Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#481 Geplaatst 20 januari 2010 - 12:26

Smitten Kitten zei:

Succes! Mijn vriend verschoot er trouwens van voor hoe weinig geld ik mijn hele dieetweek-menu had gekocht. En dan was er nog veel vlees bij dat in de vriezer zit voor meerdere weken. 't Zijn toch echt de koekjes, de chips, de klaargemaakte maaltijden enz die ons boodschappenlijstje altijd zo duur maken blijkbaar...

Ja echt wel he! Die koekjes vooral en chips is eigenlijk ook nog duur per zak en hier is dat zeker duur, want vriend laat zich altijd verleiden door de promoties (3 = -1,50 enz) Bijgevolg ligt het hier nog vol met chips, ik ga het wel zo moeten plannen dat ik er toch een beetje van eet zodanig dat hij niet allemaal slecht wordt :ha Die belvitakoekjes zijn ook wel nog vrij duur eigenlijk en als ik die zie staan, kan ik ze toch moeilijk in de rekken laten liggen omdat ze zo makkelijk zijn om mee te nemen als tussendoortje :oops:
Ben eens benieuwd naar het totale prijskaartje, denk niet dat het echt goedkoop zal zijn, maar het zijn vooral dingen die meer dan 1 dag meegaan dus. Kopen jullie ook van die voorgesneden wokreepjes uit de diepvries of snijden jullie die zelf in reepjes?

Bewerkt door Spanishke, 20 januari 2010 - 12:26.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#482 Geplaatst 20 januari 2010 - 12:29

Jess zei:

Ja, dat is bij ons ook zonder wijn enzo bijvoorbeeld. Dat drinken (in mijn geval dronk) we ook regelmatig, eigenlijk bijna dagelijks bij het eten....
En als ik dan wijn bestel, je bent makkelijk een paar honderd euro kwijt hoor.

Wij hebben (nog ;) ) geen kids dus we weten ook dat het NU is dat we moeten profiteren. Hoewel ik WEL weet, dat ik de katjes niks ga ontzeggen omdat er een baby is.
Maar dat is wel ff offtopic :)

Ik de katten ook niet hoor. Mijn vriend moet maar witte producten eten :ha

Nee dat is niet waar hoor ;) We zouden wel een andere manier vinden om te besparen (niet meer zo vlotjes sushi aan huis laten leveren enz bv), maar op de katjes zou ik nooit of te nimmer besparen.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#483 Geplaatst 20 januari 2010 - 12:30

Spanishke zei:

Ja echt wel he! Die koekjes vooral en chips is eigenlijk ook nog duur per zak en hier is dat zeker duur, want vriend laat zich altijd verleiden door de promoties (3 = -1,50 enz) Bijgevolg ligt het hier nog vol met chips, ik ga het wel zo moeten plannen dat ik er toch een beetje van eet zodanig dat hij niet allemaal slecht wordt :ha Die belvitakoekjes zijn ook wel nog vrij duur eigenlijk en als ik die zie staan, kan ik ze toch moeilijk in de rekken laten liggen omdat ze zo makkelijk zijn om mee te nemen als tussendoortje :oops:
Ben eens benieuwd naar het totale prijskaartje, denk niet dat het echt goedkoop zal zijn, maar het zijn vooral dingen die meer dan 1 dag meegaan dus. Kopen jullie ook van die voorgesneden wokreepjes uit de diepvries of snijden jullie die zelf in reepjes?

Alleen de quornreepjes bij de Colruyt. Voor de rest koop ik gewoon biefstukjes en kippenfilet enz en die doe ik dan zelf in kleine stukjes.
Aja, en heb me ook voorgenomen om maar 1 pak van die lightkoekjes per week te kopen omdat ik inderdaad vind dat het eigenlijk niet echt goedkoop zijn. (is gemakkelijk, want ben niet zo'n gek van zoet) Maar het is inderdaad gemakkelijk, want een hapklare portie van zo'n 100 kcal. Voor de rest eet ik fruit als tussendoor en af en toe zo'n 0% yoghurtje van Galaxy.

Bewerkt door Smitten Kitten, 20 januari 2010 - 12:48.

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#484 Geplaatst 20 januari 2010 - 12:31

wij kopen sowiso al bijna alles van de witte producten :ha dieten komt hier eigenlijk duurder uit, en dan neem ik nog de lightproducten van de witte producten en goedkoopste merken :p

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#485 Geplaatst 20 januari 2010 - 12:33

crazy_catlady zei:

wij kopen sowiso al bijna alles van de witte producten :ha dieten komt hier eigenlijk duurder uit, en dan neem ik nog de lightproducten van de witte producten en goedkoopste merken :p

Was er maar mee aan het lachen hoor :catangel Voor sommige dingen ben ik nogal merkvast, maar andere zaken zoals bv tomaten in blik mag van mij best witte product zijn.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#486 Geplaatst 20 januari 2010 - 12:37

Ik ga ze toch eens proberen die wokreepjes, anders is het hier altijd getwijfel van hier tot in Tokyo van "zouden we dat wel versnijden voor in de wok? Enz..." Ah ze hebben daar ook quornreepjes in de diepvries, dat wist ik niet! Heel interessant!
Eigenlijk kopen wij over het algemeen merkproducten, Simon heeft bv zijn favoriete mayonaise en dat is die van Bertolli, niet goedkoop uiteraard en ketchup kopen we ook enkel Heinz omdat er meer echte tomaten inzitten. Zalm, garnalen, surimisticks enz neem ik wel van het huismerk omdat die van merken het prijs/kwaliteitsverschil echt niet waard zijn en zo zijn er nog wel dingen, maar over het algemeen merk. Ik ben al heel erg blij dat ik hem eindelijk heb kunnen overtuigen om geen Coco Pops meer te nemen (+15 euro/3 dozen die direct op waren), maar om die van cribbit's te nemen (scheelt heel wat!) Wij gaan bijna nooit of zelden naar de Lidl, terwijl ik eigenlijk wel wil gaan omdat ze daar nu een vrij interessant aanbod hebben van lightproducten, voor groenten en fruit zou ik het daar wel niet zo op wagen.

