Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Guest_quid_faciendum_*
Guest_quid_faciendum_*

#796 Geplaatst 23 januari 2010 - 18:34

Vandaag als avondeten prei en worteltjes gegeten, met gestoomde aardappeltjes en met mosseltjes en garnaaltjes. Best wel lekker en arm aan punten.

In tegenstelling tot vorige zaterdagen, waar wij meestal na een bezoekje aan de markt of voorafgaand aan een shopnamiddag ergens in de stad gaan eten, hebben we nu braaf eerst thuis gegeten deze middag. :)

@ Jess: Ik lees dat jij ook de Pantomed hebt moeten nemen? Ik moet dit nu ook twee maand nemen (na een kuur Ranitidine die niet geholpen heeft) en ben wel een beetje bang dat de pijn zal terugkomen na de kuur (die bijna gedaan is). En het is inderdaad wel zo dat minder gezond eten (en daarmee bedoel ik uiteraard geen supervettig eten zoals frieten) soms minder belastend is voor de maag (althans bij mij toch).

Bij mij nog geen weegdag, dat is voor maandagochtend...

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#797 Geplaatst 23 januari 2010 - 19:32

Terug van het verjaardagsfeestje. Klein stukje taart gegeten en een glaasje witte wijn gedronken. Het was zo'n echte suikerbom à la de taartenfee-taarten, zonder de rolfondant verbazingwekkend lekker nog. De rolfondant smaakt echt gewoon puur naar suiker, niet echt mijn ding. De vulling van de taart was chocoladeroom en speculaasroom, dat vond ik wel nog lekker.

Onze koelkast en vriezer zitten inmiddels weer vol met allemaal lekkere en grotendeels gezonde dingetjes. We kunnen er weer tegen voor een week!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#798 Geplaatst 23 januari 2010 - 19:42

Spanishke zei:

Wij gingen de Wii-fit gaan halen en de balance board, maar ik ga wachten tot als we naar de Colruyt gaan, bij Fun stond hij in promo van 99,99 euro naar 89,99, 10 euro af dus, bij Collishop is het 79,99.

Uiteindelijk ben ik enkel teruggekomen met schoenen, had een kookboekje vast van salades, maar de rij was te lang voor dat kleine boekje :ha

Dus eigenlijk zou ik bij de Colruyt voor 260 euro alles kunnen kopen wat ik nodig heb? Dat eerste pakket met console waar je het in een eerdere reply over had en dan de fit+balance board? Dan ga ik het toch maar nieuw kopen, had op kapaza een bod gedaan op een 1 maand oud pakket, maar dat alleen kwam al op 300 euro. Zaten wel wat spelletjes extra bij, maar niets wat ik persé wil hebben :LOL:

Ben helemaal niet echt een gamer ofzo (wat duidelijk af te leiden is aan het feit dat ik totaal niet wist wat ik allemaal nodig had neem ik aan :ha ) dus zou er misschien af en toe wel eens een spelletje op spelen, maar zo van die racespelletjes enz dat interesseert mij echt totaal niet :LOL:

Bewerkt door Smitten Kitten, 23 januari 2010 - 19:42.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#799 Geplaatst 23 januari 2010 - 20:52

Smitten Kitten zei:

Dus eigenlijk zou ik bij de Colruyt voor 260 euro alles kunnen kopen wat ik nodig heb? Dat eerste pakket met console waar je het in een eerdere reply over had en dan de fit+balance board? Dan ga ik het toch maar nieuw kopen, had op kapaza een bod gedaan op een 1 maand oud pakket, maar dat alleen kwam al op 300 euro. Zaten wel wat spelletjes extra bij, maar niets wat ik persé wil hebben :LOL:

Ben helemaal niet echt een gamer ofzo (wat duidelijk af te leiden is aan het feit dat ik totaal niet wist wat ik allemaal nodig had neem ik aan :ha ) dus zou er misschien af en toe wel eens een spelletje op spelen, maar zo van die racespelletjes enz dat interesseert mij echt totaal niet :LOL:

