Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#646 Geplaatst 22 januari 2010 - 09:52

crazy_catlady zei:

harde vezels enzo :p ik bedoel niet de structuur van de planning maar in voeding zelf zit ook structuur, daar mee bedoelen ze harde vezels enzo :p koolhydraten eigenlijk :p

aaaaaaaaaaaaaaah :ha
Hoe grappig :) . Ik eet niet zo heel veel koolhydraten eigenlijk, alleen 's middags bij mijn soep...
Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#647 Geplaatst 22 januari 2010 - 09:54

Jess zei:

aaaaaaaaaaaaaaah :ha
Hoe grappig :) . Ik eet niet zo heel veel koolhydraten eigenlijk, alleen 's middags bij mijn soep...

inderdaad, maar koolhydraten en suikers heb je echt wel nodig hoor!
vorig jaar had ik van beide een tekort en dat is echt niet gezond hoor en praktisch ook niet :p

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#648 Geplaatst 22 januari 2010 - 09:56

Ontbijt hier was een beetje chaotisch, het was 6:38 toen Simon het mij zei en ik moet om 6:44 mijn trein halen :ha had juist mijn Corn Flakes gereedgemaakt toen we dus moesten vertrekken. Heb toen alles snel in een plastic bakje gekapt en in de auto verder opgegeten :ha mijn corn flakes was net op toen de trein aankwam en Simon dat bakje terug in zijn handen gepropt :ha :lachen:

Ontbijt was dus: Special K met zwarte chocoladekrullen
Tussendoortje wordt: appel met yoghurt en eventueel wat lychees
middagmaal wordt: pistolet met groentjes en kipfilet (zonder saus, zonder dressing) en een soepje
Tussendoortje straks: bloedsinaas met ananasjes
Avondmaal: moet ik nog bekijken.

Gisteren heb ik me perfect aan het schema gehouden, niets gesnoept, zelfs niet een minibeetje. Die tortilla heb ik nog een halve met Simon gedeeld, was dus in totaal 60gr dat ik op had, was goed voor maar 3,5 punten, dat met een heel klein beetje kipfilet, veel ananas, paprika, ajuin, beetje knoflook, tomaat, kruiden, ... dus veel meer punten extra zal dat niet geweest zijn en ik heb gesmuld! :thumb:

Bewerkt door Spanishke, 22 januari 2010 - 10:04.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#649 Geplaatst 22 januari 2010 - 10:54

Appeltime :)

Guest_quid_faciendum_*
Guest_quid_faciendum_*

#650 Geplaatst 22 januari 2010 - 11:01

Alweer enkele dagen geleden dat ik hier geweest ben...

Eergisteren is alles goed gegaan: 's avonds lekker stoofpotje gemaakt van gele cantharellen, oesterzwammen, champignons en daarbij een light roomsausje met volkoren spirelli's (dat was lekker!), en de rest van de dag ook gewoon WW gegeten.

Maar gisteren is het de mist in gegaan, grr! Ik moest in Nederland (Woerden) zijn om een lezing te gaan geven en heb zowel 's ochtends als 's avonds heel wat vertraging gehad waardoor ik eigenlijk niet genoeg eten bij had. Ik heb 's ochtends eerst gewoon thuis nog mijn gebruikelijke yoghurt met flakes en fruit gegeten, heb 's middags keurig mijn bokes met mager beleg en met een slaatje gegeten. Tussendoor een mandarientje...
Maar daarna... Ik heb in zo'n kiosk eerst een pakje Sultana koekjes appel gekocht (geen groot pak, maar gewoon zo'n klein pakje, met drie koekjes in) en uiteraard opgegeten. Maar om zes uur of zo kreeg ik weer honger (heb veel in stations moeten wachten) en heb ik nog een granenreep gekocht: die heette 'Eat Natural' en bestond onder andere uit "almonds, apricots and a yoghurt coating" - werkelijke de lekkerste reep ooit!!

Tot overmaat van ramp heb ik dan bij het thuiskomen, (blijkbaar vond een deel van mij dat ik het verdiende als als beloning voor het lange wachten en de goeie lezing ;-)) nog penne met provencaalse saus en Alpro Soya vegetarische reepjes gegeten, met parmezaanse kaas on top...

Volgens mij een dagje van zo'n 30 punten of zo :-(

Het heeft me wel niet dedemotiveerd om verder te doen, maar het is alleszins wel jammer... Had bij het thuiskomen gewoon nog een slaatje moeten eten of zo, maar ik had zo'n honger...

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#651 Geplaatst 22 januari 2010 - 11:23

Aloha! Hier ben ik! Niet ontspoord, maar al een heleboel gedaan vandaag en was 's morgens al vroeg op pad, dus heb geen tijd gehad om hier te komen kijken. Gisteren was weer een goede dag, het water drinken gaat nu echt zonder moeite. Begin zelfs dorst te krijgen als ik mijn glaasjes water vergeet, gaat dus de goede kant op.

