Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#331 Geplaatst 18 januari 2010 - 14:24

:ha :LOL: ik had gekozen voor die peperkoekreep met rozijnen & appel. Wou ook weer eens iets nieuws proberen. Bah bah bah en nog meer bah, echt walgelijk! Blijkbaar is er een suikerrand bij ook, die heb ik er direct afgesneden (zoiets smaakt mij toch niet) en daarna geprobeerd van nog eens zonder, maar het was nog altijd even slecht :misselijk: Het is zo'n Break 4 you van Vondemolen, heb veel spijt dat ik daar meteen een hele doos van moest kopen...
Bijgevolg ben ik snel naar de frigo gelopen, zit 2 min over mijn pauze omdat ik nog mijn andere helft appel aan het schillen was en zit nu dus terug met een theetje en stukjes appel voor mijn neus en de reep ligt hier nog zo goed als volledig naast mij, kan ze moeilijk nog aan een collega gaan geven met een afgesneden suikerrand :ha

Tip van de dag!!! Koop GEEN peperkoek Break 4 you :ha

Bewerkt door Spanishke, 18 januari 2010 - 14:25.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#332 Geplaatst 18 januari 2010 - 14:24

@ Jess, misschien toch af en toe wat brood of aardappelen eten? ;) en voor groententaart kan je ook altijd eens in de bioplanet binnenspringen, daar hebben ze er verschillende, ook zonder vlees ;)

Voor iedereen, misschien ook eens de vegetarische kant op denken? vegetarische burgers, worsten, stoofvlees,... ipv het echte vlees af en toe? Is heel gezond om te eten en heeft een stuk calorieën en veel dingen zijn superlekker!
Bioplanet en grote delhaize zijn een veggieparadijs! en in de colruyt vind je veggieburgers in de diepvries (per 12 stuks) die zijn de goedkoopste denk ik en ooooooverheerlijk!! :dancer:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#333 Geplaatst 18 januari 2010 - 14:30

Overigens, inderdaad een heel fijn idee van Jess om dit topic aan te maken. Ik ben deze keer zeer gemotiveerd, heb echt een beetje een klik gemaakt. Ik wil niet diëten om af te vallen, ik wil diëten om af te vallen en daarna slank te blijven. Voor mij houdt dat in dat ik niets uit mijn menu zwier (behalve dingen zoals mayonnaise enz) en dat ik mag blijven genieten van chipjes enz, maar wel echt met mate en dat ik gewoon moet leren stoppen met eten als de honger over is. Maar bovenop het feit dat ik deze keer heel duidelijk weet wat ik wil en waarom, is dit topic echt een hele steun.
Enne Jess, blijf vooral motiverende titels verzinnen he :LOL:

Guest_quid_faciendum_*
Guest_quid_faciendum_*

#334 Geplaatst 18 januari 2010 - 14:31

rocket_queen zei:

Als ik in je schoenen stond, ik zou het bladerdeeg invriezen tot nader order en over enkele weken als beloning eten.
Het deeg zelf is een drama, puur bloem en vet, letterlijk :misselijk: 26 WW-punten volgens nieuw systeem, voor een pak...

In oud systeem 20 punten voor een pak... Nog meer dan genoeg :-(

Invriezen is geen slecht idee, of misschien twee dagen na elkaar
een vierde van de rol bladerdeeg met een gezonde vulling eten (da's dan telkens 5 points per vierde rol bladerdeeg, met een gezonde vulling en bijhorend slaatje kan ik dan toch voor een point of 8 à 9 gegeten hebben).

