Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#736 Geplaatst 22 januari 2010 - 20:46

Smitten Kitten zei:

Pas toch een beetje op dat je niet te veel rommelt met je natuurlijk hongergevoel he, Jess. Ik wil niet betuttelend overkomen, maar dat hongergevoel is er voor iets en als die supplementen dat (te veel?) onderdrukken eet je nu misschien veel minder dan wat je eigenlijk nodig hebt, moet je lichaam "overleven" op minder dan dat het zou moeten krijgen en breng je je stofwisseling misschien helemaal in de war.

Ik heb zo'n vriendin die gedieet heeft met hongeronderdrukkende thee. Helemaal gezond volgens haar, want plantaardig... Buiten het feit dat het heel slecht bleek te zijn voor de nieren was het op lange termijn toch ook echt niet goed voor haar lichaam, want zolang ze het dronk had ze geen honger en at ze echt bijna niets (bij wijze van spreken een cracker, een blaadje sla en een druif per dag) maar daarna kwam het er allemaal echt dubbel en dik bij. Ik wil echt niet zeggen dat je louche supplementen neemt, maar je zou toch wel een beetje een hongergevoel moeten hebben he?

Daarom post ik het hier ook, om het eens aan iemand anders te vragen 8) , vind het ook fijn dat je je mening zegt.

Het is niet omdat het plantaardig is, dat het niet sterk kan zijn. Sommige plantaardige producten kunnen een even sterk effect hebben dan sommige farmaceutische producten, daar ben ik me goed van bewust.

Ik kan nu ook gerust een hele dag bijna niks eten, en dat vind ik gek, zeker omdat ik een aantal dagen geleden bij wijze van spreken Lily in de kookpot zou gezwierd hebben van de honger.
Ik heb juist ook alles ingegeven op Becel Voedingsmeter en ik heb vandaag nog geen 850 kcal gegeten, wat toch weinig is. En toch geen honger.

Ik wil zeker en vast vermageren, net zoals iedereen hier, maar ik zou de kilo's ook graag willen kwijtspelen voor langere termijn, dat ik over een aantal maanden niet opnieuw moet beginnen.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#737 Geplaatst 22 januari 2010 - 21:21

Oh jee ik ben hier echt compleet de mist ingegaan! Niet wat eten betreft, maar wel wat planning betreft!!!

Ik ben thuisgekomen met het idee van een uurtje te slapen omdat ik echt doodop was (heb epsipam genomen gisterenavond en heb het gevoel dat die nu nog steeds niet uitgewerkt is, normaal gezien slaap ik daar gewoon goed van voor 1 nacht, maar die leek maar niet uit te werken...) ik vermoed dat het ook wel komt doordat ik minder dingen eet, waardoor ik misschien minder weerstand heb en/of geen echte film over mijn maag heb of wat dan ook.

Hoe dan ook! Ik schaam mij werkelijk dood!! Ik ben nu pas opgestaan (vriend ook die is ook zo ontzettend moe van medicatie). Heel mijn planning in de war, heel mijn avond verkl**t, ik heb alleen nog maar mijn lunch op (dat pistoletke) en op de trein heb ik een zakje mini Breaks Special K gegeten omdat ik mijn fruitjes toen niet kon opeten, want dat was veel te smosserig zonder vorkje :(
Ik heb veel te weinig punten voor vandaag! En het is al zo laat! Ik denk dat ik nog die tortilla dingen toch ga eten en gewoon later ga opblijven (als ik me kan wakkerhouden tenminste) Oh jee dit is echt niet goed :( :( :(

Nathalie: Helemaal niet erg dus, want ik heb gelijk een halve dag geslapen :oops: mag ik je nu mijn emailadres pm-en of past het niet meer voor vandaag?

Bewerkt door Spanishke, 22 januari 2010 - 21:22.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#738 Geplaatst 22 januari 2010 - 21:26

Spanishke zei:

Oh jee ik ben hier echt compleet de mist ingegaan! Niet wat eten betreft, maar wel wat planning betreft!!!

