Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#391 Geplaatst 19 januari 2010 - 10:44

en ik heb juist enkele warme kaashapjes gegeten, maar niet veel!
maar seg, na een examen mag dat, ik let voor de rest wel op!

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#392 Geplaatst 19 januari 2010 - 10:44

tnx, Hanne! heel handig!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#393 Geplaatst 19 januari 2010 - 10:58

Jess zei:

Goed gedaan Hanne!!! Dan kunnen we daar onze receptjes posten!!!

Als je wil mag je dat receptje van die kabeljauw ook doorgeven aan mij of je mag het ook daar posten? :oops: Kabeljauw hebben we niet direct, maar we vervangen dat dan wel door roodbaars ofzo

Bewerkt door Spanishke, 19 januari 2010 - 11:14.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#394 Geplaatst 19 januari 2010 - 12:02

ik ga straks naar de winkel vol goede voornemens:
ik ga naar de grote delhaize, deze is een stuk verder om naartoe te stappen, maar dat zijn weer extra caloriën en daar hebben ze veel meer dan in de spar hier.

wat staat er op mijn lijstje?
:paw crackotten
:paw beleg voor op die crackotten light en gezond!
:paw fruit
:paw soepgroenten
:paw knabbel- en saladegroenten
:paw ontbijtgranen (de gezondste die betaalbaar blijven eruitvissen :ha )
:paw yoghurt
:paw vinnigrette (light liefst)
:paw fallafel (zitten weinig caloriën in en is overheerlijk, echte aanrader ;) )
:paw vegetarische wokreepjes
:paw eventueel andere vegetarische dingen...
:paw rijst
:paw tomatensaus
:paw gezonde snacks
Het zondiglijstje:
:paw bladerdeeg (om minihapjes van te maken, zo is het geen grote zonde ;) )
:paw kaas om in de hapjes te steken
:paw kies iets lekkers uit!
:paw extraatje voor Sil (want het is toch niet eerlijk als ik mag zondigen en hij niet? ;) )

Nu ben ik mij wel serieus aan het afvragen hoe ik dat allemaal ga dragen :ha

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#395 Geplaatst 19 januari 2010 - 12:10

Zo ik heb alle pagina's bekeken van dat forum dat je hebt doorgegeven Rocket Queen en ik moet zeggen, mmmmmm ziet er allemaal zo lekker uit. De receptjes waar ik mij het meest kon in terugvinden, zijn die van Hanne, maar ook die van jou (buiten de kaas gerekend dan, maar dat is persoonlijk natuurlijk) en ik ga mezelf echt proberen te verplichten van toch wat kaas te eten (in schotels enz, kan ik dat heel makkelijk achterwege laten). Het kan wel eens smaken en het zorgt voor meer evenwicht in je voeding. Die uitslag dat ik bedoelde Hanne, zijn meer puistjes eigenlijk, maar dat was vooral van vroeger, toch heb ik er een beetje een schrik van opgedaan, maar gerechten zoals Tiramisu eet ik ook en dat is ook met Mascarpone dus beetje onnozel om te gaan zeggen dat ik helemaal niets van kaas meer eet :) Heb het jaren gemeden en begon veel last te krijgen van witte vlekjes op mijn nagels, melk en yoghurt ter compensatie was niet voldoende. Nu heb ik daar nog vrij geregeld last van, maar het is wel al stukken minder.

De gyros wil ik gerust vanavond wel op tafel zien, die ziet er OVERHEERLIJK uit, ik kan niet wachten om hem uit te proberen :jump:
Ik ga ook echt eens beginnen om boeken af te schuimen en vooral die dan bij mijn ouders en zal hier ook eens wat gezonde gerechtjes plaatsen. Voel me al schuldig dat ik hier al die gerechten pik en zelf niet veel bijdraag :oops:

Bewerkt door Spanishke, 19 januari 2010 - 12:12.

Geplaatste afbeelding

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#396 Geplaatst 19 januari 2010 - 12:25

Op de site van de Rode Loper kan je een boek winnen : Eén - De Rode Loper - Win het boek 'Kilootje minder' | Eén

In deze unieke en praktische gids krijg je niet alleen 150 lijn- vriendelijke recepten. Er staan ook allerlei beweegtips en praktische oefeningen in. Zo loodst 'Kilootje minder' je langs de voornaamste hindernissen en helpt je om vol te houden.

Je kan het ook bestellen op de site van de CM (als CM-lid)

Het Kilootje minder-boek kost in de handel 24,95 euro, maar als CM-lid kan je het tegen de voordeelprijs van 20,50 euro (verzending inbegrepen) kopen.
Om de korting te genieten, schrijf je het juiste bedrag over op rek. nr. 738-0191710-60 van Postalux, Van Dijckstraat 87, 2640 Mortsel. Noteer in het vak Mededelingen 'boek Kilootje minder', het aantal exemplaren en je CM-lidnummer dat je onderaan je gele klever vindt.

Bewerkt door Lisje, 19 januari 2010 - 12:26.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#397 Geplaatst 19 januari 2010 - 12:25

Die gyros die ik in dat topic had gepost is eigenlijk net hetzelfde als wat ik gisteren heb gegeten, maar ik houd me eigenlijk nooit echt aan recepten en als het snel moet gaan vliegen de helft van de ingrediënten eruit :LOL: Als het maar smaakt en als ik maar niet te veel afwas heb 8)

Kaas vind ikzelf best lekker (mmm kaas en wijn!) maar eet het ook niet elke dag hoor. Ik eet zelf niet zo graag light kazen (met uitzondering van bv geitenkaas light) en de gewone versies zijn vaak zo vetrijk he :( Nuja, met mate kan dat allemaal geen kwaad!

