Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#466 Geplaatst 20 januari 2010 - 11:50

Smitten Kitten zei:

:h Mmmm! Ik geniet van mijn simpele pastasalade! 100 gram pasta, daarbij wat erwtjes, fijngesneden kippewit, gehalveerde kerstomaatjes, en aangestoofde aubergine en paprika met een beetje look. Oh ja en veeel peper en een klein lepeltje zwarte truffelolie :h 4,5 punten en een heeeel groot bord vol!
Diëten is plezant 8)

Jak, truffelolie. Dat is dus iets dat ik niet graag lust hè. Eén van de weinige dingen. Behalve vleesjes natuurlijk. 8)

Ik heb ook altijd graag een groot bord vol, ik heb liever een groot bord met gezonde dingetjes dan één koekje eigenlijk. Ik eet graag veel! :x
Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#467 Geplaatst 20 januari 2010 - 11:54

Moeten we hier ook bekentenissen doen? :onzeker:

Ok, dan, ik heb gisteren gezondigd met één glaasje witte wijn! Maar de weegschaal heeft me er vanmorgen niet voor gestraft! :)

Morgenavond moet ik gaan uit eten, ben er al over aan het nadenken wat ik dan zou nemen? Ik denk vis met puree ofzo... ?

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#468 Geplaatst 20 januari 2010 - 11:56

Jess zei:

Jak, truffelolie. Dat is dus iets dat ik niet graag lust hè. Eén van de weinige dingen. Behalve vleesjes natuurlijk. 8)

Ik heb ook altijd graag een groot bord vol, ik heb liever een groot bord met gezonde dingetjes dan één koekje eigenlijk. Ik eet graag veel! :x

Allez zeg! Van iemand die zo graag lekker eet had ik toch iets anders verwacht :p

Ik vind dat echt lekker. Heb ook een heerlijk recept voor een salade van paprika's, geitenkaas, buffelmozzarella, wortel en basilicum en witte truffelolie... Echt goddelijk! Maar wel zeer heavy on the hips :ha
Dus dat is geen aanrader nu!

Ik moet ook echt een groot bord vol hebben. Je zou verschieten van wat ik allemaal kan verzetten aan eten :catangel

Zeker tijdens het diëten heb ik dat ook nodig, want anders zou ik het echt moeilijker hebben om vol te houden! Zo'n dieet van 1 cracotte 's morgens, 1 kom soep 's middags en een klein droog slaatje 's avonds, dat zou voor mij echt de hel zijn! Ik moet wel nog lekker veel kunnen eten en kunnen genieten van mijn eten.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#469 Geplaatst 20 januari 2010 - 11:59

lizke zei:

Moeten we hier ook bekentenissen doen? :onzeker:

Ok, dan, ik heb gisteren gezondigd met één glaasje witte wijn! Maar de weegschaal heeft me er vanmorgen niet voor gestraft! :)

Morgenavond moet ik gaan uit eten, ben er al over aan het nadenken wat ik dan zou nemen? Ik denk vis met puree ofzo... ?

Glaasje wijn is niet erg ;) Je mag zelfs elke dag je glaasje wijn, als je voor de rest goed en gezond eet zal dat echt geen drama zijn. 't Is wel zo dat het lege caloriën zijn natuurlijk. Voor als je gaat eten is vis inderdaad een vrij veilige keuze, tenzij hij baadt in saus. Je kan vragen om saus apart te serveren. Puree vind ik wel een dikmaker. Absoluut niet voor de aardappelen, maar wel omwille van room/ei/boter die er eventueel in grote hoeveelheden in zit.

PS wel kies je best voor droge witte wijn als je witte wijn drinkt, en dus niet voor zoete.

Bewerkt door Smitten Kitten, 20 januari 2010 - 12:02.

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#470 Geplaatst 20 januari 2010 - 12:03

Smitten Kitten zei:

Glaasje wijn is niet erg ;) Je mag zelfs elke dag je glaasje wijn, als je voor de rest goed en gezond eet zal dat echt geen drama zijn. 't Is wel zo dat het lege caloriën zijn natuurlijk. Voor als je gaat eten is vis inderdaad een vrij veilige keuze, tenzij hij baadt in saus. Je kan vragen om saus apart te serveren. Puree vind ik wel een dikmaker. Absoluut niet voor de aardappelen, maar wel omwille van room/ei/boter die er eventueel in grote hoeveelheden in zit.

