Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#361 Geplaatst 18 januari 2010 - 20:14

Vanavond kleine aanpassing gedaan aan het avondmaal.
Het werd: kalkoekbrokjes met gestoofde courgettes + puree. Men ventje vond het nogal droog, andres zou ik daar zeker nog een roomsausje bijgemaakt hebben :) .
Net ook dessertje gemaakt, verse fruitsalade met appel, banaan, ananas en appelsien.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#362 Geplaatst 18 januari 2010 - 20:15

Hier is het een slaatje geworden met kleine hoeveelheid pasta, wat hesp, zongedroogde tomaatjes, pijpajuin, komkommer, kerstomaat, wat croutons van Cracotte (is ook een trucje dat ik al vrij lang doe) en een yoghurtdressing (potje Activia yoghurt puur natuur, scheutje wijnazijn, scheutje arachidaeolie, mespuntje mosterd, cayennepeper en zwarte peper).

Pff ik heb HEEL DRINGEND gezonde, eenvoudige receptjes nodig om mijn weken mee te vullen. Ben thuisgekomen en Simon vroeg wat hij mocht maken, ik heb een hele tijd gezocht en wel telkens zijn het meestal dingen waarvan de helft van de recepten van ontbreekt, ik trek de frigo open, die zit vol en het lijkt alsof er niets in huis is :cry: Bijgevolg zit hij nu met een zak chips in de zetel en gaat hij straks naar't frituur.
Op vlak van eten heb ik echt 0,0 inspiratie en ik zie zo mijn goeie voornemens smelten als sneeuw voor de zon als dit zich nog teveel zal herhalen. Op de site van WW voor recepten zijn dat allemaal dingen waarvan we de helft niet in huis hebben, het lijkt me inderdaad noodzakelijk om een week beginnen te plannen.
Ook ben ik thuisgekomen en mocht ik de vaat beginnen doen, terwijl hij een hele dag thuis is, het is mij eventjes teveel geworden en nu heb ik barstende koppijn :(

Bewerkt door Spanishke, 18 januari 2010 - 20:17.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#363 Geplaatst 18 januari 2010 - 20:32

Ik ga je nu het programma doorsturen, Spanishke! Dat duurt wel even voor het bij jou is, want moet uploaden enz. Ik stuur het gewoon naar je cattery-email, is dat ok?

Wat recepten betreft zal ik af en toe hier wat posten. Mijn favoriete dieetrecepten zijn meestal super-gemakkelijk, snel klaar, weinig werk en weinig afwas. Niet de meest hoogstaande keuken, maar wel lekker en goed vullend.

Ik noem in de recepten geen hoeveelheden omdat ik dat allemaal op het gevoel doe, hangt ook allemaal beetje af van eigen smaak natuurlijk en van het aantal punten dat ik op dat moment nog te spenderen heb.

Eventjes al het recept van wat ik deze avond heb gegeten. Vlees of vleesvervanger naar keuze in fijne reepjes snijden, Ajuin aanstoven in een wok, stukjes paprika erbij (ik gebruik bv een grote hele per persoon), eventueel nog champignons en of look erbij, vlees erbij doen en aanbakken, en tomaten uit blik toevoegen, kruiden met satekruiden en nog even laten sudderen tot alles gaar is. Ik doe er altijd veel paprika en champignon in en redelijk veel ui en ik eet er bv 100 gram pasta bij. Vandaag had ik een groot diep bord vol, voor maar 4 punten. Zeer netjes voor een avondmaal vind ik.

Bewerkt door Smitten Kitten, 18 januari 2010 - 20:38.

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#364 Geplaatst 18 januari 2010 - 20:34

@ Spanishke: dat zijn zo echt de lastigste momenten, je komt net thuis, moet de vaat nog doen en nog eens zorgen voor eten terwijl je razende honger hebt en nu gewoon zin hebt in alles wat er is.

Toen ik overstapte naar alleen rauwe voeding had ik het soms super lastig. En al zeker als mijn vriend naar de frituur ging, ik ben ook begonnen met op voorhand heel wat te plannen en dan is het uiteindelijk goed gekomen. Nu, ik ben niet echt op dieet om af te vallen eerder om me weer energiek te voelen maar een aanpassing van voeding is altijd super moeilijk en gaat met ups en downs.. dit is echt heel normaal! Fuck je niet op, doe het lekker op je eigen tempo. Toen ik ook juist begon, begon ik mijn dag rauw en als ik dan 'savonds slecht at, ok dan was het zo maar overdag had ik toch al alles binnen wat ik binnen moest hebben. Je gaat zien dat het altijd makkelijker gaat.

Ik ken niet echt veel gekookte gerechten meer helaas maar ik kan je wel lekkere recepten van smoothies doorgeven of slaatjes of koude soepen... dingen die je mee kan nemen naar je werk of school... je zegt maar als je graag wat info wil!

