Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#346 Geplaatst 18 januari 2010 - 16:09

Mmm ziet er lekker uit, alleen 2 keer kaas? Is dat niet wat teveel van het goeie? Persoonlijk verplicht ik mezelf er soms toe om een heel klein beetje kaas te nemen (vroeger kreeg ik daar direct uitslag van, nu minder, maar nog altijd een heel klein beetje).
Bedankt voor het neer te plaatsen Hanne, dat gaan we zeker eens proberen :thumb:

Heeft er ook iemand een gezonder alternatief voor "pizza"? Als er iets is dat ik heel moeilijk ga kunnen laten, gaat het wel pizza zijn, mmm van die zelfgemaakte zonder kaas met lekker veel groentjes op, beetje tomatenpasta en lekkere Italiaanse kruiden
Dat deeg is 1,5 punt per 20 gram en zo'n pizza is 260 gram :o , er moet toch een alternatief zijn :trance: ? Als je dan nog maar een halve eet, heb je nog 9 punten op, wat nog veel teveel is :( en het spijtige is dat er nog pizzadeeg in onze frigo ligt dat vrij snel op moet..

Bewerkt door Spanishke, 18 januari 2010 - 16:10.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#347 Geplaatst 18 januari 2010 - 16:16

Zolang je niet elke dag je bord vol kaas schept zie ik er geen problemen in ;)
Zelf vind ik het overigens ook moeilijk om aan mijn 2 calciumrijke voedingsmiddelen te geraken per dag en aangezien wij vrouwen nu flink calcium moeten eten om later geen osteoporose te krijgen kan een stukje kaas (met mate 8) ) toch echt geen kwaad. Natuurlijk als je er uitslag van krijgt is het een andere zaak.... Allergisch?

Mijn pizza-alternatief: Pitabroodjes in twee snijden en beleggen met tomatenpasata en dan beleggen met wat je maar wilt. Ik eet dan meestal 4 minipizza's (dus 2 pitabroodjes) en dan een grote salade erbij. Oh en ik beleg ze ook altijd heel rijkelijk met vanalles en nog wat (bv ruccola, paprika, italiaanse ham, champignons, garnalen, echt vanalles eigenlijk...)

Is 5 punten voor de pitabroodjes (2,5 per 1tje) , Passata is 0 p, en de rest van de punten hangt af van wat je er verder nog op legt.

Hier nog wat ideetjes vanop de WW-site:
Pizza's bakken

Geplaatste afbeelding
Maak zelf de lekkerste pizza's met onze recepten voor een bodem en tien overheerlijke toppings!

Doe het zelf
Voorkom een aanslag op je ProPoints™ dagtotaal door een zelfgemaakte pizza te serveren. Begin met pita of turks brood en je zult versteld staan hoe snel je een verrukkelijke pizza op tafel hebt staan.

De bodem
Gebruik Turks brood of een pita broodje als basis. Besmeer de bodem met tomatenpuree, beleg vervolgens met allemaal lekkere dingen en bak de pizza af op de bakplaat in de oven. Klaar! Heb je iets meer tijd, dan kun je natuurlijk ook je eigen deeg maken voor een heerlijke bodem. Probeer het volgende recept eens:
Volgranen pizza deeg

Voor een bodem van Ø 30 cm

Ingrediënten

• 1/2 kopje warm water
  • 1 eetlepel olijfolie
  • 1/2 theelepel zout
  • 1 el gist (7 gram)
  • 1 kopje volgranen bloem
  • 3/4 kopje witte bloem
Instructies

• Meng het warme water met de olie en het zout en mix het met de gist. Laat het vijf minuten staan tot het een schuimige massa is.
  • Doe de bloem in een keukenmachine. Zet de machine aan, doe het gistpapje erbij. Nadat het deeg zich tot een bal gevormd heeft, leg je het op een licht bebloemd aanrecht. Kneed het, totdat het zacht en elastisch is.
  • Pak een grote kom, besmeer deze met een beetje (olijf)olie en leg het deeg erin. Dek de kom af met plasticfolie en laat het geheel gedurende 1 uur op een warme plek rijzen.
  • Verwarm de oven voor op 210°C. Rol het gerezen deeg in een ronde bodem van 30 cm, beleg deze met verschillende ingrediënten naar smaak en bak de pizza af op een licht geoliede bakplaat. Na 15-20 minuten is je goudbruine pizza klaar.