Ja daar heb je wel gelijk in... Als je dat dan zelf maakt doe je dat daar niet in he... Mss eens kijken voor gekookte aardappelen gewoon...

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#471 Geplaatst 20 januari 2010 - 12:03

Smitten Kitten zei:

Allez zeg! Van iemand die zo graag lekker eet had ik toch iets anders verwacht :p

Ik vind dat echt lekker. Heb ook een heerlijk recept voor een salade van paprika's, geitenkaas, buffelmozzarella, wortel en basilicum en witte truffelolie... Echt goddelijk! Maar wel zeer heavy on the hips :ha
Dus dat is geen aanrader nu!

Ik moet ook echt een groot bord vol hebben. Je zou verschieten van wat ik allemaal kan verzetten aan eten :catangel

Zeker tijdens het diëten heb ik dat ook nodig, want anders zou ik het echt moeilijker hebben om vol te houden! Zo'n dieet van 1 cracotte 's morgens, 1 kom soep 's middags en een klein droog slaatje 's avonds, dat zou voor mij echt de hel zijn! Ik moet wel nog lekker veel kunnen eten en kunnen genieten van mijn eten.

Neen, ik heb ooit een salade met truffelolie gegeten en dat smaakt veel te "muskus"-achtig, ik vind dat echt niet lekker.

Balsamico daarentegen, dat smijt ik overal op :oops:

Ik kook en eet inderdaad heel graag, heb tien jaar in de horeca gestaan tijdens mijn studies (en vorig jaar ook nog een aantal maandjes) en dat doet toch wel iets met een mens.

Mijn droom is dan ook om ooit nog de opleiding chef-kok te kunnen doen en mijn eigen zaak te openen. Maar dat is maar een droom hè 8)
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#472 Geplaatst 20 januari 2010 - 12:05

Jess zei:

Neen, ik heb ooit een salade met truffelolie gegeten en dat smaakt veel te "muskus"-achtig, ik vind dat echt niet lekker.

Balsamico daarentegen, dat smijt ik overal op :oops:

Ik kook en eet inderdaad heel graag, heb tien jaar in de horeca gestaan tijdens mijn studies (en vorig jaar ook nog een aantal maandjes) en dat doet toch wel iets met een mens.

Mijn droom is dan ook om ooit nog de opleiding chef-kok te kunnen doen en mijn eigen zaak te openen. Maar dat is maar een droom hè 8)

Dromen zijn er om geleefd te worden vind ik 8)

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#473 Geplaatst 20 januari 2010 - 12:06

Ik zou ook voor gekookte aardappeltjes gaan of rijst. Puree is inderdaad een dikmaker door de extra ingrediënten die er naast aardappelen in zitten. Als ik nu puree zou maken, doe ik dat door enkel wat halfvolle melk toe te voegen (dus geen ei, boter of room), en voldoende op smaak te brengen met peper, zout en nootmuskaat. Is ook erg lekker en stukken minder vet! Maar op restaurant is puree wel erg romig gemaakt normaal gezien.

En verder: ik eet ook graag véél!! Dus ook als ik dieet, heb ik graag dat ik toch een goed gevuld bord voor mn neus heb, dan van die kleine muizenhapjes, want anders begin ik er zelfs niet aan. :ha de slogan voor mij: gezond, lekker en veel eten. :x

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#474 Geplaatst 20 januari 2010 - 12:06

Wij gaan vandaag naar de winkel en deze keer hoop ik echt echt dat het lijstje volledig is om de week mee rond te komen en dat alles in de frigo past O:)

Laat ontbijt hier was:
Kommetje Special K met zwarte chocoladekrullen 30g
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#475 Geplaatst 20 januari 2010 - 12:09

Smitten Kitten zei:

Dromen zijn er om geleefd te worden vind ik 8)

We zien wel, later misschien, als de kindjes groot zijn.
Mijn vriend is ook zelfstandig en ik werk voor de overheid. Beiden zelfstandig zou voor later en ook voor kinderbijslag enzo minder interessant zijn.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#476 Geplaatst 20 januari 2010 - 12:10

Spanishke zei:

Wij gaan vandaag naar de winkel en deze keer hoop ik echt echt dat het lijstje volledig is om de week mee rond te komen en dat alles in de frigo past O:)

Laat ontbijt hier was:

Succes! Mijn vriend verschoot er trouwens van voor hoe weinig geld ik mijn hele dieetweek-menu had gekocht. En dan was er nog veel vlees bij dat in de vriezer zit voor meerdere weken. 't Zijn toch echt de koekjes, de chips, de klaargemaakte maaltijden enz die ons boodschappenlijstje altijd zo duur maken blijkbaar...