Vandaag ga ik een dagje lekker niksen en wat orde op zaken stellen. Daarnet op de terugweg nog even de Slegte binnen geweest en heb voor 2 euro een hilarisch BV-dieetboek meegenomen van de tweedehandse boeken. Bovenop het feit dat er nog goede tips in staan (waar ik jullie de komende weken op zal trakteren :LOL: ) verbrand ik ook nog enige caloriƫn door de lachbuien die het boek mij geeft. Hilarisch geschreven 8)

Mijn menu van de dag:

Ontbijt: een tikkeneitje met geroosterde boterham
Tussendoor: appelsien
Middag: brood+smeerkaas+sla+tomaat+ groentensoep
Tussendoor: kiwi
Avond: Gekookte aardappelen+ ballekes in tomatensaus

Bewerkt door Smitten Kitten, 22 januari 2010 - 11:24.

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#652 Geplaatst 22 januari 2010 - 11:36

quid_faciendum zei:

Alweer enkele dagen geleden dat ik hier geweest ben...

Eergisteren is alles goed gegaan: 's avonds lekker stoofpotje gemaakt van gele cantharellen, oesterzwammen, champignons en daarbij een light roomsausje met volkoren spirelli's (dat was lekker!), en de rest van de dag ook gewoon WW gegeten.

Maar gisteren is het de mist in gegaan, grr! Ik moest in Nederland (Woerden) zijn om een lezing te gaan geven en heb zowel 's ochtends als 's avonds heel wat vertraging gehad waardoor ik eigenlijk niet genoeg eten bij had. Ik heb 's ochtends eerst gewoon thuis nog mijn gebruikelijke yoghurt met flakes en fruit gegeten, heb 's middags keurig mijn bokes met mager beleg en met een slaatje gegeten. Tussendoor een mandarientje...
Maar daarna... Ik heb in zo'n kiosk eerst een pakje Sultana koekjes appel gekocht (geen groot pak, maar gewoon zo'n klein pakje, met drie koekjes in) en uiteraard opgegeten. Maar om zes uur of zo kreeg ik weer honger (heb veel in stations moeten wachten) en heb ik nog een granenreep gekocht: die heette 'Eat Natural' en bestond onder andere uit "almonds, apricots and a yoghurt coating" - werkelijke de lekkerste reep ooit!!

Tot overmaat van ramp heb ik dan bij het thuiskomen, (blijkbaar vond een deel van mij dat ik het verdiende als als beloning voor het lange wachten en de goeie lezing ;-)) nog penne met provencaalse saus en Alpro Soya vegetarische reepjes gegeten, met parmezaanse kaas on top...

Volgens mij een dagje van zo'n 30 punten of zo :-(

Het heeft me wel niet dedemotiveerd om verder te doen, maar het is alleszins wel jammer... Had bij het thuiskomen gewoon nog een slaatje moeten eten of zo, maar ik had zo'n honger...

Mag je bij stress en extra inspanningen niet meer eten dan? ik vind dat dat allemaal nog niet zo erg klinkt in mijn oren...tis niet alsof je naar de frituur bent geweest je hebt gewoon een sultana koek gegeten... :d

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#653 Geplaatst 22 januari 2010 - 11:36

Ik maar mijn hoofd breken over het avondeten terwijl er nog 6 wraps in de frigo liggen die max 3 dagen na opening nog goedblijven. Het zullen dus terug zo'n dingen worden vanavond, misschien met kalkoenreepjes ofzo en lekker veel groentjes :h , die pannenkoek kan ik eventueel van't weekend eens proberen en hopelijk eet Simon ook 2 wraps deze middag, dan geraken ze misschien nog op :lachen:

Volgende keer ga ik die dingen wel opzoeken in de diepvries, hopelijk verkopen ze dat
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#654 Geplaatst 22 januari 2010 - 11:39

sneeuwwitje zei:

Mag je bij stress en extra inspanningen niet meer eten dan? ik vind dat dat allemaal nog niet zo erg klinkt in mijn oren...tis niet alsof je naar de frituur bent geweest je hebt gewoon een sultana koek gegeten... :d

Vind ik ook. Twee gezonde koeken en wat pasta (waarvan je toch een verzadigende portie mag eten, toch in het systeem dat ik doe). Dat eet ik bij wijze van spreken elke dag :oops:

Gewoon verder doen zoals je bezig bent, het kalf is nog niet verdronken.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#655 Geplaatst 22 januari 2010 - 11:42

Trouwens, heb lekkere fruit- "snoepjes" van de Carrefour: Nature Addicts. Kleine stukjes "snoep" van fruit in de smaken framboos, aardbei, cassis (mmmmm) en perzik. Ze zijn 1,5 punt voor een zakje geloof ik en gemaakt van enkel fruit (2 appelen + x aantal gram van het fruit dat op het zakje staat). Ik vind het een lekker tussendoortje, net alsof je snoepjes zit te eten. ( ik eet wel niet zo'n heel zakje in een keer op, vind ik te zoet en ben geen zoetekauw, maar als stilhoudertje af en toe is het wel goed)

Bewerkt door Smitten Kitten, 22 januari 2010 - 11:43.

