Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#436 Geplaatst 19 januari 2010 - 22:42

Smitten Kitten zei:

Wat is dat eigenlijk, Bodystyling?

Ewel, dat zijn oefeningen voor een specifieke zone, in een verwarmde cabine (tegen spierpijn), ik heb maat 36-38 (1m74) dus eigenlijk moet ik niet zooveel afvallen, een paar kilo's (3) mag(moet) wel. Maar mijn centimeter verlies is berekend zonder vermageren...(Ze meten u vooraf en maken dan een berekening)
Ik doe dus oefeningen voor mijn achterhesp, en ik vind het heel fijn er zit iemand bij om te kijken of je het wel goed doet (de spreekwoordelijke stok achter de deur niewaar)! Tis in een warm tonnetje en met rekkers die je aan uw voeten moet vastmaken voor weerstand. En de oefeningen worden meer en meer.
Er is ook voedingsadvies, kan je meedoen of niet...

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#437 Geplaatst 19 januari 2010 - 23:48

Het klinkt wel Spacy :ha Rekkers aan de voeten, cabine... Maar vraagje, ik neem aan dat zoiets niet goedkoop is, is het resultaat eigenlijk blijvend? Of moet je bij wijze van spreken voor de rest van je leven elke week in een cabine gaan zitten met rekkers aan uw voeten? Ben in elk geval benieuwd hoe het verder gaat verlopen. Heb je al het gevoel dat het helpt?

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#438 Geplaatst 19 januari 2010 - 23:55

Smitten Kitten zei:

@ Spanishke: toch zeer netjes je avondmenu vind ik. Veel groentjes, witte vis en scampi's... kan niet verkeerd zijn!

Ik ben vooral tevreden dat ik erin geslaagd ben om de scampi's mooi roze te krijgen (hij zei dat ik ze beter apart gebakken had, maar had geen plaats meer), de groentjes nog lekker knapperig waren en de vis (net iets te weinig was volgens Simon voor mij) toch nog eetbaar was :ha :ha Mijn eerste wokgerecht :roll:
Voor de scampi's heb ik er 4 genomen, lijkt me niet te weinig en niet te veel voor 2 personen.. en die pangasius was 1 vrij grote filet voor 2. Normaal eten we elk zo een filet.

Bewerkt door Spanishke, 19 januari 2010 - 23:59.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#439 Geplaatst 20 januari 2010 - 08:36

Menu voor vandaag:
- ontbijt: 2 geroosterde boterhammen met confituur
- tussendoortje: appel + activia drink
- middag: light broodje met light kaas, groenten, en dressing
- namiddag: koffietje met special K koekjes
- avond: spaghetti (dit wordt moeilijk, zal men best moeten doen om maar 1 portie te nemen!)

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#440 Geplaatst 20 januari 2010 - 08:52

Goeiemorgen allemaal,

Heel veel succes allemaal! Hanne, good luck met de hapjes... zou er persoonlijk gewoon niet te veel maken en al helemaal geen waar ik zelf niet kan afblijven :)

Gisterenavond liep het hier mis. We hadden al om 17u avondeten gehad en dan moest ik naar de avondschool. Toen ik terugkwam, heb ik me even laten gaan. Kommetje platte kaas 0%, okééé, geen prob. Maar dan nog 7 (zeven!) crackotten. Miljaar hè. Had zooo goesting, zelfs geen honger hoor.

enfin vandaag herpakken. Ga ook een uurtje flink sporten.

Menu:
Ontbijt: boterham met kipfilet
Lunch: broccolisoep en bordje pasta met tomatensaus
Tussendoor: appel en kiwi
Avondeten: wat restjes, waaronder klein beetje provençaalse schotel, ja 't was véééél

Dus een dagje met iets minder calorieën in poging die crackotten te compenseren :LOL:

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#441 Geplaatst 20 januari 2010 - 08:55

Dagmenu:

ontbijt: toast met lightconfituur
lunch: paprikasoep met een beschuitje
tussendoor: een grote appel
avondeten: wortelstoemp met kipfilet