Ik ben thuisgekomen met het idee van een uurtje te slapen omdat ik echt doodop was (heb epsipam genomen gisterenavond en heb het gevoel dat die nu nog steeds niet uitgewerkt is, normaal gezien slaap ik daar gewoon goed van voor 1 nacht, maar die leek maar niet uit te werken...) ik vermoed dat het ook wel komt doordat ik minder dingen eet, waardoor ik misschien minder weerstand heb en/of geen echte film over mijn maag heb of wat dan ook.

Hoe dan ook! Ik schaam mij werkelijk dood!! Ik ben nu pas opgestaan (vriend ook die is ook zo ontzettend moe van medicatie). Heel mijn planning in de war, heel mijn avond verkl**t, ik heb alleen nog maar mijn lunch op (dat pistoletke) en op de trein heb ik een zakje mini Breaks Special K gegeten omdat ik mijn fruitjes toen niet kon opeten, want dat was veel te smosserig zonder vorkje :(
Ik heb veel te weinig punten voor vandaag! En het is al zo laat! Ik denk dat ik nog die tortilla dingen toch ga eten en gewoon later ga opblijven (als ik me kan wakkerhouden tenminste) Oh jee dit is echt niet goed :( :( :(

Nathalie: Helemaal niet erg dus, want ik heb gelijk een halve dag geslapen :oops: mag ik je nu mijn emailadres pm-en of past het niet meer voor vandaag?

Hihi, slaapkopje. Is toch helemaal niet erg. Als je moe bent, moet je slapen. Je moet daarom niet langer opblijven hoor. Is toch niet erg voor één keer. Teken dat je lichaam slaap nodig had :)
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#739 Geplaatst 22 januari 2010 - 21:29

Jess zei:

Hihi, slaapkopje. Is toch helemaal niet erg. Als je moe bent, moet je slapen. Je moet daarom niet langer opblijven hoor. Is toch niet erg voor één keer. Teken dat je lichaam slaap nodig had :)

Ja, maar zolang??? :o Kun je geloven dat ik nog niet goed wakker ben? Is wss van teveel te slapen nu natuurlijk :louche:
Ik wil mezelf dwingen van uit te gaan, maar ik heb geen zin :(
Ik heb dus wel nog maar op vandaag:

Ontbijt: Special K zwarte chocolade krullen = 2 punten
Tussendoortje: Halve appel  met yoghurt natuur = 1 punt
Lunch: 1 pistolet met kipfilet en groentjes = 2,5 of hoogtens 3 punten (weet niet hoeveel gram die pistolet was)
Tussendoortje: Special K minibreaks natuur = 1 punt
Neem dus dat ik met moeite vandaag 7 punten in totaal op heb, nog niet eens de helft van wat ik mag eten :o

Ik wil niet snel afvallen, dat is net hetgene wat ik wil vermijden :help:
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#740 Geplaatst 22 januari 2010 - 21:30

Wat voor een junkies zijn jullie Spanishke??? :trance:

:lachen:

Je kan ook gewoon iets lichts eten en terug gaan slapen natuurlijk ;)

Ik ben hier trouwens naar flarden van the Golden Compass aan het kijken en de katten aan het entertainen met een laserlampje...

En een glaasje witte wijn aan het drinken :p

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#741 Geplaatst 22 januari 2010 - 21:33

PS Titel veranderen Jess. 't Is al weekend!

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#742 Geplaatst 22 januari 2010 - 21:35

Smitten Kitten zei:

Ik ben hier trouwens naar flarden van the Golden Compass aan het kijken en de katten aan het entertainen met een laserlampje...

