Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#661 Geplaatst 22 januari 2010 - 11:51

Spanishke zei:

Ik denk dat het juist eigenlijk nodig is om dan toch wat meer te eten, je metabolisme werkt ook veel sneller en al die menu's zijn eigenlijk afhankelijk van persoon tot persoon. De ene verbrandt minder dan de andere. Gemiddeld zou een mens iets van een 1500 kcal verbranden/dag zonder iets van inspanning te doen. Bij Simon ligt dat bv tussen de 2000 en 2200 en ik kan me voorstellen dat dat bij vele andere mensen rond dat gemiddelde ligt of toch zeker hoger dan 1500 kcal

Energiebehoefte hangt af van geslacht, dagelijkse activiteit, gewicht en lengte. Voor mij komt dat bv neer op 1510-1700 kcal, maar daar zijn de ww-punten ook op berekend. Om een halve kilo per week af te vallen moet je 500 kcal minder eten per dag. Maar dan nog hangt het ook een beetje af van het feit of je een snelle of trage stofwisseling hebt enz, maar het is een mooie richtlijn.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#662 Geplaatst 22 januari 2010 - 11:57

Ik heb mezelf nog altijd niet gewogen, bewust. Het is wel moeilijk om mij te bedwingen, maar ik denk niet dat het de verkeerde kant opgaat, mijn broeken passen mij toch nog altijd :ha en sinds vorige week kan ik eigenlijk terug in een broek die mij te klain was.
Ik denk dat ik morgenvroeg wel eens op de weegschaal ga staan, dan is het toch al meer dan een week geleden

Bewerkt door Spanishke, 22 januari 2010 - 11:58.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#663 Geplaatst 22 januari 2010 - 12:06

Ik ging me normaal ook maar om de week wegen, maar heb me toch om de twee dagen gewogen. Tja....

Hoop dat het resultaat op de weegschaal naar wens is Spanishke! Heb toch de indruk dat je al heel een aantal veranderingen hebt doorgevoerd en hopelijk wordt je ervoor beloond!

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#664 Geplaatst 22 januari 2010 - 12:08

Ik heb me deze week nog niet gewogen, maar zondag is D-day. Ben benieuwd...
Geplaatste afbeelding

Guest_quid_faciendum_*
Guest_quid_faciendum_*

#665 Geplaatst 22 januari 2010 - 12:13

Nog een tip om dingen lekker te doen smaken ;-)
LOOKBOTERKRUIDEN van de Colruyt!! Heerlijk bij een lepeltje dressing onder een slaatje (net weer gegeten, mmmm), of onder magere boter om 'lightlookboter' te maken, of gewoon als kruiden bij scampi's...
Ik vind dit echt enorm lekker, maar heb wel al gemerkt dat deze kruiden (Topaz) jammer genoeg niet in elke colruyt te vinden zijn...

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#666 Geplaatst 22 januari 2010 - 12:14

quid_faciendum zei:

Nog een tip om dingen lekker te doen smaken ;-)
LOOKBOTERKRUIDEN van de Colruyt!! Heerlijk bij een lepeltje dressing onder een slaatje (net weer gegeten, mmmm), of onder magere boter om 'lightlookboter' te maken, of gewoon als kruiden bij scampi's...
Ik vind dit echt enorm lekker, maar heb wel al gemerkt dat deze kruiden (Topaz) jammer genoeg niet in elke colruyt te vinden zijn...

Die heb ik inderdaad ook staan - een grote pot! Is zeker een aanrader! (behalve misschien voor mensen die je tegenkomt nadatje iets met die lookboterkruiden hebt gegeten... ;) )
Geplaatste afbeelding

Guest_quid_faciendum_*
Guest_quid_faciendum_*

#667 Geplaatst 22 januari 2010 - 12:15

O ja, aan alle wegers. Niet schrikken als je de eerste week of zelfs eerste twee weken niet afvalt (of zelfs een klein beetje bijkomt)... Soms duurt het wel even voor je lichaam 'mee' is, aldus mijn voormalige WW-begeleider. Er waren toen bij de WW mensen die de eerste week echt bijna een kilo waren bijgekomen, ondanks dat ze strikt de 'regels' hadden gevolgd, en die daarna altijd mooi zijn afgevallen...

