Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#691 Geplaatst 22 januari 2010 - 14:01

Karolientje zei:

Ik ook. Beter dat dan aan de koekjes te zitten!

Vind ik ook. En ik moet ook gewoon regelmatig wat eten om te zorgen dat ik geen honger heb (kacheltje aan het branden houden). Want als ik honger heb, dan gaat het mis 8)

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#692 Geplaatst 22 januari 2010 - 14:02

Spanishke zei:

Maar maar :( fruit is zo lekker als namiddagtussendoortje :( maar ja je hebt wel gelijk, bedankt :) het zal voor vanavond worden dan.
Fruit als ontbijt zou ook niet goed zijn, toch niet als je bv enkel een appel ofzo eet, in combinatie met platte kaas, toast enz is dat weer iets heel anders natuurlijk.

Op je nuchtere maag alleen fruit is niet goed, ik doe het altijd onder yoghurt.

Spanishke zei:

Is dat niet vooral slechter als je juist brood gegeten hebt ofzo? Ik heb het wel ff moeilijk nu, het enige wat ik heb is een theetje :( en Special K minibreaks voor moeilijke momenten of een Grany, maar ik wil mijn fruitjes :(

Wacht dan nog een half uurtje, dan is het bijna twee uur geleden? Wat heb je vanmiddag gegeten?
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#693 Geplaatst 22 januari 2010 - 14:03

Smitten Kitten zei:

Vind ik ook. En ik moet ook gewoon regelmatig wat eten om te zorgen dat ik geen honger heb (kacheltje aan het branden houden). Want als ik honger heb, dan gaat het mis 8)

Ik heb dus al een aantal dagen GEEN honger hè.... Ik moet mezelf dwingen om te eten... :onzeker:
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#694 Geplaatst 22 januari 2010 - 14:04

Spanishke zei:

Is dat niet vooral slechter als je juist brood gegeten hebt ofzo? Ik heb het wel ff moeilijk nu, het enige wat ik heb is een theetje :( en Special K minibreaks voor moeilijke momenten of een Grany, maar ik wil mijn fruitjes :(

Ik persoonlijk zou toegeven aan de fruitjes. Kijk er is niets dat je zegt dat je nu al meteen volledig goed zou moeten eten. Als het qua bouwstenen van je dieet (voldoende fruit, voldoende water, aangepaste vetten etc) al goed zit ben je volgens mij al een eind ver! Er is nadien nog tijd genoeg om echt helemaal perfect te gaan eten 8)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#695 Geplaatst 22 januari 2010 - 14:04

Jess: Ik heb voor mijn lunch een pistolet van gewone grootte, (weet niet hoeveel gram dat eigenlijk is), gegeten met kipfilet en groentjes (zonder saus of iets anders, ook geen eieren). Zo'n pistolet zou 2 punten zijn voor 50gr :catnoknow

Ik denk dat het wel geen goed teken is als je al dagen geen honger meer hebt.. je sport ook wel nog vrij veel zeker he? Mag je echt niet meer eten? Te snel afvallen gaat ook zijn tol beginnen eisen..

Bewerkt door Spanishke, 22 januari 2010 - 14:05.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#696 Geplaatst 22 januari 2010 - 14:05

Spanishke zei:

Jess: Ik heb voor mijn lunch een pistolet van gewone grootte, (weet niet hoeveel gram dat eigenlijk is), gegeten met kipfilet en groentjes (zonder saus of iets anders, ook geen eieren). Zo'n pistolet zou 2 punten zijn voor 50gr :catnoknow

Is het dat? Dat is niet zo veel, dan mag je wel je fruit hebben hoor.
Ik eet ook vaak na mijn eten een activia yoghurt, lekker fruitig en helpt verteren :duim:
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#697 Geplaatst 22 januari 2010 - 14:08

Spanishke, laat u vooral gaaaaan! :LOL:

