Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#46 Geplaatst 13 januari 2010 - 09:33

sneeuwwitje zei:

ja shoppen hé! :ha

Hihi, een abonnement op de winkelstraat :ha
Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#47 Geplaatst 13 januari 2010 - 09:40

*mikkeke* zei:

Mag ik vragen of je dat altijd al hebt gehad die lactose intolerantie??
Onze jongste dochter heeft nl. een koemelkallergie en dat was tot ze een jaar of 2 was erg hevig. Ze moest maar een kruimel brood eten van de bakker of een stukje koek van haar zus en ze kreeg het vreselijk benauwd en diarree. Nu leek het laatst wat beter te gaan dus werden we wat losser, soms eens een gewoon koekje of een gewoon brood en nu een paar maand later is het ineens weer mis. Ze begint eczeem te krijgen terwijl ze dat nooit had en vreselijke diarree maar geen benauwdheid meer...... snap het dus niet zo goed, het lijkt wel opbouwend te werken ofzo. We zijn nu dus weer heel streng maar simpel is het natuurlijk niet voor een 2,5 jarige die graag alles hetzelfde eet.

Er is een groot verschil tussen de allergie of intolerantie. Ik ben intolerant aan lactose. Wanneer je er allergisch aan bent, ligt het aan je immuunsysteem en is er spijtig genoeg niks aan te doen... Of het ooit kan weggaan, weet ik niet echt. Maar ik denk eerlijk gezegd van niet, aangezien het aan je afweersysteem ligt die bepaalde antistoffen aanmaakt tegen de eiwitten die in melk voorkomen... t.o.v. intolerantie, dat ligt aan het feit dat je lichaam een bepaald enzym, lactase, niet heeft. dat enzym zou normaal lactose, melksuiker, moeten afbreken.
En ander verschil is dat je bij lactose intol. meestal nog de melkzuren verdraagt. Dat heb je bij koemelk allergie ook niet.
Ik heb het gehad van mijn geboorte tot mijn 2 jaar ongeveer. dan is het weggegaan en het is terug gekomen rond mijn 14e... nu ben ik er 19 en heb ik het nog steeds even erg. (sporen verdraag is zelfs niet)

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#48 Geplaatst 13 januari 2010 - 10:08

Ze kan er wel overgroeien maar het is blijkbaar nog te vroeg....
zal binnenkort maar weer eens een afspraak maken bij de allergoloog.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#49 Geplaatst 13 januari 2010 - 10:49

Een vraagje voor iedereen:

Hoe gaan jullie om met mensen (collega's, vrienden, familie) die constant zitten te zagen van "je bent toch niet te dik, je moet toch niet op dieet, dat is niet gezond als je geen overgewicht hebt, ...".

Vind dat best wel moeilijk.
Geplaatste afbeelding

Guest_Mélina_*
Guest_Mélina_*

#50 Geplaatst 13 januari 2010 - 10:55

Had ik niet aan de hand want ik was wel te dik ;)

Trouwens dat is bull als je geen overgewicht hebt niet te dieten. Het kan nooit kwaad een beetje af te vallen, tenzij je naar ondergewicht neigt natuurlijk.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#51 Geplaatst 13 januari 2010 - 10:57

Jess zei:

Hoe gaan jullie om met mensen (collega's, vrienden, familie) die constant zitten te zagen van "je bent toch niet te dik, je moet toch niet op dieet, dat is niet gezond als je geen overgewicht hebt, ...".

Uiteindelijk is het iedereen zijn keuze om al dan niet op zijn voeding te letten. Ik trek er mij weinig van aan, er zijn er bij mij ook in de buurt die het zeggen en ik weet echt wel dat ik op sommige plaatsen best wat zou mogen afslanken of toch zeker wat strakker zou mogen zitten, ik voel me ook niet goed in mijn vel als ik kledij moet gaan passen enz...en dat zijn zo juist de momenten dat zij er niet bij zijn he