Jup! Heb het juist nagekeken en het zou in totaal 261,00 euro zijn, als je voor 300 euro een 2e handspakket hebt, zeker en vast niet doen! Die mensen op 2e handssites zijn niet goed bij hun gedachten, is met camera's, gsm's, consoles, altijd het probleem. Die denken gewoon echt meer te kunnen vragen dan dat je hem voor nieuw hebt. Ik zou mijn bod opnieuw intrekken als ik van jou was ;)

Wii console + nunchuck + wiimote controller + game wii sports = 182,00 euro
Wii fit + balance board = 79,00 euro

Oh maar race spelletjes kun je daar niet echt mee doen, want daar heb je al zo'n speciaal stuur voor :ha , tenzij je mario kart ofzo zou doen, dat kun je met de wiimote (door horizontaal vast te houden). Je hebt volgens mij ook een dansmatje (moet ik zelf nog eens tegoei bekijken), je hebt zelfs dingen zoals een rubberen band voor weerstand en goeie fitness oefeningen thuis te kunnen doen met je eigen virtuele coach ;)

De wii heeft op zich niet altijd even interessante spelletjes, ik was vroeger wel echt een gamer, maar racen, schieten, boksen, is nooit echt voor mij geweest :)
Er zijn ook wel leuke games en vooral grappige, kijk hier maar eens naar

Dit zijn de reeksen van Rayman Raving Rabbids, eerste is de oudste: werkt met nunchuck en wiimote. Links opgelicht konijntje moet je meppen (eigenlijk zoals je met drumsticks zou doen) met je nunchuck, rechts konijn met de wiimote, beide konijnen met allebei en altijd op de muziek, zelfde systeem met het tweede filmpje (vond het eerste systeem wel leuker) laatste is de meest recente en voorlopig de enige met balance board (ziet er heel leuk uit :thumb: )
Heb hem zien staan in de winkel vandaag en als ik de wiifit en balance board heb, moet ik die ook hebben

Bewerkt door Spanishke, 23 januari 2010 - 21:00.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#800 Geplaatst 23 januari 2010 - 20:58

Wij waren trouwens pas thuis rond 18:30 terug, had dus geen tussendoortje gehad en ook geen lunch.
Heb mij nog een laatste (nu zijn ze eindelijk op :thumb: ) tortilla pizza gemaakt met kipfilet, ananas en nog een reeks groenten en daar zat Simon naast mij met zijn 2 (!!)tournedos, champignonroomsaus en overheerlijke fritten... :h
Heb mij nog een salade gemaakt met tonijn, garnalen, kerstomaat, komkommer, zongedroogde tomaat, pijpajuin, klein beetje pijnboompitten en een klein theelepeltje van die extra light mayonaise van DVL, heb uiteindelijk zo 2 borden opgegeten (2e zonder pijnboompitten en zongedroogde tomaat) en heb mij voor alle zekerheid een minibordje fritten genomen om zeker te zijn dat ik het daarbij ging laten en dat is goed gelukt. Ik had nog geen aardappelen gegeten van heel de week dus dat leek me wel ok :) ze waren ook niet vettig, want het frituurvet was juist ververst :h

We gaan nog weg straks dus het leek me beter van wat meer te eten dan :) nu juist nog de cocktails weten te weerstaan O:)

Bewerkt door Spanishke, 23 januari 2010 - 21:13.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_quid_faciendum_*
Guest_quid_faciendum_*

#801 Geplaatst 23 januari 2010 - 21:03

De Rayman Raving Rabbids zijn echt geweldig!!
Wij hebben ze hier op de Playstation en dat is echt gewoon een hi-la-risch spel!!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#802 Geplaatst 23 januari 2010 - 21:28

Heb nog wat verder rond gehoord bij vrienden met een wii en op internet nog een heel topic op een ander forum gelezen en ben overtuigd. Ik wil de wii-fit plus en de "my fitness coach". Een vriendin van mij die echt sportief is vond dat er nog wel een aantal dingen bij waren waar je achteraf toch echt het gevoel van hebt dat je gesport hebt. Good enough for me 8)

Wat spelletjes betreft hou ik echt niet van schieten, vechten, racen. Wat ik vroeger (laaaaang geleden, toen ik 8 jaar oud was ofzo) echt heel leuk vond was Commander Keen. Maar dat is ondertussen ook al 18 jaar geleden. Slik...

