Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#376 Geplaatst 19 januari 2010 - 08:12

Deze morgend heb ik thuis ontbeten:
Corn Flakes natuur met kleine hoeveelheid Country exotic mix (gedroogde vruchten), ik wou er ook nog een activia natuur bij nemen, maar dat ging er echt niet in, dus heb ik maar een glas Tropicana gedronken.
Nu op het werk een koffie om wakker te worden, want ben nog heel moe.

Deze middag zal het een klein volkoren broodje worden, maar qua beleg ben ik er nog niet uit. Ofwel een broodje gezond (rauwkost met beetje yoghurtdressing) ofwel eentje met Beemster light (ja kaas en ja dat zijn wel veel punten eerlijk gezegd, 3,5 punten voor 1 sneetje, voor mij is 1 sneetje genoeg, maar als je zo'n belegd broodje neemt, zijn dat er al minstens 2 dat erop liggen..) of eentje met kalkoenfilet. Als ik een broodje gezond neem, kan ik misschien beter opteren voor een iets groter.

Simon heeft mij gevraagd om een hele menu uit te stippelen voor deze week, want dat is er gisteren misgelopen. Toen ik niets vond om klaar te maken, zag ik slechte dingen in mijn hoofd spoken :oops: Uiteindelijk is het gebleven bij dat slaatje en als dessert een pompelmoes met een theelepel honing om wat te kalmeren :oops: Heeft iemand dat al geprobeerd? Ik was niet direct te vinden voor die combinatie en eet pompelmoes liever zo, maar doordat hij wat warmer is van onder de gril te liggen, is het wel nog lekker

Bewerkt door Spanishke, 19 januari 2010 - 08:49.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_quid_faciendum_*
Guest_quid_faciendum_*

#377 Geplaatst 19 januari 2010 - 08:32

Eerste WW-dagje zit erop.
Gisteravond nog extra inkopen gaan doen om toch maar gemotiveerd te blijven en heb goed kunnen weerstaan aan allerlei verleidingen in de Delhaize (al had ik erg veel honger toen we in de winkel waren).

Vanavond worden het gevulde tomaatjes in de oven (uiteraard met americain natuur ipv gehakt en verder ook met bieslook, peterselie, ajuin,...), vergezeld van ebly. Ik maak er ook wel nog een of ander sausje/dressing bij, want anders is de ebly me wat te droog :)

Deze ochtend een bosvruchtenyoghurtje met Allbran flakes en bosbesjes.
Deze middag worden het boterhammetjes met mager beleg en een slaatje.
Tussendoor drink ik een aspergesoepje en ik heb weer enkele kilo's mandarientjes gekocht voor de moeilijke momenten.

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#378 Geplaatst 19 januari 2010 - 08:41

Menu voor vandaag
- deze morgen: 1 boterham met confituur + tas koffie
- 10 uurtje: activia drink bosvruchten + appel
- middag: 2 boterhammen met kaas en sla + dressing + evt. tas oosterse tomatengroentensoep
- namiddag: fruitsla (banaan, appel, ananas en appelsien)
- avond: halve worst + appelmoes en aardappeltjes.

Moet zeggen dat het wel redelijk lukt.
Ik blijf van de snoep af en drink geen frisdrank meer (in de week toch, in het weekend misschien eens 1 ice tea). Heb ook geen hongergevoel. Hopelijk houden we het een tijdje vol! :)

@ Spanishke: die hoofdpijn zal waarschijnlijk inderdaad komen van misschien te weinig te eten...

Tip: pilletjes voor migraine als alle andere niet meer werken: Inderal 40!! eentje nemen van zodra je iets voelt en moet normaal helpen.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#379 Geplaatst 19 januari 2010 - 09:01

@ Lisje, bedankt voor de tip, maar Beta-blockers wil ik echt niet nemen. Heb het eens voorgeschreven gekregen voor de stress, maar vind het een te vies idee wat het met je lichaam doet.

