Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#811 Geplaatst 24 januari 2010 - 11:14

Karolientje zei:

Goed... Mensen, ik ben er vandoor... het fitness center roept me... (en bijgevolg de weegschaal ook...) :)

Succes Karolien! En moest ik er al niet meer zijn, sms me dan even hè, ben zo benieuwd :)
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#812 Geplaatst 24 januari 2010 - 11:20

Hoe zwaarder je bent hoe meer punten je mag eten bij WW. Nu ik een kilo minder te verzetten heb merk ik dat dus in mijn puntenaantal. Ik denk wel niet dat het nu nog omlaag kan gaan, vanaf nu zal het normaalgezien geleidelijk aan weer omhoog gaan tot ik volledig afgevallen en gestabiliseerd ben. Ik vind het wel handig dat dat programma dat allemaal voor je berekent. Want nu gaat het allemaal vlot, maar ik denk dat straks (nu ja straks, aan mijn tempo is het mei-juni tegen dat ik mag stoppen met diëten, maar dat is nu eenmaal gezond afvallen... :( ) het pas moeilijk en tricky wordt als ik moet stabiliseren... Dat moet toch echt goed gebeuren of voor je het weet sta je weer bij af en dat wil ik écht niet. Nu diëten en redelijk streng zijn voor mezelf, prima, maar ik wil niet dat ik dan in december volgend jaar weer opnieuw mag beginnen!!! En ik wil best na ik mijn streefdoel heb bereikt op mijn voeding blijven letten enz, maar ik wil echt niet de rest van mijn leven punten of kcal blijven tellen 8)

Guest_raggedy cats_*
Guest_raggedy cats_*

#813 Geplaatst 24 januari 2010 - 11:23

Jess zei:

Ik weet natuurlijk niet wat voor job jij doet, maar 2000 kcal per dag als je wil vermageren is wel wat veel.
Ik doe vooral zittend werk, train 2 a 3 keer per week en eet zeker niet meer dan 1500 kcal om te kunnen vermageren....

Heb inderdaad ook een zittende job maar kwou maar zeggen dat ik echt niet zoveel caloriën binnenkrijg. Tellen doe ik niet maar smorgens 2 beschuitjes (zo een van 5 op 5 cm) met licht beslag, smiddags enkel fruit zonder iets erbij en savonds 1 soepbord (niet opgetoornd) vol groenten en een half portietje vlees lijkt me gewoon echt geen 2000 caloriën, misschien maar een 1500.

Ik zie het nog even aan maar zou graag een goeie bron weten van calöriën tellen , makkelijke bron zonder elke dag alles op te zoeken, want ik heb geen tijd om naar de weight watchers te gaan. Weet iemand zo'n site?

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#814 Geplaatst 24 januari 2010 - 11:23

Smitten Kitten zei:

Hoe zwaarder je bent hoe meer punten je mag eten bij WW. Nu ik een kilo minder te verzetten heb merk ik dat dus in mijn puntenaantal. Ik denk wel niet dat het nu nog omlaag kan gaan, vanaf nu zal het normaalgezien geleidelijk aan weer omhoog gaan tot ik volledig afgevallen en gestabiliseerd ben. Ik vind het wel handig dat dat programma dat allemaal voor je berekent. Want nu gaat het allemaal vlot, maar ik denk dat straks (nu ja straks, aan mijn tempo is het mei-juni tegen dat ik mag stoppen met diëten, maar dat is nu eenmaal gezond afvallen... :( ) het pas moeilijk en tricky wordt als ik moet stabiliseren... Dat moet toch echt goed gebeuren of voor je het weet sta je weer bij af en dat wil ik écht niet. Nu diëten en redelijk streng zijn voor mezelf, prima, maar ik wil niet dat ik dan in december volgend jaar weer opnieuw mag beginnen!!! En ik wil best na ik mijn streefdoel heb bereikt op mijn voeding blijven letten enz, maar ik wil echt niet de rest van mijn leven punten of kcal blijven tellen 8)

Neen, daar heb ik ook geen zin in. Ik denk dat ik, eens ik op gewicht ben, één of twee dieetdagjes per week ga blijven houden. Ik heb dat nog al van mensen gehoord, en dat werkt blijkbaar wel. Je moet dan natuurlijk de andere dagen geen drie zakken chips uiteten hè, maar you get the point.

Ik heb ook geen zin om dit een half jaar te doen hoor. Ik zou graag tegen maart toch nog drie kilo kwijt zijn en dan tegen de lente de rest. Ik geraak namelijk ook niet meer in mijn moto-kleren en dat is wat duur om elk jaar opnieuw te kopen :o
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#815 Geplaatst 24 januari 2010 - 11:23

Jess zei:

Hoe lossen jullie dat op? Dagen dat je rondholt en geen structuur hebt, en niet kan plannen wat je eet?