Lichte alternatieven
Kies voor een tomatensaus als basis die weinig vet bevat. Tomatenpuree is een zeer goed alternatief voor een vettere saussoort. Kijk ook uit met kaas. Een grote hoeveelheid doet de smaak juist niet ten goede én het zorgt voor behoorlijk wat calorieën. Wil je wel graag kaas gebruiken, ga dan voor een magere variant. Zo bieden ricotta, 30+ kaas of verkruimelde fetakaas een goede oplossing. Een hoeveelheid van 60 gram is al genoeg om je pizza op smaak te brengen.
Tien heerlijke toppings
1Pizza met paprika, geitenkaas en spinazie.
Gebruik de blaadjes van verse spinazie als basis. Leg daar bovenop in reepjes gesneden paprika en maak de pizza af met plakken of verkruimelde geitenkaas.
2Pizza met courgette en ham.
Smeer de basissaus op de bodem. Snijd de courgette in lange plakken en knijp het vocht eruit. Strooi op de courgette fijne reepjes ham en maak het af met parmezaanse kaas.
3Pizza met gamba's en salsasaus.
Bestrijk de pizzabodem met vetvrije salsasaus. Leg er gekookte en gepelde gamba's op en strooi er light kaas overheen. Wanneer de pizza uit de oven komt, besprenkel je hem met magere zure room.
4Pizza met zoete aardappel, rocketsla en fetakaas.
Bedek de bodem met een basissaus en leg er de in stukken gesneden, geroosterde aardappelen op. Bak de pizza goudbruin en maak het af met sla en verkruimelde feta.
5Gemakkelijke vegetarische pizza.
Gebruik ingevroren gemengde groentes voor op de bodem. Bak het geheel af en besprenkel de pizza daarna met azijn en extra virgine olijfolie.
6Pizza met BBQ-saus en kip.
Besmeer de bodem met een dunne laag BBQ-saus. Leg daar in stukken gesneden gerookte kippenborst op en maak het af met rode ui, koriander en plakken mozzarella.
7Kip fajita pizza.
Bestrooi de bodem met dungesneden ui en paprika. Doe daar in stukken gesneden groene chilipeper (uit blik) en gerookte kippenborst bij en bak de pizza af.
8Pizza Hawaï.
Leg uitgelekte ananasringen op de bodem. Strooi er gesneden magere bacon overheen en vul de pizza aan met dungesneden sjallotjes en plakken light kaas.
9Pizza met gerookte zalm.
Bedek de bodem met dunne in plakken gesneden tomaten. Voeg plakken zalm en rode paprika toe en bak af. Besprenkel de pizza bij het serveren met ricottakaas.
10Pizza als dessert.
Verspreid dunnetjes wat light chocoladesaus over het deeg. Leg er plakjes banaan op en schuif hem in de oven. Laat de pizza vijf minuutjes afkoelen voor je deze serveert.

Bewerkt door Smitten Kitten, 18 januari 2010 - 16:27.

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#348 Geplaatst 18 januari 2010 - 16:20

ik maak allemaal minipizza's van bladerdeeg en neem er dan enkele en eet daar dan veel groenten ofzo bij.
ik heb bijvoorbeeld nog een hoop warme hapjes en kroketjes over van nieuwjaar, ik zet dan enkele maar echt niet veel in de oven en neem daar dan een grote portie groenten bij, zo geraakt alles op, kan ik genieten en is het toch niet te veel slechte calorieën dat ik binnen krijg.

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#349 Geplaatst 18 januari 2010 - 16:46

4 jaar geleden heb ik ook eens een dieetje gedaan en op 4 maanden tijd zo'n 15 kilo afgevallen.
Dit was mijn regime

Ontbijt
2 boterhammetjes van een klein brood, geroosterd met light confituur of magere platte kaas zonder suiker

s' Middags
Zoveel sla of rauwkost als ik wou met of 100 gram garnaal
                                                     of 2 sneden gekookte hesp
                                                     of 3 sneetjes rosbief
                                                    of 100 gram americain gewoon aangemaakt met uitje, peper en zout en een beetje ketchup
of 100 gram namaak krab of tonijn op water
100 gram gegrilde of gepocheerde kip of kalkoen.
2 kleine geroosterde boterhammetjes

Tussendoor iets van 2X100 kalorietjes, dat kan zijn 2 appels, 1 peer, 2 sinaasappelen, 2 blokjes chocolade, 2 pralines, 2 snoepjes, yoghurtje, platte kaasje, 1/2 banaan, 2 mandarijntjes,2 kleine koekjes, 250 gram aardbeien,250 gram frambozen...

S'avonds: 150 gram gekookte aardappelen
Zoveel groenten als ik wilde maar zonder al te veel saus
Vlees zo'n 100 gram mager vlees gegrild.
Saus gemaakt van vleesnat met water blussen.

Soms eens een kleine halve pizza of een bodempje friet.
Elke dag 1 klein glaasje cola en voor de rest veel water en koffie zonder melk of suiker.