Bewerkt door Spanishke, 13 januari 2010 - 10:57.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#52 Geplaatst 13 januari 2010 - 11:01

ik kreeg van de collega's eigl best wel veel steun. Ik was dan ook wel te dik (80kg voor 1m60). Als ze iets bijhadden van zoetigheids, dan werd het aan mij ook niet aangeboden (ik had dat zo gevraagd), en maar heb eigenlijk nooit echt commentaar gekregen. Nu krijg ik wel dikwijls complimentjes, en dat ik nu toch zeker niet meer mag afvallen, maar ik wil nog een 2.5kg kwijt en dan zeg ik gewoon "mercikes, maar 2.5kg wil ik er toch nog vanaf" en dan lach ik eens en dan gaat het gesprek wel over op iets anders.

ik zou gewoon zeggen van "ja, maar 't is mijn lijf en met een paar kilootjes minder voel ik me veel beter" of "ja, maar mijn broeken worden te klein, en ik wil geen nieuwe garderobe aanschaffen" ofzoiets in dien aard ;)

mensen hebben toch zo snel commentaar op anderen he :(

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#53 Geplaatst 13 januari 2010 - 11:02

Jess zei:

Ik had het er ook al over, maar ik zeg dan ; beter er iets aan doen als het maar 2 kilo teveel is want 2+2+2+2+...=... en dan is het vele moeilijker ervan af te raken, dus tijdig aan de rem trekken!
Ik krijg ook altijd die opmerking want ik ben niet "dik" maar als ik voel dat mijn kleren spannen vind IK dat er iets moet veranderen, want (zoals ik al zei) "10 kilo komt er niet op 1 dag bij en gaat er ook niet op 1 dag af!" :d

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#54 Geplaatst 13 januari 2010 - 11:05

Ik ben nu ook Roc cellulitis creme aan het smeren , zou ook een 2 tal centimeters minder moeten geven, maar dan moet je dat 4 weken smorgens en savonds doen en dat zal ik wel weer niet volhouden :d

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#55 Geplaatst 13 januari 2010 - 11:07

ik ben altijd al wat mollig geweest en mijn mama en tante enz letten ook op hun eten, en ik voelde het gewoon aan hun blik dat ze vinden dat ik verdikt ben. ik laat mij dan ook gaan tijdens de feestdagen (anders mag ik al die dingen niet eten...). Dus als ik zeg van ik moet vermageren (wat ik eigenlijk niet zeg, maar als ik het zou zeggen) dan zullen ze er zeker niet tegen in gaan. Dus ja, bij mij is het eerder omgekeerd maar ze beginnen er eigenlijk nooit uit hun eigen over! en het is zeker geen gespreksonderwerp ofzo in mijn familie/vriendengroepje ofz...
Mijn vriend en ik zijn allebei heel gevoelig aan die zaken, we vragen vaak aan mekaar: "ben ik verdikt?" en we antwoorden eerlijk!

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#56 Geplaatst 13 januari 2010 - 11:19

sneeuwwitje zei:

Ik ben nu ook Roc cellulitis creme aan het smeren , zou ook een 2 tal centimeters minder moeten geven, maar dan moet je dat 4 weken smorgens en savonds doen en dat zal ik wel weer niet volhouden :d

Awel, smeren werkt wel als je het volhoudt. Degenen die zeggen van "dat is zever" hebben ongelijk. Ik smeer ook, meestal begin in februari en hou ik het goed vol tot na de zomer, en dat helpt wel, door de combinatie van de cafeine die erin zit en de massage die je doet.

Ik heb ook een massagetoestel dat je huid naar binnen "zuigt" zeg maar en dan afrolt. Eigenlijk een kleine home-versie van de duurdere machines in schoonheidsinstituten. Dat helpt ook wel, dat doe je ook twee keer per dag en dan telkens de knop een eindje verder zetten, zodat hij feller zuigt.