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#803 Geplaatst 24 januari 2010 - 10:58

Goedemorgen!
Wat een avondje. Gisteren naar een feestje geweest van een verjaardag van een vriendin. Het was in een cafe waar ook nog andere klanten waren, was met een "bonnekes-systeem". Terwijl iedereen in de drank vloog, heb ik braaf cola zero gedronken en water EN ben ik dankzij de instant hulp van Solotje en Karolien ook van de nootjes afgebleven. Fijn om even te kunnen sms'en als je het moeilijk krijgt 8) .  

Pff, ik vind dat ik nog altijd een puddingbuik heb, maar ja, er moeten ook nog altijd heel wat kilo's af. Maar ik ben weer ongeduldig :LOL: .
Ik weeg me nu opnieuw op zaterdag, ik ga proberen om me maar één keer per week te wegen. Ben benieuwd hoe het deze week gaat gaan.

Ik ga ook meteen zeggen dat ik na deze namiddag pas maandagavond terug online ga zijn. Ik vertrek strakjes, na het babybezoek van namiddag, naar Limburg want mijn oma krijgt chemo morgen. En dan ben ik altijd bij haar.
Maandagavond ben ik dan weer terug thuis :)
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#804 Geplaatst 24 januari 2010 - 10:59

Potverdekke... vandaag is dag 1 van mijn tweede WW-week en ik mag een punt minder omdat ik al 1 kilo ben afgevallen in mijn eerste week (programma berekent en herberekent je punten tijdens het dieet). (Heb je nu al eindelijk het programma gekregen Spanishke? Ik neem aan dat het programma jouw punten ook zou herberekend hebben na de voorbije week, was zelf al even vergeten dat het zo werkte)

Maar goed ik mag dus een puntje minder voorlopig :(

Deze avond ga ik op bezoek bij twee vriendinnen in Nederland. Bij de ene moet ik notities ophalen (en ragdolletjes en ragdoll-babietjes knuffelen :love3: ) en als ik dan toch in de buurt ben kan ik even goed even bij de andere binnenspringen. Die mailde al terug dat ze lekkers zou voorzien bij de thee. Heb toch maar vriendelijk bedankt. Komt een week aan met veel bezoekjes, verjaardagen, etentjes, hoop dat ik al die valkuilen kan ontwijken...

Mijn dagmenu:
Ontbijt: Special K met chocolade en magere melk
Tussendoor: appelsien + kiwi
Middag: Zelfgemaakte Sushi! Mmmmmmm!
Tussendoor: kom soep
Avond: broodje met filet d' anvers en sla en tomaat

Bewerkt door Smitten Kitten, 24 januari 2010 - 11:05.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#805 Geplaatst 24 januari 2010 - 11:06

:ha :ha goed van je dat je van de nootjes bent kunnen afblijven, Jess!!
Vanochtend een ontbijtje van toast met lightconfituur, fruitsap, een klein glaasje halfvolle melk en koffie. Vanmiddag een boterhammetje met effi light en groentjes, tussendoortje is een kiwi deze namiddag en vanavond wil Olivier stoofvlees maken... Ik zal me moeten inhouden om geen tweede portie op te scheppen, maar ik ga toch mijn uiterste best doen om het braafjes bij 1 portie te houden. :a

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#806 Geplaatst 24 januari 2010 - 11:09

Jess zei:

Goedemorgen!
Wat een avondje. Gisteren naar een feestje geweest van een verjaardag van een vriendin. Het was in een cafe waar ook nog andere klanten waren, was met een "bonnekes-systeem". Terwijl iedereen in de drank vloog, heb ik braaf cola zero gedronken en water EN ben ik dankzij de instant hulp van Solotje en Karolien ook van de nootjes afgebleven. Fijn om even te kunnen sms'en als je het moeilijk krijgt 8) .