En hoeveel puntjes is die wijn? En welke is het? :p

Ik wou ook the Golden Compass kijken, maar ik heb het eerste stuk gemist en dan kijk ik niet meer. Nooit.
Ik heb Harry Potter opgezet en juist nog een activia yoghurt gegeten met 1/4 nanananananas :LOL: Keilekker!
De katten liggen groggy voor de Flam :)

En Katrien, ik zou ook gewoon nog iets eten en terug in bed kruipen als ik nog moe was. Die spierontspanners werken geen 24 uur hoor, dat is lang uit je lijf nu, teken dat je weerstand nu iets minder is en je rust nodig hebt :)

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#743 Geplaatst 22 januari 2010 - 21:37

Simon had gisteren juist de epsipam teruggevonden en het was echt al maanden geleden eer ik dat nog had genomen voor het slapengaan, is een ideale spierontspanner en die pijn in mijn schouder, rug en nek kan wel tellen. Ik word er meermaals van wakker en zeker tijdens de winterperiode omdat het dan nog eens veel kouder is.
Dus ik ben gaan slapen met het idee van eentje te nemen, maar had gelukkig toen juist de kattenbakken gedaan, want anders was ik er misschien ingetuimeld :trance:
Ik viel letterlijk en figuurlijk in slaap, ik was nog op weg naar mijn bed en stootte al overal tegen :oops: ik moest asap in mijn bed, want het ging anders niet goed gekomen zijn.

Ik begin wel al wat wakker te worden nu, ik heb dat vaak dat ik nog moe ben als ik TE lang geslapen heb en deze keer was het echt TE lang. Ik wil ook nog een filmpje kijken met de knuffeltjes rond mij :)

Eigenlijk zou ik veel meer medicatie moeten nemen, maar dat doen we dus niet, overdag verbijt ik de pijn meestal wel zonder Zaldiar of dafalgan of voltaren. Ik wil zo min mogelijk in mijn lijf, maar zo'n epsipammetje laat me heel de nacht door slapen dus dat is wel eens handig dan.

Mag ik dan een stuk of 10-11 punten sparen op 1 dag?

Hou je maar bezig met de katjes, Golden compass is echt een slechte film :ha allez dat vind ik er toch van, ik zie echt graag filmpjes, maar die zit echt niet al te goed in elkaar. Aanrader van fantasyfilm: "The Forbidden Kingdom" met Jet Li en Jackie Chan, het is wel met vechten in, maar ik vond hem wel top :thumb:

Smitten Kitten zei:

Bewerkt door Spanishke, 22 januari 2010 - 21:38.

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#744 Geplaatst 22 januari 2010 - 21:37

Smitten Kitten zei:

PS Titel veranderen Jess. 't Is al weekend!

Zo goed? Komen jullie ook maar eens met een titel af hè :LOL:
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#745 Geplaatst 22 januari 2010 - 21:41

Spanishke zei:

Simon had gisteren juist de epsipam teruggevonden en het was echt al maanden geleden eer ik dat nog had genomen voor het slapengaan, is een ideale spierontspanner en die pijn in mijn schouder, rug en nek kan wel tellen. Ik word er meermaals van wakker en zeker tijdens de winterperiode omdat het dan nog eens veel kouder is.
Dus ik ben gaan slapen met het idee van eentje te nemen, maar had gelukkig toen juist de kattenbakken gedaan, want anders was ik er misschien ingetuimeld :trance:
Ik viel letterlijk en figuurlijk in slaap, ik was nog op weg naar mijn bed en stootte al overal tegen :oops: ik moest asap in mijn bed, want het ging anders niet goed gekomen zijn.

Eigenlijk zou ik veel meer medicatie moeten nemen, maar dat doen we dus niet, overdag verbijt ik de pijn meestal wel zonder Zaldiar of dafalgan of voltaren. Ik wil zo min mogelijk in mijn lijf, maar zo'n epsipammetje laat me heel de nacht door slapen dus dat is wel eens handig dan.

Mag ik dan een stuk of 10-11 punten sparen op 1 dag?

