Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#751 Geplaatst 22 januari 2010 - 21:56

Jess zei:

Ik ken die wijn! Ne Zuid-Afrikaanse Chenin als ik me niet vergis.
Superlekker!!!

Wij zijn momenteel verknocht aan Postales del fin del Mundo uit Patagonie. Mengeling Sauvignon en Semillon, ontdekking van mezelf 8) , ik heb die toen ik nog in het visrestaurant werkte geproefd op een beurs en die wijn werd daar de suggestiewijn :) . Echt lekker. Je moet die hier maar eens komen proeven :goofy:

Deal! Lazy Bay is inderdaad een Zuid-Afrikaanse Chenin. 't Is een lekker wijntje. Mijn favoriet wit zomerwijntje is Joao Pires, alleen zo moeilijk te vinden in België vind ik :(

Mmm krijg al helemaal zin in terrasjesweer (en tegen dan bijpassend zomerlijf) en een heerlijk gekoeld glaasje wijn op een nog warme zomeravond :heart:

Bewerkt door Smitten Kitten, 22 januari 2010 - 21:56.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#752 Geplaatst 22 januari 2010 - 22:13

Smitten Kitten zei:

Deal! Lazy Bay is inderdaad een Zuid-Afrikaanse Chenin. 't Is een lekker wijntje. Mijn favoriet wit zomerwijntje is Joao Pires, alleen zo moeilijk te vinden in België vind ik :(

Mmm krijg al helemaal zin in terrasjesweer (en tegen dan bijpassend zomerlijf) en een heerlijk gekoeld glaasje wijn op een nog warme zomeravond :heart:

Hmm, terrasjesweer! En een wijntje, of een cavaatje of een sangriaatje, met een lekker olijfje en zongedroogd tomaatje erbij, jammie :) .
Dat is het goeie leven, zeker op ons supergezellig terrasje (dat binnenkort ook helemaal catproof is zodat die twee stouterds niet meer in de tuin van de buren sluipen).

Allez, vooruit, dat is dan al nen date voor de zomer 8)
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#753 Geplaatst 22 januari 2010 - 22:57

Ik heb nog 2 wraps gegeten met een heel klein beetje rundsreepjes, een berg groentjes, ananas en een klein beetje tomatenketchup :Ooops: en het was lekker :h

Het leek me echt niet goed om iets van te weinig punten te gaan eten, mijn lichaam vroeg naar eten dus heeft het dat gekregen :) heb het ook nog gezond gehouden dus eigenlijk hoef ik me helemaal niet schuldig te voelen, enkel omdat het wel laat is. Als ik nu niet kan slapen, zal het van te laat te eten zijn, maar het zal toch geen epsipam meer worden :ha

Bewerkt door Spanishke, 22 januari 2010 - 22:57.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#754 Geplaatst 22 januari 2010 - 23:00

Die tomatenketchup is niet erg hoor ;)

Bovenop je punten mag je trouwens elke dag 3 sterretjes. 1 koffielepel ketchup is een sterretje. Dus je mag drie koffieleplepeltjes ketchup voor 0 punten.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#755 Geplaatst 22 januari 2010 - 23:02

Smitten Kitten zei:

Die tomatenketchup is niet erg hoor ;)

Bovenop je punten mag je trouwens elke dag 3 sterretjes. 1 koffielepel ketchup is een sterretje. Dus je mag drie koffieleplepeltjes ketchup voor 0 punten.

Oh dan is er geen probleem, ik heb er denk ik met moeite 2 op, dat smaakt al snel goed door en is inderdaad nog 1 van de gezondere sauzen :) Dan zal het toch minder dan 7,5 zijn, heb echt niet veel runds gegeten ook (vond het nogal taai)

Bewerkt door Spanishke, 22 januari 2010 - 23:03.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#756 Geplaatst 23 januari 2010 - 09:10

Goeiemorgen!

Ik meende dat er vandaag een aantal mensen weegmoment hebben, dus kom maar op met verloren kilootjesGeplaatste afbeelding

Hier stond de weegschaal na mijn eerste week op -1 kg Geplaatste afbeelding én ook in centimeters merk ik reeds een beetje verschil!

