Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#76 Geplaatst 13 januari 2010 - 12:17

Frances zei:

Ow ja zo... Hmm, misschien samen elkaar steunen? Echt zeggen als je naar de winkel gaat "dat komt er voorlopig niet meer". Maar het probleem is dat hij het wrs niet gaat begrijpen dat jij het niet erg vindt dat hij een maatje meer heeft en dat het je om zijn gezondheid te doen is, maar dat hij het persoonlijk gaat oppakken hé. (alleszins, Steven zou dat toch doen...)
Ik vind het makkelijker om dat met zen tweeën te doen :) al is het maar om hem te helpen dat je meedoet he :)

voorlopig wonen we nog niet samen, dus gaan we niet altijd samen winkelen. En bij hem thuis wordt er niet echt rekening mee gehouden... Zijn broer is nog erger dan hij, zen moeder is ook niet van de magerste en ze blijft hen maar eten bijgeven, en ze haalt ook geen gezonde dingen in huis. Ze zei dan eens dat ze zijn broer op dieet wou, maar ze zet wel zelf spontaan de mayonaisse op tafel terwijl dat één van zijn grootste problemen is, dan bakt ze nog is een heeeeele hoop worsten zodat ze daar ook kei-veel van kunnen eten... dusja... Dat zijn de gewoontes die er bij hem van kleinsafaan al inzitten...
Hij weet dat ik het voor zijn gezondheid wil, maar hij heeft nooit discipline aangeleerd, dus kan hij het nu ook niet toepassen op eten... Maarja, we zien wel, ik zit er in ieder geval enorm achter :p

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#77 Geplaatst 13 januari 2010 - 12:43

Zo. Deze middag was het een salade met ijsberg, tomaat, worteltjes en grijze garnaaltjes met light-cocktaildressing.

Was wel lekker, ik hoop dat ik daar eventjes mee verzadigd ben :p
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#78 Geplaatst 13 januari 2010 - 12:57

Jess zei:

Awel, smeren werkt wel als je het volhoudt. Degenen die zeggen van "dat is zever" hebben ongelijk. Ik smeer ook, meestal begin in februari en hou ik het goed vol tot na de zomer, en dat helpt wel, door de combinatie van de cafeine die erin zit en de massage die je doet.

Ik heb ook een massagetoestel dat je huid naar binnen "zuigt" zeg maar en dan afrolt. Eigenlijk een kleine home-versie van de duurdere machines in schoonheidsinstituten. Dat helpt ook wel, dat doe je ook twee keer per dag en dan telkens de knop een eindje verder zetten, zodat hij feller zuigt.

Ik heb een heeeeeeeeeeel slechte bloeddoorstroming en dus ALTIJD een blubberkont en benen, of ik nu mager ben of niet :ha
Dat machineke heb ik ook Jessica en dat doet eigelijk niet zo goed, dat zuigt je vet er in en pffft... heb het misschien 5 keer gebruikt en is 5 jaar oud :ha

Jess zei:

Een vraagje voor iedereen:

Hoe gaan jullie om met mensen (collega's, vrienden, familie) die constant zitten te zagen van "je bent toch niet te dik, je moet toch niet op dieet, dat is niet gezond als je geen overgewicht hebt, ...".

Vind dat best wel moeilijk.
Ja dat is ampetant, ze zien je toch niet naakt, oke er zijn mensen waar je het direkt bij ziet, maar er zijn er ook die dat goed kunnen verstoppen, oke er zijn er ook wel bij die een panlat zijn en die denken dat ze te dik zijn.

Jess zei:

Mijn Jeroentje, ocharme, is 1.74 groot en weegt 59 kilo, mager manneke. En eten dat die doet!!!!!!
Ik snap niet dat hij niet dikker wordt!!
En dan is het moeilijk om op je eten te letten, jij zit er dan s'avonds met je salade en meneer zit daar met friet en een klot may :lachen:

Jess zei:

Zo. Deze middag was het een salade met ijsberg, tomaat, worteltjes en grijze garnaaltjes met light-cocktaildressing.