Trek he je niet aan dat je nog geen receptjes hebt om te posten, dat komt wel na verloop van tijd. Wat ik doe bij het opstellen van mijn weekmenu is wat bladeren in kookboeken (al dan niet light) daar dingen uitkiezen die ik lekker vind en waarmee ik een beetje een gevarieerd menu kan opstellen (dus niet elke dag pasta) en dan na gaan of het light is of dat ik het light kan maken, door wat dingen weg te halen en wat andere dingetjes toe te voegen enz. In het reclameboekje van de colruyt vind ik ook wel vaak gezonde recepten die ook helemaal niet duur zijn. Staat deze week een recept in van Speculaas-muffins voor 100 kcal per muffin geloof ik. Ga die volgende week eens proberen te maken (maar dan wel in aangepaste hoeveelheden, want is goed voor 20 muffins, en zo'n verleiding in huis halen is vragen voor problemen...)

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#398 Geplaatst 19 januari 2010 - 13:58

Ik heb een lunchvergadering gehad, met allemaal belegde broodjes.
Ik heb één volkoren piccolootje gegeten met kippenwit en sla tussen. De boter heb er tussenuit gehaald.
Nu ga ik om 15u mijn soepje en of sla nemen, dat mag toch wel hè? Zo één piccolootje is toch zo goed als niks denk ik dan, of zitten daar toch veel puntjes/calorietjes in?
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#399 Geplaatst 19 januari 2010 - 14:02

Tuurlijk mag dat Jess ;) Sla en soep is 0 punten, natuurlijk als je bij je sla nog dingetjes doet eventueel meer punten, maar nooit rampzalig. Gewoon sebiet eten en lekker van genieten ;) Klein broodje zal denk maar iets van 4 punten zijn.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#400 Geplaatst 19 januari 2010 - 14:05

Toeme we hebben geen groentenblokjes meer, enkel kippenblokjes, enig idee door wat ik dit eventueel kan vervangen voor die gyros? Champignons hebben we ook niet meer, maar dat hebben we al zaterdag en zondag gegeten dus helemaal niet erg, zullen we wel vervangen met courgette ofzo :)

Bewerkt door Spanishke, 19 januari 2010 - 14:06.

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#401 Geplaatst 19 januari 2010 - 14:11

Smitten Kitten zei:

Tuurlijk mag dat Jess ;) Sla en soep is 0 punten, natuurlijk als je bij je sla nog dingetjes doet eventueel meer punten, maar nooit rampzalig. Gewoon sebiet eten en lekker van genieten ;) Klein broodje zal denk maar iets van 4 punten zijn.

Het is een slaatje met 75 gram kippenwit en een beetje superlight dressing, soep is groentensoep met gepelde tomaten en magere bouillonblokjes.
Zal dus wel meevallen hè. Anders val ik straks flauw bij het sporten denk ik :ha
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#402 Geplaatst 19 januari 2010 - 14:12

Heb je het over bouillonblokjes? Ja die mag je gewoon vervangen, kan je er eigenlijk ook uitlaten en dan wat satekruiden ofzo gebruiken. En inderdaad, je kan er ook gewoon andere groenten in doen.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#403 Geplaatst 19 januari 2010 - 14:14

Jess zei:

Het is een slaatje met 75 gram kippenwit en een beetje superlight dressing, soep is groentensoep met gepelde tomaten en magere bouillonblokjes.
Zal dus wel meevallen hè. Anders val ik straks flauw bij het sporten denk ik :ha

Ja, zal zeker meevallen, is nog geen 2 punten waarschijnlijk! En groentensoep met magere bouillon is toch 0 punten. Met je klein broodje erbij heb je waarschijnlijk samen nog maar een punt of 6-7, dat is peanuts 8) Ik neem aan dat je op een dag een punt of 20, misschien wel meer zal mogen eten, dus 7 punten voor middageten is zeker niet te veel! Aangezien ik een liliput ben mag ik er maar 18 :louche:

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#404 Geplaatst 19 januari 2010 - 14:15

Spanishke zei:

Toeme we hebben geen groentenblokjes meer, enkel kippenblokjes, enig idee door wat ik dit eventueel kan vervangen voor die gyros? Champignons hebben we ook niet meer, maar dat hebben we al zaterdag en zondag gegeten dus helemaal niet erg, zullen we wel vervangen met courgette ofzo :)

Ook geen gepelde tomaatjes? Of een paprika? Wortel? Ajuin?
Kan je allemaal in gyros draaien hoor :)
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#405 Geplaatst 19 januari 2010 - 14:17

Smitten Kitten zei:

Ja, zal zeker meevallen, is nog geen 2 punten waarschijnlijk! En groentensoep met magere bouillon is toch 0 punten. Met je klein broodje erbij heb je waarschijnlijk samen nog maar een punt of 6-7, dat is peanuts 8) Ik neem aan dat je op een dag een punt of 20, misschien wel meer zal mogen eten, dus 7 punten voor middageten is zeker niet te veel! Aangezien ik een liliput ben mag ik er maar 18 :louche:

Toen ik het ooit heb uitgeteld, mocht ik er ook maar 18 eten. Ik probeer calorietjes te tellen, of toch zo een beetje...
Maar wat had ik vandaag nu?
Een yoghurt 0%, een kiwi, een piccolo en dat is het. Dus ik ga mijn sla nog lekker opsmullen, zijt maar zeker. Dan is het vanavond geen patatje voor mij, pech. Dat broodje had me toch maar ferm gesmaakt :ha
Geplaatste afbeelding