprongen wel ff 30 seconde rust. Dat ga ik langzaam proberen op te houden...lees op internet dat sommige 15/30 of 45 minuten achter elkaar springen...pff kan me echt niet voorstellen dat ik het ooit zolang vol houdt....maar we zullen zien!!
Geplaatste afbeelding