Was wel lekker, ik hoop dat ik daar eventjes mee verzadigd ben :p
Mmmmm ziet er lekker uit :)

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#79 Geplaatst 13 januari 2010 - 14:39

Solotje zei:

En dan is het moeilijk om op je eten te letten, jij zit er dan s'avonds met je salade en meneer zit daar met friet en een klot may :lachen:

Mmmmm ziet er lekker uit :)

Ja, gisteren ook, ik braaf mijn minestrone soep en meneerke uitgebreid eten en dan nog chocolatjes en een puddingske.

Het salaatje was lekker, maar denk dat het zo ongeveer verteerd begint te raken. Is nu twee uur geleden.
Geplaatste afbeelding

Guest_AnnDB_*
Guest_AnnDB_*

#80 Geplaatst 13 januari 2010 - 14:42

ik hoef niet te vermageren in kilo's. wel mag alles wat mij betreft wat strakker. ik ben dan ook eind augustus (opnieuw) beginnen lopen. Na een opbouwperiode liep ik toch 3x per week 10 km. Door het vriesweer en de sneeuw is het er de laatste maand jammer genoeg niet meer van gekomen :cry:

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#81 Geplaatst 13 januari 2010 - 14:44

Jess zei:

Ja, gisteren ook, ik braaf mijn minestrone soep en meneerke uitgebreid eten en dan nog chocolatjes en een puddingske.

Het salaatje was lekker, maar denk dat het zo ongeveer verteerd begint te raken. Is nu twee uur geleden.

Ik heb hetzelfde met mijn soep... Vanmiddag was het courgettesoep op het werk. Heel lekker, maar ook vrij snel verteerd. En zo rond 3 à 4u in de namiddag krijg ik dan meestal terug "een hongerke". Ik hou het dan maar bij een stuk fruit als tussendoortje... En voor de rest water drinken... veel water, dat geeft toch een beetje het gevoel dat er iets in je maag zit. :ha :ha
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#82 Geplaatst 13 januari 2010 - 14:50

Karolientje zei:

Ik heb hetzelfde met mijn soep... Vanmiddag was het courgettesoep op het werk. Heel lekker, maar ook vrij snel verteerd. En zo rond 3 à 4u in de namiddag krijg ik dan meestal terug "een hongerke". Ik hou het dan maar bij een stuk fruit als tussendoortje... En voor de rest water drinken... veel water, dat geeft toch een beetje het gevoel dat er iets in je maag zit. :ha :ha

Ja, ik heb nog een appel en een magere yoghurt, en voor de rest water :ha

Ik ga vandaag ook sporten en ik ben aan het denken of ik daarvoor of daarna ga eten. :catscratchhead
Heb altijd gehoord (en vroeger ook altijd zo gedaan) dat je best iets mini eet voor je vertrekt en dan eet na het sporten, dat je zo het beste je vet verbrandt.

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#83 Geplaatst 13 januari 2010 - 14:52

Ik eet altijd iets heel kleins voor ik ga sporten. Ik heb het ooit eens een keertje niet gedaan, en had een hongergevoel voor ik ging sporten; awel, ik heb mijn programma toen zelfs niet kunnen afmaken, omdat het ineens zwart werd voor mijn ogen. Dus beter een klein beetje eten, zodat je er al niet zonder energie aan begint, want dat is ook niet goed.
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#84 Geplaatst 13 januari 2010 - 14:53

Karolientje zei:

Ik eet altijd iets heel kleins voor ik ga sporten. Ik heb het ooit eens een keertje niet gedaan, en had een hongergevoel voor ik ging sporten; awel, ik heb mijn programma toen zelfs niet kunnen afmaken, omdat het ineens zwart werd voor mijn ogen. Dus beter een klein beetje eten, zodat je er al niet zonder energie aan begint, want dat is ook niet goed.

Was ik ook aan het denken, een grany koek ofzo, dat je toch wat energie hebt, of een boterhammeke met Effi.
Want te veel is ook niet goed, dan word je misselijk (weet ik ook uit ervaring :misselijk: ) en verbrand je alleen wat in je buik zit.
Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#85 Geplaatst 13 januari 2010 - 14:55

Ik ga straks ook sporten: Zumba!!! En vanavond weer soep eten he!!! Gisteren zei de weegschaal toch: "Flink, -1 kg!" Hahahaha... Nog 8 te gaan :o

Ben nog steeds aan het twijfelen om Infraligne te doen of niet... Want echt wel vermageren tegen de trouw, ik zou niet willen dat ik mij daar heel de tijd slecht loop over te voelen...