Hou je maar bezig met de katjes, Golden compass is echt een slechte film :ha allez dat vind ik er toch van, ik zie echt graag filmpjes, maar die zit echt niet al te goed in elkaar. Aanrader van fantasyfilm: "The Forbidden Kingdom" met Jet Li en Jackie Chan, het is wel met vechten in, maar ik vond hem wel top :thumb:

Ik heb dat ook lang genomen nadat ik begin vorig jaar hier van de trappen ben gevallen.
Is wel nefast geweest voor mijn maag, dokter is er zeker van dat dit mede-oorzaak was (samen met de brufen, voltaren en nurofen) van al mijn maagzweren :misselijk: .

Ik vind dat wel ne goeie film, maar niet zo goed als Narnia, die is nog stukken beter :duim:
Ik heb trouwens alleen het eerste deel gezien van Golden Compass, maar er is nog een vervolg dacht ik? Hij heeft in elk geval een open einde. Ik hou ook wel van fantasy en ik kan me nu niet herinneren of ik die film wat jij zegt gezien heb :catscratchhead
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#746 Geplaatst 22 januari 2010 - 21:42

Jess zei:

En hoeveel puntjes is die wijn? En welke is het? :p

Ik wou ook the Golden Compass kijken, maar ik heb het eerste stuk gemist en dan kijk ik niet meer. Nooit.
Ik heb Harry Potter opgezet en juist nog een activia yoghurt gegeten met 1/4 nanananananas :LOL: Keilekker!
De katten liggen groggy voor de Flam :)

En Katrien, ik zou ook gewoon nog iets eten en terug in bed kruipen als ik nog moe was. Die spierontspanners werken geen 24 uur hoor, dat is lang uit je lijf nu, teken dat je weerstand nu iets minder is en je rust nodig hebt :)

1,5 punt. Maar amaai, ik voel dat al naar mijn hoofd stijgen zeg! Zo'n klein beetje wijn! (Duidelijk niet meer gewend om te drinken... examens he)
't Is een wijn uit dit pakket:
Knack Kerstwijnpakket - Levering aan huis met 100% Wijn Proefgarantie

Elk jaar geeft mijn vader mij en mijn broer met kerst zo'n wijnpakket. Zitten vaak leuke ontdekkingen tussen (mijn favoriet so far, uit een ander pakket is La Pauline, een rode wijn).

De wijn die ik nu aan het drinken ben is Lazy Bay, een witte wijn:

Geur: Elegant, fris en zuiver van geur met wat van meloen, abrikoos en perzik. Smaak: Sappig, licht en raszuiver van smaak. Lekker krokant, fris en verkwikkend. Mooi zuiver droog slot met weer wat meloen en een vleugje perzik. Op dronk: 2009 - 2011 Kleurdetail: Mooi fris jeugdig, bleek strogeel.

(Bovenstaande is niet mijn mening, maar het internet he :ha )

Bewerkt door Smitten Kitten, 22 januari 2010 - 21:44.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#747 Geplaatst 22 januari 2010 - 21:46

Ik moet zeggen dat ik de Golden Compass inderdaad maar niets vond, maar dacht dat dat was omdat ik er maar flarden van aan het zien ben en dus niet kan volgen. ;)

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#748 Geplaatst 22 januari 2010 - 21:47

Smitten Kitten zei:

1,5 punt. Maar amaai, ik voel dat al naar mijn hoofd stijgen zeg! Zo'n klein beetje wijn! (Duidelijk niet meer gewend om te drinken... examens he)
't Is een wijn uit dit pakket:
Knack Kerstwijnpakket - Levering aan huis met 100% Wijn Proefgarantie

Elk jaar geeft mijn vader mij en mijn broer met kerst zo'n wijnpakket. Zitten vaak leuke ontdekkingen tussen (mijn favoriet so far, uit een ander pakket is La Pauline, een rode wijn).

De wijn die ik nu aan het drinken ben is Lazy Bay, een witte wijn:

Geur: Elegant, fris en zuiver van geur met wat van meloen, abrikoos en perzik. Smaak: Sappig, licht en raszuiver van smaak. Lekker krokant, fris en verkwikkend. Mooi zuiver droog slot met weer wat meloen en een vleugje perzik. Op dronk: 2009 - 2011 Kleurdetail: Mooi fris jeugdig, bleek strogeel.