Guest_quid_faciendum_*
Guest_quid_faciendum_*

#668 Geplaatst 22 januari 2010 - 12:16

Karolientje zei:

Die heb ik inderdaad ook staan - een grote pot! Is zeker een aanrader! (behalve misschien voor mensen die je tegenkomt nadatje iets met die lookboterkruiden hebt gegeten... ;) )

Inderdaad, ik eet ze ook alleen als ik weet dat ik daarna niet onder de mensen moet komen ;-)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#669 Geplaatst 22 januari 2010 - 12:19

De lookboterkruiden zijn ook lekker als je ze door een beetje yoghurt (of zure room) roert en dan op een aardappel die je poft in de microgolf!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#670 Geplaatst 22 januari 2010 - 12:21

Smitten Kitten zei:

Ik ging me normaal ook maar om de week wegen, maar heb me toch om de twee dagen gewogen. Tja....

Hoop dat het resultaat op de weegschaal naar wens is Spanishke! Heb toch de indruk dat je al heel een aantal veranderingen hebt doorgevoerd en hopelijk wordt je ervoor beloond!

Die tortilla's vervangen door pizza is wel de grootste verandering :ha en al dat fruit nu ook. Ik merkte dat ik in't begin van mijn dieet te weinig fruit at en nu heb ik er gelijk echt meer nood aan, ook hetzelfde met water inderdaad, ik drink het nu ook al thuis, op het werk drink ik dan al zeker een stuk of 10 kleine bekertjes, thuis heb ik nog een liter uitgedronken, die ging er in gelijk niets en heb er van die suikervrije siroop in gedaan en ik vond het lekkerder zonder :oops:
Ik ben je echt zoooo ontzettend dankbaar voor dat idee met die tortilla's, nu kan ik zorgeloos genieten van ongeveer hetzelfde, ik moet zelfs niet echt een klik maken dat het geen echt pizzadeeg is :thumb:
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#671 Geplaatst 22 januari 2010 - 12:23

Ik heb woensdag in de Colruyt van die gekruide croutons meegenomen, geloof dat er waren met knoflooksmaak en paprika en nog ietske van combinatie, maar weet niet juist meer welk. Lijkt me ideaal voor bij een slaatje :thumb: ik moet ze wel nog testen
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#672 Geplaatst 22 januari 2010 - 12:28

Ik vind suikervrije siroop ook maar niets, maar ik ben gewoon niet zo voor zoet. Mijn grootste verleiding zijn hartige dingetjes; hapjes, chipjes, lekker bourgondisch eten en dan 2 keer opscheppen :catangel Ik heb wel een haat-liefde verhouding met cola light. Ik kan daar echt zwaar verslaafd aan zijn, maandenlang en dagelijks minstens een liter daarvan drinken en andere periodes gruwel ik daar dan echt van en krijg ik het echt niet binnen en dan drink ik het maanden niet. Maar kan me wel inbeelden dat het voor mensen die echt graag zoet eten en drinken een hele handige tip is om siroopjes bij het water te doen.

Bij de colruyt hebben ze echt superlekkere croutons, kan alleen niet op het merk komen. Ik neem ze vaak met tomaten-basilicum-smaak. Ze zitten zo in een zakje dat hersluitbaar is. Ik koop ze nu alleen even niet omdat ik dat ook echt eet als chips en ze zo lekker vind dat ik dan niet meer kan stoppen :catangel

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#673 Geplaatst 22 januari 2010 - 12:38

Smitten Kitten zei:

Trouwens, heb lekkere fruit- "snoepjes" van de Carrefour: Nature Addicts. Kleine stukjes "snoep" van fruit in de smaken framboos, aardbei, cassis (mmmmm) en perzik. Ze zijn 1,5 punt voor een zakje geloof ik en gemaakt van enkel fruit (2 appelen + x aantal gram van het fruit dat op het zakje staat). Ik vind het een lekker tussendoortje, net alsof je snoepjes zit te eten. ( ik eet wel niet zo'n heel zakje in een keer op, vind ik te zoet en ben geen zoetekauw, maar als stilhoudertje af en toe is het wel goed)

Ja, die zijn inderdaad heel erg lekker, ik heb ze ook al geproefd.

Smitten Kitten zei:

Oh en kan je mama lekker Spaans koken? Dan kan het inderdaad heel gevaarlijk worden :ha

Heel mijn miserie is begonnen doordat ik een aantal jaar geleden een taalstage heb gedaan in Spanje. Ben er 2 maand gebleven en heb daar zowat dagelijks tapas enz gegeten. Kwam 5 kilo zwaarder terug geloof ik.

Ben ook al op de weegschaal gaan staan en momenteel staat de teller op -1100 gram op bijna een week. Mijn officiƫel weegmoment is morgenvroeg.

Ik weeg me morgen, ik ben echt heel erg benieuwd!

Spanishke zei:

Ik heb mezelf nog altijd niet gewogen, bewust. Het is wel moeilijk om mij te bedwingen, maar ik denk niet dat het de verkeerde kant opgaat, mijn broeken passen mij toch nog altijd :ha en sinds vorige week kan ik eigenlijk terug in een broek die mij te klain was.
Ik denk dat ik morgenvroeg wel eens op de weegschaal ga staan, dan is het toch al meer dan een week geleden

Ik heb me ook heel bewust niet gewogen, maar nu begint het toch wel lastig te worden eigenlijk. Maar als ik me nu weeg, heeft geen zin, want ik heb al gegeten en gedronken.

Smitten Kitten zei:

Ik vind suikervrije siroop ook maar niets, maar ik ben gewoon niet zo voor zoet. Mijn grootste verleiding zijn hartige dingetjes; hapjes, chipjes, lekker bourgondisch eten en dan 2 keer opscheppen :catangel Ik heb wel een haat-liefde verhouding met cola light. Ik kan daar echt zwaar verslaafd aan zijn, maandenlang en dagelijks minstens een liter daarvan drinken en andere periodes gruwel ik daar dan echt van en krijg ik het echt niet binnen en dan drink ik het maanden niet. Maar kan me wel inbeelden dat het voor mensen die echt graag zoet eten en drinken een hele handige tip is om siroopjes bij het water te doen.

Bij de colruyt hebben ze echt superlekkere croutons, kan alleen niet op het merk komen. Ik neem ze vaak met tomaten-basilicum-smaak. Ze zitten zo in een zakje dat hersluitbaar is. Ik koop ze nu alleen even niet omdat ik dat ook echt eet als chips en ze zo lekker vind dat ik dan niet meer kan stoppen :catangel

Ik hou ook zoveel van lekkere dingen: chips, cashewnoten, maar ook van koeken, zo een doos van delacre met twee verdiepjes met gemengde koeken, daar ben ik zot van!
Nu moet ik zeggen, ben op het begin van de week light chips en crackers gaan halen zodat ik 's avonds iets kon snacken, maar het zei me niks :s
Precies of ik ben "afgekickt" van ongezond eten en lekkere dingen.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#674 Geplaatst 22 januari 2010 - 12:42

Ik ben heel selectief wat koekjes betreft; we hebben hier ook altijd zo'n doos delacrekoeken met twee verdiepjes in huis voor als er bezoek komt. En als er dan een periode is met weinig bezoek en we zelf de koekjes moeten opeten dan eet ik van elk verdiep twee vakjes leeg (de koekjes met witte chocolade en de sigaartjes) en de rest moet mijn vriend dan maar allemaal opeten. Wat hij mag overigens, want hij heeft ondergewicht ;)

Van light chips vind ik balsamicochips van Lays wel lekker.

Bewerkt door Smitten Kitten, 22 januari 2010 - 12:43.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#675 Geplaatst 22 januari 2010 - 12:45

Smitten Kitten zei:

Ik ben heel selectief wat koekjes betreft; we hebben hier ook altijd zo'n doos delacrekoeken met twee verdiepjes in huis voor als er bezoek komt. En als er dan een periode is met weinig bezoek en we zelf de koekjes moeten opeten dan eet ik van elk verdiep twee vakjes leeg (de koekjes met witte chocolade en de sigaartjes) en de rest moet mijn vriend dan maar allemaal opeten. Wat hij mag overigens, want hij heeft ondergewicht ;)

Van light chips vind ik balsamicochips van Lays wel lekker.

Ja, die balsamico van Lays is inderdaad lekker, maar ik ben dan ook DOL op balsamico :) .

Van die delacrekoeken heb ik het liefste de zandkoekjes met aan weerskanten chocolade (die gedraaide precies zeg maar) en de koekjes met kokosschaafsel erop. Ik eet ook altijd twee vakjes leeg (of drie, of vier :ha ).
Hier zijn de sigaartjes voor Jeroen, dat zijn zijn lievelingskoeken.
Geplaatste afbeelding