Wil je een heel lekker dessert dan kan je de volgende magere bavarois maken. Goed voor 6 tot 8 porties

Vruchtenmoes van 500 gram aardbeien of frambozen
500 gram magere platte kaas,
100 gram suiker
2 stijfgeklopte eiwitten
6 blaadjes gelatine.
Meng de platte kaas met de fruitmousse en de suiker
Week de 6 blaadjes gelatine in koud water. knijp uit en warm op in een beetje sinaasappelsap of zo maar laat niet koken. Giet dit bij het plattekaas mengsel.Goed kloppen en zorg dat je platte kaas niet frigo koud is.
Klop de eiwitten op en meng voorzichtig onder dit mengsel. Giet in 1 grote of in 6 tot 8 kleine kommetjes.Laat opstijven en geniet.
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#350 Geplaatst 18 januari 2010 - 16:48

Hier net thuis gekomen met grOte hOnger :o
Gelukkig heb ik altijd diepvriesgroenten voor soep in de diepvries. bouillon met 500 gram diepvriesbrocolli en 1/3 van een pak gewone soepgroenten, koken, mixen, klaar! Echt een lifesaver... zit nu een grote kom te eten, terwijl ik dit typ.

Hier wordt ook vaak vegetarisch gegeten. Met of zonder vleesvervanger, zeker 2 keer per week, vaak meer. Vriend is gelukkig niet de grote carnivoor.
Al schrik ik vaak ook van de vele calorieën die in zo'n kleine burger zitten. WW oud systeem wel makkelijk 5 à 6 point... Sta dan ook altijd lang de verpakkingen te bekijken.
Hier eten we geregeld de gepaneerde burgers van alpro soja, die vallen enigszins mee en zijn heel njammie. Meestal dan groenten van 0 punten erbij en gekookte patatjes en we zitten goed.

Vind dat sommige hier wree weinig eten, begrijp het wel, je wilt zo graag en je wilt graag zo snel... Voor mij werkt het dan echt niet, moet mijn buikje vol heb, zoals een tevreden poes :) Eet gerust wat meer, sommige, je zult minstens even veel, zo niet meer afvallen.

En nog iets, wat een gezellig, motiverend topic zeg!

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#351 Geplaatst 18 januari 2010 - 17:06

[quote=WhiteWitch;352173
Wil je een heel lekker dessert dan kan je de volgende magere bavarois maken. Goed voor 6 tot 8 porties

Vruchtenmoes van 500 gram aardbeien of frambozen
500 gram magere platte kaas,
100 gram suiker
2 stijfgeklopte eiwitten
6 blaadjes gelatine.
Meng de platte kaas met de fruitmousse en de suiker
Week de 6 blaadjes gelatine in koud water. knijp uit en warm op in een beetje sinaasappelsap of zo maar laat niet koken. Giet dit bij het plattekaas mengsel.Goed kloppen en zorg dat je platte kaas niet frigo koud is.
Klop de eiwitten op en meng voorzichtig onder dit mengsel. Giet in 1 grote of in 6 tot 8 kleine kommetjes.Laat opstijven en geniet.[/quote]

[SIZE=4] Ja, dat dessertje maak ik ook regelmatig, lekker hè!!![/SIZE]
Als ik niet dieet, maak ik dat met room 40% vet die ik laat inkoken, gelijk panna cotta eigenlijk. Maar de light versie is zeker zo lekker, in het rusthuis maakte ik dat soms ook samen met de bewoners.
Je kan op de bodem lange vinger koekjes leggen, dan heb je meer "beet", en lange vinger koekjes vallen goed mee qua calorietjes!

PS: ik heb mijn 75 euro teruggevonden!! Wohoow!!
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#352 Geplaatst 18 januari 2010 - 17:42

Wauuuw wat een geweldig alternatief Hanne, heel erg bedankt nogmaals :thumb:
Op weg naar huis, schoot mij het makkelijke en voor de hand liggende idee binnen dat ik ook gewoon zelf mijn pizza baguettejes kan maken, kan bijlange niet zoveel punten zijn als een normale pizza. 2 pittabroodjes met flink wat sla bij lijkt me inderdaad meer dan voldoende voor een stevige maaltijd :)
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#353 Geplaatst 18 januari 2010 - 19:19

Ik heb vanavond gegeten:
* minestrone
* sla met kippewit, brocolli, tomaatjes en mini-grissini'tjes. Niet het voorziene groentepotje dus, dat is voor een andere keer.

Jeroen heeft gegeten:
Varkenshaasje met champignonroomsaus, brocolli en gebakken patatjes.