(Bovenstaande is niet mijn mening, maar het internet he :ha )

Ik ken die wijn! Ne Zuid-Afrikaanse Chenin als ik me niet vergis.
Superlekker!!!

Wij zijn momenteel verknocht aan Postales del fin del Mundo uit Patagonie. Mengeling Sauvignon en Semillon, ontdekking van mezelf 8) , ik heb die toen ik nog in het visrestaurant werkte geproefd op een beurs en die wijn werd daar de suggestiewijn :) . Echt lekker. Je moet die hier maar eens komen proeven :goofy:
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#749 Geplaatst 22 januari 2010 - 21:47

Jess zei:

Ik heb dat ook lang genomen nadat ik begin vorig jaar hier van de trappen ben gevallen.
Is wel nefast geweest voor mijn maag, dokter is er zeker van dat dit mede-oorzaak was (samen met de brufen, voltaren en nurofen) van al mijn maagzweren :misselijk: .

Ik vind dat wel ne goeie film, maar niet zo goed als Narnia, die is nog stukken beter :duim:
Ik heb trouwens alleen het eerste deel gezien van Golden Compass, maar er is nog een vervolg dacht ik? Hij heeft in elk geval een open einde. Ik hou ook wel van fantasy en ik kan me nu niet herinneren of ik die film wat jij zegt gezien heb :catscratchhead

Dat is 1 vd weinige dingen die mijn maag niet aantasten. Heb je dan geen Ranitidine voorgeschreven gekregen? Ik heb dat wel voorgeschreven gehad na dat ik zei dat Diclofenac mijn maag teveel aantastte. Het helpt wel, maar die diclofenac heb ik toch maar mooi aan de kant geschoven.
Ik heb gelukkig nog nooit last gehad van een maagzweer, lijkt me alles behalve plezant.

Narnia is beter dan Golden Compass imo ook, heb je de tweede al gezien? Er zijn te weinig fantasyfilms vind ik :(

Titels:
"'s Morgens sporten versnelt je metabolisme"
en dan eentje van Simon dat ook voor de venten goed uitkomt....
"Wil je gaan voor dat extra beetje vitaminen meer? Steek je ventje dan vol met fruit, dan smaakt het beter, heb je de vitaminen mee en het zou ook de honger stillen" :mrgreen: :ha :ha :LOL: :Ooops: " Plots zou dat dieet dan toch niet zo slecht meer uitkomen voor hun :louche:

Bewerkt door Spanishke, 22 januari 2010 - 22:03.

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#750 Geplaatst 22 januari 2010 - 21:51

Spanishke zei:

Dat is 1 vd weinige dingen die mijn maag niet aantasten. Heb je dan geen Ranitidine voorgeschreven gekregen? Ik heb dat wel voorgeschreven gehad na dat ik zei dat Diclofenac mijn maag teveel aantastte. Het helpt wel, maar die diclofenac heb ik toch maar mooi aan de kant geschoven.
Ik heb gelukkig nog nooit last gehad van een maagzweer, lijkt me alles behalve plezant.

Narnia is beter dan Golden Compass imo ook, heb je de tweede al gezien? Er zijn te weinig fantasyfilms vind ik :(

Ik heb al zooooooooooooooooveel genomen, Diclofenac vroeger ook. Het is pas achteraf gekomen dat ik maagzweren kreeg, en dan heb ik drie maanden Pantomed genomen. Ranitidine hielp niet meer voor mij.
Ik heb er negen gehad, en serieus van af gezien, ik verzeker het je!
Als ik nu een migraine krijg, neem ik nog altijd een pantomed om ervoor te zorgen dat ik zeker geen maagpijn krijg.
Gelukkig gaat het nu veel beter, ik kan nu terug alles eten, fruit, rauw, ... Dat ging daarvoor allemaal niet. Vandaar dat ik ook dikker ben geworden. Ik at alleen maar wit brood, geen rauwkost, geen fruit,....
Geplaatste afbeelding