Ik heb vandaag reed 45 minuten Zumba achter de rug. 15 minuten daarvan bestonden eruit om de katten een beetje van mij weg te houden :ha
Ze vonden het wel weer errrrg interessant ;)
Momenteel zit ik aan mijn ontbijt en mijn tweede glaasje water van de dag.

Hopen dat het vandaag weer even vlotjes gaat als de overige dagen. Succes iedereen!

Bewerkt door Smitten Kitten, 19 januari 2010 - 09:04.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#380 Geplaatst 19 januari 2010 - 09:22

Lisje:
Bedankt voor de tip, als ik iets neem van pijnstillers is het meestal Zaldiar gepaard met Dafalgan, bij hoofdpijn af en toe enkel Dafalgan, maar ik heb zodanig veel last soms van al die dingen dat ik toch probeer om er zoveel mogelijk af te blijven van al die medicatie. Ik wil zo weinig mogelijk medicatie nemen, dafalgan helpt ook soms helemaal niet omdat ik na mijn ongeval niet veel anders kon nemen en er wat immuun ben tegen geworden.

Hanne: HEEL ERG BEDANKT voor de cdrom door te sturen, heb alles goed ontvangen :thumb: :) Het was wel laat gisteren en tijd om te slapen dus ga vandaag al mijn maten eens meten en invullen
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#381 Geplaatst 19 januari 2010 - 09:25

Geen probleem! Hoop dat je eens je er een beetje mee weg bent, er even gemotiveerd van wordt als ik ;)

Staan ook bijna 500 recepten in (niet allemaal even lekker hoor..., maar je kan wel wat ideetjes opdoen zo) en je kan er zelf ook recepten in bewaren. Oh en wat ik ook handig vind, is dat je kan zoeken op punten, dus stel je hebt nog 3 punten te spenderen en je zoekt een recept/voedingsmiddel met zoveel punten dan heb je snel de hele lijst met mogelijkheden voor je. Ik vind echt dat het het allemaal een stuk gemakkelijker maakt.
Succes ermee ;)

Bewerkt door Smitten Kitten, 19 januari 2010 - 09:27.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#382 Geplaatst 19 januari 2010 - 09:35

Trouwens, Spanishke en rocket_queen, ik blijf jullie in dit topic dan maar heel onpersoonlijk bij jullie nickname noemen, ondanks het feit dat dat vooral bij rocket_queen dan (omdat ik je ook in het "echt" ken), een beetje onnatuurlijk aanvoelt, maar anders wordt het te verwarrend met al die Katrien-en 8)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#383 Geplaatst 19 januari 2010 - 09:36

Smitten Kitten zei:

Geen probleem! Hoop dat je eens je er een beetje mee weg bent, er even gemotiveerd van wordt als ik ;)

Staan ook bijna 500 recepten in (niet allemaal even lekker hoor..., maar je kan wel wat ideetjes opdoen zo) en je kan er zelf ook recepten in bewaren. Oh en wat ik ook handig vind, is dat je kan zoeken op punten, dus stel je hebt nog 3 punten te spenderen en je zoekt een recept/voedingsmiddel met zoveel punten dan heb je snel de hele lijst met mogelijkheden voor je. Ik vind echt dat het het allemaal een stuk gemakkelijker maakt.
Succes ermee ;)

Dat is inderdaad wel heel erg fijn dat er 500 receptjes in staan en dat je kan opzoeken naar gelang je punten, geweldig zeg!! :)
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#384 Geplaatst 19 januari 2010 - 09:51

Spanishke zei:

Ook ben ik thuisgekomen en mocht ik de vaat beginnen doen, terwijl hij een hele dag thuis is, het is mij eventjes teveel geworden en nu heb ik barstende koppijn :(

Dat haat ik dus ook hè, vorige week had ik dat ook aan de hand: ik kwam terug van Limburg, want op maandag ben ik over de andere week bij oma omdat ze dan chemo krijgt, en er was NIKS gedaan.
Om te blèten vind ik dat, daar kan ik zo slechtgezind van worden!!

lizke zei:

Vanmorgen weeral -500 gr :)

Heb gisterenavond een paar tosti's met kaas gegeten met een heerlijk slaatje bij met tomaatjes en zilveruitjes en een extra light mosterdvinaigrette...