Guest_quid_faciendum_*
Guest_quid_faciendum_*

#335 Geplaatst 18 januari 2010 - 14:35

crazy_catlady zei:

@ Jess, misschien toch af en toe wat brood of aardappelen eten? ;) en voor groententaart kan je ook altijd eens in de bioplanet binnenspringen, daar hebben ze er verschillende, ook zonder vlees ;)

Voor iedereen, misschien ook eens de vegetarische kant op denken? vegetarische burgers, worsten, stoofvlees,... ipv het echte vlees af en toe? Is heel gezond om te eten en heeft een stuk calorieën en veel dingen zijn superlekker!
Bioplanet en grote delhaize zijn een veggieparadijs! en in de colruyt vind je veggieburgers in de diepvries (per 12 stuks) die zijn de goedkoopste denk ik en ooooooverheerlijk!! :dancer:

Veggieburgers, zeker van de Bioplanet, en allerlei andere vegetarische alternatieven zijn inderdaad echt jam jam jam,
maar vaak zitten er daar toch vrij veel calorieën (én points) in (onder andere doordat die meestal gepaneerd zijn).
Jammer wel! De Quorn-producten hebben daarentegen niet zo veel points (de gepaneerde natuurlijk ook wel weer).

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#336 Geplaatst 18 januari 2010 - 14:41

quid_faciendum zei:

Veggieburgers, zeker van de Bioplanet, en allerlei andere vegetarische alternatieven zijn inderdaad echt jam jam jam,
maar vaak zitten er daar toch vrij veel calorieën (én points) in (onder andere doordat die meestal gepaneerd zijn).
Jammer wel! De Quorn-producten hebben daarentegen niet zo veel points (de gepaneerde natuurlijk ook wel weer).

ze hebben in ieder geval wel minder en betere caloriën en er zijn genoeg producten die niet gepaneerd zijn ;) heb dezemiddag nog heerlijke veggieballetjes gegeten :h en de seitankroket en de brochet uit de bioplanet zijn ook niet gepaneerd en heeel lekker! :)
in de delhaize heb je quorn met zoetzure saus en een soort stoofvleessaus, misschien ook wat meer points, maar toch ook overheerlijk! je kan natuurlijk ook zelf veggieburgers ineenflansen en dan heb jij helemaal controle over wat erin zit ;)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#337 Geplaatst 18 januari 2010 - 14:43

Bedankt Jess om me te helpen kiezen. Uiteindelijk liggen hier nog wat stukjes appel op mijn bordje, de Grany is nog niet open geweest en die peperkoekenbar ligt zo ver mogelijk van mij :ha

Crazy Catlady: Inderdaad, wij eten minstens 1 keer per week puur vegetarisch, ik zou liever wat meer vegetarisch eten, maar vriend wil echt vlees en heeft er ook meer nood aan en ik begrijp het wel. Die quorns van de colruyt vind ik spijtig genoeg wel wat zout smaken, daarentegen zijn die kleine stukjes minder zout (vanuit het koelvak), maar die bewaren natuurlijk niet zo lang :(
Die spinazieburgers en wortelburgers vind ik ook nog erg lekker :thumb:
Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#338 Geplaatst 18 januari 2010 - 14:49

ik heb ook eens ergens een bloemkoolburger gegeten, en die was hemels! maar ik vind er nergens :(

spanishke, misschien kan je wel voor jezelf apart iets vegetarisch bakken af en toe? is niet zoveel extra moeite en dan hebben jullie allebei je zin... :p

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#339 Geplaatst 18 januari 2010 - 14:50

Bah!
Kben 75 euro kwijt. Mama had een briefje van de dokter binnengedaan van mijn oog, en ik had al zoveel zelf moeten betalen, nu ben ik hetgene dat ik had teruggekregen verloren.
Het zat in een envelop en we reden naar huis en Jeroen is zeker dat hij het aan mij heeft gegeven, maar in mijn handtas, jas, organisor zit niks.
Verdorie hè. (Nu wil ik een snoepje!)
Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#340 Geplaatst 18 januari 2010 - 14:54

Jess zei:

Bah!
Kben 75 euro kwijt. Mama had een briefje van de dokter binnengedaan van mijn oog, en ik had al zoveel zelf moeten betalen, nu ben ik hetgene dat ik had teruggekregen verloren.
Het zat in een envelop en we reden naar huis en Jeroen is zeker dat hij het aan mij heeft gegeven, maar in mijn handtas, jas, organisor zit niks.
Verdorie hè. (Nu wil ik een snoepje!)