Geen wereldschokkend nieuws, maar ben er wel heel blij mee! 1kg à 500 gram per week is gezond gewichtsverlies, dus het gaat de goede kant op. En bovendien heb ik deze week best lekker gegeten en zelfs lekkere wijn zitten drinken, dus op een fijne manier afvallen kan ;)

Zo meteen inkopen doen in de Colruyt want we hebben echt bijna niets meer in huis Geplaatste afbeelding

Mijn menu van de dag:
Ontbijt: activia rabarber + kiwi

's Middags: Stokbrood, filet d'Anvers, sla, tomaat + restje oosters soepje

Tussendoor/sociale verplichting ;) : verjaardagstaart voor zo'n 14 opgespaarde punten

Avondeten: Gegrilde zalmfilet, spruitjes, gekookte patatjes

Bewerkt door Smitten Kitten, 23 januari 2010 - 09:13.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#757 Geplaatst 23 januari 2010 - 10:13

:help:
Ik ben teveel kwijtgespeeld dan dat ik wou, in totaal 2,9kg :o komt er nog eens bij dat ik dus 0,0 gesport heb, buiten wat wandelafstand van het station naar het werk en wat trappen, stofzuigen, dweilen, kattenbakken, ...

Ik ben hier niet tevreden mee :( wat zou ik toch misdoen? Of heb ik gewoon een veel sneller metabolisme dan ik zelf denk?

Ben nog geen 3 weken bezig en ben eigenlijk al het dubbele kwijt dan wat zou mogen (0,5kg/week) :(

Verder eet ik echt bijna elke dag brood, verdeeld over de week pasta, rijst, drink vrij veel melk (halfvolle nog steeds), granen, vlees, vis, veeeeel groenten, voldoende water, ...
Ik eet zelfs kaas!

Wat ik me nu wel afvraag is of het enkel vet is die 2,9kg...

Bewerkt door Spanishke, 23 januari 2010 - 10:16.

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#758 Geplaatst 23 januari 2010 - 10:23

Mijn dagmenu: een activia yoghurtje met kokossmaak, een glas fruitsap en een tas koffie.
vanmiddag een croque monsieurtje met lightkaas (en zonder vlees)
tussendoortje: een kiwi
avondeten: kipburger, rauwkostschotel en gekookte aardappeltjes

Morgenochtend sporten en dan ga ik me in de fitness ook ineens wegen; daar gaat de weegschaal toch nog net iets nauwkeuriger dan de weegschaal thuis, denk ik dan. :) Ben benieuwd voor morgen!

Bewerkt door Karolientje, 23 januari 2010 - 10:24.

Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#759 Geplaatst 23 januari 2010 - 10:56

Goeiemorgen lieve dames,

Heb sinds gisterenmiddag niks gelezen en wat hebben jullie véél geschreven :LOL:
Gisteren was een ietwat vreemde dag: we moesten om 16.45u naar Bxl vertrekken, want gingen met een leuke bende naar concert van Channel Zero (vriend is grote fan, zelf kan ik het wel verdragen: zo'n goeie gitaar). Heb heel wat valkuilen omzeild, al zeg ik het zelf. Voor het concert heeft schoonzusje cheeseburgers in de McDonalds gehaald. Call me crazy, maar daar heb ik dus een zwak voor... Geen gegeten, valkuil 1: check.
Dan na het concert: iedereen had honger, ikke inclusief. al de rest heeft nog een friet gegeten aan de frituur aan de Beurs. Ik niet! heb wel 7 frietjes met ketchup van vriend gesnoept, maar vind dat toch serieus ok :)
Valkuil 2 : check

Mijn menu van gisteren:
** Ontbijt: banaan
** Lunch:
knolseldersoep
+
slaatje met kerstomaatjes, enkele van die boursin minibolletjes die ze tegenwoordig verkopen (veel calorieën per 100 gram, maar geeft veel smaak), quorn chilireepjes (heel weinig calorieën)

** Tussendoor: bloedappelsien en actimel

** Om 16u al avondeten in lunchzaakje gaan eten, was dan 'avondeten': waldkornbroodje met geitenkaas, luikse stroop en veel rauwkost. Ik vraag dan de dressing apart, zodat ik daar geen smak calorieën binnenkrijg. Heb de dressing zelfs niet nodig gehad.

's avonds: cola light, waar de rest bier en cocktails dronk (was BOB-bette) en dus 7 frietjes :)

Vanmorgen was ook mijn officiële weegmoment na mijn 4de week. De hele week zag het er niet goed uit. Woog me voor het werk, dus al rond 5u 's morgens en gewicht werkte niet mee. Vandaag desondanks toch redelijk goed nieuws. Ben 300 gram kwijt :thumb: Dat brengt me op 2.7 kg? Ben zo blij. Zit nu op 71.7 en mijn bmi is al gezakt naar 24.8 :d

Jullie zijn allemaal goed bezig zeg!
Hanne, zo'n opsteker,  die kilo!
Spanishke: zou me niet te veel zorgen maken, in het begin gaat het vaak snel. Na enkele weken verlies je dan af en toe eens helemaal niets of weinig, wat je gemiddelde stilaan brengt richting 500 gram per week.

@Jess: vind je supergemotiveerd en enthousiast, maar maak me toch zorgen als ik zie wat je maar eet. Dat is gewoon echt te weinig, vind ik. Snap dat je geen honger hebt, maar steek toch af en toe eens wat meer brandstoffen in je tank: iets meer koolhydraten en veel meer eiwitten (vlees vis of vervangers). Vrees dat het niet gezond is wat je nu aan het doen bent. Je komt er wel, de goede wil is alles :cheer:

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#760 Geplaatst 23 januari 2010 - 11:22

Spanishke zei:

Nathalie: Helemaal niet erg dus, want ik heb gelijk een halve dag geslapen :oops: mag ik je nu mijn emailadres pm-en of past het niet meer voor vandaag?

Jij mag me gewoon altijd pm'en hoor :) .
Maar ik zag je pm nu pas. Deze namiddag ga ik verder zoeken naar de installatie file, hopelijk staat die op de externe harde schijf, op mijn laptop zie ik hem niet zo direct meer.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#761 Geplaatst 23 januari 2010 - 11:36

Ik heb dat meestal dat ik teveel afval en dat mindert niet bepaald. Ben erg blij dat ik me eindelijk gewogen heb, tijd om op de afvalrem te duwen O:)

Vanaf nu ga ik echt elk moment van de dag proberen luisteren naar mijn lichaam. Als ik honger heb, knabbel ik wel iets, iets gezond, maar ook niet iets met te weinig punten of koolhydraten. Mijn vriend had me verwittigd dat dat van WW maar berekend is op de gemiddelde persoon, als hij dat doet zou hij na een paar maanden een skelet zijn zegt hij. Hij had er al schrik voor dat ik teveel zou afgevallen zijn op te korte tijd en hij had gelijk. Ik vrees ook wel dat ik toch wat spiermassa kwijt ben en dat wil ik absoluut voorkomen. Mijn Ab King Pro staat bij mijn ouders omwille van plaatsgebrek, maar die moet kost wat kost terugkomen.

Ontbijt hier was veranderd van Corn Flakes naar een broodje van Marc Payot (goed voor 6 punten) met beleg als wat philadelphiakaas, light kaas, kerstomaatjes, zilveruitjes, kipfilet, telkens een klein stukje met wat beleg.
Heb er ook een warme chocomelk bij genomen met zwarte chocolade en magere melk.
Vanmiddag eet ik dan wel wat minder, maar uit ervaring weet ik dat het voor mij beter is om eigenlijk een stevig ontbijt te hebben en om af te bouwen naar de avond toe. Dat heb ik bij WW nu niet gedaan, 's avonds at ik gemiddeld meer, ook meer groenten enz, maar vulde toch meer mijn maag.

Ik ga nu niet à volonté beginnen snoepen enz, maar ga wel proberen van toch mijn gewicht ietsje meer omhoog te krijgen en ga ook echt meer moeten beginnen sporten.
Rocket Queen: Vind het vooral vreemd dat het bij Hanne wel perfect lukt en mijn menu verschilt niet zoveel van het hare, mijn vriend vindt het alleszins wel onrustwekkend en zegt dat het niet gezond kan zijn. Ok ik mag me niet vergelijken met iemand anders, maar 3kg op nog geen 3 weken tijd, vind ik teveel.

Dat is nl al de helft van wat ik wil afvallen, wil in totaal iets van een 6kg afvallen. Dat lijkt me te doen, maar zou het toch wat liever meer verspreid zien.

Bewerkt door Spanishke, 23 januari 2010 - 11:46.

Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#762 Geplaatst 23 januari 2010 - 11:40

Allemaal mooi afgevallen zie ik :thumb:
Hier was het vandaag ook weegdag. Ik ben heel netjes een halve kilo kwijt :) .
Ik heb me natuurlijk door de week stiekem wel eens gewogen ;) . De ene dag was ik 800gr kwijt en een andere keer was ik bijgekomen. Maar 500gr eraf vind ik mooi.

Hebben jullie ook zo'n dorst altijd? Het is nu iets beter, maar de laatste dagen was het echt geen probleem om veel water te drinken, omdat ik echt ongelooflijk dorst had.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#763 Geplaatst 23 januari 2010 - 11:45

Goedemorgen (middag), ik kom nu pas uit mijn bed. En dat heeft me goed gedaan, zo lang slapen!!
Ik ga me sebiet wegen, er is nu juist een kameraad van jeroen hier en als die weg is, dan ga ik op de weegschaal.

Rocket_queen: ik denk ook dat het niet altijd goed is dat ik geen honger heb. Dat maakt het dieet natuurlijk veel gemakkelijker, maar het lijkt me toch ook niet goed te zijn dat mijn lichaam zo gek doet....

Mijn menu voor vandaag:

* Laat ontbijt (lunch dus eigenlijk): Yoghurtje, appeltje, ananas, sesamtoast met milnerkaas
* Tussendoortje: minestronesoep met grissini
* Avond: gemengd slaatje met tonijnsla die ik aanmaak met lightdressing Effi 3% vet en tomatenketchup, pijpajuintjes en pittige kruiden.

Aan iedereen: goed bezig, flink volhouden! En Hanne: geniet van je taartje 8)
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#764 Geplaatst 23 januari 2010 - 11:51

Ik ben me toch even gaan wegen, ik kon niet meer wachten: 2.2 kg is er af. Ben bezig sinds ik het topic geopend heb, met als uitslippertje een chocoladewafel en wat hapjes :) .

Is dat teveel of juist goed? Ik ben wel tevreden. Voor mij moet er nu nog 6 kilo af 8)
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#765 Geplaatst 23 januari 2010 - 11:56

@Rocket_queen: Knap gedaanGeplaatste afbeelding

Die cheeseburgers zouden voor mij ook een valkuil geweest zijn hoor! Al moet ik zeggen dat ik liever de gewone hamburgers heb. En nog knapper is dat je niet (echt) gezwicht bent voor de frietjes! Die -300 op de weegschaal dubbel en dik verdiend!

@Spanishke: Bij mijn vorige dieetpogingen viel ik soms wel 1,5 à 2 kg af in de eerste week. 1 kg is ergens voor mij een klein beetje een teleurstelling (zo ergens een stemmetje dat mijn gezond verstand tegenspreekt en roept "hoe meer, hoe sneller, hoe liever..."). De eerste week bij WW gaat vaak snel, maar is niet significant voor de loop van het verdere dieet. Pas vanaf week 4 mag je erop vertrouwen dat je gewichtsverlies een of ander tempo heeft gevonden. Het duurt ook gewoon even om de handigheid te krijgen in het punten tellen. In het begin had ik vaak dagen met veel te weinig of veel te veel punten. Tegenwoordig kan ik het al beter in schatten en weet ik ook wat ik kan eten als ik weer eens een dagje niet aan mijn punten geraak.

Sporten is natuurlijk nooit fout. Zelf loop ik graag in de zomer en doe ik voor de rest Zumba vanuit de woonkamer ;)

Ik heb al veel te vaak een duur fitnessabonnement genomen met telkens het zelfde resultaat: Hanne die allerlei excuses zoekt om toch niet te moeten gaan, elke maand een flinke hap uit mijn bankrekening en gloednieuwe sportoutfit en schoenen in de kast. Het werkt gewoon niet voor mij en ik kan het gewoon echt niet integreren in mijn leven, ik begin steeds met goede moed, maar vind het gewoon echt niet leuk. Heb wel al eens gedacht of zo'n wii-fit misschien wat voor mij is? Heeft er iemand daar ervaring mee en kan die mij daar wat meer over vertellen?Geplaatste afbeelding

Hier is de dagplanning ietswat in de war gegooid aangezien een vriendin belde met boyfriend-troubles en we lang aan de telefoon hebben gehangen. Moest op dat moment eigenlijk nog ontbijten, maar goed, de vriendschap gaat voor he ;)

Heb dan maar net mijn ontbijt en middageten samen gegeten als brunch. Wist weer even wat het was om hongerrrrr te hebben! Blijkbaar doet het toch wel wat met je, consequent elke morgen ontbijten. Terwijl ik vroeger 's morgens geen hap door de keel kreeg...

Straksjes Teletubbietaart eten.... 8)