Alles op voorhand plannen, broodjes meenemen, thermosje soep, slaatjes meenemen, altijd 2 stukken fruit in mijn handtas meenemen en 1 of 2 gezonde koekjes. "Gewoon" zorgen dat er geen excuus is om de eerste de beste bakker/snackbar/broodjeszaak/supermarkt binnen te gaan voor een snelle noodhap met vaak te veel kcal. (ik weet het, gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar zeker niet onmogelijk)

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#816 Geplaatst 24 januari 2010 - 11:29

Smitten Kitten zei:

Alles op voorhand plannen, broodjes meenemen, thermosje soep, slaatjes meenemen, altijd 2 stukken fruit in mijn handtas meenemen en 1 of 2 gezonde koekjes. "Gewoon" zorgen dat er geen excuus is om de eerste de beste bakker/snackbar/broodjeszaak/supermarkt binnen te gaan voor een snelle noodhap met vaak te veel kcal. (ik weet het, gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar zeker niet onmogelijk)

Ja, was ook al zoiets aan het denken. Normaal doe ik op maandag mijn boodschappen, maar ik heb nog wel genoeg in huis om dat allemaal te fixen.
Ga ook twee shakes in mijn tas stoppen, is ook handig, samen met fruit en een yoghurt ook een maaltijd.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#817 Geplaatst 24 januari 2010 - 11:29

Jess zei:

Neen, daar heb ik ook geen zin in. Ik denk dat ik, eens ik op gewicht ben, één of twee dieetdagjes per week ga blijven houden. Ik heb dat nog al van mensen gehoord, en dat werkt blijkbaar wel. Je moet dan natuurlijk de andere dagen geen drie zakken chips uiteten hè, maar you get the point.

Ik heb ook geen zin om dit een half jaar te doen hoor. Ik zou graag tegen maart toch nog drie kilo kwijt zijn en dan tegen de lente de rest. Ik geraak namelijk ook niet meer in mijn moto-kleren en dat is wat duur om elk jaar opnieuw te kopen :o

Ik hoop dat ik over een half jaar de regeltjes van WW gewoon zo onder de knie heb dat ik er helemaal niet meer moet over nadenken. Ik zou het niet erg vinden om het allemaal "min of meer" voor de rest van mijn leven te moeten blijven toepassen, want het zijn allemaal eigenlijk basisregeltjes voor gezonde voeding. Maar over een half jaar wil ik echt niet meer elke dag zitten opschrijven wat ik eet, hoeveel gram dat is, hoeveel punten dat dat zijn. Ik besef wel dat ik misschien nog wel moet blijven opletten op mijn voeding, maar ik zou dat dan zien als de hele week door de regels van WW min of meer in acht nemen, maar als ik dan eens zin heb in iets kcalrijk niet meteen weer moeten compenseren met andere dagen. Iets wat ik tijdens het dieet wel echt moet doen om te blijven afvallen. Ik heb vooral geen zin om de rest van mijn leven op dieet te moeten of dat gevoel te hebben.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#818 Geplaatst 24 januari 2010 - 11:32

Voorlopig is het hier gemakkelijk omdat ik veel thuis zit, maar vanaf half februari ben ik weer regelmatig uit huis ivm studie en werk. Dan moet ik ook weer mijn brooddoosje bovenhalen, en ben ook van plan om een vrolijk thermosflesje te kopen in bv Hema ofzo voor eenpersoonsporties soep.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#819 Geplaatst 24 januari 2010 - 11:49

Smitten Kitten zei:

Voorlopig is het hier gemakkelijk omdat ik veel thuis zit, maar vanaf half februari ben ik weer regelmatig uit huis ivm studie en werk. Dan moet ik ook weer mijn brooddoosje bovenhalen, en ben ook van plan om een vrolijk thermosflesje te kopen in bv Hema ofzo voor eenpersoonsporties soep.

Als ik je een goede raad mag geven, koop daar geen thermosje. Ik had ook zo eentje, maar dat is NIKS waard, echt niet. Die soep is al koud als je nog onderweg bent. Geef een paar euro meer en haal eentje in de AS adventure. Ik heb er ook zo eentje en als je dat flesje eventjes voorverwarmt met heet water, houdt het 10 uur heel goed warm. Echt waar. Ik zal het merk eventjes opsnorren voor je. Hebben ze van 0.35 tot 1.2 liter. 8)
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#820 Geplaatst 24 januari 2010 - 11:51

Ik ben juist wakker, het is gisteren nog 4:00 geworden en ik ben HEEL braaf van alle cocktails afgebleven, daarentegen heb ik enkel spuitwater en plat water gedronken :thumb: :) :)

Nu ga ik aan mijn laat ontbijt beginnen: bananenpannekoekjes, ben heel benieuwd :)
Heb me vandaag gewogen en ik weeg 100 gram meer, na wat ik gisteren meer gegeten heb, ben ik daar zeker niet malcontent om, want naar mijn mening was ik wat te snel aan het gaan