Straks terug een slaatje en een beetje steppen...

Morgen twee uur Zumba :onzeker:

Goed bezig Syl! Go for it meisje!!!
Twee uur Zumba? Dat is de moeite!
Ik ga straks ook proberen te trainen!

quid_faciendum zei:

Deze ochtend een bosvruchtenyoghurtje met Allbran flakes en bosbesjes.
Deze middag worden het boterhammetjes met mager beleg en een slaatje.
Tussendoor drink ik een aspergesoepje en ik heb weer enkele kilo's mandarientjes gekocht voor de moeilijke momenten.

Wat een lekker ontbijtje, jammie!
Waar heb jij nog lekkere mandarijntjes gevonden? Want de laatste drie keer, waren de mijne niet meer lekker, heel droog en hard, bah! En ik lust dat zo graag...

Lisje zei:

@ Spanishke: die hoofdpijn zal waarschijnlijk inderdaad komen van misschien te weinig te eten...

Tip: pilletjes voor migraine als alle andere niet meer werken: Inderal 40!! eentje nemen van zodra je iets voelt en moet normaal helpen.

Nog een tip voor de migraine-lijders: KRANIT NOVA. Beste pilletjes ooit, echt waar.

Smitten Kitten zei:

Ik heb vandaag reed 45 minuten Zumba achter de rug. 15 minuten daarvan bestonden eruit om de katten een beetje van mij weg te houden :ha
Ze vonden het wel weer errrrg interessant ;)

:ha :ha :ha ik kan het mij al zo inbeelden, schitterend gewoon!
Onslow vond deze morgen mijn crème tegen cellulitis heel erg interessant, ik stond nog in mijn pyjamatrui en daar is een lintje aan vanachter, en hij probeerde afwisselend mijn hand te vangen en het lintje.
Gevolg? Hij beet in mijn kont! :ha

En nu mijn menu voor vandaag:

* Ontbijt: Kiwi en yoghurt 0%
* Lunch: overschot van de minestrone van gisteren, slaatje met kippenwit, tomaatjes
* Tussendoortje: Appeltje
* Avond: nog te bepalen, maar normaal gezien wordt het kabeljauwhaas met paprika-salsa (jammie, als er iemand het receptje wil?) en een patatje in de schil voor Jeroen. Ik eet wat parmesaanschilfers op mijn salsa.

En dan ga ik vanavond normaal gezien sporten: 45 minuten cardio, 30 minuten kracht.
(En ik ga ook -weet dat het niet gezond is, maar ik heb het nodig!- een zonnebankje doen)

Bewerkt door Jess, 19 januari 2010 - 09:54.
Reden van bewerken: aanvulling

Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#385 Geplaatst 19 januari 2010 - 09:58

Smitten Kitten zei:

Trouwens, Spanishke en rocket_queen, ik blijf jullie in dit topic dan maar heel onpersoonlijk bij jullie nickname noemen, ondanks het feit dat dat vooral bij rocket_queen dan (omdat ik je ook in het "echt" ken), een beetje onnatuurlijk aanvoelt, maar anders wordt het te verwarrend met al die Katrien-en 8)

Hihi, I get it :) Geen probleem hoor, ben niet erg gehecht aan mijn voornaam.

Alles gaat hier prima. Al heb ik vanmorgen wel aan den lijven ondervonden waarom je je beter niet elke dag weegt. Ik trek het me niet aan en weet hoe het komt, maar dat maakt de shock niet minder. Was vanmorgen zo maar even 900 gram zwaarder dan gisterenochtend. :trance:
Da' s gewoon mijn straf denk ik, voor het dagelijks wegen :LOL: Misschien werkt het wel positief want het zet me ertoe aan nog preciezer te zijn...