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#656 Geplaatst 22 januari 2010 - 11:42

Ik kon het toch niet laten en vanmorgen op de weegschaal gaan staan en ondanks het zondigen van gisteren is er toch nog 500 gr afgegaan :)
Wat ik vandaag ga eten weet ik nog niet... Hmmm... het weekend staat weer voor de deur, is altijd dat tikje gevaarlijker...
Dries vertrekt morgenvroeg op skivakantie en mijn mama (woont in Spanje) komt van vandaag tot volgende week donderdag op mij babysitten ;) Hihi... dus dat kan ook nog gevaarlijk worden... O:)
Is er nu nog al iemand op de weegschaal gaan staan?

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#657 Geplaatst 22 januari 2010 - 11:44

Smitten Kitten zei:

Vind ik ook. Twee gezonde koeken en wat pasta (waarvan je toch een verzadigende portie mag eten, toch in het systeem dat ik doe). Dat eet ik bij wijze van spreken elke dag :oops:

Gewoon verder doen zoals je bezig bent, het kalf is nog niet verdronken.

Ik denk dat het juist eigenlijk nodig is om dan toch wat meer te eten, je metabolisme werkt ook veel sneller en al die menu's zijn eigenlijk afhankelijk van persoon tot persoon. De ene verbrandt minder dan de andere. Gemiddeld zou een mens iets van een 1500 kcal verbranden/dag zonder iets van inspanning te doen. Bij Simon ligt dat bv tussen de 2000 en 2200 en ik kan me voorstellen dat dat bij vele andere mensen rond dat gemiddelde ligt of toch zeker hoger dan 1500 kcal
Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#658 Geplaatst 22 januari 2010 - 11:45

Ik heb gisteren 2 chipjes gegeten toen ik een kleine pauze nam in de namiddag terwijl ik en mijn collega op de hometrainer zaten :ha :ha (wij hebben een fitness opt werk)
En savonds gaan eten, ik heb mixed grill genomen (=geen vet) met frieten en mayo, maar ik heb maar een paar frietjes gegeten en een klein beetje mayo en bruiswater en olijfjes vooraf dus goed gedaan vind ik zelf! Ik ben in nog geen 2 weken 1.5 kilo kwijt zonder mij iets te ontzeggen, kheb al chinees gegeten, frieten met stoofvlees en een frisco :ha  Ik ben gewoon nogal snel verzadigd van vettigheid, ik eet bvb bijna nooit chips en ik heb er ook direct genoeg van, maximum een half klein frietje kan ik op. Maar zoet o owww! Ik ga niet meer naar de bakker, geen koffiekoeken meer en geen belegde broodjes, kleine aanpassingen die al veel doen :d

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#659 Geplaatst 22 januari 2010 - 11:45

lizke zei:

Ik kon het toch niet laten en vanmorgen op de weegschaal gaan staan en ondanks het zondigen van gisteren is er toch nog 500 gr afgegaan :)
Wat ik vandaag ga eten weet ik nog niet... Hmmm... het weekend staat weer voor de deur, is altijd dat tikje gevaarlijker...
Dries vertrekt morgenvroeg op skivakantie en mijn mama (woont in Spanje) komt van vandaag tot volgende week donderdag op mij babysitten ;) Hihi... dus dat kan ook nog gevaarlijk worden... O:)
Is er nu nog al iemand op de weegschaal gaan staan?

Oh en kan je mama lekker Spaans koken? Dan kan het inderdaad heel gevaarlijk worden :ha

Heel mijn miserie is begonnen doordat ik een aantal jaar geleden een taalstage heb gedaan in Spanje. Ben er 2 maand gebleven en heb daar zowat dagelijks tapas enz gegeten. Kwam 5 kilo zwaarder terug geloof ik.

Ben ook al op de weegschaal gaan staan en momenteel staat de teller op -1100 gram op bijna een week. Mijn officiƫel weegmoment is morgenvroeg.

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#660 Geplaatst 22 januari 2010 - 11:49

nog even nagekeken, ik ben nu exact 11 dagen bezig, 1.5 kilo op 11 dagen! GO Go GOOOO!! :) ) Tegen eind februari heb ik mijn streefgewicht en kan ik zonder zorgen op vakantie! :dance: