Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#616 Geplaatst 21 januari 2010 - 19:13

Dat kan helemaal geen kwaad, hè nathalie'tje. Die paar kilo's die je kwijt moet, daar heb je ruim de tijd voor, vooraleer het weer korte t-shirtjesweer is. wat erg van die dame zeg :(

Moet bekennen dat ik me wel een fattie voel in dit lijn-topic. Jullie zijn precies allemaal superslank :trance: Begrijp me niet verkeerd, ben niet de zoveelste die zegt dat jullie niet moeten diëten, bla bla bla. Haat zelf ook als mensen zo'n commentaar geven. Voel me alleen dikkie dik met mijn maat 42 :)
Met maat 40 zal ik dus al heel blij zijn. Ben nooit superdun geweest, dus verwacht dat ook totaal niet te worden.

De actifries zijn hier aan 't garen, mmmm. Vege-burger heb ik vervangen door prijzig stuk tonijn en biefstuk voor de vent. heb verder al verse knolseldersoep gemaakt om de honger tegen te gaan tot etenstijd. Vind het een heerlijke hartige soep, vergelijkbaar met pompoensoep...

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#617 Geplaatst 21 januari 2010 - 19:14

Nee, je moet daar niet in prikken, dan plakt de saus direct onderaan de oven denk ik. En zorgen dat alles wat je erop legt niet te nat is, dus ananas even afdoppen met keukenpapier. Ik maak ze wel op een bakplaat en niet op een rooster (beleg ze op een bakplaat) omdat het anders een hachelijke zaak kan zijn :LOL:

Smakelijk alvast!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#618 Geplaatst 21 januari 2010 - 19:19

Enne rocket_queen, ik vind jou helemaal geen dikkiedik hoor ;)

Oh en knolseldersoep is idd hartverwarmend winters. Al is pompoen nog steeds mijn grote favoriet onder de herfst-wintersoepen! (zei ze met een spinnende Pumpkin op schoot ;) )

Bewerkt door Smitten Kitten, 21 januari 2010 - 19:20.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#619 Geplaatst 21 januari 2010 - 19:25

Rocket Queen: hier is maar 1 dikkiewik op het forum en dat is ons Fearke ;)

Hanne, ik had mijn vraagje er nog bijgetypt bij mijn vorige bericht, maar je zult het niet meer gezien hebben (jij antwoordt dan ook altijd zo supervlug terug! :) ).. Hoelang laat jij dat ongeveer grillen?

Heb wel al gezien dat dat na opening maar 3 dagen max meer goed is, de komende dagen zal dat receptje zich dus moeten herhalen hoe dan ook :lachen: , die pannenkoek dat er bij staat op pagina 24 ziet er ook overheerlijk uit :h

Bewerkt door Spanishke, 21 januari 2010 - 19:26.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#620 Geplaatst 21 januari 2010 - 19:25

t is eigenlijk erg: examentijd: iedereen gaat naar het frituur en ik zit hier met mijn soepeke :ha na examens: zij allemaal bijgekomen en ik afgevallen :d

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#621 Geplaatst 21 januari 2010 - 19:29

Spanishke zei:

Rocket Queen: hier is maar 1 dikkiewik op het forum en dat is ons Fearke ;)

Hanne, ik had mijn vraagje er nog bijgetypt bij mijn vorige bericht, maar je zult het niet meer gezien hebben (jij antwoordt dan ook altijd zo supervlug terug!).. Hoelang laat jij dat ongeveer grillen?

Heb wel al gezien dat dat na opening maar 3 dagen max meer goed is, de komende dagen zal dat receptje zich dus moeten herhalen hoe dan ook :lachen: , die pannenkoek dat er bij staat op pagina 24 ziet er ook overheerlijk uit :h

Komt omdat ik nu voor de tv zit met laptop op schoot :ha

Ik laat het gewoon grillen tot het er wat gebruind uit ziet. Even blijven bij staan als je de eerste keer het maakt, elke oven is namelijk anders.

De passata is inderdaad een goed alternatief (0 punten voor een vrije portie). En als je over hebt kan je die wel gebruiken voor een of ander sausje bij een gerecht op een andere dag (bv eenvoudige ratatouille; uitje, look, aubergine, paprika, courgette aanstoven en even laten pruttelen met passata erbij. Kruiden met peper en zout en provencaalse kruiden. Lekker bij een stukje vlees of vis, met aardappeltjes of pasta ofzo bij. En met de Mexicaanse tortillas kan je fajitas maken mjam! Kip in stukjes bakken met paprika en ui en beetje mexicaanse kruiden. In wrap rollen en slaatje bij.)

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#622 Geplaatst 21 januari 2010 - 20:04

OK.... Ik ben dus compleet de mist in gegaan :( :( :( :(
Tot deze middag ging het goed, fruitje, yoghurtje, slaatje met tonijn en appel.
Dan thuisgekomen: twee boterhammen met kippewit,
en wegens tijdgebrek iets gaan eten: sla met FETAKAAS (!) en gebakken kip.
Dat wordt compenseren morgen, met al die fetakaas. Ik heb wel de dressing laten liggen en het brood ook.
Feta is een caloriebom :misselijk: , daar ben ik zeker van. Het was zo lekker op het moment zelf, maar nu voel ik me superschuldig!
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#623 Geplaatst 21 januari 2010 - 20:06

Jess zei:

Dat wordt compenseren morgen, met al die fetakaas. Ik heb wel de dressing laten liggen en het brood ook.
Feta is een caloriebom :misselijk: , daar ben ik zeker van. Het was zo lekker op het moment zelf, maar nu voel ik me superschuldig!

fetakaas valt keigoed mee, Jess. Dat staat hier zelfs regelmatig op het dieetmenu: salade met fetakaas, komkommer, paprika, ui, olijfjes etc. Er zit natuurlijk wel vet in, maar het is in elk geval niet rampzalig.
PS Staat trouwens op Spanishke haar Heilige Pagina, dat fetakaas een mager alternatief is voor kaas ;)

Bewerkt door Smitten Kitten, 21 januari 2010 - 20:08.

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#624 Geplaatst 21 januari 2010 - 20:08

Jess zei:

ma meiske toch, voor dat beetje fetakaas :hug:
ik dacht dat je friet had gegeten ofzo :ha

ik denk echt niet dat het zo ongelooflijk veel kwaad kan hoor :hug:  

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#625 Geplaatst 21 januari 2010 - 20:14

Smitten Kitten zei:

fetakaas valt keigoed mee, Jess. Dat staat hier zelfs regelmatig op het dieetmenu: salade met fetakaas, komkommer, paprika, ui, olijfjes etc. Er zit natuurlijk wel vet in, maar het is in elk geval niet rampzalig.
PS Staat trouwens op Spanishke haar Heilige Pagina, dat fetakaas een mager alternatief is voor kaas ;)

Echt waar? Niet gelogen? Want ik heb al eens gekeken en dat zou toch 280 kcal zijn voor 100 gram en het waren toch zeker vier volle soeplepels feta die erop lagen.... :cry:
Ik heb net mijn calorietjes ingegeven op de becel voedingsmeter en ik zou uitkomen op 1400, 200 teveel dus.
Dat zal ik morgen toch mogen compenseren. :o
Ben echt boos, dat is echt omdat ik niet had gepland voor vanavond en een bezoek aan een klant zo is uitgelopen omwille van een wegversperring!
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#626 Geplaatst 21 januari 2010 - 20:16

Mmmm Hanne die pizza alternatieven zijn super!! Echt wel!

Het ene voordeel na het andere, naast het feit dat het veel gezonder is, verbruikt het ook nog eens zoveel minder en sterker nog, we kunnen er 2 naast elkaar leggen!!! Anders was het altijd een pizza beleggen met de ene helft voor de ene en de andere helft voor de andere :ha :ha en daarna nog zo 1 zodanig dat we er elk 1 op hadden.

Ik moet zeggen dat ik er nog maar eentje op heb en dat ik al vol zit. Zijn het ook zo 2 pitabroodjes dat je bedoelt van die grootte? want dat is eigenlijk echt nog veel, geweldig voor als ik hele grote honger heb ook!! Nu ga ik er wss nog wel eentje eten heel traag omdat ze anders nooit op geraken. Het enige wat ik nog moet nakijken is de rekening :lachen: , maar dat pizzadeeg van Marc Payot is ook niet zo goedkoop. Het meest grappige is, dat mijn tortilla krokanter was dan Simon zijn pizza :x iets waarvoor ik echt vreesde

Jess, ik dacht ook dat je een frituur had leeggehaald ofzo :ha dat ga je echt wel kunnen compenseren morgen, ik zou er mij zeker niet teveel zorgen om maken en.. je hebt er tenminste van genoten!!