:ha :ha :ha Jess, echt, TE grappig wat je hier allemaal schrijft! :ha :ha

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#341 Geplaatst 18 januari 2010 - 14:56

crazy_catlady zei:

ik heb ook eens ergens een bloemkoolburger gegeten, en die was hemels! maar ik vind er nergens :(

spanishke, misschien kan je wel voor jezelf apart iets vegetarisch bakken af en toe? is niet zoveel extra moeite en dan hebben jullie allebei je zin... :p

Ja je hebt gelijk, zucht O:) Ik zou inderdaad beter eens zelf wat meer in de keuken staan, maar mijn vriend heeft 4 jaar horeca gedaan en kan zo lekker koken :( en ik bak er echt niets van, letterlijk en figuurlijk :(

Bewerkt door Spanishke, 18 januari 2010 - 15:07.

Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#342 Geplaatst 18 januari 2010 - 15:01

Spanishke zei:

Ja je hebt gelijk, zucht O:) Ik zou inderdaad beter eens zelf wat meer in de keuken staan, maar mijn vriend heeft 4 jaar horeca gedaan en kan zo lekker koken :(

samen koken ;) dan moet je alleen je burger bakken en kan je van hem bijleren zodat je ook zo lekker leert koken ;)

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#343 Geplaatst 18 januari 2010 - 15:02

Spanishke zei:

Ja je hebt gelijk, zucht O:) Ik zou inderdaad beter eens zelf wat meer in de keuken staan, maar mijn vriend heeft 4 jaar horeca gedaan en kan zo lekker koken :(

Hier is dat juist andersom, hihi :) . Ik kook altijd, ook horeca-ervaring en ik probeer graag veel uit.
PS: mijn geld is nog niet terecht, miljaar toch hè!
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#344 Geplaatst 18 januari 2010 - 15:15

Ja samen koken, hoe vaak ik het al niet voorgesteld heb om vrijdag = samen kookdag te doen... Het loopt op de 1 of andere manier wel altijd mis. Hij zegt dat ik niet wil luisteren, hij heeft geen geduld en bijgevolg durf ik zo goed als niets doen, want dan zegt hij toch dat ik verkeerd bezig ben enz enz... ik heb ook moeite om alles zo snel te onthouden als het op koken aankomt.
Bij hem moet alles snel gaan en vroeger maakte hij (het is al beter geworden) van de keuken echt een chaos en ik werd gek van elk plasticje dat ik in de vuilbak moest gooien toen ik erop stond toe te zien. Bij mij gaat koken ook totaal niet vooruit, als ik gelijk wat probeer te maken, zorg ik ervoor dat ik gelijktijdig de keuken proper hou en die combinatie is niet altijd even goed haalbaar... O:)

Daarom hou ik me dus vooral bezig met de koude keuken en vanaf dan is het zijn toer om het potje te maken.

Ben eens op zoek gegaan naar dat receptje met kerstomaatjes en mozarella.

Iets zegt mij dat die witte wijn al zeker vervangen wordt, maar door wat en wat is het juiste recept van die goddelijke pasta? :x

Bewerkt door Spanishke, 18 januari 2010 - 15:20.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#345 Geplaatst 18 januari 2010 - 15:28

Pasta met buffelmozarella, kerstomaatjes, ruccola, parmezaan en basilicum

In een pan geperste look fruiten in een beetje olie. Hier kerstomaatjes bij voegen (in twee gesneden) en even laten sudderen. Kruiden met peper en zout. Ondertussen pasta koken (ik neem altijd van die hele dunne cappelini n°9 van De Cecco). En zo een minuutje voor de pasta klaar is nog een hoop in twee gesneden kerstomaatjes bij de saus van kerstomaatjes doen (de rest van de saus is echt saus, de bijgevoegde kerstomaatjes geven wat "bite")

Een aantal lepels van het pastawater gebruiken om voor meer saus te zorgen en de saus in te dikken (door het zetmeel van de pasta wordt je saus dikker), pasta afgieten en verdelen over de borden. Saus over scheppen, vervolgens stukken buffelmozarella erover scheuren (natuurlijk niet te veel, WW-gewijs. Of misschien een light mozarella gebruiken) ,een berg ruccola erop leggen, parmezaan erover schaven en veeeeel basilicum erover strooien.

Bewerkt door Smitten Kitten, 18 januari 2010 - 15:57.