En verder natuurlijk liters water!
We blijven ervoor gaan.
Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#442 Geplaatst 20 januari 2010 - 09:07

rocket_queen zei:

Goeiemorgen allemaal,

Heel veel succes allemaal! Hanne, good luck met de hapjes... zou er persoonlijk gewoon niet te veel maken en al helemaal geen waar ik zelf niet kan afblijven :)

Gisterenavond liep het hier mis. We hadden al om 17u avondeten gehad en dan moest ik naar de avondschool. Toen ik terugkwam, heb ik me even laten gaan. Kommetje platte kaas 0%, okééé, geen prob. Maar dan nog 7 (zeven!) crackotten. Miljaar hè. Had zooo goesting, zelfs geen honger hoor.

Menu:
Avondeten: wat restjes, waaronder klein beetje provençaalse schotel, ja 't was véééél

Dus een dagje met iets minder calorieën in poging die crackotten te compenseren :LOL:

seg krakotten das gewoon lucht, zitten daar veel calorieen in? Kan ik me niet inbeelden...

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#443 Geplaatst 20 januari 2010 - 09:10

maar wat ik me nu afvraag, zijn dit realistische dieeten die je je hele leven kan volhouden? want das toch de bedoeling of niet? ik zie dat dieet en ik denk, pfff dat kan ik nooit volhouden, ik verander gewoon enkele dingen en probeer minder vet te eten en minder zoet, op lange termijn val je ook af en heb je een betere gewoonte gekweekt, ik zou niet kunnen leven op soep en krakotten...heb het gedaan zo gedieet en het is de verkeerde kant opgegaan met mij (woog nog 55 kilo voor 1m74) dusjaaaa...

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#444 Geplaatst 20 januari 2010 - 09:12

rocket_queen zei:

Goeiemorgen allemaal,

Menu:

Zeven cracotten is iets van 200 kcal, niet zo heel veel dus.
Als je dan sport, verbruik je dat wel hoor, daarvoor moet je niet speciaal minder eten volgens mij....
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#445 Geplaatst 20 januari 2010 - 09:12

Wat de hapjes betreft ga ik denk ik gewoon een kom soep eten eventueel met croutons. De rest mag wel lekkere hapjes eten (al zal ik die niet maken, dat zou wel een beetje een zelfgezochte kwelling zijn) ik wil niet de partypooper zijn ;)

Maar ik voel me momenteel gewoon sterk in mijn dieet. Moet lukken dus vanavond!

Deze morgen trouwens mijn vreemde appelmoes-kaas ontbijt gegeten en ik moet zeggen dat ik het lekker vond! Maar goed, ik eet dan ook echt alles, er is bijna niets dat ik niet lust (dat is dan ook wat me in de problemen heeft gebracht 8) ).

Ipv de voorgenomen light kaas heb ik gewone halfbelegen beemster gebruikt. Ik vind light kaas in sneetjes echt plastiek eigenlijk :p Heb ipv een sneetje dan een 20 gram per boterham genomen en in kleine stukjes gesneden en over de boterhammetjes gestrooid. Kaas-brood-ratio was voor mij perfect ;)

Ik post het receptje (al is het weer zoiets dat zo easy is dat je niet echt van een receptje kan spreken) later nog in het receptentopic. Zeer vullend ontbijt voor 3,5 punt, zo zie ik het graag :LOL:

En Rocket_queen: cracotten zijn geen ramp, valt zeker te compenseren als je nu op het juiste pad blijft ;)
PS Dit is dag 5 en de weegschaal zegt -1 kg. Ik weeg me toch om de 2-3 dagen. Ben te nieuwsgierig!

Bewerkt door Smitten Kitten, 20 januari 2010 - 09:16.

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#446 Geplaatst 20 januari 2010 - 09:16

Smitten Kitten zei:

Het klinkt wel Spacy :ha Rekkers aan de voeten, cabine... Maar vraagje, ik neem aan dat zoiets niet goedkoop is, is het resultaat eigenlijk blijvend? Of moet je bij wijze van spreken voor de rest van je leven elke week in een cabine gaan zitten met rekkers aan uw voeten? Ben in elk geval benieuwd hoe het verder gaat verlopen. Heb je al het gevoel dat het helpt?