Bewerkt door Spanishke, 21 januari 2010 - 20:17.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#627 Geplaatst 21 januari 2010 - 20:18

Jess zei:

Echt waar? Niet gelogen? Want ik heb al eens gekeken en dat zou toch 280 kcal zijn voor 100 gram en het waren toch zeker vier volle soeplepels feta die erop lagen.... :cry:
Ik heb net mijn calorietjes ingegeven op de becel voedingsmeter en ik zou uitkomen op 1400, 200 teveel dus.
Dat zal ik morgen toch mogen compenseren. :o
Ben echt boos, dat is echt omdat ik niet had gepland voor vanavond en een bezoek aan een klant zo is uitgelopen omwille van een wegversperring!

meiske toch :hug: :hug: je moet het jezelf echt niet zo kwalijk nemen hoor, je bent zo goed bezig, zo'n beetje extra mag echt wel hoor :hug:
Doe het morgen gewoon terug goed ;)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#628 Geplaatst 21 januari 2010 - 20:19

Nee, niet gelogen hoor ;) Het blijft kaas natuurlijk en in kaas zit er vet, maar het is geen "rampkaas". Althans geen reden om je superschuldig te voelen ;)

@Spanishke: fijn dat het is meegevallen ;) 1 pitabroodje komt naar mijn gevoel inderdaad overeen met zo een tortilla. Bij weinig honger eet ik dan gewoon een pitabroodje in 2 gesneden, en als ik veel honger heb 2 in 2 gesneden (dus 4 pizzakes)

Bewerkt door Smitten Kitten, 21 januari 2010 - 20:23.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#629 Geplaatst 21 januari 2010 - 20:19

Spanishke zei:

Mmmm Hanne die pizza alternatieven zijn super!! Echt wel!

Het ene voordeel na het andere, naast het feit dat het veel gezonder is, verbruikt het ook nog eens zoveel minder en sterker nog, we kunnen er 2 naast elkaar leggen!!! Anders was het altijd een pizza beleggen met de ene helft voor de ene en de andere helft voor de andere :ha :ha en daarna nog zo 1 zodanig dat we er elk 1 op hadden.

Ik moet zeggen dat ik er nog maar eentje op heb en dat ik al vol zit. Zijn het ook zo 2 pitabroodjes dat je bedoelt van die grootte? want dat is eigenlijk echt nog veel, geweldig voor als ik hele grote honger heb ook!! Nu ga ik er wss nog wel eentje eten heel traag omdat ze anders nooit op geraken. Het enige wat ik nog moet nakijken is de rekening :lachen: , maar dat pizzadeeg van Marc Payot is ook niet zo goedkoop. Het meest grappige is, dat mijn tortilla krokanter was dan Simon zijn pizza :x iets waarvoor ik echt vreesde

Jess, ik dacht ook dat je een frituur had leeggehaald ofzo :ha dat ga je echt wel kunnen compenseren morgen, ik zou er mij zeker niet teveel zorgen om maken en.. je hebt er tenminste van genoten!!

Ja lach maar allemaal. Voor een controlefreak gelijk mezelf is dat dus een KERNRAMP hè.
Ik denk trouwens dat jouw pag 24 en de mijne niet hetzelfde is. Ik vind daar toch niks bijzonders...
Ik heb mijn instellingen wel zo staan dat het laatste berichtje eerst te zien is.
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#630 Geplaatst 21 januari 2010 - 20:21

Smitten Kitten zei:

Nee, niet gelogen hoor ;) Het blijft kaas natuurlijk en in kaas zit er vet, maar het is geen "rampkaas". Althans geen reden om je superschuldig te voelen ;)

ok :) het was dus erger geweest als ik een hoop brie had gegeten :) .
Morgen eten we flink fruitjes en doe ik ne shake tussendoor om te compenseren.
Komt wel goed dan :ha .
Toch maar goed dat ik jullie heb of Jeroen had gezaag mogen horen tot die Fetakaas er terug uit was morgen :ha
Geplaatste afbeelding