Fruit na de maaltijd mag Geplaatste afbeelding
In heel wat populaire diëten en in tal van publicaties wordt afgeraden om na de maaltijd of samen met andere voedingsmiddelen fruit te eten. Fruit moet je op een nuchtere maag eten, zo luidt het dan. Het zijn vooral de zogenaamde combinatiediëten die het eten van fruit na de maaltijd afraden. Verkeerde voedingscombinaties zouden verteringsproblemen geven omdat het ene voedingsmiddel de verteringsenzymen belemmert die op het andere voedingsmiddel moeten inwerken. Als je fruit eet na de maaltijd zou het beginnen gisten en rotten in de darmen en gaan de vitamines verloren, zo wordt ook beweerd. Een andere vaak aangehaalde bewering is dat fruit het zuur-base-evenwicht in het lichaam zou verstoren. Fruit zou het lichaam verzuren en kunnen aantasten.

Al deze theorieën en beweringen zijn echter op niets gebaseerd.
• De vertering van koolhydraten, eiwitten en vetten vindt naast elkaar plaats. Elk van deze voedingsstoffen hebben hiervoor hun eigen enzymen en de vertering van de ene voedingsstof staat de vertering van de andere niet in de weg. Bovendien is het praktisch niet mogelijk om volledig gescheiden te eten. Veel voedingsmiddelen bevatten van nature immers verschillende voedingsstoffen
• Gisting en rotting: Het is een normaal en natuurlijk proces dat onverteerde resten van fruit (bv. vezels), maar ook van andere voedingsmiddelen, in de dikke darm gefermenteerd worden onder invloed van de aanwezige darmflora. De maag bevat te weinig bacteriën. In de dunne darm neemt het aantal bacteriën geleidelijk toe, maar verloopt de doorgang van het halfverteerde voedsel vrij snel. In de tragere dikke darm zitten miljoenen tot miljarden bacteriën. Fruit bevat veel vezels en die kunnen in de darm tot gisting en gasvorming leiden, maar je moet extreem veel fruit eten om daar last van te krijgen. Dat geeft alleen problemen wanneer de darmflora verstoord is. Het komt niet door het fruit.
• Zuur-base-evenwicht: De organische zuren die in fruit voorkomen, worden ofwel niet door het lichaam opgenomen, ofwel geoxideerd tot water en koolstofdioxide dat vervolgens grotendeels wordt uitgeademd. Slechts een kleine hoeveelheid blijft in het lichaam achter in de vorm van bicarbonaat, een eerder basische verbinding. De zuurtegraad van het bloed wordt trouwens op geen enkele manier door voedingsmiddelen beïnvloed.

Een combinatie van verschillende voedingsstoffen kan overigens bijkomende voordelen bieden. Groenten en fruit gebruiken bij een maaltijd kan bijvoorbeeld de ijzeropname uit plantaardige voedingsmiddelen bevorderen.
Eet dus gerust bij elke maaltijd een stuk fruit. Dat is de beste manier om elke dag voldoende fruit (minstens 2 à 3 stukken fruit) te eten: uit de nationale voedselconsumptiepeiling blijkt dat slechts 38 % van de mannen en 56 % van de vrouwen minstens één stuk fruit per dag eten. Jongeren eten doorgaans nog minder fruit.

bron:gezondheid.be

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#698 Geplaatst 22 januari 2010 - 14:11

Spanishke zei:

Ik denk dat het wel geen goed teken is als je al dagen geen honger meer hebt.. je sport ook wel nog vrij veel zeker he? Mag je echt niet meer eten? Te snel afvallen gaat ook zijn tol beginnen eisen..

