Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#526 Geplaatst 21 januari 2010 - 05:27

Goeiemorgen allemaal! zo goed bezig nog steeds :d
Ben alweer wakker en zit al aan een tasje koffie, moet om 7 beginnen werken (in Antwerpen).

Gisteren ging alles goed. Blink nog steeds van trots dat ik die formidabele patisserie (taart is echt minachtend voor wat dit was) heb ontweken! Voor de Antwerpenaarkes, ze kwamen van hier: Patisserie Schoenaers uit Antwerpen - Maître patissier: gateaux, glaces, bruidstaarten. Zou een gekende bakkerij zijn?
Heb enkel nog gesmuld van de restjes en dan op tijd bedje in om nu fris en monter op te staan.

Menu vandaag:
Ontbijt: 50 gram brood met light smeerkaasje
Lunch: eenvoudige pasta met verse tomatensaus
Avond: actifry-frietjes met vegeburger en groenten, die ik nog moet verzinnnen
Tussendoortjes; weet ik nog niet.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#527 Geplaatst 21 januari 2010 - 07:40

lizke zei:

Oh, dat wist ik niet, Karolien... Dat is wel erg spijtig :(

Hier se :hug:

Och ja, dan gaan we maar weer gewoon fitnessen he... en mijn schema is afgestemd nu om mijn knieën te sparen...

Vanochtend een banaantje gegeten (voor de energie voor de voormiddag), een glaasje halfvolle melk en een kop koffie.

De fles water staat al klaar om mee te nemen naar t werk. Vanmiddag is er spinaziesoep en vanavond eet ik opnieuw dezelfde wok met kipfilet, want er was nog genoeg over gisteren en twas lekkerrrrrrrrrrrr!!!

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#528 Geplaatst 21 januari 2010 - 08:36

Oh die ovenbroodjes van Marc Payot hebben wij hier ook liggen, wist niet dat dat maar 3 punten was, valt nog heel goed mee vind ik, dat met een soepje en eventueel een salade is ideaal voor lunch

Ontbijt hier was:
Kommetje Corn Flakes natuur
Mijn tussendoortjes zullen yoghurt, citrusfruitsla, wortel en bloemkool worden :) (Wat is het toch fijn om een dagje thuis te zijn in de week om die dingen al de avond ervoor te kunnen bereiden)
Tussendoortje van daarstraks: appel met yoghurt puur natuur
Lunch wordt een klein broodje gezond van hier met eventueel een soepje en avondeten weet ik nog niet.

Ik zat er gisteren mee in mijn hoofd om wat chips te eten, maar zag er tegenop om dan een hele zak open te doen die dan vervolgens slecht wordt of waarvan ik verplicht ben om elke avond dan een beetje van te eten. Heb dan maar de komkommer restjes opgegeten, want die werd anders ook slecht en een inimini stukje zwarte chocolade

Bewerkt door Spanishke, 21 januari 2010 - 12:26.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#529 Geplaatst 21 januari 2010 - 08:52

Gisterenavond mij kunnen houden aan men 1 bordje spaghetti, ben fier op mezelf! :)

Menu voor vandaag: ik ben er nog niet uit.
deze morgen was het alvast kommetje cornflakes met tas koffie en heb naar het werk ook al potje verse fruitsalade mee als tussendoortje. De rest moet nog ingevuld worden. Ga over de middag vlug eens naar de colruyt, zal daar wel op iets vallen :) .

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#530 Geplaatst 21 januari 2010 - 09:23

Spanishke: de marc Payotbroodjes zijn 3 punten voor een halve! Voor een hele is het 6,5 ;)

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#531 Geplaatst 21 januari 2010 - 09:24

Hallo hallo!
Ik heb PIJN in mijn buikspieren!!!
Niet van gisteren, maar van eergisteren. Toen ik met de auto reed vanmorgen, amai, amai! Wie had nu gedacht dat je buikspieren nodig hebt om auto te rijden? :catnoknow
Ja dus! En veel ook nog :ha

Gisterenavond heb ik kipfilet met balsamico gegeten (TIP: is superlekker!!) , ik heb het niet opgekregen, met sla, wortel, tomaat en light dressing van effi: slechts 3% vet, 11kcal voor een portie. En best lekker eigenlijk.

Ik had me nog wat chips voorzien om te eten tijdens 'Runaway Jury', maar ik ben in slaap gevallen op de zetel (en heb dus het einde van de film gemist).

Vandaag op het menu:

* Ontbijt dat ik nog moet eten: yoghurt, kiwi, appel
* Lunch: sla met tonijn
* Tussendoortje: keuze uit koek belvita of appel of 150 gram druifjes
* Avond: groene groentensoep en daarna weet ik het nog niet eigenlijk :catscratchhead . Denk dat ik dubbel ga koken: voor Jeroen vlees, voor mij vis of vega. Natuurlijk met een berg groentjes.

VRAAGJE: is er nog iemand die zijn lichaam insmeert met een speciaal crèmepje voor de huid te verstevigen/verslanken?
Ik smeer ROC, en naar de zomer toe een lotion van mijn ouders van dr. Forster.
Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#532 Geplaatst 21 januari 2010 - 09:33

@Jess: nee, ik smeer geen cremmekes, maar jij vond wel dat dat hielp zeker he?  Oei, ik ben gisteren twee uur gaan Zumba'en en voel nu nog niet echt iets, maar dat zal dus voor morgen zijn :lachen:

Heeft iemand zich hier al gewogen eigenlijk? Ik ben vanmorgen nog eens op de weegschaal gaan staan en dat is toch het "minste" dat ik sinds lang gewogen heb :)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#533 Geplaatst 21 januari 2010 - 09:34

rocket_queen zei:

Goeiemorgen allemaal! zo goed bezig nog steeds :d
Ben alweer wakker en zit al aan een tasje koffie, moet om 7 beginnen werken (in Antwerpen).

Gisteren ging alles goed. Blink nog steeds van trots dat ik die formidabele patisserie (taart is echt minachtend voor wat dit was) heb ontweken! Voor de Antwerpenaarkes, ze kwamen van hier: Patisserie Schoenaers uit Antwerpen - Maître patissier: gateaux, glaces, bruidstaarten. Zou een gekende bakkerij zijn?
Heb enkel nog gesmuld van de restjes en dan op tijd bedje in om nu fris en monter op te staan.

Menu vandaag:
Ontbijt: 50 gram brood met light smeerkaasje
Lunch: eenvoudige pasta met verse tomatensaus
Avond: actifry-frietjes met vegeburger en groenten, die ik nog moet verzinnnen
Tussendoortjes; weet ik nog niet.
Ow jee Katrien... dat is inderdaad een knappe prestatie! Zoals je weet ben ik geen fan van zoet, en doe je me geen plezier met taart en patisserie, maar er zijn drie bakkers in Antwerpen waarvan ik wél af en toe een zoetigheidje wil eten en dat zijn Domestic (bakkerij van een sterrenrestaurant. De frambozentaartjes mmmmmjam!), Schoenaerts (De Boschkes mmmmmmm!) en Del Rey (alles haha).
Jaja, ik weet ze wel uit te kiezen 8) De pistolekes met sesamzaad van Schoenaerts zijn ook lekker ;)

Volhouden meis, je bent goed bezig! Je weet wat ik heb gezegd he ;)

Ik heb deze morgen al 45 minuten Zumba gedaan en mijn ontbijt gegeten. Het punten sparen gaat heel vlot (verjaardagstaart metekind ;) ), misschien net iets te vlot, want toen ik gisteren aan het brainstormen was voor een weekmenu voor volgende week (inkopen vrijdag, we denken vooruit) vond ik het echt moeilijk om aan mijn punten te geraken. Moet toch iets calorierijker gaan denken.

Succes vandaag dames!

Bewerkt door Smitten Kitten, 21 januari 2010 - 09:36.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#534 Geplaatst 21 januari 2010 - 09:37

Smitten Kitten zei:

Spanishke: de marc Payotbroodjes zijn 3 punten voor een halve! Voor een hele is het 6,5 ;)

Aah :Ooops: dacht al dat dat niet kon, maar om af en toe eens te eten kan het toch niet te veel kwaad denk ik. Het gaat pas kwaad kunnen als ik teveel brood zou laten :oops:
Ik gebruik ook geen crèmekes
Hanne: Die kippenchipolata is toch niet zo mager of wel? Als jij niet aan je punten komt, kom ik er ook nauwelijks aan denk ik :onzeker:

Bewerkt door Spanishke, 21 januari 2010 - 10:05.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#535 Geplaatst 21 januari 2010 - 09:39

Wat is dr Forsters, Jess?

Ik smeer niet trouwens. Althans geen afslank of cellulite-cremepjes. Heb gelukkig ook geen last van cellulite.

Ik smeer wel met bodylotion van Le Sabon en Mustella :LOL:

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#536 Geplaatst 21 januari 2010 - 09:40

Van die verstevigingscrèmes smeer ik ook niet. Wel gebruik ik ook gewone body lotion omdat ik nogal snel last heb van een te droge huid.
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#537 Geplaatst 21 januari 2010 - 09:44

Spanishke zei:

Aah :Ooops: dacht al dat dat niet kon, maar om af en toe eens te eten kan het toch niet te veel kwaad denk ik. Het gaat pas kwaad kunnen als ik teveel brood zou laten :oops:

Kan zeker geen kwaad hoor. Ik eet trouwens elke dag zo'n 75-100 gram brood per dag. En dan bij het avondeten nog eens 75-100 gram pasta, rijst, couscous of aardappelen. Heb echt nood aan die koolhydraten. En de weegschaal gaat ook netjes omlaag hoor ;) (deze morgen op de weegschaal toch dik een kilo op een week, jaja heb me toch weer gewogen :oops: )

Misschien ga je niet supersnel afvallen, maw "slechts" een halve kilo a kilo per week in het begin en later misschien zelfs ietsje trager, maar ik geloof er wel in dat de kilootjes er langer zullen afblijven omdat ze er niet op een onrealistische manier zijn afgegaan. Als jij nood hebt aan brood, dan moet je dat gewoon ook eten tijdens je dieet, want na je dieet ga je toch ook brood (willen) eten.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#538 Geplaatst 21 januari 2010 - 09:49

Smitten Kitten zei:

Kan zeker geen kwaad hoor. Ik eet trouwens elke dag zo'n 75-100 gram brood per dag. En dan bij het avondeten nog eens 75-100 gram pasta, rijst, couscous of aardappelen. Heb echt nood aan die koolhydraten. En de weegschaal gaat ook netjes omlaag hoor ;) (deze morgen op de weegschaal toch dik een kilo op een week, jaja heb me toch weer gewogen :oops: )

Misschien ga je niet supersnel afvallen, maw "slechts" een halve kilo a kilo per week in het begin en later misschien zelfs ietsje trager, maar ik geloof er wel in dat de kilootjes er langer zullen afblijven omdat ze er niet op een onrealistische manier zijn afgegaan. Als jij nood hebt aan brood, dan moet je dat gewoon ook eten tijdens je dieet, want na je dieet ga je toch ook brood (willen) eten.

Ben ik het wel mee eens. Ik eet als ik niet dieet ook dagelijks brood en aardappelen/pasta/rijst, dus zou het voor mij ook onrealistisch zijn om dit volledig weg te laten tijdens mijn dieet, aangezien ik het nadien toch terug zal gaan eten.
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#539 Geplaatst 21 januari 2010 - 09:50

Smitten Kitten zei:

Wat is dr Forsters, Jess?

Dat is een merk van producten op natuurbasis.
Ik heb heel veel last van cellulitis en onstevige huid, dat komt van al het jojo'en, ik weet dat.
Met zwemmen en smeren verbetert het wel.
Ik smeer nu ROC (van bij de apotheek), maar dat kan ik in de zomer niet smeren omdat het soms een 'film' na laat, niet altijd, de ene keer trekt het beter in dan de andere.
Ik smeer dus 8) , en ik vind dat het wel helpt als je het heel consequent doet.

Terwijl ik bezig ben, nog een vraagje: ik heb het gevoel dat mijn maag krimpt. Bij momenten moet ik mezelf echt dwingen om te eten, dan knort mijn buik niet en heb ik echt geen honger. Heeft er nog iemand hetzelfde aan de hand???
Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#540 Geplaatst 21 januari 2010 - 09:58

miranda zei:

mijn dochter is sinds november reeds 9kg kwijt door één maaltijd te vervangen door een shake van herbalife.. s avonds eet ze warm samen met mij .. maar minder aardappelen dan vroeger ook minder vlees .. ze drinkt wel veel water.

zoiets heb ik vroeger ook gedaan, en daar ben ik ook veel mee afgevallen!
Het was eigenlijk zalig: 1 maaltijd vervangen door een chocoladepudding ofzo en voor de rest kon je je gewone eetgewoontes behouden (natuurlijk niet overdrijven en opletten is altijd beter dan je volproppen met chips, cake,... eh :p )

Die pudding was heerlijk! En ik was toen een grote eter, ik at echt veel, maar ik had echt genoeg na die ene portie.
en ze hebben daar vanalles is waarmee je je maaltijd kan vervangen, koeken, milkshakes, soep,....