Pff, ik vind dat ik nog altijd een puddingbuik heb, maar ja, er moeten ook nog altijd heel wat kilo's af. Maar ik ben weer ongeduldig :LOL: .
Ik weeg me nu opnieuw op zaterdag, ik ga proberen om me maar één keer per week te wegen. Ben benieuwd hoe het deze week gaat gaan.

Ik ga ook meteen zeggen dat ik na deze namiddag pas maandagavond terug online ga zijn. Ik vertrek strakjes, na het babybezoek van namiddag, naar Limburg want mijn oma krijgt chemo morgen. En dan ben ik altijd bij haar.
Maandagavond ben ik dan weer terug thuis :)

Goed gedaan Jess! En fijn dat je hulplijnen beschikbaar had ;)
Ik ga me vanaf nu ook maar om de week wegen (proberen toch). 't Draait bij mij niet perse om die kilootjes maar om de centimeters eigenlijk.... En als ik gewoon netjes ww doe zullen de kilootjes wel volgen. Ik ga er mij niet druk in maken. Het komt wel ;)

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#807 Geplaatst 24 januari 2010 - 11:10

Goed... Mensen, ik ben er vandoor... het fitness center roept me... (en bijgevolg de weegschaal ook...) :)

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#808 Geplaatst 24 januari 2010 - 11:11

Succes! Ben benieuwd wat de weegschaal gaat zeggen, Karolien. Ik heb het gevoel dat jij ook heel goed, evenwichtig en gezond bezig bent!

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#809 Geplaatst 24 januari 2010 - 11:12

Thanks! Ben ook benieuwd. Tot straks allemaal. :)

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#810 Geplaatst 24 januari 2010 - 11:13

Smitten Kitten zei:

Potverdekke... vandaag is dag 1 van mijn tweede WW-week en ik mag een punt minder omdat ik al 1 kilo ben afgevallen in mijn eerste week (programma berekent en herberekent je punten tijdens het dieet). (Heb je nu al eindelijk het programma gekregen Spanishke? Ik neem aan dat het programma jouw punten ook zou herberekend hebben na de voorbije week, was zelf al even vergeten dat het zo werkte)

Maar goed ik mag dus een puntje minder voorlopig :(

Deze avond ga ik op bezoek bij twee vriendinnen in Nederland. Bij de ene moet ik notities ophalen (en ragdolletjes en ragdoll-babietjes knuffelen :love3: ) en als ik dan toch in de buurt ben kan ik even goed even bij de andere binnenspringen. Die mailde al terug dat ze lekkers zou voorzien bij de thee. Heb toch maar vriendelijk bedankt. Komt een week aan met veel bezoekjes, verjaardagen, etentjes, hoop dat ik al die valkuilen kan ontwijken...

Mijn dagmenu:
Ontbijt: Special K met chocolade en magere melk
Tussendoor: appelsien + kiwi
Middag: Zelfgemaakte Sushi! Mmmmmmm!
Tussendoor: kom soep
Avond: broodje met filet d' anvers en sla en tomaat

Hoe komt het dat je een punt minder krijgt Hanne? Je was toch goed bezig en bent toch afgevallen?

Ik heb vandaag een ongestructureerde dag: van de ene vriendin naar de andere, thuiskomen, spullen bijeen grabbelen en naar Limburg en dan morgen naar het ziekenhuis.
Ik weet dus totaal nog niet wat ik ga eten en wanneer. Het zal moeilijk zijn om, zeker morgen in de kliniek (laaaaaaaaang wachten, want die chemo duurt zolang) aan de verleiding van het snoepen te weerstaan.

Hoe lossen jullie dat op? Dagen dat je rondholt en geen structuur hebt, en niet kan plannen wat je eet?
Geplaatste afbeelding