Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#601 Geplaatst 21 januari 2010 - 16:19

Pff, hier zit ook iedereen zich te moeien en te zeggen van "een dieet als ge niet te dik zijt, wa ne zever", maar ik trek mij daar niks van aan.
Die mensen zien mij niet in mijne naakte hè, en ik voel me niet op mijn gemak nu.
Dus laat ze maar koeken eten, zal ik wel ne appel nemen :ha
Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#602 Geplaatst 21 januari 2010 - 16:39

Hier ging het echt goed... was me nooit eerder gelukt... maar het is foutgelopen. En ik kon er echt niks aan doen...
Bij ons op de stage gingen de mensen van een bepaalde cursus samen lekker eten, maar de reden was niet zo fijn :cry: . Een van de mensen had terminale kanker en ging volgende week niet meer terug komen, ze heeft nog maar dagen/weken denk ik. En dus wilde de groep nog eens gezellig samen eten, zoals ze nog soms doen. Iedereen had iets klaargemaakt. Het gewone eten had ik al afgeslaan omdat mijn stagebegeleider en praktijklector op dat moment mijn beoordeling aan doen waren. Ik kreeg natuurlijk geen hap door mijn keel. Maar na goed nieuws over mijn evaluatie wilden ze allemaal dat ik toch mee van alle dessertjes kwam eten... ook de dame die ziek is had een paar dingen gemaakt... en uiteraard sla je dat dan niet af. Dieet is even niet belangrijk dan... Niet dat ik met plezier gegeten heb, ik had het er best moeilijk mee. En al die zoetigheid deed me ook niet zoveel meer. Iedereen wou dat ik van haar zelfgemaakte dessertje zou proeven...

Ik heb net eens gerekend en ik heb voor ongeveer 13 punten gegeten eraan :oops: . Verder heb ik geen lunch gegeten. Ik zal in totaal 7,5 puntjes teveel eten vandaag...

Vanavond en morgen ga ik proberen weer braaf verder te doen... want mezelf kennende gaat het na 1 keer zondigen helemaal fout.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#603 Geplaatst 21 januari 2010 - 16:49

Als je de komende dagen puntjes spaart compenseert dat dit volledig ;)

Een slippertje is geen ramp bij WW, dat kan je in de meeste gevallen nog rechttrekken. Ik zal tegen zaterdag 18 punten gespaard hebben die ik zal spenderen in verjaardagstaart (en ik eet niet eens graag zoet, moet wat overhebben voor mijn metekind he :LOL: ). Bovenop mijn punten van die dag dus. Je mag elke dag 4 punten sparen en die kan je dan spenderen voor bv een etentje ofzo. Je moet de gespaarde punten wel ook allemaal spenderen, anders gaat het afvallen stilstaan omdat je te weinig eet. Ik heb deze week dagelijks zo'n 2-3 puntjes gespaard zonder moeite.

Dus wees niet te hard voor jezelf, het is nog helemaal niet fout gelopen, je hebt nog een week om alles weer recht te trekken ;)

Bewerkt door Smitten Kitten, 21 januari 2010 - 16:51.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#604 Geplaatst 21 januari 2010 - 17:03

Weet je wat... het maakt me niet zoveel uit nu... op dit moment lijkt dat niet zo belangrijk... die paar calorietjes meer voor deze ene keer. Dit moest gewoon even.

Ik kan proberen te compenseren, maar is niet erg als dat niet lukt. Zolang ik me nu niet verder laat gaan.

Volgende week is het mijn verjaardag... dan gaat er ook een en ander mislopen vrees ik. Maar als ik het tussendoor niet opgeef, zoals meestal, ben ik al tevreden. Langzaam maar zeker vooruit gaan is goed voor mij.

En als jullie niks meer van mij horen is het tussen de momenten dat het "mag" ook fout aan het gaan ;) .

Oh ja... hier ook altijd de eeuwige discussie over de nood van afvallen voor mij... maar ik zwijg er dan maar over.

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#605 Geplaatst 21 januari 2010 - 17:09

Nathalie zei:

Weet je wat... het maakt me niet zoveel uit nu... op dit moment lijkt dat niet zo belangrijk... die paar calorietjes meer voor deze ene keer. Dit moest gewoon even.

Ik kan proberen te compenseren, maar is niet erg als dat niet lukt. Zolang ik me nu niet verder laat gaan.

Volgende week is het mijn verjaardag... dan gaat er ook een en ander mislopen vrees ik. Maar als ik het tussendoor niet opgeef, zoals meestal, ben ik al tevreden. Langzaam maar zeker vooruit gaan is goed voor mij.

En als jullie niks meer van mij horen is het tussen de momenten dat het "mag" ook fout aan het gaan ;) .

Oh ja... hier ook altijd de eeuwige discussie over de nood van afvallen voor mij... maar ik zwijg er dan maar over.

je moet prioriteiten kunnen stellen in het leven eh...
mag je dan nooit even genieten?
en voor dat meisje betekent het op dat moment denk ik even een stuk meer dat jij meegeniet en eet dan dat het dieet voor jouw betekent, niet? Als je zo'n dingen gaat afschaffen, ben je dan wel goed bezig vraag ik mij af?
Als je eetgewoontes goed en gezond zijn gaat dat stukje taart van die ene keer er wel terug af, het zijn de gewoontes dat je figuur bepalen, niet de uitzonderingen!