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#365 Geplaatst 18 januari 2010 - 20:34

Amai, dat gaat hier nogal vooruit! Ik moest heel wat bijlezen ;)

Hier gaat het goed, een beetje te goed... Heb het vandaag zo druk gehad op stage en heb weinig kunnen eten. Wel een stukje cake dat ik niet kon afslaan, kwestie van te socializen met personeel en cliënten, heel belangrijk hoor! Ik heb net mijn avondeten op: klein stukje biefstuk, spinazie en gekookte aardappelen.

Maar ik heb dus nog 6 punten over vandaag... Dat is teveel om 's avonds nog op te eten, maar ik zit nog wel met een beetje honger... dus waarschijnlijk raken ze toch nog op. Alleen eet ik dan te veel zo laat.
Water drinken gaat goed. En we hebben nu ook weer verse groentjes en fruit in huis.

Pizza maak ik ook soms van pitabroodjes, is jammie :)

Maar wat ga ik nu doen met die 6 punten... ik ga al zeker iets met melk eten, misschien drink ik gewoon een tas melk.

Bewerkt door Nathalie, 18 januari 2010 - 20:35.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#366 Geplaatst 18 januari 2010 - 20:49

Oeps, rocket_queen of Nathalie to the rescue! Ik weet niet meer waar ik die installatiefile heb verstopt... :oops: Heeft een van jullie die nog om door te sturen naar Spanishke?

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#367 Geplaatst 18 januari 2010 - 20:49

niet te weinig eten hoor! Dat neemt je lichaam je helaas niet in dank af!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#368 Geplaatst 18 januari 2010 - 20:50

Nathalie zei:

Amai, dat gaat hier nogal vooruit! Ik moest heel wat bijlezen ;)

Hier gaat het goed, een beetje te goed... Heb het vandaag zo druk gehad op stage en heb weinig kunnen eten. Wel een stukje cake dat ik niet kon afslaan, kwestie van te socializen met personeel en cliënten, heel belangrijk hoor! Ik heb net mijn avondeten op: klein stukje biefstuk, spinazie en gekookte aardappelen.
Maar ik heb dus nog 6 punten over vandaag... Dat is teveel om 's avonds nog op te eten, maar ik zit nog wel met een beetje honger... dus waarschijnlijk raken ze toch nog op. Alleen eet ik dan te veel zo laat.
Water drinken gaat goed. En we hebben nu ook weer verse groentjes en fruit in huis.

Pizza maak ik ook soms van pitabroodjes, is jammie :)

Maar wat ga ik nu doen met die 6 punten... ik ga al zeker iets met melk eten, misschien drink ik gewoon een tas melk.

Goed hoor! Anders voor 2 punten een tas halvolle melk en de 4 overige punten sparen voor een moeilijk moment in de week ofzo?

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#369 Geplaatst 18 januari 2010 - 21:07

Smitten Kitten zei:

Oeps, rocket_queen of Nathalie to the rescue! Ik weet niet meer waar ik die installatiefile heb verstopt... :oops: Heeft een van jullie die nog om door te sturen naar Spanishke?
Nevermind, heb hem al terug gevonden. Komt eraan, Spanishke!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#370 Geplaatst 18 januari 2010 - 21:14

Bedankt iedereen, ik ga me ff verwijderen hier van chat, ga wat rusten, die hoofdpijn komt ongetwijfeld wel van die ommekeer ineens. Ik eet soms echt te weinig denk ik en ik zou graag zo evenwichtig en gezond mogelijk willen eten en daar hoort een stevige maaltijd bij. Probleem is vooral inderdaad 's avonds. Ik wil ook niet afhangen van mijn vriend, hij moet er niet voor boeten. Ik zal inderdaad wat simpele gerechtjes moeten leren klaarmaken.

Gorecki: slaatjes en smoothies zijn zeker en vast welkom, koude soep zal ik toch waarschijnlijk niet eten.

Hanne: heel heel erg bedankt dat je die wil doorsturen, ik weet niet of het gaat lukken qua bestand? Ik hoop niet dat je dat veel tijd kost?? Anders stuur je die maar eens als je tijd teveel hebt... email van mijn cattery is perfect, ik wist niet dat jij die had :oops:
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#371 Geplaatst 18 januari 2010 - 21:22

Spanishke zei:

Bedankt iedereen, ik ga me ff verwijderen hier van chat, ga wat rusten, die hoofdpijn komt ongetwijfeld wel van die ommekeer ineens. Ik eet soms echt te weinig denk ik en ik zou graag zo evenwichtig en gezond mogelijk willen eten en daar hoort een stevige maaltijd bij. Probleem is vooral inderdaad 's avonds. Ik wil ook niet afhangen van mijn vriend, hij moet er niet voor boeten. Ik zal inderdaad wat simpele gerechtjes moeten leren klaarmaken.

Gorecki: slaatjes en smoothies zijn zeker en vast welkom, koude soep zal ik toch waarschijnlijk niet eten.