Tenzij het gebrek aan honger komt door juist heel regelmatig eten denk ik ook dat je toch een beetje moet oppassen met het afwezige hongergevoel. Ik heb tegenwoordig niet meer de scheurende honger die ik soms had en die veroorzaakt werd door mijn eerste maaltijd pas heel laat op de dag te eten, maar honger heb ik zeker nog wel.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#699 Geplaatst 22 januari 2010 - 14:11

Dat is interessant om te lezen. Wist ik niet :)
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#700 Geplaatst 22 januari 2010 - 14:12

Jess zei:

Dat is interessant om te lezen. Wist ik niet :)

Ik ook niet, had er zelfs nog niet stil bij gestaan dat het eventueel kwaad kon. Daarom dus maar even gegoogled.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#701 Geplaatst 22 januari 2010 - 14:14

Smitten Kitten zei:

Tenzij het gebrek aan honger komt door juist heel regelmatig eten denk ik ook dat je toch een beetje moet oppassen met het afwezige hongergevoel. Ik heb tegenwoordig niet meer de scheurende honger die ik soms had en die veroorzaakt werd door mijn eerste maaltijd pas heel laat op de dag te eten, maar honger heb ik zeker nog wel.

Ik eet wel heel regelmatig, echt om de 2.5 uur.
Ik eet wel veel minder dan vroeger, mijn buik knort ook nooit meer, dat had ik vroeger wel vaak. Dan at ik ook de hele dag door, maar nooit het juiste...
Ik vind het lastig, dieetjes doen.
Ik ga me morgen wegen en dan zal ik ook zien of ik te weinig eet. Ik voel me in elk geval toppie vandaag, vol energie. In het begin van het dieet was ik zo slap als een schotelvod.
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#702 Geplaatst 22 januari 2010 - 14:20

Dat heb ik ook al een week niet meer gehad, een knorrende buik :LOL:
Dieetjes doen is inderdaad niet gemakkelijk, vergt toch een heleboel geplan en discipline en een mentaliteitswijziging (bij mij toch echt wel). Gelukkig dat we dit topic als uitlaatklep hebben he :hug:

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#703 Geplaatst 22 januari 2010 - 14:23

Is koffie eigenlijk wel goed voor het dieet??

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#704 Geplaatst 22 januari 2010 - 14:24

Jess zei:

Is het dat? Dat is niet zo veel, dan mag je wel je fruit hebben hoor.
Ik eet ook vaak na mijn eten een activia yoghurt, lekker fruitig en helpt verteren :duim:

Ja, maar weet niet hoeveel gram zo'n grote is. Het vulde wel nog goed, want het was een dikke pistolet :twisted: :ha
Ja zo'n yoghurtje vult nog wel ook en is goed om te verteren, dat eet ik meestal 's morgens en/of 's avonds

Bedankt voor de heel nuttige info Hanne, alweer ben je een reddend engeltje!
Ondertussen heb ik voorlopig voldoende met dat theetje en 2 bekertjes water, het kan zijn dat ik tot 16u ga moeten blijven ipv 15u en dan ga ik wel nog wat fruitjes eten, ze zijn nog zo lekker vers nu en straks is dat ook al terug wat minder :)

Lisje, ik dacht dat koffie niet zoveel kwaad kon, deze morgend heb ik ook eentje genomen omdat ik me echt niet kon wakkerhouden. Vroeger waren dat er 3-4 per dag kleine bekertjes, maar dat probeer ik wel te beperken, liever geen, maar als ik echt zin heb, neem ik er wel eentje, wel geen zwarte.

Bewerkt door Spanishke, 22 januari 2010 - 14:29.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#705 Geplaatst 22 januari 2010 - 14:24

Smitten Kitten zei:

Dat heb ik ook al een week niet meer gehad, een knorrende buik :LOL:
Dieetjes doen is inderdaad niet gemakkelijk, vergt toch een heleboel geplan en discipline en een mentaliteitswijziging (bij mij toch echt wel). Gelukkig dat we dit topic als uitlaatklep hebben he :hug:

Bij mij ook hoor, ik heb echt een serieuze ommezwaai moeten maken!
Sinds het samenwonen, vlogen de kilo's erbij, vooral door kleine dingetjes die op de duur een groot maken :) .
Maar het is inderdaad plezant om met z'n allen een dieetje te doen, dan heb je wel steun vind ik ! :hug:
Geplaatste afbeelding