Vandaag een makkelijk dagje, hoop ik.
Ontbijt: actimel
Tussendoor: een sinaasappel
Lunch: broccolisoep met 4 kleine sneetjes brood met kipfilet
Tussendoor: appel/yoghurtje van Activia
Vanavond: provençaalse ovenschotel met kip

Trouwens: voor wie receptjes zoekt en een login heeft op Kattenplaza.nl, in dit topic staat een schat aan lekkere recepten, ook veel van Hammie en mezelf:
Kattenplaza - Kattenforum • Inloggen

Guest_quid_faciendum_*
Guest_quid_faciendum_*

#386 Geplaatst 19 januari 2010 - 10:06

@ Jess: Ik vond heel lekkere mandarijntjes (eigenlijk waren het clementinekes) in de Delhaize van Mechelen. Sappig, zoet en niet hard.

Het receptje van de paprikasalsa wil ik wel graag weten. Heb gisteren een overvloed aan paprika's gekocht, dus nieuwe ideetjes zijn altijd welkom :-)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#387 Geplaatst 19 januari 2010 - 10:15

Tussendoortje nu:
2 cracottes (had ze toch nog mee van gisteren en daarmee is mijn bakje ook terug leeg :) ) met Philadelphia (stond ook nog in de frigo) en een Danone puur natuur yoghurtje.
Bedoeling was ook om er een thee'tje bij te nemen, maar ze laten mij hier niet gerust en in koude thee heb ik geen zin dus ik wacht wel even

Tussendoortje straks:
Belvita koekjes (bloemetjes met chocoladesmaak)

Rocket Queen:
Die Provencaalse ovenschotel met kip, staat dat recept ook op dat forum? :)

Bewerkt door Spanishke, 19 januari 2010 - 13:56.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#388 Geplaatst 19 januari 2010 - 10:24

Ha, Rocket_queen, ik kom er inderdaad een paar van mijn recepten tegen. Was ik al vergeten.

Bij deze een hervonden tip voor Spanishke dan: pizza maken van een Mexicaanse Tortilla. Die beleggen met passata en groenten naar keuze. Ik deed er vaak tonijn, rode ui, beetje paprika etc op. Ze zijn wel dun, maar weinig punten dus je kan er mss wel 2 van eten. Of 1 met een slaatje bij.

Heb even een receptentopic aangemaakt hier: http://www.kattensit...html#post352954
Even testen of ik zo kan linken dan: De provencaalse schotel: http://www.kattensit...html#post352958

Bewerkt door Smitten Kitten, 19 januari 2010 - 10:35.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#389 Geplaatst 19 januari 2010 - 10:34

Smitten Kitten zei:

Ha, Rocket_queen, ik kom er inderdaad een paar van mijn recepten tegen. Was ik al vergeten.

Bij deze een hervonden tip voor Spanishke dan: pizza maken van een Mexicaanse Tortilla. Die beleggen met passata en groenten naar keuze. Ik deed er vaak tonijn, rode ui, beetje paprika etc op. Ze zijn wel dun, maar weinig punten dus je kan er mss wel 2 van eten. Of 1 met een slaatje bij.

Heb even een receptentopic aangemaakt hier: http://www.kattensit...html#post352954

Goed gedaan Hanne!!! Dan kunnen we daar onze receptjes posten!!!
Geplaatste afbeelding

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#390 Geplaatst 19 januari 2010 - 10:37

Jess zei:

* Avond: nog te bepalen, maar normaal gezien wordt het kabeljauwhaas met paprika-salsa (jammie, als er iemand het receptje wil?)

ja, dat receptje wil ik wel :)

ben daarnet trouwens zwak geweest...de unit head had voor koffiekoeken gezorgd, en ik heb er eentje gegeten...