Niks is blijvend zeker tenzij je liposuctie doet want dan is de effectieve vetcel weg (je kan dan natuurlijk nog steeds bijkomen als je zoooveel eet dat de resterende vetcellen gevuld raken maar bon je hebt er minder dus het zal minder zijn, vetcellen groeien niet meer terug aan, kunnen enkel gevuld zijn) Maar zolang ik mijn bikini aankan zonder al te veel geblubber kan het mij verder niet zoveel schelen. Eigenlijk valt de prijs wel mee vind ik! Ik betaal 130 euro voor 10 beurten (wel 3 gratis)...je hebt persoonlijke begeleiding wat ik een erg pluspunt vind omdat het juist uitvoeren van de oefeningen belangerijk is, dit miste ik in de fitness, je betaald daar ook best veel voor een abbonement en je krijgt bijna geen begeleiding tenzij je een personal trainer inhuurt die je waarschijnlijk meer zal kosten dan wat ik betaal...
Ja tis wel grappig die BS, idd spacy hihi, maar tis plezant omdat je comfi ligt en alles is binnen handbereik, die rekkers zijn echt handig om weerstand te creëeren. En dan ken je de oefeningen natuurlijk en zou je ze in principe thuis kunnen doen maarja daar heb je geen handvaten en rekker en zachte ondergrond en warmte om je spieren te lossen...

Bewerkt door sneeuwwitje, 20 januari 2010 - 09:20.

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#447 Geplaatst 20 januari 2010 - 09:19

En het kost je niet zooveel tijd om te doen, iets van een half uur tot 45 min, dus als ik resultaat zie na mijn 10 beurten wil ik dit gerust blijven doen voor de rest van mijn leven! (1 keer per week ofzo, nu doe ik 2 keer) bedoel dan is dit ongeveer
40 euro per maand, minder dan een gemiddeld fitness abo en personal trainer, pak minder!

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#448 Geplaatst 20 januari 2010 - 09:20

Hallihallo!

Ik ben vandaag helemaal niet stijf of zeer na mijn sportsessie. Dat betekent dus dat we morgen nog een tandje bijsteken!!!
Ik had gedacht dood te zijn gisterenavond, maar ik had veel energie en was goed gezind!

Ik had gisteren nogal laat gewerkt en had weinig tijd om te koken, ziehier mijn easy receptje:

Men neme 2 kabeljauwhazen uit de vriezer, ne paprika in stukjes, een zakje voorgekookte krieltjes en zet het in een pyrex kom met deksel. Men kappe er een doos tomatenblokjes met kruiden over (blik!), wat olijfolie, afkruiden en in de micro voor 12 minuten. Klaar :) . EN: geen afwas, alleen een kom en een bord 8)
Jeroen vond het HEERLIJK! (sms'te zelfs "heerlijk schatje, love you", schattig hè). Zeker proberen dus!!!!

Voor vandaag het menu:

* laat ontbijt: kiwi en yoghurt 0%
* lunch: slaatje met niks (ben mijn garnalen thuis vergeten!)
* tussendoortje: appeltje, druifje
* avond: weet ik nog niet, ik denk kip ofzo

Nog een vraagje:
Ik heb eergisteren soep gekookt, en ik had ze gisteren niet opgekregen. Zou die vandaag nog goed zijn??? Heeft altijd in de frigo gestaan in een vacuum bakje.

Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#449 Geplaatst 20 januari 2010 - 09:25

eens aan rieken, maar waarschijnlijk wel hoor! Tenzij er vis of room inzit ofzo...(maar dat zal wel niet aangezien je op dieet bent :d )

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#450 Geplaatst 20 januari 2010 - 09:26

sneeuwwitje zei:

eens aan rieken, maar waarschijnlijk wel hoor! Tenzij er vis of room inzit ofzo...(maar dat zal wel niet aangezien je op dieet bent :d )

Nope, alleen groentjes en bouillonblokjes.
Geplaatste afbeelding