Hmmm... misschien nog even afwachten en zien wat het geeft...

Guest_Mélina_*
Guest_Mélina_*

#86 Geplaatst 13 januari 2010 - 14:55

Jess het wordt tijd voor die appel of dat yoghurtje. Je moet echt met een interval van 2u tellen en voor de tussenmaaltijden iets eten van 100 calorieen. Anders verbrand je lunch niet, zelf je slaatje niet. Na het diner moet je wel 3uur tellen voor je weer eet.

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#87 Geplaatst 13 januari 2010 - 14:56

pfff... ik wil eigenlijk ook iets van sport nog gaan doen, maar alleen is maar alleen en ik kan bijna niets doen van sport omdat ik heel rap duizelig wordt :(
+ de meeste sporten zijn zo duur... Ik ging vroeger 4 keer per week schaatsen met vrienden, maar heel de vriendenhoop is uitééngevallen. Ik wou ijshockey doen, maar dat is onbetaalbaar... Fitness ook :(
En omdat die klierkoorts maar niet 100% blijft weggaan en ik na een stukje lopen al helemaal begin te draaien weet ik het niet zo goed, ik wil ook niet echt iets alleen gaan doen en iets doen dat ook nog leuk en betaalbaar is.... en dan ik wat kan aanpassen aan het heen en weer verhuis van Roeselare naar Mechelen want ik weet niet altijd op voorhand hoe vaak ik waar zit...

Misschien voorlopig vooral op het eten letten en later sport eens bekijken :p

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#88 Geplaatst 13 januari 2010 - 14:58

Jess zei:

Was ik ook aan het denken, een grany koek ofzo, dat je toch wat energie hebt, of een boterhammeke met Effi.
Want te veel is ook niet goed, dan word je misselijk (weet ik ook uit ervaring :misselijk: ) en verbrand je alleen wat in je buik zit.

Klopt inderdaad. Als ik teveel eet voor ik ga sporten, word ik niet zozeer misselijk, maar krijg ik van die vreselijk pijnlijke steken in mijn buik... En dat doe ik mezelf liever niet aan. Maar een boterhammeke met iets lichts erop of een granykoek ofzo, dat is inderdaad niet slecht voor het sporten.
Voordeel is trouwens ook nog dat ik meestal minder honger heb na het sporten, dus als ik dan daarna eet, eet ik ook minder dan anders. :goofy:
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#89 Geplaatst 13 januari 2010 - 15:04

crazy_catlady zei:

pfff... ik wil eigenlijk ook iets van sport nog gaan doen, maar alleen is maar alleen en ik kan bijna niets doen van sport omdat ik heel rap duizelig wordt :(
+ de meeste sporten zijn zo duur... Ik ging vroeger 4 keer per week schaatsen met vrienden, maar heel de vriendenhoop is uitééngevallen. Ik wou ijshockey doen, maar dat is onbetaalbaar... Fitness ook :(
En omdat die klierkoorts maar niet 100% blijft weggaan en ik na een stukje lopen al helemaal begin te draaien weet ik het niet zo goed, ik wil ook niet echt iets alleen gaan doen en iets doen dat ook nog leuk en betaalbaar is.... en dan ik wat kan aanpassen aan het heen en weer verhuis van Roeselare naar Mechelen want ik weet niet altijd op voorhand hoe vaak ik waar zit...

Misschien voorlopig vooral op het eten letten en later sport eens bekijken :p

Als je in Mechelen bent, kunnen we misschien eens gaan zwemmen ofzo? Ik fitness in Vilvoorde....
Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#90 Geplaatst 13 januari 2010 - 15:07

Jess zei:

Als je in Mechelen bent, kunnen we misschien eens gaan zwemmen ofzo? Ik fitness in Vilvoorde....

dat lijkt me wel een leuk idee, moet wel opletten welk zwembad (ben allergisch aan chloor, als er niet teveel chloor inzit valt de reactie mee, maar bij veel chloor kan ik er echt ziek van worden) maar dat wil ik graag gaan doen :)

Fitness vind ik gewoon te duur, ik kan zoveel geld echt niet missen...