Wat een contrast!! :ha
Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#354 Geplaatst 18 januari 2010 - 19:32

ik heb een omelet met ajuin gegeten. :)
Er waren totaal geen groenten enzo meer in huis, en had geen nut om inkopen te doen aangezien ik straks terug naar Roeselare vertrek :p
Daar zal het wel moeilijk worden: gezond koken tijdens de examens... gewoon al koken tijdens de examens :ha en klaargemaakte slaatjes zijn dus geen optie want die in de spar daar zijn allemaal met vis of vlees in :( maarja, we zien wel, ik ga mijn best doen er toch iets gezonds van te maken en toch even tot de winkel te stappen :ha

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#355 Geplaatst 18 januari 2010 - 19:38

Hier vandaag strikjespasta met komkommer, paprika's en balsamico-azijn!  :h
Oh was ik vergeten: en maïs! (en 't is koude pasta hé :) )

Bewerkt door Frances, 18 januari 2010 - 19:46.

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#356 Geplaatst 18 januari 2010 - 19:44

koude pasta met tonijn, erwtjes, komkommer, tomaat en ei :) MET mayo :)

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#357 Geplaatst 18 januari 2010 - 19:47

spinazie-smoothie :x

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#358 Geplaatst 18 januari 2010 - 19:50

Gorecki zei:

spinazie-smoothie :x

What's that? Allee, hoe maak je dat dan ofzo? :s Spinazie is :h !

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#359 Geplaatst 18 januari 2010 - 19:51

rocket_queen zei:

Hier net thuis gekomen met grOte hOnger :o
Gelukkig heb ik altijd diepvriesgroenten voor soep in de diepvries. bouillon met 500 gram diepvriesbrocolli en 1/3 van een pak gewone soepgroenten, koken, mixen, klaar! Echt een lifesaver... zit nu een grote kom te eten, terwijl ik dit typ.

Hier wordt ook vaak vegetarisch gegeten. Met of zonder vleesvervanger, zeker 2 keer per week, vaak meer. Vriend is gelukkig niet de grote carnivoor.
Al schrik ik vaak ook van de vele calorieën die in zo'n kleine burger zitten. WW oud systeem wel makkelijk 5 à 6 point... Sta dan ook altijd lang de verpakkingen te bekijken.
Hier eten we geregeld de gepaneerde burgers van alpro soja, die vallen enigszins mee en zijn heel njammie. Meestal dan groenten van 0 punten erbij en gekookte patatjes en we zitten goed.

Vind dat sommige hier wree weinig eten, begrijp het wel, je wilt zo graag en je wilt graag zo snel... Voor mij werkt het dan echt niet, moet mijn buikje vol heb, zoals een tevreden poes :) Eet gerust wat meer, sommige, je zult minstens even veel, zo niet meer afvallen.

En nog iets, wat een gezellig, motiverend topic zeg!

Diepvries-soepgroenten heb ik ook gekocht uit voorzorg. Lijkt me inderdaad ideaal voor een plots opkomende grote honger!

Ik vind ook wel dat sommige menu's wel heel mager zijn en die fout heb ik vroeger ook vaak gemaakt. Maar voor het welslagen van mijn dieet is het voor mij inderdaad ook cruciaal dat ik een goed gevulde maag heb.

Heb mijn laatste maaltijd van de dag binnen en ben er zelfs in geslaagd vandaag 2 liter water te drinken :dans: Heb me voorgenomen om mijn glaasjes water zo te plannen dat ik rond 8 mijn laatste glaasje water moet drinken, anders moet ik 'snachts zoveel naar de wc :onzeker:

Al bij al gaat het hier dus echt vlotjes en lukt het me zelfs moeiteloos om elke dag zo'n drietal puntjes te sparen zonder een seconde honger te lijden.

Morgen wordt het

's morgens: Yoghurt 0% vet, + kiwi

Tussendoor: Appelsien

Middag: Grote kom groentensoep met brood+ smeerkaas + salade

Tussendoortje: Appelcruesli met magere melk

Avond: Kipfilet + gebakken banaan +rijst + currysaus met appel

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#360 Geplaatst 18 januari 2010 - 20:05

Frances zei:

What's that? Allee, hoe maak je dat dan ofzo? :s Spinazie is :h !

Momenteel eet ik dit omdat ik last heb van mijn maag (beetje examen-stress) maar eigenlijk moet je het als eerste in de ochtend eten! Goed om lekker fit te blijven. Echt lekker is het niet maar het is zo goed voor je gezondheid!

Neem een blender

Doe daarin twee bananen
een halve komkommer
twee selderstokken
en helemaal tot boven vullen met spinazie
dan water toevoegen (eerst drie vingers dik en daarna vul je aan tot hoe stevig of los je hem zelf graag wil)
alles goed mixen dan!

Eet dit 's morgens en wacht een half uurtje voor je iets anders eet zodat de vitamines en aminozuren goed je lichaam inkunnen
Mocht je het te "zurig" vinden in het begin (want het is toch wel wat wennen) kan je altijd een beetje honing toevoegen om het wat te zoeten. Een echte aanrader om je terug energiek te voelen EN om maagklachten tegen te gaan...