Ik heb een heeeeeeeeeeel slechte bloeddoorstroming en dus ALTIJD een blubberkont en benen, of ik nu mager ben of niet :ha
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#57 Geplaatst 13 januari 2010 - 11:19

Jess zei:

Ik zeg er gewoon niks van als ik op dieet van tegen de mensen waarvan ik weet dat er een opmerking kan komen, en dan blijft het commentaar dus ook achterwege. :)

Ben ook echt wel blij dat er in de winter dagelijks verse soep is op het werk (een cafetaria met maaltijden is er niet bij ons); dan heb ik ook niet de behoefte om zo'n vettig belegd broodje te gaan halen. 's middags eet ik dus braaf mijn groentensoepje op; tussendoor snoep ik niks behalve een stukje fruit als ik een hongertje krijg en 's avonds eet ik wel normaal. Ik moet sowieso koken voor Olivier en heb 's avonds écht geen zin of energie om voor mij dan nog iets apart te zitten maken.
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#58 Geplaatst 13 januari 2010 - 11:25

Karolientje zei:

Ik zeg er gewoon niks van als ik op dieet van tegen de mensen waarvan ik weet dat er een opmerking kan komen, en dan blijft het commentaar dus ook achterwege. :)

Ben ook echt wel blij dat er in de winter dagelijks verse soep is op het werk (een cafetaria met maaltijden is er niet bij ons); dan heb ik ook niet de behoefte om zo'n vettig belegd broodje te gaan halen. 's middags eet ik dus braaf mijn groentensoepje op; tussendoor snoep ik niks behalve een stukje fruit als ik een hongertje krijg en 's avonds eet ik wel normaal. Ik moet sowieso koken voor Olivier en heb 's avonds écht geen zin of energie om voor mij dan nog iets apart te zitten maken.

Ja, mijn collega's hadden zelf de conclusie getrokken toen ze mij alweer mijn sla zagen uithalen en ik de pralines die ik had gekregen braaf in mijn kast zette :ha , het viel dus op.

's Avonds kook ik ook voor Jeroen, en dan eet ik wel mee, alleen eet ik geen aardappelen, maar een extra portie groenten. Ik maak regelmatig voor Jeroen witte saus, maar dat maak ik sowieso apart in een kastrolletje, dus dat is niet erg. En vlees - vis maak ik ook apart, als altijd. Ik ben het dus wel gewoon om dubbel te koken, en zoveel extra werk is dat niet, eigenlijk alleen een extra pannetje zonder boter en soms een potje saus voor Jeroen :) .

(En als ik dan eens zondig zoals bij Nicky, geniet ik er ook dubbel van :ha )
Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#59 Geplaatst 13 januari 2010 - 11:29

als men vriend en ik samenwonen moet vriendlief maar mee dieten :x tzou hem ook geen kwaad doen :engel:

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#60 Geplaatst 13 januari 2010 - 11:30

Jess zei:

Ja, mijn collega's hadden zelf de conclusie getrokken toen ze mij alweer mijn sla zagen uithalen en ik de pralines die ik had gekregen braaf in mijn kast zette :ha , het viel dus op.

's Avonds kook ik ook voor Jeroen, en dan eet ik wel mee, alleen eet ik geen aardappelen, maar een extra portie groenten. Ik maak regelmatig voor Jeroen witte saus, maar dat maak ik sowieso apart in een kastrolletje, dus dat is niet erg. En vlees - vis maak ik ook apart, als altijd. Ik ben het dus wel gewoon om dubbel te koken, en zoveel extra werk is dat niet, eigenlijk alleen een extra pannetje zonder boter en soms een potje saus voor Jeroen :) .

(En als ik dan eens zondig zoals bij Nicky, geniet ik er ook dubbel van :ha )

Ohh ik vind het echt vreselijk om dubbel te staan koken 's avonds.... kan het er echt niet voor opbrengen. We hebben ook maar een kleine en niet zo praktische keuken, dus van het ogenblik dat er ook maar 1 of 2 extra pannen of kookpotten aan te pas komen, lijkt het daar al 1 grote chaos. Het is trouwens ook niet van het gewone eten dat je te dik wordt, maar van alle extraatjes. Als je die achterwege laat en voldoende sport, dan ga je sowieso wel geleidelijk aan vermageren. ;)

Trouwens, bereid je er wel wat op voor dat je morgenavond bij ons wel zult moeten zondigen. Olivier is gisteren naar de supermarkt geweest en heeft zich weer niet kunnen inhouden. :roll:
Geplaatste afbeelding