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#477 Geplaatst 20 januari 2010 - 12:13

Spanishke zei:

Laat ontbijt hier was:

Ik gebruik in de frigo plastic bakjes waar ik alles in sorteer. Ik heb de onze helemaal leeggehaald en ik heb onze drank buiten gezet. Het is nu toch fris genoeg daarvoor. Dan heb je veel extra ruimte.
Verder: één schap groentjes, één schap zuivel, één schap fruitjes en gezond beleg, in de deur magere melk, ketchup, dressing, ....
Morgen ga ik de koekenkast uitrommelen, want ik heb nu gezonde koekjes meegebracht.
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#478 Geplaatst 20 januari 2010 - 12:15

Smitten Kitten zei:

Succes! Mijn vriend verschoot er trouwens van voor hoe weinig geld ik mijn hele dieetweek-menu had gekocht. En dan was er nog veel vlees bij dat in de vriezer zit voor meerdere weken. 't Zijn toch echt de koekjes, de chips, de klaargemaakte maaltijden enz die ons boodschappenlijstje altijd zo duur maken blijkbaar...

Heel juist!
Ik had deze week voor 35 euro bij de beenhouwer (is wel voor anderhalve week vlees, en ook voor de katten)
Voor 65 euro in de aldi (was ook wel wat spul bij uit de aanbiedingen gelijk vuilbakzakken etc)
Voor een 70 euro in de Carrefour (ga ik maar eens om de twee weken naartoe)

Viel dus heel goed mee vind ikzelf.
Normaal hebben we voor boodschappen (zonder kattenspul) toch makkelijk 500 euro per maand.
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#479 Geplaatst 20 januari 2010 - 12:19

Jess zei:

Heel juist!
Ik had deze week voor 35 euro bij de beenhouwer (is wel voor anderhalve week vlees, en ook voor de katten)
Voor 65 euro in de aldi (was ook wel wat spul bij uit de aanbiedingen gelijk vuilbakzakken etc)
Voor een 70 euro in de Carrefour (ga ik maar eens om de twee weken naartoe)

Viel dus heel goed mee vind ikzelf.
Normaal hebben we voor boodschappen (zonder kattenspul) toch makkelijk 500 euro per maand.

Wij ook... heel gemakkelijk zelfs en daar zijn dan niet de keren dat we gaan uit eten enz bij gerekend... :oops: Als ik dan soms lees met welk geld gezinnen (met meerdere kinderen) toekomen dan denk ik wel eens "oeps..."

Maar goed, wij hebben geen kinderen en enkel de katjes om voor te zorgen en we houden allebei van lekker eten... Toch kunnen we nu een pak meer sparen en dat allemaal omdat Bibi op dieet is gegaan :LOL:

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#480 Geplaatst 20 januari 2010 - 12:25

Smitten Kitten zei:

Wij ook... heel gemakkelijk zelfs en daar zijn dan niet de keren dat we gaan uit eten enz bij gerekend... :oops: Als ik dan soms lees met welk geld gezinnen (met meerdere kinderen) toekomen dan denk ik wel eens "oeps..."

Maar goed, wij hebben geen kinderen en enkel de katjes om voor te zorgen en we houden allebei van lekker eten... Toch kunnen we nu een pak meer sparen en dat allemaal omdat Bibi op dieet is gegaan :LOL:

Ja, dat is bij ons ook zonder wijn enzo bijvoorbeeld. Dat drinken (in mijn geval dronk) we ook regelmatig, eigenlijk bijna dagelijks bij het eten....
En als ik dan wijn bestel, je bent makkelijk een paar honderd euro kwijt hoor.

Wij hebben (nog ;) ) geen kids dus we weten ook dat het NU is dat we moeten profiteren. Hoewel ik WEL weet, dat ik de katjes niks ga ontzeggen omdat er een baby is.
Maar dat is wel ff offtopic :)
Geplaatste afbeelding