Bewerkt door Spanishke, 20 januari 2010 - 12:43.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#487 Geplaatst 20 januari 2010 - 12:43

Haha zo grappig Spanishke! Nu zou ik wel nooit Angus Beef staan versnijden voor in de wok, maar dan koop je toch gewoon "familiesteak" ofzo en dan moet er daar geen discussie over zijn :LOL: Maar die reepjes in de vriezer zijn wel gewoon heel gemakkelijk hoor, mijn vader koopt die ook altijd en als je nog keukenprinses in wording bent, dan moet je shortcuts nemen he ;)

Moet eerlijk toegeven dat ik hier degene ben die altijd in de Delhaize wilt gaan shoppen en die zich daar ook telkens weer flink laat gaan... Mijn vriend is degene die zweert bij de Colruyt (mijn ouders ook trouwens) en nu ik het verschil in rekening heb gezien moet ik toch ook wel toegeven dat het stom is om zoveel meer te betalen, als het voor minder even lekker kan zijn. Al zijn er wel ook echt merken waar ik niet van af stap, zoals de Heinz Ketchup bv, die vind ik ook echt lekkerder.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#488 Geplaatst 20 januari 2010 - 12:50

Smitten Kitten zei:

Haha zo grappig Spanishke! Nu zou ik wel nooit Angus Beef staan versnijden voor in de wok, maar dan koop je toch gewoon "familiesteak" ofzo en dan moet er daar geen discussie over zijn :LOL: Maar die reepjes in de vriezer zijn wel gewoon heel gemakkelijk hoor, mijn vader koopt die ook altijd en als je nog keukenprinses in wording bent, dan moet je shortcuts nemen he ;)

Moet eerlijk toegeven dat ik hier degene ben die altijd in de Delhaize wilt gaan shoppen en die zich daar ook telkens weer flink laat gaan... Mijn vriend is degene die zweert bij de Colruyt (mijn ouders ook trouwens) en nu ik het verschil in rekening heb gezien moet ik toch ook wel toegeven dat het stom is om zoveel meer te betalen, als het voor minder even lekker kan zijn. Al zijn er wel ook echt merken waar ik niet van af stap, zoals de Heinz Ketchup bv, die vind ik ook echt lekkerder.

Wel we hebben goeie steak van de Makro nog in de diepvries zitten, moest je zijn kop gezien hebben toen ik voorstelde om er eentje te versnijden om in de wok te smijten :ha :ha Hij eet enkel steak met fritten en no way dat hij dat anders gaat eten :lachen: Over het algemeen is diepvries niets extra van vet en/of caloriën he dus lijkt me inderdaad makkelijk.
Delhaize is gezelliger, maar wel duurder denk ik. De Colruyt is zo magazijnsfeer he, maar als je daar naartoe wordt gesleurd vanaf je samen bent met vriendlief dan pas je je al vrij snel aan ;) Was vergeten dat het woensdag was vandaag, we gaan straks pas gaan, want nu loopt het daar vol met krijsende schoolkinderen die alsmaar in je weg lopen.. O:)

Bewerkt door Spanishke, 20 januari 2010 - 12:51.

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#489 Geplaatst 20 januari 2010 - 12:51

Smitten Kitten zei:

Was er maar mee aan het lachen hoor :catangel Voor sommige dingen ben ik nogal merkvast, maar andere zaken zoals bv tomaten in blik mag van mij best witte product zijn.

Same here! Bepaalde dingen, altijd aldi, andere dingen, altijd merk.
Ik heb drie pakken Belvita koeken ineens gekocht, als ik er dan zin in heb, moet ik tenminste niet altijd dezelfde koek eten :ha .
Belvita is trouwens goedkoper dan vitalinea zag ik.
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#490 Geplaatst 20 januari 2010 - 13:16

Zo!
Mijn sla is op, juist nog een wortel geknabbeld en ik heb er nog bij.

Ik weet niet of ik jullie al verteld heb dat ik ook een voedingssupplement neem: SuperSlank van Bloem.
De meningen over het product zijn verdeeld, maar het is plantaardig en baat het niet dan....
Het zal voor een stuk ook wel tussen de twee oortjes zitten maar mij helpt het wel...

Als tussendoortje mag ik strakjes een appeltje.
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#491 Geplaatst 20 januari 2010 - 13:23

Ben nog een wortel aan het eten. Jammie! 8)
Geplaatste afbeelding

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#492 Geplaatst 20 januari 2010 - 13:26

Mijn middagmaaltje is ook al binnen.
Straks nog een appeltje :) .

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#493 Geplaatst 20 januari 2010 - 13:27

Lisje zei:

Mijn middagmaaltje is ook al binnen.
Straks nog een appeltje :) .

Maar goed dat we nog fruitjes hebben hè.
Ik heb al bijna 1.5l water op :cheer:

Bewerkt door Jess, 20 januari 2010 - 14:16.

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#494 Geplaatst 20 januari 2010 - 14:17

Kheb geen zin meer om te werken, bah!
Ik heb, raar genoeg, zin om te sporten!! :cheer:
Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#495 Geplaatst 20 januari 2010 - 14:26

ik heb dezemiddag een lekkere wok gegeten, natuurlijk met weinig olie :)
was heeeeeerlijk :)