Hanne: Ik heb het programma'tje ontvangen via Nathalie, ik moet het wel nog installeren, ga ik alle opgeslagen data kwijt zijn, ja zeker..? :onzeker:

Bewerkt door Spanishke, 24 januari 2010 - 13:29.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#821 Geplaatst 24 januari 2010 - 11:51

Jess zei:

Als ik je een goede raad mag geven, koop daar geen thermosje. Ik had ook zo eentje, maar dat is NIKS waard, echt niet. Die soep is al koud als je nog onderweg bent. Geef een paar euro meer en haal eentje in de AS adventure. Ik heb er ook zo eentje en als je dat flesje eventjes voorverwarmt met heet water, houdt het 10 uur heel goed warm. Echt waar. Ik zal het merk eventjes opsnorren voor je. Hebben ze van 0.35 tot 1.2 liter. 8)

Ok merci voor de tip! Alleen wel jammer wat design betreft, vind ze daar bij de Hema wel vaak heel schattig uit zien en wat dat betreft ben ik dan weer wel een meisje-meisje. Geef me een fleurige prul en ik ben tevreden :ha

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#822 Geplaatst 24 januari 2010 - 11:55

Spanishke zei:

Ik ben juist wakker, het is gisteren nog 4:00 geworden en ik ben HEEL braaf van alle cocktails afgebleven, daarentegen heb ik enkel spuitwater en plat water gedronken :thumb: :) :)

Nu ga ik aan mijn laat ontbijt beginnen: bananenpannenkoekjes, ben heel benieuwd :)
Heb me vandaag gewogen en ik weeg 100 gram meer, na wat ik gisteren meer gegeten heb, ben ik daar zeker niet malcontent om, want naar mijn mening was ik wat te snel aan het gaan

Hanne: Ik heb het programma'tje ontvangen via Nathalie, ik moet het wel nog installeren, ga ik alle opgeslagen data kwijt zijn, ja zeker..? :onzeker:

Maar zie ne keer hoe goed iedereen hier bezig is! :LOL:

Ik geloof dat je de opgeslagen info kan saven via gegevensbackup (links onderaan in het reeds geinstalleerde programma). En indien niet, dan kan je voor elke dag die je hebt gedaan gewoon een willekeurig voedingsmiddel ingeven voor het aantal punten dat je toen gegeten hebt. Dan moet je wel bij datum van vandaag bij het aanmaken van een dagboek invullen dat het die dag is waarop je bent begonnen en niet de huidige datum. Dan dus je dagboek tot nu invullen en telkens dag afsluiten en week afsluiten en dan heb je toch min of meer de info die het programma nodig heeft. Trouwens, heb ontdekt dat het in deze versie niet meer nodig is om water en groenten rechts aan te kruisen, dat is enkel geheugensteun voor jezelf. Flexi geeft je daar geen commentaar meer voor, dat was in de vorige versie van het programma wel zo. Nu ja, ik kruis de vakjes nog altijd aan voor mezelf zodat ik niet vergeet dat ik nog water moet drinken enz.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#823 Geplaatst 24 januari 2010 - 11:55

Smitten Kitten zei:

Ok merci voor de tip! Alleen wel jammer wat design betreft, vind ze daar bij de Hema wel vaak heel schattig uit zien en wat dat betreft ben ik dan weer wel een meisje-meisje. Geef me een fleurige prul en ik ben tevreden :ha

Voordeel is: je kan op die van de AS stickers plakken :) .
Die van de hema zijn heel schattig, maar echt niks waard. Tenzij je graag koude soep drinkt in de winter en lauwe in de zomer (gazpacho, jammie!) 8)
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#824 Geplaatst 24 januari 2010 - 11:59

Jess zei:

Voordeel is: je kan op die van de AS stickers plakken :) .
Die van de hema zijn heel schattig, maar echt niks waard. Tenzij je graag koude soep drinkt in de winter en lauwe in de zomer (gazpacho, jammie!) 8)

Ik zal mijn my little pony en barbie stickerset alvast boven halen Geplaatste afbeelding

Soep moet heet zijn. Behalve inderdaad Gazpacho 8) Zoooooooo lekker met lekkere Vinagre de Jerez Geplaatste afbeelding

Guest_quid_faciendum_*
Guest_quid_faciendum_*

#825 Geplaatst 24 januari 2010 - 12:01

Deze middag croque madamekes op z'n dieets...: met magere hesp ertussen en WW-smeerkaas en met gebakken eiwit on top (Emma krijgt al de dooierkes van de spiegeleieren). Uiteraard met een slaatje erbij.

Deze avond frietjes uit de Actifry met sla en tomaatjes en met rundsstoofvlees in de tajine klaargemaakt (zonder de vettige saus, maar wel lekker sappig).