Hanne: heel heel erg bedankt dat je die wil doorsturen, ik weet niet of het gaat lukken qua bestand? Ik hoop niet dat je dat veel tijd kost?? Anders stuur je die maar eens als je tijd teveel hebt... email van mijn cattery is perfect, ik wist niet dat jij die had :oops:
Had op je website gekeken via de link in je profiel :LOL: Is niet veel moeite om door te sturen hoor ;)

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#372 Geplaatst 18 januari 2010 - 21:34

Gorecki zei:

Momenteel eet ik dit omdat ik last heb van mijn maag (beetje examen-stress) maar eigenlijk moet je het als eerste in de ochtend eten! Goed om lekker fit te blijven. Echt lekker is het niet maar het is zo goed voor je gezondheid!

Neem een blender

Doe daarin twee bananen
een halve komkommer
twee selderstokken
en helemaal tot boven vullen met spinazie
dan water toevoegen (eerst drie vingers dik en daarna vul je aan tot hoe stevig of los je hem zelf graag wil)
alles goed mixen dan!

Eet dit 's morgens en wacht een half uurtje voor je iets anders eet zodat de vitamines en aminozuren goed je lichaam inkunnen
Mocht je het te "zurig" vinden in het begin (want het is toch wel wat wennen) kan je altijd een beetje honing toevoegen om het wat te zoeten. Een echte aanrader om je terug energiek te voelen EN om maagklachten tegen te gaan...

Ooh! super!!! Ga ik zeker proberen! dank je! (ik heb ook direct last van mijn maag bij stress :( )

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#373 Geplaatst 18 januari 2010 - 21:53

Ik had nog honger... dat komt ervan als je overdag te weinig tijd hebt om te eten... dus ik heb 2 boterhammen gegeten, 1 met kaas en 1 met kipfilet. Dat is samen 4 punten. En het laatste 1,5 punt spaar ik (waren toch geen 6 maar 5,5 punten dat ik daarstraks nog had). Maar ik moet dus proberen mijn puntjes op te eten voor 20 uur. Of dat ik bij de tv nog een ietsje mag eten, maar niet zoveel.

Ik ga zo mijn tandjes poetsen, dan heb ik geen zin meer in vanalles (hoop ik :x )

Bewerkt door Nathalie, 18 januari 2010 - 21:53.

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#374 Geplaatst 19 januari 2010 - 05:59

mijn ochtend begint hier al heel vroeg en slecht:
ontbijt: 2 boterhammen met kinderchocola (voor de moment is er niets anders, ik ben hier nog maar van gisterenavond, hopelijk geeft het mij genoeg energie om het examen door te komen)

en straks gezonde boodschappen! Een hele hoop gezonde dingen! Ik heb mezelf wel voorgenomen dat ik 1 'slecht' ding mag kiezen als examensnoepertje anders overleef ik het denk ik niet :ha dat dient dan als motivatie, als ik wat goed heb doorgeleerd en gezond heb gegeten, mag ik wat van dat lekkers als tussendoortje.
Voor 's avonds ga ik soep voorzien zoals meestal, en aangezien ik tot laat zal studeren een extra groentenschotel ;) Heeft iemand misschien nog een idee voor een gezonde energieboost?
Gorecki, jouw drankje leek me niet slecht, maar helaas heb ik hier geen blender? :(

alle gerechten waar weinig werk aan is zijn nu dus meer dan welkom xD Voor ik naar de winkel ga ook nog even mijn vegetarisch kookboek doorbladeren ;) Moest ik interessante recepten vinden zal ik ze hier zetten... :)

owja, zou het misschien niet gemakkelijk zijn om een aparte topic met de recepten te starten waar geen of beperkte commentaar gegeven wordt? Dat lijkt me wat overzichtelijker want hier vind ik het lastiger omdat er een hoop commentaar tussenstaat... 'het grote dieetreceptentopic' ofzo? is maar een voorstel... ;)

okaay, nu ga ik mij terug op mijn rechten en die van mijn diertjes focussen terwijl ik nog van mijn ochtendmix thee geniet: pure kruidenthee van piramide uit de bioplanet, lekker en gezond ;)
Een gouden aanrader voor thee is eigenlijk de kerstmix uit de bioplanet (als ze deze nog aanbieden) het is de ALLERLEKKERSTE thee die ik ooit gedronken heb!! en er zit volgens mij ook geen theïne enzo in. Een gouden aanrader voor diegene die net als ik geen grote waterdrinkers zijn en ook graag iets warms drinken tijdens deze wintermaanden ;)

Bewerkt door crazy_catlady, 19 januari 2010 - 06:00.

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#375 Geplaatst 19 januari 2010 - 07:57

Vanmorgen weeral -500 gr :)

Heb gisterenavond een paar tosti's met kaas gegeten met een heerlijk slaatje bij met tomaatjes en zilveruitjes en een extra light mosterdvinaigrette...

Straks terug een slaatje en een beetje steppen...

Morgen twee uur Zumba :onzeker: