Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#766 Geplaatst 23 januari 2010 - 12:01

Jess zei:

Ik ben me toch even gaan wegen, ik kon niet meer wachten: 2.2 kg is er af. Ben bezig sinds ik het topic geopend heb, met als uitslippertje een chocoladewafel en wat hapjes :) .

Is dat teveel of juist goed? Ik ben wel tevreden. Voor mij moet er nu nog 6 kilo af 8)

Op 12 dagen vind ik dat wel veel, zeker omdat je geen overgewicht hebt, maar denk dat het met het dieet dat je volgt wel enigzins te verwachten valt. Ik vind het toch een heel streng dieet eigenlijk.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#767 Geplaatst 23 januari 2010 - 12:04

Smitten Kitten zei:

Op 12 dagen vind ik dat wel veel, zeker omdat je geen overgewicht hebt, maar denk dat het met het dieet dat je volgt wel enigzins te verwachten valt. Ik vind het toch een heel streng dieet eigenlijk.

Ik ga terug wat meer brood in mijn dagmenu steken denk ik. Ik eet nu heel veel dingen die bijna geen kcal of punten bevatten, denk dat het daarmee is. Ik ga ook vaker vis/kip/vega eten, dat gaat ook beter zijn.
Soms eet ik 's avonds niks van proteinen...
Thx voor de tip!
Ben echt blij dat ik dit topic heb geopend! :LOL:

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#768 Geplaatst 23 januari 2010 - 12:05

Spanishke zei:

Rocket Queen: Vind het vooral vreemd dat het bij Hanne wel perfect lukt en mijn menu verschilt niet zoveel van het hare, mijn vriend vindt het alleszins wel onrustwekkend en zegt dat het niet gezond kan zijn. Ok ik mag me niet vergelijken met iemand anders, maar 3kg op nog geen 3 weken tijd, vind ik teveel.

Dat is nl al de helft van wat ik wil afvallen, wil in totaal iets van een 6kg afvallen. Dat lijkt me te doen, maar zou het toch wat liever meer verspreid zien.

Persoonlijk weet ik wel waar het bij mij aan ligt dat ik in mijn eerste WW-week niet minder kwijt ben. Ik eet te weinig punten, waardoor mijn lichaam als verdediginsmechanisme minder snel afvalt. Heb uiteindelijk deze week een dagtotaal minder aan punten gegeten dan ik mocht, maar dat compenseren we met de teletubbietaart he ;)
Begrijp me niet verkeerd; 1 kilo afgevallen op een week is prima he, maar ik ben ergens gewend dat die eerste week normaal toch net wat sneller gaat.

Het zijn de weken erna die frustrerend worden :ha want dan is er altijd wel een weekje tussen waar je maar 100 gram kwijt bent, stil staat of zelfs een beetje aankomt. Daarom dat ik die eerste week altijd zo leuk vind... instant resultaat!

Bewerkt door Smitten Kitten, 23 januari 2010 - 12:06.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#769 Geplaatst 23 januari 2010 - 12:05

Was dat dan enkel vet of ook spiermassa of weet je dat niet? Ik wil gerust ongeveer op hetzelfde gewicht zitten als ik nu heb als dat meer gewicht aan spieren is, want dat weegt nu eenmaal meer dan vet.
Probleem is dat het al niet meer de eerste week is, ik ben al een week voor jou ongeveer bezig en dat is dus net geen 3 weken in totaal, is het dan ook nog normaal, ben ik goed bezig of juist niet?

Lopen doe ik ook enkel in de zomer omdat het dan lekker warm is, verkeerd eigenlijk, want met normale temperatuur of kouder weer, zou het juist beter zijn om te verbranden. Ik heb net hetzelfde probleem als jij met die fitness, ik doe het wel graag, maar het past nooit in mijn planning en nu zeker niet met mijn wisselende werkuren. Bijgevolg zit ik nog met spiksplinternieuwe Assics loopschoenen in de kast die ik amper 4 keer ofzo heb aangehad en ook wat fitnessoutfits die in de kast liggen :oops:

Ik heb zin om achter de Wii-fit te gaan vandaag, lijkt me toch een goeie oefening voor die bovenarmen wat te trainen en wat me ook erg aanspreekt, is die yoga dingen voor meer stabilisatie, want dat is net wat ik nu helemaal niet meer heb na mijn ongeval. Als ik hem heb, breng ik hier zeker verslag uit.

Ik vind dat je erg goed bezig bent, ik vergelijk me onbewust een beetje met jou. Voor alle duidelijkheid: Iedereen is goed bezig trouwens!! Als planning in de war is, hoeft dat nog niet een ramp te zijn voor heel de dag te verpesten, gewoon wat dingen veranderen en aanpassen.

Geniet met volle teugen van het taartje, je hebt het meer dan verdiend :thumb:

Smitten Kitten zei:

@Rocket_queen: Knap gedaanGeplaatste afbeelding

@Spanishke: Bij mijn vorige dieetpogingen viel ik soms wel 1,5 à 2 kg af in de eerste week. 1 kg is ergens voor mij een klein beetje een teleurstelling (zo ergens een stemmetje dat mijn gezond verstand tegenspreekt en roept "hoe meer, hoe sneller, hoe liever..."). De eerste week bij WW gaat vaak snel, maar is niet significant voor de loop van het verdere dieet. Pas vanaf week 4 mag je erop vertrouwen dat je gewichtsverlies een of ander tempo heeft gevonden. Het duurt ook gewoon even om de handigheid te krijgen in het punten tellen. In het begin had ik vaak dagen met veel te weinig of veel te veel punten. Tegenwoordig kan ik het al beter in schatten en weet ik ook wat ik kan eten als ik weer eens een dagje niet aan mijn punten geraak.

Sporten is natuurlijk nooit fout. Zelf loop ik graag in de zomer en doe ik voor de rest Zumba vanuit de woonkamer ;)

Ik heb al veel te vaak een duur fitnessabonnement genomen met telkens het zelfde resultaat: Hanne die allerlei excuses zoekt om toch niet te moeten gaan, elke maand een flinke hap uit mijn bankrekening en gloednieuwe sportoutfit en schoenen in de kast. Het werkt gewoon niet voor mij en ik kan het gewoon echt niet integreren in mijn leven, ik begin steeds met goede moed, maar vind het gewoon echt niet leuk. Heb wel al eens gedacht of zo'n wii-fit misschien wat voor mij is? Heeft er iemand daar ervaring mee en kan die mij daar wat meer over vertellen?Geplaatste afbeelding

Hier is de dagplanning ietswat in de war gegooid aangezien een vriendin belde met boyfriend-troubles en we lang aan de telefoon hebben gehangen. Moest op dat moment eigenlijk nog ontbijten, maar goed, de vriendschap gaat voor he ;)

Heb dan maar net mijn ontbijt en middageten samen gegeten als brunch. Wist weer even wat het was om hongerrrrr te hebben! Blijkbaar doet het toch wel wat met je, consequent elke morgen ontbijten. Terwijl ik vroeger 's morgens geen hap door de keel kreeg...

Straksjes Teletubbietaart eten.... 8)

Bewerkt door Spanishke, 23 januari 2010 - 12:09.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#770 Geplaatst 23 januari 2010 - 12:10

Jess zei:

Ik ga terug wat meer brood in mijn dagmenu steken denk ik. Ik eet nu heel veel dingen die bijna geen kcal of punten bevatten, denk dat het daarmee is. Ik ga ook vaker vis/kip/vega eten, dat gaat ook beter zijn.
Soms eet ik 's avonds niks van proteinen...
Thx voor de tip!
Ben echt blij dat ik dit topic heb geopend! :LOL:

Denk dat dat een goed idee is, Jess! Je valt toch heel goed af blijkbaar, een beetje meer kcal zal er alleen maar voor zorgen dat je op een stabielere wijze zal afvallen.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#771 Geplaatst 23 januari 2010 - 12:13

Thanks Spanishke! Denk dat we zo ongeveer hetzelfde kwijt willen en uit een gelijkaardige situatie vertrekken.

Die wii-fit ben ik nu echt benieuwd naar. Die yoga-oefeningen spreken mij ook aan! Heb gemakkelijk last van mijn rug-schouders en wil daar graag yoga voor doen, dat zou wat kunnen helpen. Heb wel nog niet eens een wii, dus het zal wel weer een dure grap worden :LOL: Ben benieuwd in elk geval!

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#772 Geplaatst 23 januari 2010 - 12:13

Spanishke zei:

Was dat dan enkel vet of ook spiermassa of weet je dat niet? Ik wil gerust ongeveer op hetzelfde gewicht zitten als ik nu heb als dat meer gewicht aan spieren is, want dat weegt nu eenmaal meer dan vet.
Probleem is dat het al niet meer de eerste week is, ik ben al een week voor jou ongeveer bezig en dat is dus net geen 3 weken in totaal, is het dan ook nog normaal, ben ik goed bezig of juist niet?

Lopen doe ik ook enkel in de zomer omdat het dan lekker warm is, verkeerd eigenlijk, want met normale temperatuur of kouder weer, zou het juist beter zijn om te verbranden. Ik heb net hetzelfde probleem als jij met die fitness, ik doe het wel graag, maar het past nooit in mijn planning en nu zeker niet met mijn wisselende werkuren. Bijgevolg zit ik nog met spiksplinternieuwe Assics loopschoenen in de kast die ik amper 4 keer ofzo heb aangehad en ook wat fitnessoutfits die in de kast liggen :oops:

Ik heb zin om achter de Wii-fit te gaan vandaag, lijkt me toch een goeie oefening voor die bovenarmen wat te trainen en wat me ook erg aanspreekt, is die yoga dingen voor meer stabilisatie, want dat is net wat ik nu helemaal niet meer heb na mijn ongeval. Als ik hem heb, breng ik hier zeker verslag uit.

Ik vind dat je erg goed bezig bent, ik vergelijk me onbewust een beetje met jou. Voor alle duidelijkheid: Iedereen is goed bezig trouwens!! Als planning in de war is, hoeft dat nog niet een ramp te zijn voor heel de dag te verpesten, gewoon wat dingen veranderen en aanpassen.

Geniet met volle teugen van het taartje, je hebt het meer dan verdiend :thumb:

Ik denk dat ik ook veel vocht ben kwijtgeraakt. Spieren zal wel meevallen omdat ik ook nog heb getraind.
Ik weet niet welke confectiemaat jij hebt, maar als je zoveel sportkleren te veel hebt, wil ik wel iets van je overnemen (als het toch maar ligt te "liggen" in je kast en je niet gaat fitnessen) Ik heb dringend nog een broek en een topje nodig, want ik krijg het mijne niet "onderwassen" zeg maar.

Je bent ook goed bezig hoor Katrien, alleen gelijk mij, er een beetje te fel in gevlogen. Dus we moeten allebei wat meer eten. In tegenstelling tot Simon vindt Jeroen WEL dat ik goed bezig ben :LOL: .
Hij zal dus niet snel zeggen "eet wat meer" :ha
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#773 Geplaatst 23 januari 2010 - 12:19

Een beetje een domme vraag misschien, maar ik ben to-taal niet thuis in de consolewereld.... Wat heb ik eigenlijk precies nodig? Ik neem aan zo'n console en zo'n balanceboard, of is dat balanceboard de wii-fit? Of kan ik dat allemaal in een pakket kopen??? Niet lachen mannen, ik ben echt een nitwit op dat vlak :ha :lachen:

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#774 Geplaatst 23 januari 2010 - 12:22

Smitten Kitten zei:

Een beetje een domme vraag misschien, maar ik ben to-taal niet thuis in de consolewereld.... Wat heb ik eigenlijk precies nodig? Ik neem aan zo'n console en zo'n balanceboard, of is dat balanceboard de wii-fit? Of kan ik dat allemaal in een pakket kopen??? Niet lachen mannen, ik ben echt een nitwit op dat vlak :ha :lachen:

Neenee, je moet een "machien" zeg maar hebben en de board is apart.
Er is 1 "afstandsbedieninkje" bij, maar best kan je eentje bijkopen als je eens een ander spel wil spelen met iemand anders (ik bied me al aan 8) ).
Ik ken de termen ook niet, maar dat heb je nodig volgens mij.
Er zijn pakketten waar al veel inzit, maar wat precies weet ik ook niet juist.
Geplaatste afbeelding

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#775 Geplaatst 23 januari 2010 - 12:31

- Wii console
- Balance board
- Programmaatje (cd rommeke)
- Remote
- Nunshuck

Als jullie enkel ermee gaan fitnessen dan vind ik het veel geld, ben je beter met een fitnessabonement.

Neem hier maar eens een kijkje.

Nintendo Wii - Consoleshop.be

Bewerkt door Magic Coonie, 23 januari 2010 - 12:32.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#776 Geplaatst 23 januari 2010 - 12:32

Jess zei:

Ik denk dat ik ook veel vocht ben kwijtgeraakt. Spieren zal wel meevallen omdat ik ook nog heb getraind.
Ik weet niet welke confectiemaat jij hebt, maar als je zoveel sportkleren te veel hebt, wil ik wel iets van je overnemen (als het toch maar ligt te "liggen" in je kast en je niet gaat fitnessen) Ik heb dringend nog een broek en een topje nodig, want ik krijg het mijne niet "onderwassen" zeg maar.

Je bent ook goed bezig hoor Katrien, alleen gelijk mij, er een beetje te fel in gevlogen. Dus we moeten allebei wat meer eten. In tegenstelling tot Simon vindt Jeroen WEL dat ik goed bezig ben :LOL: .
Hij zal dus niet snel zeggen "eet wat meer" :ha

:ha :ha Die fitnessbroeken zijn gekocht op maat 38, topje misschien 36 (heb dikke billen O:) )
Goh ik weet niet of ik echt goed bezig ben, ik wil het echt stabiel houden, ik at wel nog vrij veel, mss was die pasta of rijst toch wat te weinig voor wat ik normaal gezien eet, hoewel ik van die rijst echt nog wel vrij veel opgeschept had, brood eet ik wel nog, maar veel minder, denk dat het daardoor ook wel komt en dan ja vooral dat snoepen. Geen gefrituurde dingen meer (ging ook binnen zoals snoep), geen chips, heel weinig chocolade, geen koeken, geen frisdrank (enkel zelfgemaakte), veel water, ...
Gisteren was hij wel lief voor mij, we zijn wat langer opgebleven en hij had hapjes gemaakt, rauwe champignons (die mocht hij hebben :ha ), komkommer en bloemkool met een cocktailsaus. Heb alle bloemkool en komkommer verslonden zonder saus :)
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#777 Geplaatst 23 januari 2010 - 12:38

Magic Coonie zei:

- Wii console
- Balance board
- Programmaatje (cd rommeke)
- Remote
- Nunshuck

Als jullie enkel ermee gaan fitnessen dan vind ik het veel geld, ben je beter met een fitnessabonement.

Neem hier maar eens een kijkje.

Nintendo Wii - Consoleshop.be
Geen idee wat het kost, maar vorig jaar dacht ik nog zo eens te gaan fitnessen. Abonnement genomen (130 euro instapgeld geloof ik) en 12 maanden aan 60 euro/maand. Ben misschien een maand af en toe geweest en de rest was money down the drain... Echt stom. (de snoodaards hadden mij een platinum membership aangesmeerd waarmee ik in alle Health City-centra in België zou kunnen gaan fitnessen. En ik geraakte nog niet eens elke week in de health fitness om de hoek... :ha Gratis drankjes a volonté en dvd-verhuur enz waren ook in de prijs inbegrepen.

Ik weet van mezelf dat ik fitness echt niet vol hou, ik vind het ook vreselijk saai. Wat ik wel vol hou zijn de dingen die ik elke dag tussen de activiteiten door kan doen. Zumba, gaan lopen, zwemmen (maar dat kan ik pas als ik meer tevreden ben over mijn lijf....) en misschien die wii-fit??? Denk dat ik het mss tweedehands zou kopen wel.

Bewerkt door Smitten Kitten, 23 januari 2010 - 12:40.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#778 Geplaatst 23 januari 2010 - 12:39

Smitten Kitten zei:

Collishop: Wii console Geleverd met nunchuk, WiiMote (controller) en game Wii Sports met o.a. tennis, golf en baseball. 2 jaar herstelgarantie ==> 182,00 euro, let erop dat ze regelmatig 5% korting geven bij Collishop.
Ik denk dat je ook graag een extra nunchuck zou willen of wiimote controller voor de vriend? Moet je wel wat extra rekenen natuurlijk ofwel kun je uitkijken naar een pak met 2 nunchucks/controllers.
Daarbovenop de Wii-fit ben je snel extra 80,00 (misschien 75,00) euro kwijt

Een fitnessabonnement gaat hoe dan ook echt wel duurder uitkomen. Voor een jaar ben je al snel 500,00 euro kwijt.

Bewerkt door Spanishke, 23 januari 2010 - 13:02.

Geplaatste afbeelding

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#779 Geplaatst 23 januari 2010 - 12:39

Ja je moet maar zelf zien. Wij spelen er ook spelletjes op. Hij staat bij mijn zus en die woont hier de blok naast mij dus dat is handig.

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#780 Geplaatst 23 januari 2010 - 12:40

Ja en een oplaadstation, om de remotecontroller op te laden.