Ik ga morgen ook friet eten, die gast zijn moeder ligt in het ziekenhuis en tot voor kort was het niet zeker of ze erdoor ging komen, dat vind ik niet echt een moment om aan dieet te denken. Ik ga me morgen amuseren en genieten van die friet, en daarna doe ik wel door zoals ik nu bezig ben, no big deal ;)

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#606 Geplaatst 21 januari 2010 - 17:30

Inderdaad Silke, zo denk ik er ook over.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#607 Geplaatst 21 januari 2010 - 17:37

Tuurlijk mag je ook genieten! Ik bedoel maar gewoon dat het een stukje taart geen reden is om te zeggen dat het fout is gelopen, dat je zoiets nog ruimschoots kan compenseren en dat iets calorierijkers af en toe zeker mag.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#608 Geplaatst 21 januari 2010 - 17:39

Smitten Kitten zei:

Tuurlijk mag je ook genieten! Ik bedoel maar gewoon dat het een stukje taart geen reden is om te zeggen dat het fout is gelopen, dat je zoiets nog ruimschoots kan compenseren en dat iets calorierijkers af en toe zeker mag.

Ik snap je. Het hangt compleet van mijzelf af of het nu foutloopt of niet. Maar ik ga ervoor ;)

Guest_Snow_*
Guest_Snow_*

#609 Geplaatst 21 januari 2010 - 17:55

ik was ook bijgekomen op mijn 40 jaar, ervoor ging het allemaal vanzelf, makkelijk lichaam
altijd sportgedaan en goed gegeten wel gezond,
maar toen kwamen er lichtjes bij dus ik wilde 7 kilo kwijt,
het ging langzaam niet bijna eten hielp niet,
wel gezond eten en meer beweging toen zat ik aan de 62 wauw,
en toen was ik zwanger  
oke 10 kilo bij,
maar erna zijn er dus problemen geweest en ja
ik viel af , en viel af,
dus tot ik 56 kg woog en dat vond ik te weinig,
nu ben ik toch al een kilo bij,
mijn kleren passen me weer maar gisteren moest ik een kindermaatje nemen
ik schrok!

brood en aardappelen enzo laten ik weet het niet, gewoon gezond te eten, fruit, en een betje minder dan vroeger,
en dan beweging want daarzonder gaat het niet,
beide samen, afspreken met een vriendin en fitnessen....
mijn schoonzus loopt nu met de buurvrouw is ook een paar kilootjes af.

alles laten erna beginnen en het stapelt zich op als niks.
veel sterkte,
want ik zie liever wat vlees dan te mager brrrrrr

Guest_Snow_*
Guest_Snow_*

#610 Geplaatst 21 januari 2010 - 17:57

en ach de één heeft een makkelijker lichaam dan de andere ik zie dat ook aan mijn dochter is zoals ik,
het is ook erfelijk zwaarte.
het ligt niet altijd aan jezelf. :)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#611 Geplaatst 21 januari 2010 - 18:09

Nathalie zoiets gaat inderdaad voor, je zal er haar ongetwijfeld een zeer groot plezier mee gedaan hebben. Niet alleen dat je er van gegeten hebt ook dat je je dieet eventjes aan de kant hebt geschoven daarvoor :thumb:
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#612 Geplaatst 21 januari 2010 - 18:13

Je niet schuldig voelen, Nathalie!
Als je bij bepaalde gelegenheden niet eens mag snoepen of als je ook gewoon niet meer eens een keertje mag genieten van iets lekkers, dan heb je helemaal geen leven meer. Diëten ok, maar het moet houdbaar blijven he. ;)
En dit was toch echt wel iets waarbij een uitzondering is toegestaan.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#613 Geplaatst 21 januari 2010 - 19:07

Vanavond eten we pizza volgens de methode van Hanne, althans dat hoop ik toch.. Dat ik het juiste gekocht heb :onzeker: Begin nu wel te twijfelen omdat je zegt "in 2 snijden".. Ik heb tortillawraps mee, kan dat er ook voor dienen of is het dat dat je bedoelde of juist niet? Pitabroodjes heb ik niet gevonden :(
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#614 Geplaatst 21 januari 2010 - 19:10

De tortillawraps zijn ook prima hoor ;) Alleen niet té veel saus erop doen, want dan worden ze papperig :misselijk: En ze zijn ook heel snel klaar, ik zet alleen de bovenste grill op, omdat ze anders snel verbranden.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#615 Geplaatst 21 januari 2010 - 19:11

Smitten Kitten zei:

De tortillawraps zijn ook prima hoor ;) Alleen niet té veel saus erop doen, want dan worden ze papperig :misselijk: En ze zijn ook heel snel klaar, ik zet alleen de bovenste grill op, omdat ze anders snel verbranden.

Ohja nog zo een handige vraag voor we dat in de oven smijten, hoelang laat jij dat opstaan? Hier gaat de gril geweldig snel... Prik jij er ook eerst gaatjes in of direct de tomatenpasta erop? Ik vraag me af hoe snel het in elkaar gaat vallen, zeker als er ananas enz op ligt :ha ik hou je op de hoogte ;)

Ik heb nog passata van Everyday en passata van biotime, lijkt me 1 van de goeie alternatieven van bij die instructies op de "heilige" pagina nr 24 van dit topic, die pagina is echt ideaal voor mij, ik ga er altijd naar terug kijken :ha zal het maar beter eens opslaan

Bewerkt door Spanishke, 21 januari 2010 - 19:15.

Geplaatste afbeelding